travestie, transseksueel of gewoon verwijfd....

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
poentje
daar ben ik weer
Berichten: 15
Lid geworden op: di aug 05, 2008 22:03

Bericht door poentje »

ik had tot nog toe uit je berichtjes niet op kunnen maken wie of wat je was.
Ik geef aan dat ik transseksuele gevoelens heb en dat ik aan de hormonen wil gaan en een srs wil integenstelling tot jou geloof ik.
En die hormonen wil ik ook graag om bv een kalende kruin te voorkomen.
Dat vind ik zo'n verschutting, pretenderen een vrouw of een ts te zijn met een zichtbaar kalende kruin. Jajaja, ook vrouwen kunnen kaal worden maar dat is dan diffuse kaalheid, geen kruinkaalheid, dat is typisch mannelijk kalend.
En ook een dikke buik zonder vrouwelijke heupen en borsten is ook zo mannelijk. Ook dat wil ik voorkomen, zo'n mannelijk middelbaar appelfiguur.
Leonie
ForumFan
Berichten: 327
Lid geworden op: vr okt 11, 2002 14:52

Bericht door Leonie »

donna1 schreef: Je kunt toch net zo als Janiek gaan leven?
Niet al te vrouwelijke kleding, maar wel vrouw zonder hormonen of een srs. En klaar is kees.
Zeer constructief.....ahum.
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Leonie,

Ik herken veel van je verhaal, maar ik kan je alleen maar adviseren om de dingen te doen die noodzakelijk zijn om je goed te voelen. Wat je bent doet er niet toe en stel dat je transseksueel zou zijn dan moet je daar mee klaar zien te komen. Ik laat het allemaal maar over me heen komen en neem geen drastische maatregelen als dat niet nodig is.

Irene
Kleine stapjes
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

Leonie schreef:Wat ik mezelf de heledag afvraag of ik echt een transseksueel ben of niet, en misschien moet ik daar helemaal niet over nadenken, maar ik doe het wel.
Tip 1: Probeer er achter te komen wat voor obstakels je tussen jezelf en je verlangen in plaatst.

Tip 2: Neem een gendertherapeute in de arm: liefst één die geen diagnose stelt.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Leonie
ForumFan
Berichten: 327
Lid geworden op: vr okt 11, 2002 14:52

Bericht door Leonie »

Morbide schreef:
Normaal en trans gaat voor de goegemeente niet vaak samen. Toch brengt een transitie volgens mij wel juist dat. Je normaal voelen. Heel simpel gezegd; passen in je lichaam. Maar of dat jouw weg is? Probeer jezelf eens af te vragen of je voor altijd man kunt zijn. Dat dat op je grafsteen gebeiteld wordt.
Trans zijn is zeker niet normaal. Het is in iedergeval niet de bedoeling van moeder natuur. Maar het gaat me idd meer om normaal voelen. Leven zoals het nu gaat dat kan ik niet de rest van mijn leven. Zoals ik nu ben zal ik ook geen relatie aan kunnen gaan, ik hou mensen teveel op afstand.

Een voorbeeldje, je hebt 2 pillen. Bij de eerste pil dan zal je al je T gevoelens kwijtraken met alle herinneringen daarvan. Pil 2, Je krijgt het lichaam van een vrouw. Dan zou ik kiezen voor pil 2, en als die er niet was alsnog pil 1.
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

poentje schreef: Dat vind ik zo'n verschutting, pretenderen een vrouw of een ts te zijn met een zichtbaar kalende kruin.
Tweede keer raden: Mila. Ik ken geen ander die zo onzeker over heur haar is als Mila. Misschien ken ik wel niemand die zo onzeker over haar identiteit überhaupt is.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
poentje
daar ben ik weer
Berichten: 15
Lid geworden op: di aug 05, 2008 22:03

Bericht door poentje »

Janiek_ schreef:
poentje schreef: Dat vind ik zo'n verschutting, pretenderen een vrouw of een ts te zijn met een zichtbaar kalende kruin.
Tweede keer raden: Mila. Ik ken geen ander die zo onzeker over heur haar is als Mila. Misschien ken ik wel niemand die zo onzeker over haar identiteit überhaupt is.
Nou bespreek je dus iemand met blijkbaar een kalend hoofd en een onzekere identiteit die hier niet meer post. Vind je dat kies?
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

poentje schreef:Nou bespreek je dus iemand met blijkbaar een kalend hoofd en een onzekere identiteit die hier niet meer post. Vind je dat kies?
Nee, maar een enkele keer veroorloof ik mij een onkiesheid. Ik ben niet heiliger dan jij.

En jij hebt de afgelopen dagen wel goed opgelet :wink: .
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Mila maakt wat los in sommige tranzovoorts. Of ze het nu zelf is of een apostel, die volharding, het is bijna sektarisch. Ik hoop maar dat Johnn bereid is om weer eens de ban hamer te hanteren. Kan me voorstellen dat ie erg moe wordt.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Morbide schreef:Ehm, het is voor "echte" transen geen wedstrijd wie het snelst kan, maar het is wel degelijk een race tegen de klok. "Echt" is in dit geval gedefiniëerd als iemand die weet wat zhij wil. Die mensen hebben meestal haast.
Helemaal mee eens... Op het moment dat je weet wat je wilt valt het leven in een ander uiterlijk je gewoon loei-zwaar. Wat dat betreft wordt genderdysforie door mensen zonder genderdysforie nog altijd zwaar onderschat...

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
ik ben hier niet meer
Forumdiva
Berichten: 1695
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:25

Bericht door ik ben hier niet meer »

Volledig hier mee eens. Je moet erg volhardend en eigenwijs zijn om er een beetje fatsoenlijk door te komen.
Valerie_
ff weer wat posten
Berichten: 67
Lid geworden op: di jul 08, 2008 0:19

Bericht door Valerie_ »

en daarom zou er toch meer hulp moeten zijn. Op dit moment bestaan er eigenlijk totaal geen regelingen meer voor de problemen van transseksuelen.
Enkel gesprekken, en srs. Dat is toch eigenlijk te zot.
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Ik denk dat het en/en is: er zouden meer (vergoedings-)regelingen moeten komen en mensen die ons behandelen zouden dat op een nettere manier moeten doen, met meer aandacht voor onze werkelijke problemen en behoeftes.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
ik ben hier niet meer
Forumdiva
Berichten: 1695
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:25

Bericht door ik ben hier niet meer »

Kijk naar de site www.psy.nl, oproepen van lezers. Ook mensen die niet bij ggz in behandeling zijn kunnen reageren. Hoe meer reacties, hoe meer kans dat ik bij de Raad van Bestuur poten aan de grond krijg. Je mag ook schrijven wat voor soort hulp je zoekt. Parnassia Bavo groep is werkzaam vanaf Nood-Holland (boven Zaandam - Dijk En Duin) tot de Zuid-Hollandse Eilanden en in West-Brabant. Dit zal de komende jaren waarschijnlijk nog uitbreiden.
poentje
daar ben ik weer
Berichten: 15
Lid geworden op: di aug 05, 2008 22:03

Bericht door poentje »

Janiek_ schreef:
poentje schreef:
Ik ben niet heiliger dan jij.

.
Maar wel hypocrieter door me 'het' te noemen, terwijl je het elders in dit draadje hebt over de onsteuning van de Queerscene etc.
Gelijke monniken, gelijke kappen. Jij niet aan de hormonen en geen srs om wat voor reden dan ook, ik ook NOG niet, dus zijn we allebei 'het' of allebei een vrouw. Zeker volgens Morbide's opvattingen.
Plaats reactie