America's next topmodel

Algemeen

Moderator: Moderators

Morbide
Forumdiva
Contacteer:

America's next topmodel

Bericht door Morbide »

In de nieuwe serie van America's next topmodel laat men een trans opdraven. Een moedig meisje, want de transbashing is nu al niet van de lucht op de diverse sites die dit nieuws brengen. Tegelijkertijd vind ik het ook een naïef meisje omdat ik vermoed dat ze gekozen is vanwege de kijkcijfers en dus niet vanwege haar potentie als model. Ik voorspel daarom dat ze de finale gaat halen waarin ze vervolgens neergesabeld wordt. Tyra Banks kan met haar tv show van mij trouwens de tyfus krijgen omdat er eerder een kandidaat is uitgesloten vanwege haar transigheid. Hoe hypocriet wil je de televisie hebben?
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
lindaR
ForumFan

Bericht door lindaR »

He, je hoeft geen amerikaanse televisie programma's te bekijken voor hypocriet gedrag. Hilversum is ver genoeg.
Who, being loved, is poor? (Oscar Wilde)
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Inderdaad laatst was er zo'n Idols achtig programma waarin ze ook steeds een trans lieten opdraven die echt niet kon zingen, een genakkelijke prooi dus voor critici. Ik snap alleen niet zo goed waarom iemand zich daarvoor leent, maar ja blijkbaar is je kop op de TV (televisie) voor veel mensen een soort van hoogtepunt in hun leven.

Irene
Kleine stapjes
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Bericht door ik ben hier niet meer »

Het was voor mij in 1996 geen hoogtepunt, maar wel leuk achteraf. Op het moment zelf alleen maar spannend dat het werd opgenomen.
Nicky B
daar ben ik weer
Contacteer:

Re: America's next topmodel

Bericht door Nicky B »

Morbide schreef:In de nieuwe serie van America's next topmodel laat men een trans opdraven. Een moedig meisje, want de transbashing is nu al niet van de lucht op de diverse sites die dit nieuws brengen. Tegelijkertijd vind ik het ook een naïef meisje omdat ik vermoed dat ze gekozen is vanwege de kijkcijfers en dus niet vanwege haar potentie als model. Ik voorspel daarom dat ze de finale gaat halen waarin ze vervolgens neergesabeld wordt. Tyra Banks kan met haar tv show van mij trouwens de tyfus krijgen omdat er eerder een kandidaat is uitgesloten vanwege haar transigheid. Hoe hypocriet wil je de televisie hebben?
Kijkcijfers daar gaat het toch om in de televisiewereld, maar dat terzijde.
Ik vind wel dat ze er goed genoeg uitziet om mee te kunnen doen, als ze tegen mij zou zeggen dat ze ooit een jongen was zou ik vragen of ze niet teveel heeft gedronken.

Ik zou het zelfs leuk vinden als je zou winnen, maar denk niet dat het erin ziet, maarja je weet nooit wat er gebeurd in zulk soort programma's zelfs de slechste kunnen winnen, zeker als het publiek zich er mee mag gaan bemoeien. Das voor mij al een reden om niet te kijken en zulke series links te laten liggen.

en of het hypocriet is van de show ik dat zou ik niet weten ik ken het vorige geval niet, maar in dit geval lijkt het me geen slechte keus om haar mee te laten doen.
lindaR
ForumFan

Bericht door lindaR »

zou iedereen zo zijn prijs hebben om zich voor zo een programma te lenen?
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Re: America's next topmodel

Bericht door Morbide »

Nicky B schreef:
en of het hypocriet is van de show ik dat zou ik niet weten ik ken het vorige geval niet, maar in dit geval lijkt het me geen slechte keus om haar mee te laten doen.
De vorige trans werd in de voorrondes gediskwalificeerd vanwege haar transigheid. Als dat niet hypocriet is dan weet ik het niet meer.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Bericht door ik ben hier niet meer »

Dat is wel zeer hypocriet. Zelfs topsporters mogen als vrouw meedoen, je verliest tenslotte door de hormonen veel spierkracht. Is door training natuurlijk minder, maar wel op vrouwelijk niveau. Alleen de aanhechting van de spieren schijn steviger te zijn en blijven dan bij een biologische vrouw.
Eigenlijk is een transseksueel uitsluiten van zo'n programma regelrechte discriminatie. In Amerika zal dat vast anders liggen in de wetgeving dan hier, anders had die geweigerde persoon al rijk kunnen worden door de weigering. Ze zijn daar toch al vlot met schadeclaims indienen, en hoge ook.
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Irene schreef:Inderdaad laatst was er zo'n Idols achtig programma waarin ze ook steeds een trans lieten opdraven die echt niet kon zingen, een genakkelijke prooi dus voor critici. Ik snap alleen niet zo goed waarom iemand zich daarvoor leent, maar ja blijkbaar is je kop op de TV (televisie) voor veel mensen een soort van hoogtepunt in hun leven.
Ieder tienermeisje wil graag model worden, dat lijkt me voor transen niet anders.
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Nannette schreef:Dat is wel zeer hypocriet. Zelfs topsporters mogen als vrouw meedoen, je verliest tenslotte door de hormonen veel spierkracht. Is door training natuurlijk minder, maar wel op vrouwelijk niveau. Alleen de aanhechting van de spieren schijn steviger te zijn en blijven dan bij een biologische vrouw.
Eigenlijk is een transseksueel uitsluiten van zo'n programma regelrechte discriminatie. In Amerika zal dat vast anders liggen in de wetgeving dan hier, anders had die geweigerde persoon al rijk kunnen worden door de weigering. Ze zijn daar toch al vlot met schadeclaims indienen, en hoge ook.
Zit je nou stiekem heel hard om de input van Melina te roepen? lol

Transen mogen aan topsport meedoen als ze juridisch ook het gewenste geslacht zijn. Voor een modellenwedstrijd lijkt me dat helemaal niet relevant. De voordelen die transige sporters zouden kunnen hebben, lijken me eerder een nadeel in de modellenwereld.
Nicky B
daar ben ik weer
Contacteer:

Bericht door Nicky B »

Is iederdaad wel hypocriet, maarja van americanen verwacht ik ook niet anders.

Maar als ik even verder lees heeft Jamie Dickerson, die nu in de jury zit, het destijds voor haar opgenomen en laat dat nou net z'n persoon zijn die je liever je niet tegen je hebt, zullen ze dus ook geen 2de keer doen
lindaR
ForumFan

Bericht door lindaR »

Dat van die topsporters zijn toch meer oost-duitse praktijken? En of dat al dan niet vrijwillig was, is ook maar de vraag.
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Lol, nee. Post ops mogen meedoen aan sportwedstrijden in hun nieuwe geslacht. Sommige mensen beweren dat dat oneerlijk is omdat transvrouwen voordeel zouden hebben op biovrouwen.
lindaR
ForumFan

Bericht door lindaR »

:oops: Dat is kompleet aan mij voorbij gegaan.
Ik had echt het idee dat dit iets uit de jaren 60 70 was. Maar het klinkt logisch eigenlijk. Je sportieve karakter staat los van je transheid. Eeuuh los van, ik bedoel veranderd niet. Als je een gedreven topsporter bent, dan blijf je dat ongeacht geslacht..
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Kent iemand eigenlij voorbeelden van transvrouwen die in de damescompetitie successen hebben gevierd?

Irene
Kleine stapjes
Plaats reactie