Borstgroei

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transgenderisme.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Chloe'tje
ForumFan

Bericht door Chloe'tje »

Tja, ieder voor zich maar dat is mij wat te melodramatisch.

Ik heb heel wat om voor te leven, ook in het lichaam waar ik nu de hele dag mee opgescheept zit, dus als ik het gevoel heb dat ik een ernstig risico ga lopen, zal ik zonder meer mijn situatie heroverwegen (en misschien verandert er dan niets, dat zou kunnen).
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Ik heb nog eens even gegoogled op dutasteride, maar dat zal nooit werken, want het is juist bedoeld als haargroeimiddel voor MANNEN!

Irene
Kleine stapjes
Chloe'tje
ForumFan

Bericht door Chloe'tje »

Irene schreef:Ik heb nog eens even gegoogled op dutasteride, maar dat zal nooit werken, want het is juist bedoeld als haargroeimiddel voor MANNEN!

Irene
Volgens mij ben ik ook een man :P

Heb je ook de bijwerkingen gelezen?
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Ik moet toegeven dat ik niet erg diep heb doorgelezen, maar op het eerste gezicht verwachtte ik geen positieve bijwerkingen.

Irene(gaat huiswerk doen) :-)

Huiswerk gedaan:
De meest voorkomende bijwerkingen zijn impotentie (problemen met het krijgen of behouden van een erectie), een verminderde libido (geslachtsdrift), borstvorming en gevoeligheid van de borst (gynaecomastie), een verminderde spermaconcentratie die vrijkomt tijdens het vrijen.
Dat klinkt allemaal heel mooi, maar ik vond ook dit:
Wat opmerkelijk is, is dat bij velen de testosteron-bloedspiegel omhoog gaat. Dat is simpel te verklaren doordat het lichaam 'merkt' dat er te weinig DHT geproduceerd wordt en simpelweg de produktie van testosteron opschroeft in een poging het gehalte aan DHT te herstellen. Bij veel mannen geeft dat overigens pijn in de ballen. Soms zelfs zo hevig dat de gebruiker stopt met het innemen van het haargroeimiddel. Het libido van sommige mannen zal dus omhoog gaan
Bovendien kunnen er allerlei complicaties optreden, zoals leverproblemen, prostaatkanker etc..

Het middel lijkt ook niet vrij verkrijgbaar te zijn en dan lijkt het me toch beter om gewoon androcur te nemen.

Irene
Kleine stapjes
Chloe'tje
ForumFan

Bericht door Chloe'tje »

Irene schreef:...
Dat zou kunnen (ik begrijp iig wat je bedoelt). Maar......

Ik slik dit nu alleen voor de haargroei. Omdat dutasteride het testosteron niveau niet verlaagt, is het wat doelgerichter daarvoor.

Ik vraag mij inderdaad af, omdat ik ook wensen heb ten aanzien van de vervrouwelijking, of het niet beter is een MTF kuur te doen, die vaak ook als gevolg heeft dat de haarkwaliteit er op vooruit gaat.

Dus, ik slik dutasteride omdat ik nog geen beslissing genomen heb hoe ik de 'vervouwelijking' wil aanpakken. Maar als die knoop doorgehakt is, zou een androcur + oestrogeen een betere aanpak zijn, denk ik (ook).
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Als je het alleen gebruikt waar het voor bedoeld is en niet voor de bijwerkingen, dan is het waarschijnlijk wel ok.

Irene
Kleine stapjes
Chloe'tje
ForumFan

Bericht door Chloe'tje »

Irene schreef:Als je het alleen gebruikt waar het voor bedoeld is en niet voor de bijwerkingen, dan is het waarschijnlijk wel ok.

Irene
Dat is idd de bedoeling (nou ja, het is eigenlijk een middel tegen prostaatkanker, maar we bedoelen hetzelfde).
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Irene schreef: Het middel lijkt ook niet vrij verkrijgbaar te zijn en dan lijkt het me toch beter om gewoon androcur te nemen.
Dutasteride is een veel milder medicijn dan androcur.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Chloe'tje
ForumFan

Bericht door Chloe'tje »

Androcur zou ik idd nog wel even over moeten nadenken...
Margarina
ff weer wat posten

Bericht door Margarina »

Hoi allemaal,
Ik heb zelf ook over een periode van zo'n 2 jaar ge-experimenteerd met phyto-hormonen (zilverkaars).
De resultaten waren minimaal, maar er gebeurde wel iets. lichte AA aan over gehouden.
Toch vond ik die zogenaamde natuurproducten ook maar troep en zijn ze een aanslag op je lever, terwijl de effecten ervan minimaal zijn.
Daarom ben ik nu hormonen (estrofem) in tabletvorm gaan gebruiken.
Zelf gekocht via eerdergenoemde Inhouse. Al 2 keer een levering van hen ontvangen zonder problemen.
De hormonen doen hun werk prima, terwijl de risico's best beperkt zijn.
En ja niet alleen op borstvorming maar ook gewenste heupen, taille en zachtere huid bijvoorbeeld.
Heb er met m'n huisarts over gesproken en ondanks dat hij er eerst geen voorstander van was, wil hij me erin steunen er vooral zorgen dat het veilig gaat.
Dus ook bloedonderzoeken etc.
Verder finasteride tegen haaruitval (een lichtere mildere vorm van dutasteride)...
Chloe'tje
ForumFan

Bericht door Chloe'tje »

marga schreef:...
Heb je oestrogeen patches overwogen (omdat je het over belasting van de lever hebt, en oestrogeen tabletten eerst 'door de lever gaan').? Zo ja, wat was dan je afweging om voor de tabletten te kiezen?
Margarina
ff weer wat posten

Bericht door Margarina »

Die pleisters wel even overwogen, maar leek me niks, kan ook gaan irriteren en plekken geven op de huid.
De estrofem bevat oestrogenen die heel dicht liggen bij de menselijke variant, dus leek me een beste keuze voor mij.
Ten slotte speelde ook nog de prijs mee...
De tabletten zijn veel goedkoper dan pleisters.
Volgens mij gebruik van patches wel 4x duurder als ik goed gezien heb.
Chloe'tje
ForumFan

Bericht door Chloe'tje »

Ok, duidelijk, dank je.
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Morbide schreef:
Dutasteride is een veel milder medicijn dan androcur.
Maar ook met een heel andere werking.

Irene
Kleine stapjes
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Irene schreef:
Maar ook met een heel andere werking.
Dat valt mee toch? Beide middelen worden door OSM als anti androgeen gebruikt.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Plaats reactie