Rechtszaak over vergoeding borstprotheses

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
dhiamara
ForumFan
Berichten: 489
Lid geworden op: ma dec 19, 2005 19:34
Locatie: Groningen (dorpje in groningen)

Bericht door dhiamara »

het zijn de dwarsliggers die de rails in het rechte spoor houden. :)
With Love and Lightness.

"Wees er van bewust dat je een toeschouwer bent van het Universum"
"Besef tegelijkertijd dat je tevens een Deelnemer bent van het Universum
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Frederique_ schreef:
De behandeling kan zoveel beter. Waarom daar, in het belang van iedereen die na jou komt, dan niet naar streven?
Om dat te bereiken moet je constructief aan de slag, niet destructief zoals jij doet.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
helen
ff weer wat posten
Berichten: 71
Lid geworden op: za jul 09, 2005 23:02
Locatie: Enschede

Bericht door helen »

Ik volg deze topic al lang niet meer maar weet iemand hoe die rechtzaak is verlopen? :lol:
@Frederique stop je gevecht tegen het vu het is niet goed voor je suikerspiegel om je telkens zo op te winden :wink:
Zelfs een minder actief forumlid als ik wordt er doodmoe van :lol:
Chloe'tje
ForumFan
Berichten: 447
Lid geworden op: vr aug 22, 2008 12:20

Bericht door Chloe'tje »

Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door Morbide »

*zucht* Lekkere berichtgeving weer. "De man liet zich in september 2006 opereren" en dan die foto erbij...
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
ik ben hier niet meer
Forumdiva
Berichten: 1695
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:25

Bericht door ik ben hier niet meer »

Om met Wim Sonneveld te spreken "niet op reageren Lena".
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Niet helemaal mee eens, Nannette. Je mag van het ANP toch wel verwachten dat ze de media voorzien van fatsoenlijke stukjes in plaats van berichtgeving die uit de koker van geenstijl lijkt te komen. Zo moeilijk is dat ook niet als je het oorspronkelijke bericht op rechtspraak.nl er bij pakt.
Gemeente Vught hoeft geen bijzondere bijstand te verlenen

’s-Hertogenbosch, 23 september 2008 – De gemeente Vught hoeft een vrouw geen bijzondere bijstand te verlenen voor het plaatsen van borstprotheses.

De vrouw heeft een geslachtsveranderende operatie (van man naar vrouw) laten uitvoeren. Bij die operatie werden geen borstprotheses geplaatst. De zorgverzekeraar van de vrouw uit Vught vergoedde het plaatsen van borstprotheses niet, omdat de gevraagde ingreep niet meer in het ziekenfondspakket was opgenomen. Daarna heeft de vrouw bij de gemeente Vught een aanvraag ingediend om bijzondere bijstand voor de kosten van het plaatsen van borstprotheses. De gemeente wees dit verzoek af, waarna de vrouw beroep instelde bij de rechtbank ’s-Hertogenbosch.

Volgens de rechtbank heeft de gemeente het verzoek terecht afgewezen en is het beroep op 22 september 2008 ongegrond verklaard. Volgens de Wet werk en bijstand bestaat er geen recht op bijstand als een beroep kan worden gedaan op een voorliggende voorziening. Nu onder de Zorgverzekeringswet de door de vrouw gewenste behandeling niet (langer) strikt medisch noodzakelijk wordt geacht, dient de Wet werk en bijstand zich bij deze keuze aan te sluiten.

De rechtbank beseft dat het proces van geslachtsverandering voor de vrouw zeer ingrijpend is en zij heeft begrip voor de psychische en emotionele problemen die de vrouw dagelijks ondervindt omdat ze het proces van geslachtsverandering niet kan voltooien. Desondanks leidt de rechtbank uit haar verklaringen niet af dat haar psychische gesteldheid dusdanig was dat gesproken kan worden van een acute noodsituatie. Naar het oordeel van de rechtbank is de gemeente dan ook niet bevoegd om haar verzoek in te willigen.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Gebruikersavatar
Barbarel laRose
ff weer wat posten
Berichten: 26
Lid geworden op: ma okt 29, 2007 12:13
Locatie: haarlem

uitspraak

Bericht door Barbarel laRose »

Helaas heeft Ingrid deze zaak verloren.

Het was wel te verwachten, want eenmaal vooruit dan maar, zal de rest volgen.
I'm the Ruler of my World. And that World is my Oyster.
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Morbide schreef:
Frederique_ schreef:De behandeling kan zoveel beter. Waarom daar, in het belang van iedereen die na jou komt, dan niet naar streven?
Om dat te bereiken moet je constructief aan de slag, niet destructief zoals jij doet.
Mijn gedrag hier is anders dan mijn gedrag binnen de VU.
Mijn irritatie en frustratie zal er toch -ergens- uit moeten...

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
ik ben hier niet meer
Forumdiva
Berichten: 1695
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:25

Bericht door ik ben hier niet meer »

Morbide, mijn reactie was vnl. bedoeld om niet op het stukje van NU zelf te reageren, als je de reacties van de mensen leest zou je bijna gaan denken dat je een ongelooflijke oplichter bent als je niet zelf betaald voor je geslachtsverandering.
Ik ben met je eens dat het hele stukje op z'n zachtst gezegd niet netjes is. Maar ja, scheldt een moslim uit (die je net beledigd heeft) en je staat bij wijze van spreke morgen in de krant vanwege discriminatie, en met t* achtergrond (maakt niet uit welke) mag er van alles over je gezegd worden.
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Frederique_ schreef: Mijn gedrag hier is anders dan mijn gedrag binnen de VU.
Mijn irritatie en frustratie zal er toch -ergens- uit moeten...
Koop een dagboek.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Bedankt voor de tip :wink:

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

Morbide schreef:
Frederique_ schreef: Mijn gedrag hier is anders dan mijn gedrag binnen de VU.
Mijn irritatie en frustratie zal er toch -ergens- uit moeten...
Koop een dagboek.
Ik wou eerst zeggen, ga het je dierbaren steeds weer vertellen Frederique, maar toen besefde ik, dat je ze met dit gedrag op den duur zal kunnen verliezen :roll:

En dan dacht ik, ga toch erover un boek schrijven, maar hou er rekening mee, dat ut geen bestseller gaat worden....gewoon nie spectaculair genoeg hoor.... :-?

En dan had ik zoiets van.....zech, ga toch gewoon de positieve dingen zien, ze hebben jou uiteindelijk geholpen.....er zijn cursussen zat, waar je positief denken kunt leren.....of misschien lukt het je zelf zover te komen, je zult verbaast zijn hoe dat kan werken......en daar praat ik uit eigen ervaring.....

.....laat al het negatieve los, het belemmert je alleen maar hoor!!!!!

groetjes

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Als jij er iets aan hebt om hier je frustraties neer te schrijven mag je er van mij mee doorgaan, ben eigenlijk wel blij te horen dat je ons niet wil bekeren :-)

Irene
Kleine stapjes
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Frederique_ schreef:Bedankt voor de tip :wink:
lol! Geen dank.

Iets meer on topic: nu.nl heeft de foto aangepast. In plaats van 2 carnavaleske travestieten met baarden staat er nu een fotootje van een hamer bij.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Plaats reactie