De emancipatie van transgenders

Algemeen

Moderator: Moderators

Valerie_
ff weer wat posten
Berichten: 67
Lid geworden op: di jul 08, 2008 0:19

Bericht door Valerie_ »

oooh ja, en moet je de blikken voorstellen van mensen die een niet passabele trans zien vrijen met een jongen (in dit geval een held en echte man lol) op straat ;)

een transpride zou welja beter zijn, lol T lovers kom uit de kast ;) nu maar hopen dat daar geen lingeriedragers tussen zitten, slecht voor de beeldvorming ;) :D
Saartje
Eredivisie
Berichten: 707
Lid geworden op: zo mei 04, 2008 12:44
Locatie: Amsterdam

Bericht door Saartje »

Over beeldvorming gesproken...

Vragen van een ambtenaar van de gemeente.

"Werkt u in een travestiebar?"
"Verdient u geld met webcammen?" (en we weten allemaal wat daarmee wordt bedoelt denk ik)

Emancipatie en voorlichting kan dus geen kwaad blijkt.

Ik weet niet of ik heel hard moet lachen of een klacht moet indienen.
Men run on testosterone, women on toblerone.

Jo Brand
Valerie_
ff weer wat posten
Berichten: 67
Lid geworden op: di jul 08, 2008 0:19

Bericht door Valerie_ »

oh god!
lachen EN een klacht indienen!
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Wat 'n zot... Je moet maar durven :cry:

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
Fritzzz
daar ben ik weer
Berichten: 22
Lid geworden op: zo mei 27, 2007 22:27
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Fritzzz »

Ik lees dat transgenders nu dan ook eindelijk in de nota voorkomen en dat het coc daarvoor heeft gezorgd ....klap klap aplaus en bedankt .

Begrijpen jullie dames dan niet dat er ook vanuit jullie initiatief kan komen??
Op wat voor manier dan ook...
4000 transen en maar 500 op een coming out, de coming out van de lellebel was nog minder bezocht!!!

Er moeten toch tussen die 4000 en nog veel meer T's toch wel mensen zitten die een goede duidelijke brief naar bv het ministerie van volksgezondheid kunnen schrjven....
Misschien met een verzekeringsmaatschappij in zee om te kijken of er nog iets te doen valt met ziekenhuisrekeningen.....achter het forum zitten klagen hoe slecht het allemaal niet gaat werkt dus niet zo goed...
Als je af en toe een uurtje tijd hebt meld je dan aan bij de transgenderorganisaties en kijk of je iets kunt doen.....

Zo is het denk ik ook begonnen bij het coc een klein kluppie dat uitgegroeit is tot een mega organisatie, waarom dan ook niet voor transgenders, het kost tijd ern heel veel doorzettingsvermogen maar als je met velen bent kun je veel doen. Samen krachten bindelen en samen sterk op wat vor manier dan ook.

En en docu over transsexualiteit is intressant voor mensen van die doelgroep maar Jan met de pet denkt niet ik ga kijken en daarna accepteren. Jan kijkt liever voetbal....

En alsjeblieft concentreer je niet op de buren die je uitlachen, die mensen weten niet beter en lachen ook de buurman die kreupelt door de straat uit ...kijk nou daar heb je kreupele Henkie weer door de straat manken...moet je hem zien slepen met die boodschappen hahahah...
Dat soort mensen is je aandacht niet waard!!!!!!!

En Sticky heeft waarschijnlijk heel veel gelijk met het feit dat eigen acceptatie soms nog lastiger is dan de acceptatie van de mensen om je heen soms accepteren die je zomaar voor niets maar dat moeten jullie dan weer accepteren;)

Zou in ieder geval mooi zijn als hier eens een samen sterk uitgroeide ipv samen katten op iedereen en alles....
Met een hele dikke knuf van Fritzzz
Ik ben een Draak van een Koningin. Maar wel lief hoor...;)
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Ha-die-Fritzzz....

Ben je zelf al lid van LKGT&T?
Of heb je alleen jouw woede fijn afgereageerd op anderen? :wink:

Groetjes,

Frederique
... die lid is van zowel COC als LKGT&T
Kijk ook eens op de genderkalender !
ik ben hier niet meer
Forumdiva
Berichten: 1695
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:25

Bericht door ik ben hier niet meer »

Ik vind het afkatten de laatste tijd erg meevallen, we hoeven het toch niet alles met elkaar eens te zijn, we zijn tenslotte ook allemaal anders, alleen bepaalde dingen hebben we gemeen.
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Sticky schreef:
@Nannette: Al was ik er niet bij, het klinkt niet best van je ervaringen met begriploze GGZ-ers, om het zacht uit te drukken. Van hulpverleners die ondeskundig zijn om je GID te onderscheiden van andere (misschien met transitie samenhangende of erdoor veroorzaakte) problemen, heb je weinig te verwachten. Het lijkt me keihard om dat te moeten meemaken.
Au inderdaad. Nou is het misschien wel zo dat je niet ongeschonden door een transitie komt maar bij de GGZ zouden ze toch moeten begrijpen dat de schuld leggen bij een onomkeerbare ingreep niet gaat helpen. Beetje jammer.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
ik ben hier niet meer
Forumdiva
Berichten: 1695
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:25

Bericht door ik ben hier niet meer »

Sticky, Morbide,

het is voor mij een van de redenen dat ik nog in de cliëntenraad zit. Het gaat af en toe niet echt makkelijk, en ook is dat een kwestie van een lange adem hebben. Maar ik hoop wel dat dat onbegrip in de ggz weg gaat, dat er ook overal in de opleiding aandacht aan besteed wordt.
Ik wordt bv door mijn huisarts ook als lastige patiënt gezien, omdat ik van geslacht veranderd ben en diverse psychische en somatische klachten heb. Net alsof ik daar om gevraagd heb. Ga dus ook naar een andere huisarts toe, is toch verstandiger is iemand zo over je denkt. En dan kom ik er nog zo min mogelijk ook. Bij mijn vorige huisarts in Leiderdorp had ik geen enkel probleem, die had zelfs periodes dat ie zei ik wil je over 2 of 3 weken weer terug zien, dus ja. Dat lastig bedoeld mijn huidige huisarts ook in de vorm dat ie alles complex dus lastig vind bij mij....
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Nannette schreef: Bij mijn vorige huisarts in Leiderdorp had ik geen enkel probleem
De ene huisarts is de andere niet. Gelukkig *kuch* kun je tegenwoordig zorg shoppen. Wat let je om een handvol huisartsen te bellen, ze te informeren dat je last hebt van transigheid en zo je eigen aanbesteding te houden? Rotterdam is groot, huisartsen zat lijkt me.

De cliëntenraad van Rotterdam lijkt me echter niet groot genoeg om de gehele GGZ (in uit mijn hoofd 431 gemeenten) aan te pakken. Ik voel me best wel uitgedaagd door Thomas Wormgoor, jij niet? Als het hem met het TNN menens is, dan moeten we hem er vast toe kunnen bewegen om een forum te openen voor de achterban/doelgroep van het TNN. Natuurlijk kan hij ook gewoon hier komen posten.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
ik ben hier niet meer
Forumdiva
Berichten: 1695
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:25

Bericht door ik ben hier niet meer »

Morbide schreef:De ene huisarts is de andere niet. Gelukkig *kuch* kun je tegenwoordig zorg shoppen. Wat let je om een handvol huisartsen te bellen, ze te informeren dat je last hebt van transigheid en zo je eigen aanbesteding te houden? Rotterdam is groot, huisartsen zat lijkt me.

De cliëntenraad van Rotterdam lijkt me echter niet groot genoeg om de gehele GGZ (in uit mijn hoofd 431 gemeenten) aan te pakken. Ik voel me best wel uitgedaagd door Thomas Wormgoor, jij niet? Als het hem met het TNN menens is, dan moeten we hem er vast toe kunnen bewegen om een forum te openen voor de achterban/doelgroep van het TNN. Natuurlijk kan hij ook gewoon hier komen posten.
Nieuwe huisarts is al geregeld, alleen afscheid oude nog net niet.

Parnassia BAVO groep is op 1 na grootste ggz instelling van Nederland, maar ik/wij bemoeien ons alleen met de langdurende zorg in Rotterdam eo. Maar dat wil niet zeggen dat ik bv op hoog niveau bepaalde voorstellen niet zou kunnen doen, de vice voorzitter van de Raad van Bestuur ken ik in ieder geval goed genoeg, vaak genoeg mee aan tafel gezeten met vergaderingen. Maar mijn voorkeur zou ook zijn om op het stuk van Thomas Wormgoor voor te borduren, en daar mee verder te gaan. In het verleden had de werkgroep een niet gebruikt forum. Ik weet niet of ze nog iets in die richting van plan zijn.
Plaats reactie