De Knuppel in het Hoenderhok

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

Maar mensen hechten wel waarde aan de beeldvorming die zij over een gehele groep hebben op basis van een enkel geval. je bent trans, DUS je zal wel net als Kelly zijn...
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
Joyy
Forumdiva

Bericht door Joyy »

dus, een conclusie die niet klopt

naja ik zal wel de enige zijn die niet meteen denkt bij het aanschouwen van wie of wat dan ook dat de hele wereld zo is

:wink:
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Joy schreef:
dus, een conclusie die niet klopt

naja ik zal wel de enige zijn die niet meteen denkt bij het aanschouwen van wie of wat dan ook dat de hele wereld zo is
Je bent echt niet de enige hoor Joy en over het feit dat beeldvorming vrijwel nooit accuraat is, is ook iedereen zich wel bewust.
Ik begrijp alleen niet zo goed wat je wil bereiken met het ontkennen cq negeren van feiten.

Irene
Kleine stapjes
AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

Joyy schreef:dus, een conclusie die niet klopt

:wink:
Feit is dat het grootste deel van de samenleving niet zo is. Dat jij niet zo bent,is erg fijn. Ik heb ook dezelfde insteek/opvtting, maar ben me er ook van bewust dat het overgrote deel van de mensheid een kuddedier is.
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

simone_v
ff weer wat posten

LKG T&T

Bericht door simone_v »

Na bijna drie weken wachten op een reactie vond ik het tijd om de volgende email te sturen naar info@lkgtent.nl. Dat heb ik zojuist gedaan, dus nu is het wachten op hun reactie.
------------------------------------------------
Hallo,

In 2003 heb ik via email contact gehad met uw organisatie over een aantal vragen die ik had. Ik heb destijds van ene Sonja R(achternaam hier niet nodig) een antwoord gehad waar ik persoonlijk niet veel mee kon, en ik heb het er verder bij laten zitten. Ik ben voor antwoorden gaan zoeken op andere websites, en heb ze ook daar niet gevonden. Wel kwam ik zowel bij genoemde Sonja als op andere websites veel intolerantie tegen ten opzichte van T-personen die niet exact travestiet ofwel transseksueel zijn. Dat stond mij erg tegen, zodanig dat ik me van alle websites die met het T* gebeuren te maken hadden heb teruggetrokken. Ik heb verder geen hulp meer gezocht, en de problemen stapelden zich inderdaad op. Kortgeleden ben ik toch weer gaan zoeken, en merkte dat de intolerantie geen spat verminderd was. Nog steeds wordt je niet serieus genomen maar verketterd als je niet een compleet vrouwbeeld wilt neerzetten als T-man. Ik heb daar geen behoefte aan, ik zie mezelf als wat ik ben, een man die het liefst in dameskleding loopt.

Nu vond ik echter dat de tijd gekomen was om eens te vragen hoe anderen hierover dachten. Ik heb op het forum van Travestie.org een artikel geplaatst, en om reacties gevraagd. Ik had er op gerekend dat er vanuit uw organisatie ook een reactie zou komen, maar tot op heden heb ik die niet gelezen. Bij deze verzoek ik u om mijn artikel en de daarop gevolgde reacties aandachtig te lezen, en uw reactie daarbij te plaatsen. Welteverstaan: een reactie waar de werkgroep T&T als geheel achter staat. Ik verzoek u dit om meerdere redenen, waarvan de meeste wel duidelijk zullen worden na het lezen van mijn artikel. Hierbij de link waar dat geplaatst is:
(link naar deze site)
Aangezien ik deze discussie openlijk wil voeren zal ik ook deze email op dit forum plaatsen, zodat bekend is dat ik u deze vraag gesteld heb.

Met vriendelijke groet, Simone V.
-------------------------------------------------------
Bij deze dus ook hier geplaatst.
Wees jezelf, er zijn al genoeg anderen.
Joyy
Forumdiva

Bericht door Joyy »

het is iig dapper om je onvrede op deze manier ondeer het licht te willen brengen

wat was de eerste brief waar je 3 weken op heb gewacht?
AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

Kijk...dat heet nog eens de knuppel in het hoenderhok gooien! Go for it!

Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Hoi Simone,

Ik denk dat er geen algemeen antwoord op mogelijk is, zoals je ook geen algemeen antwoord van travestie.org kunt geven. Op deze website zijn mensen die zeer tolerant zijn t.o.v. mensen die ergens tussen man en vrouw inleven, zoals er ook mensen zijn die daar grote moeite mee hebben. Dat zal binnen LKGT&T ook zo zijn.

Ik geloof dat ik al eerder aangegeven heb dat ik het anderhalf jaar (in vrije tijd) volgehouden heb om met een mannengezicht met borsten en een rok te leven? Voor mij kwam daarna het verlangen om toch verder te gaan. Maar ik heb alle respect voor mensen die "ergens halverwege" zitten en zich daar goed bij voelen. Laat maar weten als je meer informatie wilt of als je denkt dat ik je ergens mee kan helpen.

Groetjes,

Frederique
(op persoonlijke titel, ben lid van de werkgroep transseksualiteit van LKGT&T)
Kijk ook eens op de genderkalender !
simone_v
ff weer wat posten

Bericht door simone_v »

@ Frederique

Alle respect voor wat jij voor de LKG gedaan hebt, maar ik ben van mening dat het wel degelijk mogelijk moet zijn om een officieel standpunt te vernemen. Ik vind dat ook van groot belang. Wat mij betreft mag ieder persoon zijn of haar eigen mening hebben, en verkondigen. Met sommige meningen zal ik een probleem hebben, met andere niet. Dat doet allemaal niet ter zake.

Waar het mij om gaat, en waar het ook in eerste instantie al om ging, is wat er gebeurt als iemand hulp zoekt en bij de LKG T&T terechtkomt. In zo'n geval is het van het grootste belang dat de LKG één mening heeft, en die ook uitdraagt. En die mening zou zeer tolerant en ruimdenkend moeten zijn. De LKG is een (semi)professionele organisatie, en van zo'n organisatie verwacht ik professionaliteit. Zeker omdat ze zich op het vlak van de hulpverlening bevinden. Vanaf dat moment is het geen verzameling privé-personen met ieder hun eigen mening meer, maar één organisatie die met één stem spreekt, of dat in ieder geval zou moeten doen.

Ik heb van deze organisatie een zeer negatief klinkende email gehad, en heb het er bij laten zitten. Er zullen anderen zijn, of geweest zijn, of nog gaan komen die hulp zoeken en bij de LKG terechtkomen, die niet sterk in hun schoenen staan. Voor die personen is het onverantwoord als ze niet serieus genomen worden, maar voor "karikatuur" worden uitgemaakt. Dat werd mij letterlijk zo verteld, maar dat is inmiddels 5 jaar geleden. Ik wil nu van de LKG weten wat hun huidige standpunt is, als organisatie, en ik wil dat in de openbaarheid hebben. Aangezien de werkgroep T&T van de LKG veelal als eerste aanspreekpunt wordt genoemd door huisartsen en andere niet op dit vlak deskundigen waar in eerste instantie hulp wordt gezocht, ben ik van mening dat dat ongeveer hun plicht is.

Stel je maar voor dat je die puber bent, die opgewonden raakt van het aanraken van een damesslipje, en die niet weet wat hij daar mee aan moet. Stel je voor dat die belt met een organisatie die hem is aangeraden "omdat die deskundig zijn". En stel je dan voor wat er KAN gebeuren als deze puber voor "karikatuur" wordt uitgemaakt. Wil jij daar (mede) verantwoordelijk voor zijn? Ik niet.

Daarnaast heb ik het eerste stukje hier geplaatst om ook alle anderen die net als ik ergens tussen de absolute man en de absolute vrouw zitten te laten nadenken over hun al of niet tolerante houding ten opzichte van alle anderen in eenzelfde positie. Gezien het grote aantal reacties, en de soms felle bewoordingen is er in ieder geval over nagedacht, en dat is hoe dan ook een positief resultaat. Met een aantal van de bijdragen hier ben ik het niet eens, en zal ik het ook nooit eens worden, net als sommigen het nooit met mij eens zullen worden. Zolang dat meningen van privé-personen zijn zal ik die verder respecteren, en ik wil iedereen die bijgedragen heeft aan deze discussie hierbij bedanken voor hun bijdragen. Maar die ene reactie, van ongeveer de grootste belangenorganisatie op dit vlak, die verwacht ik nog wel.
johnn
Forum / Website Beheerder
Contacteer:

Bericht door johnn »

@Simone.

Even op persoonlijke titel.
Het is een mooi streven om een 'organisatie' antwoord te willen verkrijgen van instantie's die zich bezighouden met het T*-gebeuren.
Wat mij echter opvalt in jouw betoog is dat in je 1e post van deze draad je een slechte ervaring hebt met de NVSH.
Vervolgens meldt je op de 8e pagina van deze draad je mail naar LKGTenT.
Hierna leg je uit dat je wilt voorkomen dat iemand als 'karikatuur' neergezet wordt als deze om'hulp vraagt bij een dergelijke instantie.
Nu moet ik toegeven dat ik de NVSH niet ken (en zeker niet in deze context) dus hoe die zullen reageren heb ik geen flauw idee van (ik mag hopen dat dat een stuk beter zal zijn dan jouw ervaring van een aantal jaren terug).
De LKGTenT ken ik dan iets beter en volgens mij is de kans dat iemand met een hulpvraag zoals jij beschrijft daar voor een 'karikatuur' uitgemaakt zal worden dermate klein dat het imo bijna uitgesloten is.
Kortom, de (zeg maar) 'verschuiving' in jouw postings van NVSH naar LKGTenT begrijp ik niet helemaal.
Groetjes,
Afbeelding

Eventuele spel of schrijffouten?? Vertel het mij en ik verbeter deze.
Ondertussen hoop ik dat u mij deze fouten kunt vergeven.......ik ben net een mens
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Even voor alle duidelijkheid: ik ben op 2 landelijke ledenvergaderingen van de LKGT&T geweest, op een van de twee was iemand aanwezig met een duidelijk mannelijk gezicht in een rok. Die is door iedereen daar aanwezig als normaal geaccepteerd.
Aan de andere kant: mensen zijn mensen. Er zijn mensen die inderdaad een sterke afwijzing voelen t.o.v. andere mensen die niet kiezen voor expliciet man/expliciet vrouw. Die gevoelens zijn net zo echt als de gevoelens van de persoon in kwestie om tussen de genders in te mogen leven. Ik heb (op diverse forums, waaronder deze) regelmatig discussie met dit soort mensen. Ik wil dus zeker niet uitsluiten dat dit op LKGT&T-avonden ook gebeurt, hoewel de kans me klein lijkt dat je er totaal niet geaccepteerd of opgevangen zult worden.
Tip: kijk ook eens bij de Noodles ( www.denoodles.nl ).

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Wordt de officiele standpunt van de LKGT&T tov mensen die ertussenin leven niet officeel verwoord in hun brochure, 'Travestie, een serieuze (nood)zaak'?

Lisa
If all else fails, buy new shoes
simone_v
ff weer wat posten

Bericht door simone_v »

@ Johnn

De connectie tussen de NVSH en de LKG T&T staat op de website van de LKG beschreven. Zie hier: http://www.lkgtent.nl/index.php?pag=htt ... denis.html

Voor jou (en iedere ander die er om vraagt) wil ik wel een kopie van de desbetreffende mail sturen, ik ga die niet hier in zijn geheel publiceren. Ten eerste vanwege mijn eigen privacy, ten tweede vanwege de privacy van degene die mij dit antwoord stuurde.

@ Frederique

Ik neem aan dat iemand in persoon tijdens een (semi)openbare vergadering geaccepteerd zal worden, maar dat neemt niet weg dat bij een telefonische of email hulpvraag heel anders gereageerd kan worden. Ik ben geïnteresseerd in het officiële standpunt.

@ Lisa

Het standpunt dat in die brochure staat (ik heb hem gelezen) wordt blijkbaar niet door alle medewerkers gekend of ondersteund. Dat was mijn persoonlijke ervaring vijf jaar geleden, en ik wil dus nu weten of daar verandering in is gekomen.

@ allen hier

Als de Landelijke Contact Groep Travestie en Transseksualiteit niets te verbergen heeft, waarom komt er hier dan geen reactie van hun te staan? Ze stellen zelf:
Het hoofddoel van de vereniging is te komen tot (zelf)acceptatie en emancipatie van genderdysfore mensen. Daarbij betrekken wij bewust alle verschillende uitingsvormen van genderdysfoor gedrag, van travestie tot transseksualiteit.
Hieruit blijkt naar mijn mening dat ook dit forum actief door hun ondersteund zou moeten worden.
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Simone vroeg:
Als de Landelijke Contact Groep Travestie en Transseksualiteit niets te verbergen heeft, waarom komt er hier dan geen reactie van hun te staan? Ze stellen zelf:
Omdat ze naar alle waarschijnlijkheid hier niet meelezen.

Simone veronderstelt:
Quote:
Het hoofddoel van de vereniging is te komen tot (zelf)acceptatie en emancipatie van genderdysfore mensen. Daarbij betrekken wij bewust alle verschillende uitingsvormen van genderdysfoor gedrag, van travestie tot transseksualiteit.

Hieruit blijkt naar mijn mening dat ook dit forum actief door hun ondersteund zou moeten worden.
Ik denk niet dat het zover reikt, bovendien zijn er naast deze vrij bekende, nog talloze andere T-gerelateerde sites, zouden ze die allemaal moeten volgen ?

Irene
Kleine stapjes
johnn
Forum / Website Beheerder
Contacteer:

Bericht door johnn »

simone_v schreef:@ Johnn

De connectie tussen de NVSH en de LKG T&T staat op de website van de LKG beschreven. Zie hier: http://www.lkgtent.nl/index.php?pag=htt ... denis.html
Daar staat ook beschreven dat, wat dan nu LKG T&T is, vanaf eind 1985/begin 1986 meer en meer afstand nam van de NVSH vwb de belangenbehartiging van T* personen.
Dit heeft tot 1993 geduurd waarbij dan het huidige LKG T&T meer en meer gestalte heeft gekregen.
Ik denk dus ook dat je de NVSH en LKG T&T niet kunt vergelijken qua hulp aan T* mensen, sterker nog....dat sinds het bestaan (en sterker worden) van LKG T&T, de NVSH meer en meer (zeg maar) 'expertise' is kwijtgeraakt (waarbij ik de goedwillende en goeddoende medewerkers van NVSH niet tekort wil doen)

simone_v schreef:Voor jou (en iedere ander die er om vraagt) wil ik wel een kopie van de desbetreffende mail sturen, ik ga die niet hier in zijn geheel publiceren. Ten eerste vanwege mijn eigen privacy, ten tweede vanwege de privacy van degene die mij dit antwoord stuurde.
Voor mij hoef je die brief niet te plaatsen, ik geloof zonder meer wat jou overkomen is en welke stappen je daarin hebt ondernomen.
Mijn vraag was ook niet meer (of minder) bedoeld als dat ik de 'overstap' van NVSH naar LKG T&T niet helemaal begreep.
Zeker omdat e.e.a. ong 5 jaar geleden (rond 2003 dus) speelde.
simone_v schreef:@ allen hier

Ik geloof niet dat men bij LKG T&T iets te verbergen heeft (zoals jij dat benoemd).
Wel ben ik met de opmerking eens die gemaakt is dat er best wel meer fora op dit gebied zijn en dat ik me dus ook kan voorstellen dat men deze niet allemaal even grondig leest.
Het hoe, wat en waarom jij (nog) geen antwoord hebt op jouw mail aan hen kan ik uiteraard niet verklaren.
Misschien eens een herinneringsmail aan wagen??
Groetjes,
Afbeelding

Eventuele spel of schrijffouten?? Vertel het mij en ik verbeter deze.
Ondertussen hoop ik dat u mij deze fouten kunt vergeven.......ik ben net een mens
Plaats reactie