vrouw van 70 die volgens nannette geen kind kan opvoeden

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Joyy
Forumdiva
Berichten: 1198
Lid geworden op: di feb 26, 2008 0:44
Locatie: Eindhoven

vrouw van 70 die volgens nannette geen kind kan opvoeden

Bericht door Joyy »

Nannette schreef:Toen ik jonger was wel, maar hoorde recent van een vrouw van 70 die moeder was geworden, nou sorry, op zo'n leeftijd kun je toch geen kind meer opvoeden ?
ik vroeg waarom dat niet zou kunnen, en ben nog steeds benieuwd naar de gedachtengang achter die conclusie

:wink:
Gebruikersavatar
betteke
dagelijks aanwezig
Berichten: 194
Lid geworden op: ma dec 12, 2005 17:33

Re: vrouw van 70 die volgens nannette geen kind kan opvoeden

Bericht door betteke »

Joyy schreef:
Nannette schreef:Toen ik jonger was wel, maar hoorde recent van een vrouw van 70 die moeder was geworden, nou sorry, op zo'n leeftijd kun je toch geen kind meer opvoeden ?
ik vroeg waarom dat niet zou kunnen, en ben nog steeds benieuwd naar de gedachtengang achter die conclusie

:wink:
Ik ben het persoonlijk wel met Nanette eens.......de natuur heeft niets voor niets bij vrouwen de overgang ingesteld, en daar komt bij, dat als het kind gaat puberen, dan is mams hoogbejaard!
In Theorie kan natuurlijk alles, maar het lijkt me gewoon vooral voor het kind niet echt prettig.......... :wink:
liefs,
Betteke
helen
ff weer wat posten
Berichten: 71
Lid geworden op: za jul 09, 2005 23:02
Locatie: Enschede

Bericht door helen »

Heb zelf een goede vriend die is opgegroeid met ouders die bijna bejaard waren en zijn moeder was al aan het dementeren toen hij in de pubertijd was.

beide ouders zijn overleden voor hij 20 was.

Een moeder van 70? dat moet je een kind niet aan willen doen.......vind ik

Maar een ander mag van mij een andere mening hebben :wink:
Luctor et emergo
ik ben hier niet meer
Forumdiva
Berichten: 1695
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:25

Bericht door ik ben hier niet meer »

Een kind opvoeden kost veel energie, een kind in de baarmoeder en baren al helemaal. Het is al eerder gezegd, de natuur heeft een bepaalde tijd waarin de vrouw vruchtbaar is.
Ik zeg niet dat het onmogelijk is dat een vrouw van 70 een kind opvoed, maar de gemiddelde vrouw van 70 ? Lijkt me niet verstandig om dat een kind aan te doen. Grote kans dat het kind op jonge leeftijd de moeder verliest, voor 40e is 99,9% zeker. En de kinderen van zo'n kind zullen ook geen oma hebben. Vertegenwoordigd in je leven normaal toch ook een bepaalde functie een oma.
Het geval dat een vrouw van 70 een kleinkind (tijdelijk) opvoed omdat de vrouw/ouders het niet kunnen vind ik nog een heel ander verhaal dan een kind op de wereld zetten.
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Los van of het kind op vroege leeftijd zijn moeder verliest, of dat die geen oma dan heeft, heeft ze een moeder die toch niet de kracht en energie heeft om de hele dag achter zo'n kleintje na te lopen. Moeder zijn vergt heel veel energie, heel veel flexibiliteit. Het zou misschien in heel bijzondere gevallen mogelijk zijn, maar het is onwaarschijnlijk.

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Gebruikersavatar
Joyy
Forumdiva
Berichten: 1198
Lid geworden op: di feb 26, 2008 0:44
Locatie: Eindhoven

Bericht door Joyy »

daartegenover zet ik dan weer graag de 35 jarige gebroken en gescheiden bijstandsmoeder die haar ellende 24 uur per dag wegdrinkt en haar kids stevig mishandeld en verwaarslosd , idem haarzelf

tuurlijk, er zijn best argumenten aan te voeren waarin je de mening kan onderbouwen, maar zie je een dergelijke situatie als vrouw van 70 met kind zo positief mogelijk, ,geestelijk en lichamelijk een hardstikke gezond en fit mens, bij de pinken, liefdevol, vol compassie, hart van goud etc, dan kun je niet zomaar stellen dat een moeder van 70 haar kind niet kan opvoeden, evenals je niet kunt stellen dat een moeder van 35 dat kan

de uitspraak is te algemeen om zomaar de conclusie - kan niet - aan te verbinden
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Fijn, een moeder van 82 achter een rolator als je begint te puberen...

Ik heb zelf ervaring met te-weinig-gepuberd-hebben en weet hoe je dat later in je leven kan opbreken. Leven met de verantwoordelijkheid voor een moeder die hulpbehoevend is (nee, hoeft niet maar ja, kans is zeker aanwezig bij een moeder van 82) lijkt me niet prettig. En zelfs bij een niet-hulpbehoevende, vitale moeder van 82: zou je er -echt- goed tegenin kunnen puberen? 'k Vraag het me echt af...

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
Joyy
Forumdiva
Berichten: 1198
Lid geworden op: di feb 26, 2008 0:44
Locatie: Eindhoven

Bericht door Joyy »

geen id, kheb ook niet de feitelijke beweijzen dat het niet kan

het zal niet eenvoudig zijn , of juist weer wel, tis maar net wat voor kind wat voor moeder wat voor situatie etcetcect

het hoeft niet perse schadelijk te zijn voor het kind

verder doorgedacht bestaan er kinderen opgevoed door dieren, daar bestaan wel voorbeelden van, van kinderen die op latere leeftijd toch nog goed kunnen functioneren in maatschappij met juiste begeleiding

de uitspraak, kan niet, zet mij tot nadenken, en waarom dan niet, waar baseer je dat op, ectetc, daar viel ik terecht over
AM_ber_79
Forumdiva
Berichten: 1746
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 12:12

Bericht door AM_ber_79 »

Joyy schreef:daartegenover zet ik dan weer graag de 35 jarige gebroken en gescheiden bijstandsmoeder die haar ellende 24 uur per dag wegdrinkt en haar kids stevig mishandeld en verwaarslosd , idem haarzelf

tuurlijk, er zijn best argumenten aan te voeren waarin je de mening kan onderbouwen, maar zie je een dergelijke situatie als vrouw van 70 met kind zo positief mogelijk,
Klinkt nogal tegenstrijdig. De situatie van een bejaarde vrouw moet je wel positief bekijken, maar een 35jarige vrouw is gelijk een gebroken en gescheiden bijstandsmoeder die haar ellende 24 uur per dag wegdrinkt en haar kids stevig mishandeld en verwaarslosd , idem haarzelf. Een 70 jarige dementerende weduwe vrouw die door de geboorte van haar kind op hoge leeftijd bedlegerig is geworden, geen energie meer heeft om naar de speeltuin te gaan, de kinderen hierdoor geestelijk en lichamelijke opvoeding tekort laat komen en hulpbehoevend is,is dan wel een verstandige keuze?

Zo slecht is geen kinderwens nog iet. Je kan het toch nooit goed doen als ouder, altijd is er wel ergens commentaar op te leveren.

Oh ja,nog even mn eigen quote over deze situatie:
Amber79 schreef:De vader van mn ex was 60 toen hij haar kreeg. Hij overleed toen ze 22was. Stel dat hij 10jaar later haar kreeg. Dan was ze dus op dr twaalfde halfwees. Op je 70ste moeder worden, op die leeftijd klinkt oma veel leuker. Misschien zelfs overgrootmoeder..
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
Gebruikersavatar
Joyy
Forumdiva
Berichten: 1198
Lid geworden op: di feb 26, 2008 0:44
Locatie: Eindhoven

Bericht door Joyy »

Amber79 schreef:
Joyy schreef:daartegenover zet ik dan weer graag de 35 jarige gebroken en gescheiden bijstandsmoeder die haar ellende 24 uur per dag wegdrinkt en haar kids stevig mishandeld en verwaarslosd , idem haarzelf

tuurlijk, er zijn best argumenten aan te voeren waarin je de mening kan onderbouwen, maar zie je een dergelijke situatie als vrouw van 70 met kind zo positief mogelijk,
Klinkt nogal tegenstrijdig. De situatie van een bejaarde vrouw moet je wel positief bekijken, maar een 35jarige vrouw is gelijk een gebroken en gescheiden bijstandsmoeder die haar ellende 24 uur per dag wegdrinkt en haar kids stevig mishandeld en verwaarslosd , idem haarzelf. Een 70 jarige dementerende weduwe vrouw die door de geboorte van haar kind op hoge leeftijd bedlegerig is geworden, geen energie meer heeft om naar de speeltuin te gaan, de kinderen hierdoor geestelijk en lichamelijke opvoeding tekort laat komen en hulpbehoevend is,is dan wel een verstandige keuze?
Amber79 schreef:

de vrouw van 70 werd hier weggezet als iemand die dat niet zou kunnen

ik zet juist daarom daartegenover de situatie van de 35 jarige vrouw,gebroken etc, omdat ook iemand van 35 totaal onkundig kan zijn mbt opvoeden van haar kids, en stel de leeftijd dus ter discussie aan de hand van dit voorbeeld
AM_ber_79
Forumdiva
Berichten: 1746
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 12:12

Bericht door AM_ber_79 »

Jij bent zo ongeloofelijk druk bezig met overal commentaar op leveren en op elke slak zout te gooien, dat je niet eens ziet dat je laatste commentaar op mijn stukje kant noch wal raakt. Want wat staat er ook in mijn reactie, maar wordt door jou niet gebruikt als quote? Of doe je t echt alleen maar om overal commentaar op te kunnen leveren?
Amber79 schreef: Zo slecht is geen kinderwens nog niet. Je kan het toch nooit goed doen als ouder, altijd is er wel ergens commentaar op te leveren.
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Om in de stijl van Joy te blijven: het grootste voordeel van een moeder van 70 is dat mocht ze je verwaarlozen en mishandelen, ze in ieder geval statistisch gezien snel doodgaat.

Irene
Kleine stapjes
Gebruikersavatar
Joyy
Forumdiva
Berichten: 1198
Lid geworden op: di feb 26, 2008 0:44
Locatie: Eindhoven

Bericht door Joyy »

nie overdrijven irene maar i get the point ;)

amber, hold your horses, 2e keer :wink:
AM_ber_79
Forumdiva
Berichten: 1746
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 12:12

Bericht door AM_ber_79 »

Joyy schreef: amber, hold your horses, 2e keer :wink:
Zullen er ongetwijfeld nog wel meer worden. Heb hier een veld vol wilde paarden voor de deur. :lol: :lol:

Vanwaar de keuze voor dit topicdraadje waarin je heel duidelijk de naam van Nannette neerzet?
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
Chloe'tje
ForumFan
Berichten: 447
Lid geworden op: vr aug 22, 2008 12:20

Bericht door Chloe'tje »

Irene schreef:Om in de stijl van Joy te blijven: het grootste voordeel van een moeder van 70 is dat mocht ze je verwaarlozen en mishandelen, ze in ieder geval statistisch gezien snel doodgaat.

Irene
:P

Joyy doet heel erg haar best om, als er eens een stelling is (en ik doe het naar even dik zodat Joyy deze opmerking misschien niet passeert en alleen haar eigen stelling naar voren schuift) die noodgedwongen altijd generaliserend is omdat het nu eenmaal niet gaat (niet kan gaan) over iemand die wij allemaal kennen, ergens een uitzondering op te diepen die dan de stelling zou moeten weerspreken.

Nee dus. Er zal best wel ergens een 70 jarige zijn die een betere moeder is dan een 35 jarige (de kreet 'betere moeder' gebruik ik even om allerlei details weg te kunnen laten), maar dat doet niets af aan de stelling, dat een moeder van 35 (in het algemeen dus) fysiek (en naar mijn mening ook beter mentaal) in staat is een deugdelijke opvoeding te geven. Dat geldt mijns inziens rekening houdende met de belangen van kind èn ouder. Ook zal er een punt zijn waar de leeftijd omgekeerd evenredig een rol speelt. 16-jarige ouders bevinden zich wat deze stelling betreft in hetzelfde vaarwater.

Dat er ouders van 35 zijn die ik nog geen kakkerlak zou toevertrouwen (dat is overigens niet alleen de zuiplap, maar ook die geweldige carrièremaker die over lijken gaat) doet aan de basis van deze stelling helemaal niets af.

Overigens, of misschien daarnaast, ben ik van mening dat deze zaken bij uitstek zaken zijn waarin je soms je eigenbelang moet laten wijken voor het belang van een ander.
Plaats reactie