reincarnatie

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

Joyy
Forumdiva

reincarnatie

Bericht door Joyy »

wie van jullie gelooft in reincarnatie?

wat doet dat met je als je ts bent?

hoe groot is dan nog de noodzaak om van geslacht te veranderen?

just curious
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

De hoop dat alles in een volgend leven mogelijk beter is lost in het heden niks op.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Bericht door ik ben hier niet meer »

Dit leven is voor mij dit leven. Een evt. vorig en/of volgend leven heeft in mijn belevenis geen directe connecties met dit leven en elkaar (misschien wel indirect, maar heb geen behoefte om daar in te duiken).
Joyy
Forumdiva

Bericht door Joyy »

Morbide schreef:De hoop dat alles in een volgend leven mogelijk beter is lost in het heden niks op.
dat is ook niet de gedachte achter reincarnatie

nannete, als je inzicht kan krijgen in het hoe en waarom is je situatie beter te begrijpen en is zijn je stappen wellicht minder rigoreus/noodzaak, dan dat je nu wellicht vind of voelt
Hertog Jan
dagelijks aanwezig

Bericht door Hertog Jan »

wat heeft deze draad voor zin als we onze vorige incarnaties niet eens kunnen heringeren?

het blijkt dat Jozef Roelof in zijn boeken ongeveer het volgende zegt.

dat je als je heel veel levens als vrouw geleefd hebt en dan opeens je eerste leven als man geboren wordt het verlangen om vrouw te kunnen zijn zou kunnen toenemen.

maar dit is van horen zeggen heb het zelf niet gelezen alleen meerdermale gehoord :roll:

personelijk vind ik het geen verklaring voor je TS zijn.....!!!!!!
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Joyy schreef:nannete, als je inzicht kan krijgen in het hoe en waarom is je situatie beter te begrijpen en is zijn je stappen wellicht minder rigoreus/noodzaak, dan dat je nu wellicht vind of voelt
Ik heb er voor mijn geslachtsverandering weleens over gedacht om er iets van uit te zoeken, misschien valt het ook mee, maar dan moet ik eerst een stuk richting hebben/zoeken, maar ook de rust in mezelf om dat op een voor mij goede manier te doen.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

De gedachte dat na dit leven mogelijk een nieuw leven volgt is voor mij geen reden om in dit leven dan maar ongelukkig te blijven...

Ik geloof dat er buiten dit leven een groep met "zielen" is die ervaringen wil opdoen met het leven op aarde. Die "zielen" bepalen dan de begin-"parameters" van iemands lichaam en psyche: lang, kort, dik, dun, man, vrouw, man-gevoel, vrouw-gevoel, gehandicapt of niet, mate van verstand, mate van emoties, mate van seksuele wensen, aanleg voor verslavingen, wat voor ouders/familie, etc. etc. etc...

Met door die zielen bepaalde parameters ben ik geboren en het is aan mij om zo goed mogelijk mijn leven door te komen. Na mijn dood evalueert de ziel mijn leven en, samen met vele andere evaluaties van vele andere levens die parallel of voor of na mijn leven leven, zal dat leiden tot nieuwe inzichten. En nieuwe levens met weer nieuwe parameters. In die zin is het ook niet zo nodig om paniekerig te doen over zelfmoord: zelfmoord is gewoon de conclusie van een leven dat er met bepaalde parameters niet te leven valt. En daar leert zo'n ziel weer van...

In die zin ben ik onderdeel van een experiment en is leven letterlijk een levens-opdracht. Het is een experiment dat het waard is om geleefd te worden. Vandaar ook de ruimte die ik voel om met mijn leven en psyche te "spelen": het is het waard!

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Joyy
Forumdiva

Bericht door Joyy »

An78 schreef:wat heeft deze draad voor zin als we onze vorige incarnaties niet eens kunnen heringeren?

het blijkt dat Jozef Roelof in zijn boeken ongeveer het volgende zegt.

dat je als je heel veel levens als vrouw geleefd hebt en dan opeens je eerste leven als man geboren wordt het verlangen om vrouw te kunnen zijn zou kunnen toenemen.

maar dit is van horen zeggen heb het zelf niet gelezen alleen meerdermale gehoord :roll:

personelijk vind ik het geen verklaring voor je TS zijn.....!!!!!!
je hebt je duidelijk niet verdiept in het onderwerp

ook heb ik niet gezegd dat het ts zijn verklaard

wat ik er boeiend aan vind is dat je kan leren te begrijpen waarom je je voelt zoals je je voelt,waarom je lot je lot is en wat je daar vervolgens mee kan doen, vanuit een perspectief op je vorige levens

ik zeg niet dat het je ts zijn weg neemt

ik vind het boeoiend om op die manier naar jezelf en je leven, je situatie te kijken, en als dat voor mij tot gevolg heeft dat ik bepaalde stappen niet hoef te zetten mbt GD, zie ik dat wel degelijk als winst

nannete, je kan het ook omdraaien, rust vinden juist door te zoeken en te achterhalen, te begrijpen ;)
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Joyy schreef:nannete, je kan het ook omdraaien, rust vinden juist door te zoeken en te achterhalen, te begrijpen ;)
Er is wel een kans dat ik dat misschien ga doen ook, vraag me alleen af of ik dat kan doen zonder hulp van een ander, puur door kennis tot me te nemen en daar zelf over na te denken, of dat hulp eigenlijk wel aan te bevelen is.
Joyy
Forumdiva

Bericht door Joyy »

Nannette schreef:
Joyy schreef:nannete, je kan het ook omdraaien, rust vinden juist door te zoeken en te achterhalen, te begrijpen ;)
Er is wel een kans dat ik dat misschien ga doen ook, vraag me alleen af of ik dat kan doen zonder hulp van een ander, puur door kennis tot me te nemen en daar zelf over na te denken, of dat hulp eigenlijk wel aan te bevelen is.
dit moet je ook niet alleen doen maar samen met iemand die weet waar hij/zij over praat

die mensen zijn er

of je nu wel of niet in reincarnatie gelooft, je leert er sowieso van
Joyy
Forumdiva

Bericht door Joyy »

Frederique_ schreef:De gedachte dat na dit leven mogelijk een nieuw leven volgt is voor mij geen reden om in dit leven dan maar ongelukkig te blijven...

Ik geloof dat er buiten dit leven een groep met "zielen" is die ervaringen wil opdoen met het leven op aarde. Die "zielen" bepalen dan de begin-"parameters" van iemands lichaam en psyche: lang, kort, dik, dun, man, vrouw, man-gevoel, vrouw-gevoel, gehandicapt of niet, mate van verstand, mate van emoties, mate van seksuele wensen, aanleg voor verslavingen, wat voor ouders/familie, etc. etc. etc...

Met door die zielen bepaalde parameters ben ik geboren en het is aan mij om zo goed mogelijk mijn leven door te komen. Na mijn dood evalueert de ziel mijn leven en, samen met vele andere evaluaties van vele andere levens die parallel of voor of na mijn leven leven, zal dat leiden tot nieuwe inzichten. En nieuwe levens met weer nieuwe parameters. In die zin is het ook niet zo nodig om paniekerig te doen over zelfmoord: zelfmoord is gewoon de conclusie van een leven dat er met bepaalde parameters niet te leven valt. En daar leert zo'n ziel weer van...

In die zin ben ik onderdeel van een experiment en is leven letterlijk een levens-opdracht. Het is een experiment dat het waard is om geleefd te worden. Vandaar ook de ruimte die ik voel om met mijn leven en psyche te "spelen": het is het waard!

Groetjes,

Frederique
je hebt het vooral over na dit leven

reincarnatie gaat zowel over je leven na dit leven, als wel je levens daarvoor, en juist wat er voor dit leven is gebeurt, dat kan aanknopingspunten geven en je meer inzicht geven in jezelf en je situatie

niemand zegt ook dat je ongelukkig moet blijven

ik denk dat meer inzicht verschaffen in vorige levens je ongelukkig voelen kan verminderen

ik vind het nog steeds enorm absurt dat iemand zover gaat dat hij/zij het lichaam gaat verminken

dat gaat enorm ver, ook al begrijp ik donders goed de motivatie

er is imo niets mis met inzicht verschaffen in eea als dat je huidige leven stukken draaglijker maakt , wellicht zelf tot geluk aan toe, zonder de rigoreuze stappen te zetten van ene vu traject

en ergens moet je jezelf wel enorm haten om die stappen te kunnen zetten
Saartje
Eredivisie

Bericht door Saartje »

Ik zeg niet dat ik er in geloof maar ik heb er wel vaak over nagedacht, net zoals over geloof en een heleboel andere zweverigheid.

Zo kwam ik ooit op het volgende omdat het leek, naar mijn idee, alsof er nogal veel "lege" mensen bij kwamen.

Stel reincarnatie bestaat maar er zijn "maar" een xxx aantal "zielen" beschikbaar die roteren in levende wezens op aarde.

Het aantal planten en dieren op aarde is in de loop der tijd explosief gedaald.
Het aantal mensjes is in de loop der tijd explosief gestegen.
Vooral het aantal "lege" mensjes, lijkt het.
Dus je zou kunnen denken dat een ziel die er nog niet klaar voor is "toch" in een mensjeslichaam wordt gepropt omdat er niets anders voorhanden is. (er van uit gaande dat reincarnatie een soort van leerproces is)
Dan lijkt dat me het meest "tastbare bewijs" voor reincarnatie.

Ach ja, waar een jointje al niet goed voor is. ;)

Leuke onderwerpen, geloof en spiritualiteit, ik denk daar pas een jaar of 35 over na.
Ik heb vanalles geprobeerd, uitgezocht en bediscussieerd met veel mensen van allerlei pluimage.
Mijn conclusie: hier moeten we het mee doen, maak er iets leuks van!
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Ik geloof niet in reincarnatie als methode om (delen van) een geslachtsaanpassende behandeling niet te hoeven doen. Ook niet in reincarnatie als reden om dingen in het heden wel-of-niet te doen.

Doe wat je moet doen, je leeft maar één keer...

Ik heb zowel mijzelf als mijn lichaam nooit gehaat. Ben wel bezig met een hormoonbehandeling, epilatie, logopedie. Gewoon, omdat het resultaat van die behandelingen er voor zorgt dat ik meer-mijzelf ben.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Joyy
Forumdiva

Bericht door Joyy »

Saartje schreef:Ik zeg niet dat ik er in geloof maar ik heb er wel vaak over nagedacht, net zoals over geloof en een heleboel andere zweverigheid.

Zo kwam ik ooit op het volgende omdat het leek, naar mijn idee, alsof er nogal veel "lege" mensen bij kwamen.

Stel reincarnatie bestaat maar er zijn "maar" een xxx aantal "zielen" beschikbaar die roteren in levende wezens op aarde.

Het aantal planten en dieren op aarde is in de loop der tijd explosief gedaald.
Het aantal mensjes is in de loop der tijd explosief gestegen.
Vooral het aantal "lege" mensjes, lijkt het.
Dus je zou kunnen denken dat een ziel die er nog niet klaar voor is "toch" in een mensjeslichaam wordt gepropt omdat er niets anders voorhanden is. (er van uit gaande dat reincarnatie een soort van leerproces is)
Dan lijkt dat me het meest "tastbare bewijs" voor reincarnatie.

Ach ja, waar een jointje al niet goed voor is. ;)

Leuke onderwerpen, geloof en spiritualiteit, ik denk daar pas een jaar of 35 over na.
Ik heb vanalles geprobeerd, uitgezocht en bediscussieerd met veel mensen van allerlei pluimage.
Mijn conclusie: hier moeten we het mee doen, maak er iets leuks van!
dat gaat nog verder dan reincarnatie, ik verwerp niets, ik houd alles open, niemand heeft gelijk, en ik vind het een boeiende kijk, jointje of niet, maar het gaat ver mbt plantjes en zielen

weer wat denkvoer iig ;)
blonde sacha
daar ben ik weer

reincarnatie

Bericht door blonde sacha »

Interessante diskussie. Ik heb er de laatse tijd ook veel over nagedacht. Wat is nu de reden dat ik me vrouw voelend in een mannenlichaam geboren ben in dit leven. Ik heb al heel veel gelezen over dit onderwerp en er veel over nagedacht. De boeken van Jozef Rulof gaan daar over en de boeken van Neale Walsh, "Gesprekken met God" hebben me ook geholpen. Jozef Rulof zegt - zoals reeds eerder opgemerkt - dat als je veel levens achter de rug hebt als vrouw en je wordt daarna geboren als man, dat je dan nog in een overgangsfase zit, dus man met vrouwelijke gevoelens of het gevoel hebt dat je in een verkeerd lichaam zit. Bovendien zegt hij, dat je alles in het leven moet meemaken om te groeien in liefde en gevoel naar God toe. Je leert van alle situaties in je leven. Je moet alles meemaken. Man, vrouw, arm, rijk, homo, hetero, lesbisch, transsexueel, transgender zijn. Jong of oud sterven. Ziektes, gehandicapt zijn, dik, dun, lang, klein. Dit alles moeten we meemaken om toe te groeien naar de wezens die we zijn,nl. "Liefdeswezens". Nu ik dit weet, maakt het voor mij gemakkelijker mijn leven zoals het nu is te accepteren met al zijn beperkingen, maar ook zijn mooie kanten.

Neale Walsh - of God - zegt in de boeken "Gesprekken met God" dat je levensdoel is om je te herinneren wie je bent: Een met God. Dat je je leven leeft, zoals jij vind dat het goed is. Je creëert je eigen leven om te leren toe te groeien naar God. God wijst niets of niemand af. Dat doen we zelf. We zijn nu in dit leven geboren als bijv. transsexueel of transgender, omdat we daar zelf voor gekozen hebben, voordat we besloten terug te keren op aarde in een lichaam!!

Ik persoonlijk ben voor mezelf tot de konklusie gekomen, dat ik als trandgender, mezelf man en vrouw voelend, in een soort "dubbele sexe" verkeer. Ik accepteer deze dubbele gevoelens en ben er gelukkig mee. Het is zoals het is! Ik wijs geen enkel deel van mezelf af. Hier leer ik door om meer begrip te krijgen van mensen die ook zo zijn. Misschien ben ik na dit leven weer een stukje dichter bij God gekomen.

Dikwijls wordt er gesproken in de boeken over spiritualiteit, dat we als we in de sferen van licht zijn, dat we dan geslachtsloos zijn. Misschien is het zo dat mensen, die zich man en vrouw voelen al verbinding hebben met de sferen en al in een hoger bewustzijn verkeren. Ik voor mezelf ben er gelukkig mee, dat ik me man en vrouw voel. Dat is een verrijking van mijn leven. Ik accepteer het en zie voor mezelf geen reden om me lichamelijk te veranderen in een vrouw. Dat geldt echter voor transsexuelen wellicht niet, maar je wordt niet voor niets zo geboren. Begrijp me goed, ik wijs niets of niemand af. Ben je diep ongelukkig met je lichaam, dan is het raadzaam je te laten opereren!

Ik realiseer me, dat ik een teer onderwerp heb aangekaart. Het is slechts een mening. Ik sta open voor andere ideeën. Graag serieuze reakties, want dit is een serieus onderwerp!!

Liefs van Sacha
Plaats reactie