De Knuppel in het Hoenderhok

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Saartje
Eredivisie

Bericht door Saartje »

Natuurlijk moet iedereen doen wat hij/zij wil.
Dat betekent ook dat IK (volgens mij ben ik ook nog steeds iemand) dat niet mooi hoef te vinden en/of met iemand, die er naar mijn mening (die ik nog steeds vrij mag hebben voor zover ik weet) niet uit ziet, om hoef te gaan.

Case closed afaiac.
Joyy
Forumdiva

Bericht door Joyy »

idem

@ irene

stel je die situatie voor waarbij je bij dat clupje hoorde, dat is wat anders dan vanaf de zijlijn voorbij zien komen
Joyy
Forumdiva

Re: De Knuppel in het Hoenderhok

Bericht door Joyy »

Amber79 schreef:
simone_v schreef:
Joyy schreef:hoe ruimdenkend reacties kunnen zijn, hoezeer ik me afvraag wat je er van vind als je in real life met iemand de straat op zou gaan in een jurk, niet opgemaakt, geen pruik, snor en borsthaar , enfin, vul zelf maar een plaatje in dat je tegen staat

is die tolerantie dan nog steeds zo groot?
Ik zou daar totaal geen probleem mee hebben. Als degene zich daar het prettigste bij voelt, wie ben ik dan om zo'n iemand af te wijzen of met een boog om heen te lopen? Het gaat er bij mij om WIE iemand is, niet om wat degene is, wat degene doet of wat degene draagt. Durf verder te kijken dan de buitenkant!

AMEN!
als je besluit dat je met iemand niet de deur uit wil gaan, wijs je de ander dan af?

geen id eigenlijk, tis maar net hoe de ander dat opvat

ik noem dat iig vrije keuze

net zoals je in contact met anderen ook bepaald met wie je wel graag optrekt of niet, om wat voor reden dan ook
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Joy schreef:
als je besluit dat je met iemand niet de deur uit wil gaan, wijs je de ander dan af?

geen id eigenlijk, tis maar net hoe de ander dat opvat

ik noem dat iig vrije keuze

net zoals je in contact met anderen ook bepaald met wie je wel graag optrekt of niet, om wat voor reden dan ook
In de vorm van ik wil met jou niet gezien worden, ligt dat gevoelig denk ik, maar vergeet niet dat er een groot verschil is tussen de abstracte voorstelling en de werkelijkheid. Als de werkelijkheid is dat het iemand is die je goed kent zou het als een afwijzing gezien kunnen worden, maar waarschijnlijk is het dan ook veel minder een issue, omdat je de achterliggende gedachten kent. In het andere geval blijft het hypothetisch, omdat je niet snel in de situatie zult komen dat je met iemand over straat moet die je totaal niet kent, dan speelt die afwijzing dus helemaal niet.

Irene
Kleine stapjes
simone_v
ff weer wat posten

Bericht door simone_v »

@ Saartje: het ligt toch iets gecompliceerder als dat jij het laat klinken. Als je in een gewone kroeg zit en er komt een vrouw binnen in een soort militaristische kleding die jij verschrikkelijk vindt, dan kun je altijd nog naar een andere kroeg gaan. De vrouw in kwestie kan dat ook, kroegen genoeg. Maar T* gelegenheden zijn er nauwelijks. Daar kun je elkaar niet ontlopen door naar de volgende gelegenheid te gaan, en zul je elkaar in ieder geval een aantal uren moeten tolereren.

Daarnaast: stel dat jouw beste vriend (M/V) besluit om Hare Krishna te worden en een oranje jurk te gaan dragen, of in het leger te gaan en in uniform te gaan lopen, laat je die dan spijkerhard vallen vanwege een andere kledingkeuze? Lijkt mij niet. Daar zou niemand begrip voor hebben, en terecht. Dan betreft het iemand die je al een tijd lang kent, dat maakt het weer anders inderdaad. Maar hoe je het ook stelt, het gaat toch om de inhoud, niet om de verpakking? Of wil jij ook niet gezien worden met mensen die door een huidprobleem een afschrikwekkend uiterlijk hebben?

PS: wat betekent afaiac??

@ Algemeen: Het verheugt me meer dan ik kan uitdrukken dat er nu in ieder geval gedicussieerd wordt over deze zaken, en dat ik nu merk dat er meer zijn die er hetzelfde over denken als ik. Wat mij het meest dwars zat, en nog steeds zit, is dat de eerste organisatie die voor hulp gebeld zal worden zo'n beperkte blik hanteert. Hun reactie heb ik hier nog niet gelezen. Ik heb het hier over de Werkgroep T&T van de NVSH. Als een moeder hulp zoekt voor haar zoon die ze in een jurk heeft gezien, of als die zoon zelf hulp zoekt voor zijn gevoelens, dan is de kans erg groot dat ze als eerste bij de Werkgroep T&T uitkomen. Daar kwam mijn moeder terecht, ruim 30 jaar geleden, en ikzelf ook zo'n vijf jaar terug.

Ik kreeg te horen dat ik als een karikatuur werd gezien. Nou stond ik stevig genoeg op de grond om daar doorheen te kijken, maar een tiener die al onzeker van zichzelf is, wat moet die daar mee? Ik kan me levendig indenken dat die suicidale neigingen kan krijgen als zelfs degenen met eenzelfde "afwijking" als hijzelf, hem als "karikatuur" zien. Als de jongen in kwestie al in de problemen zit, en waarom zou hij anders bellen, en hij krijgt zoiets op zijn dak, zou ik daar de verantwoordelijkheid niet voor willen dragen.

Als zo'n moeder te horen krijgt dat travestieten in het algemeen geen homo's zijn, maar dat ze voor meer informatie naar de COC moet komen met haar zoon, wat gaat die dan denken? Op zijn minst leidt het tot grote verwarring, en hoogstwaarschijnlijk gaat zij haar zoon zien als homo. Niets mis mee, maar niet juist ook. En daar zullen alleen maar meer problemen van komen.

Ik ben er persoonlijk van overtuigd dat ook de vertegenwoordigers van de Werkgroep T&T regelmatig deze site zullen bezoeken. Als dat niet zo is moeten ze zich diep schamen. Bij deze nodig ik ze uit om deel te nemen aan deze discussie, en het liefst met een officieel standpunt te komen.
Wees jezelf, er zijn al genoeg anderen.
Joyy
Forumdiva

Bericht door Joyy »

niet meer beren op de weg zien dan er zijn

je ervaring met betreffende instantie is er 1 van,wellicht zelfs maar 1 persoon, daar kun je niet de houding van anderen aan ophangen :wink:
Saartje
Eredivisie

Bericht door Saartje »

Het lijkt me duidelijk hoe ik (en de mensen waar ik mee praat) er over denken.
Nog tien kantjes tekst veranderd daar niet veel aan.
Ik heb ook helemaal geen zin om er verder over door te ouwenelen.

Mensen die ik al 12 jaar ken willen mij niet zien als ik in vol ornaat ben want dat vinden ze raar, fair enough.
Als ik dan vertel dat er ook mannen 0 moeite doen om er vrouwelijk uit te zien, maar wel in een jurk lopen, wordt er gegrinnikt.
Letterlijke quote van een vriend "tsja, dan kan je op je klompen aanvoelen dat mensen raar reageren en dat vinden ze dan raar? tsk!"
Ik verzin het niet hoor.
Doe lekker wat je wil, maar verwacht niet dat iedereen het leuk vindt.

Ik voel mij vrouw en doe mijn uiterste best om er ook zo uit te zien en ik vindt een onverzorgde man in een jurk geen gezicht.
Mag ik aub?

Nog een quote van een vriend dan maar?
"Toen ik bij xxx werkte kwam er ook wel eens een vent, 2 meter lang, breed, in een jurk met van die harige kolenschoppen"
"Ja sorry hoor, maar dan moet ik lachen"

Maar wij moeten het maar normaal vinden want wij zijn ook zo?
Nou, niet dus!
Joyy
Forumdiva

Bericht door Joyy »

uitlachen is 1, niet netjes

er om lachen is 2, kan ik me voorstellen, zoals ik ook wel eens om mezelf moet lachen als ik besef dat mijn make up half over mijn gezicht zit terwijl ik net boodschappen ben gaan doen en daar thuis pas achter kom

iemand die zich presenteert als zichzelf, waarbij dat betekent, man met baard in jurk met kolenschoppen, daarvoor kiest, die vrijheid neemt, ik zie niet in wat er verkeerd is aan diezelfde vrijheid die mij doet besluiten daar wel of niet wat mee te doen

leven en laten leven betekent ook: als karikatuur worden gezien, evenals, accepteren dat mensen de keus maken met een boog om je heen te lopen
AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

Saartje schreef: Maar wij moeten het maar normaal vinden want wij zijn ook zo?
Nou, niet dus!
Niks moet, alles mag :) Nee, ik vind het niet normaal omdat ik ook T ben. Ik vind het normaal omdat ik ook een mens ben.
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Amber schreef:
Ik vind het normaal omdat ik ook een mens ben.
Ik hou niet zo van de +1 opmerkingen, maar deze komt recht uit het hart.

Irene
Kleine stapjes
AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

Irene schreef: Ik hou niet zo van de +1 opmerkingen
Irene
Wat bedoel je hiermee?
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

+1 betekent hier zoveel als, dat men het volledig eens is met de voorgaande spreker ;-)

Irene
Kleine stapjes
AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

Zoiets vermoedde ik al, al kon het ook zijn vanwege n soort overtreffende trap: niet omdat ik ook T ben, maar omdat ik mens ben. Komt ook een beetje door de "ik hou niet zo van de +1 opmerkingen" :)

simone_v
ff weer wat posten

Bericht door simone_v »

@ Joyy: Ik zie niet meer beren dan er zijn, al is het er maar één, dan is het er één teveel. Neem die denkbeeldige jongen met problemen, als die net die ene aan de lijn cq email krijgt, wat moet ie daar dan mee? Het lijkt mij hoogstnoodzakelijk dat een (semi)professionele organisatie als de NVSH hun medewerkers zeer goed instructie moet geven in wat er wel, maar vooral in wat er NIET gezegd moet worden. Dat is precies de reden dat ik van hun een officieel standpunt zou willen horen.

@ Saartje: Ik heb niet het idee noch de behoefte om jouw persoonlijke mening te veranderen. Zoals je zelf al zegt, iedereen heeft recht op zijn/haar eigen mening, ook als ik het daar niet mee eens ben. Ik persoonlijk zal ook jouw recht op je eigen mening verdedigen, als het zover komt.

Jij bent blijkbaar één van die gelukkigen die als man zijnde een figuur en gezicht heeft waarmee je voor vrouw door kunt gaan. Je bent daarmee wel één van de weinigen. Ik ben niet heel erg mannelijk gebouwd, maar mijn handen, adamsappel en zo nog wel wat zouden mij onmiddelijk weggeven als man als ik zou proberen om voor vrouw door te gaan. Ik heb daar geen behoefte aan, gelukkig, maar er zijn ook van die echte bouwvakkers, zeer stevig gebouwd met een verweerde kop en kolenschoppen als handen die dezelfde gevoelens hebben als jij. Die dus het liefst als vrouw gezien willen worden. En jij vindt dat dus niet oké, en jouw vrienden lachen daarom, terwijl jij daarnaast staat en dat toelaat! Ik vind, en dat is MIJN persoonlijke mening, dat jij je op dat moment zou moeten schamen. Die "vent, 2 meter lang, breed, in een jurk" wilde waarschijnlijk net als jijzelf als vrouw gezien worden. Iedere travestiet, transgender en transsexueel zou respect voor die vent moeten hebben. Hem steunen. Zeker niet uitlachen, of dat zwijgend toelaten.

Dat is MIJN mening, en ja, je hebt het volste recht om het daar niet mee eens te zijn. Maar op het moment dat jijzelf een keer "gelezen" wordt door een groep tieners, en die jou staan uitlachen, denk dan even aan mijn mening, en vraag je serieus af of je niet beter af zou zijn als meer mensen mijn mening zouden steunen, en zich daarvoor zouden inzetten.
Wees jezelf, er zijn al genoeg anderen.
Saartje
Eredivisie

Bericht door Saartje »

simone_v schreef:Jij bent blijkbaar één van die gelukkigen die als man zijnde een figuur en gezicht heeft waarmee je voor vrouw door kunt gaan. Je bent daarmee wel één van de weinigen.
Nou eh, niet dus!
Het kost heel veel tijd en moeite om er fatsoenlijk uit te zien.
Maar dat heb ik er graag voor over.

Overigens heb ik nergens bij staan toekijken.
Als mijn vrienden dat soort dingen doen waar ik bij ben hebben ze ruzie.
Plaats reactie