Geslaagd Transgendercafe Nijmegen.

Algemeen

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
joy-ts
dagelijks aanwezig
Berichten: 100
Lid geworden op: za jan 28, 2006 11:07
Locatie: arnhem
Contacteer:

Geslaagd Transgendercafe Nijmegen.

Bericht door joy-ts »

Het wordt steeds beter. De avonden in cafe de Meermin waren al goed, maar gister overtrof het onze verwachtingen.

Hoewel het cafe niet erg groot is waren er 24 dames, plus uiteraard de vaste klanten. Gister(14-8) waren er ineens 6 nieuwe dames bij. Wendy en ik konden ook met een trots gevoel met de laatste trein naar huis. Hoe het komt dat er op een doordeweekse dag zo veel mensen komen, het zal de gezelligheid zijn en het open karakter van de avond.
Leuke bijkomstigheid was dat er een spontaan optreden was van miss DIDI. Tot hoe laat het geduurd heeft na ons vertrek weten wij niet, maar ik denk dat de dames achter de bar ze wel naar huis gestuurd hebben.

Volgende maand(11-9) is de Meermin dicht, maar onze avond gaat wel door. Nu met een etentje in een grieks restaurant. Na een kleine inventarisatie kunnen we nu al rekenen op 15 dames die meegaan(zelfs 4 van de nieuwe dames gaan mee eten)
Dit gaat vast weer een geslaagde avond worden.

Gastvrouwen Wendy en Joy
Gister durfde ik te strijden, vandaag durf ik te winnen.
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Re: Geslaagd Transgendercafe Nijmegen.

Bericht door Frederique_ »

joy-ts schreef:Het wordt steeds beter. De avonden in cafe de Meermin waren al goed, maar gister overtrof het onze verwachtingen.
Da's inderdaad erg goed!
joy-ts schreef:Volgende maand(11-9) is de Meermin dicht, maar onze avond gaat wel door. Nu met een etentje in een grieks restaurant.
Ten behoeve van de genderkalender: wat zetten we er in september op? Op dit moment staat er dit, maar dat lijkt voor september dan niet op te gaan?

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Is er veel verschil tussen een transgendercafé en een T&T avond?
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Gebruikersavatar
joy-ts
dagelijks aanwezig
Berichten: 100
Lid geworden op: za jan 28, 2006 11:07
Locatie: arnhem
Contacteer:

Bericht door joy-ts »

Morbide schreef:Is er veel verschil tussen een transgendercafé en een T&T avond?
Verschil niet. Wij vinden de naam beter klinken dan T en T avond.
Wij merken dat het de drempel iets verkleind om de stap te zetten.

Joy
Gister durfde ik te strijden, vandaag durf ik te winnen.
Gebruikersavatar
joy-ts
dagelijks aanwezig
Berichten: 100
Lid geworden op: za jan 28, 2006 11:07
Locatie: arnhem
Contacteer:

Re: Geslaagd Transgendercafe Nijmegen.

Bericht door joy-ts »

Frederique_ schreef:
joy-ts schreef:Het wordt steeds beter. De avonden in cafe de Meermin waren al goed, maar gister overtrof het onze verwachtingen.
Da's inderdaad erg goed!
joy-ts schreef:Volgende maand(11-9) is de Meermin dicht, maar onze avond gaat wel door. Nu met een etentje in een grieks restaurant.
Ten behoeve van de genderkalender: wat zetten we er in september op? Op dit moment staat er dit, maar dat lijkt voor september dan niet op te gaan?

Groetjes,

Frederique
Je mag het veranderen, maar na afloopt van het etentje gaan we toch nog even naar de Meermin. Dit hoorde we gisteravond pas. Er is een vervanger voor die avond gevonden.

Joy
Gister durfde ik te strijden, vandaag durf ik te winnen.
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door Morbide »

joy-ts schreef:
Verschil niet. Wij vinden de naam beter klinken dan T en T avond.
Wij merken dat het de drempel iets verkleind om de stap te zetten.
Ik had eerder op Frederique haar linkje moeten klikken merk ik. Daar stond het antwoord. Het lijkt mij wel degelijk verschillend als echt iedereen kan binnen wandelen.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

De T&T avonden zoals ik me ze herinner waren ook nooit echt besloten, maar het is toch een soort veilige omgeving waar ik me niet meer thuisvoel.

Irene
Kleine stapjes
Gebruikersavatar
joy-ts
dagelijks aanwezig
Berichten: 100
Lid geworden op: za jan 28, 2006 11:07
Locatie: arnhem
Contacteer:

Bericht door joy-ts »

De Transgender-avond in Nijmegen vind gewoon in een cafe in de stad plaats. Donderdag zaten we dan ook gewoon op het terras buiten midden in de stad.

Achterliggende gedachte bij Nijmegen is ook een beetje dat we de T's een beetje willen mengen met het verdere publiek in de kroeg.
Kunnen zij "wennen" aan ons en wij aan hun. En het gaat goed, het vaste cafe-publiek vinden de T-avonden juist een soort extra gezellige avond.
Gister durfde ik te strijden, vandaag durf ik te winnen.
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Dat vind er volgens mij toch een beetje een kentering plaats, namelijk dat de T&T avonden zich verplaatsen van achteraf zaaltjes naar reguliere cafés. Grappig. Betekent dat ook dat wanneer ik naar de kroeg ga, ik dan een soort van transgendercafé aan het organiseren ben? =P
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Gebruikersavatar
Lianne
dagelijks aanwezig
Berichten: 103
Lid geworden op: di dec 12, 2006 17:52
Locatie: venlo
Contacteer:

Bericht door Lianne »

hoi hoi,

Tsja ik was er afgelopen donderdagavond ook voor het eerst, ben verder ook nog nooit op een T&T avond geweest, dus daar verder ook niet mee bekend.
(Tis dat iemand mij vroeg om mee te gaan, omdat ze het zelf erg moeilijk vond, anders was ik waarschijnlijk niet gegaan :wink: )

Het was een hele leuke en gezellige, ontspannen avond, zeker omdat het ook zo open is want daar hou ik wel van.
Heb er ook echt leuke mensen ontmoet en dus voor mij ook zeker voor herhaling vatbaar.

Vindt deze opzet gewoon erg goed, dus wens ik de initiatiefneemsters Wendy en Joy erg veel succes ermee :D

groetjes Lianne
Gebruikersavatar
joy-ts
dagelijks aanwezig
Berichten: 100
Lid geworden op: za jan 28, 2006 11:07
Locatie: arnhem
Contacteer:

Bericht door joy-ts »

Lianne schreef:hoi hoi,

Tsja ik was er afgelopen donderdagavond ook voor het eerst, ben verder ook nog nooit op een T&T avond geweest, dus daar verder ook niet mee bekend.
(Tis dat iemand mij vroeg om mee te gaan, omdat ze het zelf erg moeilijk vond, anders was ik waarschijnlijk niet gegaan :wink: )

Het was een hele leuke en gezellige, ontspannen avond, zeker omdat het ook zo open is want daar hou ik wel van.
Heb er ook echt leuke mensen ontmoet en dus voor mij ook zeker voor herhaling vatbaar.

Vindt deze opzet gewoon erg goed, dus wens ik de initiatiefneemsters Wendy en Joy erg veel succes ermee :D

groetjes Lianne
Bedankt voor je mooie woorden Lianne.

Het feit is jammerlijk dat wij met de laatste trein naar huis moeten en niet langer kunnen blijven. Soms blijven we wat langer al we vervoer terug hebben.
Toch zijn wij trots naar huis gegaan donderdag gegaan en verheigen ons al op volgende maand.

Joy
Gister durfde ik te strijden, vandaag durf ik te winnen.
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Morbide schreef:Dat vind er volgens mij toch een beetje een kentering plaats, namelijk dat de T&T avonden zich verplaatsen van achteraf zaaltjes naar reguliere cafés. Grappig. Betekent dat ook dat wanneer ik naar de kroeg ga, ik dan een soort van transgendercafé aan het organiseren ben? =P
De T&T avonden in Amsterdam zijn al jaren in Cafe de Gijs "tussen de gewone mensen". De T&T avonden in Den Haag, dat al inmiddels een jaar of langer bestaat, is ook in een 'gewone' kroeg, "tussen de gewone mensen".

En ja, dat betekent het, maar alleen als je het van tevoren aankondigt zowel hier als op de site van de LKG ;-) .

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Dat café de Gijs een pionier was, ben ik me van bewust.

Ik ben van plan om over een uurtje in de kroeg te zijn. Dat wil ik hier best melden, maar de LKG op de hoogte brengen gaat me een stap te ver.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Morbide schreef:Dat vind er volgens mij toch een beetje een kentering plaats, namelijk dat de T&T avonden zich verplaatsen van achteraf zaaltjes naar reguliere cafés. Grappig. Betekent dat ook dat wanneer ik naar de kroeg ga, ik dan een soort van transgendercafé aan het organiseren ben? =P
't Hangt sterk van de plaats af hoe iets georganiseerd wordt. In Utrecht en Eindhoven zijn het buurthuizen, dit is dus redelijk besloten en er komen echt -alleen- travestieten, transgenders en transseksuelen (en misschien hun partners), maar in Amsterdam wordt het al jaren in een buurtcafé (De Gijs) gehouden. Daar kan het dus heel goed voorkomen dat er ook niet-genderdysfore mensen zijn die op dat moment voor het eerst met T*'s in aanraking komen. En Zwolle/Nijmegen/Maastricht hebben combinaties met COC's, waarbij Zwolle en Nijmegen (en voorheen ook Deventer) als ik het goed heb formeel niet onder de vlag van LKGT&T vallen.

Wat mij betreft gaat 't er vooral om om als T* een leuke of interessante avond te hebben waar je eventueel je verhaal kwijt kunt...

@Lisa: Den Haag is opgehouden te bestaan, zie de website van LKGT&T

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
joy-ts
dagelijks aanwezig
Berichten: 100
Lid geworden op: za jan 28, 2006 11:07
Locatie: arnhem
Contacteer:

Bericht door joy-ts »

Frederique_ schreef:
Morbide schreef:Dat vind er volgens mij toch een beetje een kentering plaats, namelijk dat de T&T avonden zich verplaatsen van achteraf zaaltjes naar reguliere cafés. Grappig. Betekent dat ook dat wanneer ik naar de kroeg ga, ik dan een soort van transgendercafé aan het organiseren ben? =P
't Hangt sterk van de plaats af hoe iets georganiseerd wordt. In Utrecht en Eindhoven zijn het buurthuizen, dit is dus redelijk besloten en er komen echt -alleen- travestieten, transgenders en transseksuelen (en misschien hun partners), maar in Amsterdam wordt het al jaren in een buurtcafé (De Gijs) gehouden. Daar kan het dus heel goed voorkomen dat er ook niet-genderdysfore mensen zijn die op dat moment voor het eerst met T*'s in aanraking komen. En Zwolle/Nijmegen/Maastricht hebben combinaties met COC's, waarbij Zwolle en Nijmegen (en voorheen ook Deventer) als ik het goed heb formeel niet onder de vlag van LKGT&T vallen.

Wat mij betreft gaat 't er vooral om om als T* een leuke of interessante avond te hebben waar je eventueel je verhaal kwijt kunt...

@Lisa: Den Haag is opgehouden te bestaan, zie de website van LKGT&T

Groetjes,

Frederique
Deventer viel wel onder de vlag van de LKG, zelfs vrij veel mailcontact geweest. Alleen hebben wij nooit bij het linker rijtje gestaan.
Nijmegen is een samenwerking van het COC en de LKG. Dus eigenlijk vallen we met Nijmegen ook onder de vlag van, alleen we staan bewust niet op hun site bij het linkerrijtje.

De groep in Eindhoven is een grope die succes hebben door hun ligging en de drive die de dames erin leggen. Daarom kom ik er ook graag, helaas wat minder vaak dan ik zou willen.
Gister durfde ik te strijden, vandaag durf ik te winnen.
Plaats reactie