Zo hoog zijn die drempels nu ook weer niet :-)

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
AM_ber_79
Forumdiva
Berichten: 1746
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 12:12

Bericht door AM_ber_79 »

Ze gebruikt de zin "in travestie" wel vaker op t forum.
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
Gebruikersavatar
Petra v
ForumFan
Berichten: 377
Lid geworden op: zo nov 30, 2008 22:07
Locatie: Stiens
Contacteer:

Bericht door Petra v »

Amber79 schreef:Ze gebruikt de zin "in travestie" wel vaker op t forum.
Ja dames, jullie hebben gelijk, maar ik vind het wel moeilijk, de één is travestiet, de ander trans, vrouw enz. :-? Ik weet niet precies wie wat doet, mee bezig is, of "wat"/ wie zij eigenlijk is. Dus valt het zeer moeilijk voor mij om alle opties bij elke zin juist te kunnen noemen.

Ook wanneer ik "de travestie" heb genoemd, bedoelde ik het gebied, per persoon verschillend, tussen alles wat men het eenvoudigste travestie zou kunnen noemen t/m een volledige transitie van man naar vrouw.

Dus neem mij aub niet kwalijk, toch mijn welgemeend excuses daarvoor.

( misschien iets om daar een indicatie van te geven welke hoedanigheid dat je vrouw bent, met een symbooltje of in de persoon beschrijving welk zichtbaar is naast de postings. )
Man, man wat is het fijn een vrouw te zijn.....
Chloe'tje
ForumFan
Berichten: 447
Lid geworden op: vr aug 22, 2008 12:20

Bericht door Chloe'tje »

Petra v schreef:...
Ik denk dat je na verloop van tijd minder behoefte krijgt om alles in hokjes te stoppen en meer af te gaan om wat iedereen kwijt wil op dit forum. Als je goed leest, krijg je vanzelf wel door hoe iemand in het leven staat.
AM_ber_79
Forumdiva
Berichten: 1746
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 12:12

Bericht door AM_ber_79 »

Ik denk dat veel trnsgenderisten en nog meer transseksuelen het niet erg fijn vinden om travestiet genoemd te worden of het te hebben over "in trvestie gaan". Voor mij persoonlijk ga ik enkel nog (gedwongen) in travestie als ik als man ergens heen ga. Dan verkleed ik me dus als man.
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
Gebruikersavatar
Claudia K
dagelijks aanwezig
Berichten: 207
Lid geworden op: vr feb 17, 2006 9:36
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

Bericht door Claudia K »

Waarom komen we toch steeds weer terug op hokjes, en op "hoe iemand in het leven staat". Alsof dat van belang is om naar iemand te kunnen luisteren en zinvol commentaar te kunnen geven. Misschien zelfs iets van advies te kunnen geven, waarbij de ander zelf mag bepalen of zij/hij er iets mee doet. Want ja, zoveel mensen zoveel meningen, en niet met ieder advies of goede raad, hoe goed bedoeld ook kan een ander wat. Maar ook denk ik dat tg's en tv's zich niet zo moeten opwinden als ze een keer fout als tv worden benoemd, of met "travestie" in verband worden gebracht. Op dit forum is het misschien heel erg fout in hun ogen maar je kunt het de gemiddelde persoon in de straat toch niet kwalijk nemen dat die de verschillen niet ziet, en al helemaal niet begrijpt. Misschien toch wat minder op alle slakken zout leggen? Of ben ik te makkelijk, omdat je tegen mij best per ongeluk "hij" mag zeggen, of zelfs mijn mannen-naam gebruiken? Ik heb er geen moeite mee, tenzij iemand het bewust doet om me dwars te zitten. Maar al met al denk ik dat we "elkaar" ook als leden van verschillende onderdelen veel meer kunnen helpen en ondersteunen als we niet in hokjes denken.
Claudia Zomer
Op reis is de eindbestemming niet belangrijk, wel de plaats waar je nu bent.
AM_ber_79
Forumdiva
Berichten: 1746
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 12:12

Bericht door AM_ber_79 »

Claudia Zomer schreef:Maar ook denk ik dat tg's en tv's zich niet zo moeten opwinden als ze een keer fout als tv worden benoemd, of met "travestie" in verband worden gebracht.
denk ook niet dat een tv zich zo heel erg zal opwinden :wink:
Claudia Zomer schreef:maar je kunt het de gemiddelde persoon in de straat toch niet kwalijk nemen dat die de verschillen niet ziet, en al helemaal niet begrijpt.


Die heb je van mij! Ik loop nu eenmaal niet rond met het bord "ik ben ts, beschouw me als vrouw en niet als verklede vent" om mn nek.
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
ik ben hier niet meer
Forumdiva
Berichten: 1695
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:25

Bericht door ik ben hier niet meer »

Ik denk dat als je iedereen hier wilt aanspreken t* het makkelijkste (en het kortste) is. Achter de ster kan dan iedereen zelf invullen. Want laten we wel zijn, hoe verschillend we ook zijn, ook in ons vrouw zijn, we hebben toch ook een flink aantal dingen gemeen. Misschien met de een wat meer dan met de ander, maar hokjes kun je moeilijk maken, want dan moet je voor ieder mens gewoon een apart hokje maken. Bedenk ook eens hoe makkelijk het tegenwoordig voor een biologische vrouw is om 'in travestie' te gaan. Een man met een rok kan nog steeds niet. Misschien komt ook dat ooit nog. Dan zou het voor alle t* mensen een stuk makkelijker zijn.
Ik heb ooit iemand een betoog van een uur horen houden om een 3e geslacht officieel te maken. En dan denken de meeste mensen meteen aan voor mensen tussen beide geslachten. Maar deze persoon pleitte juist voor O van onzijdig, geen geslacht. Lijkt mij ook niet makkelijk om zo te zijn.
Chloe'tje
ForumFan
Berichten: 447
Lid geworden op: vr aug 22, 2008 12:20

Bericht door Chloe'tje »

Claudia Zomer schreef:Waarom komen we toch steeds weer terug op hokjes, en op "hoe iemand in het leven staat". Alsof dat van belang is om naar iemand te kunnen luisteren en zinvol commentaar te kunnen geven.
Niemand is blanco, jij ook niet. Dus ja, wat je vanavond leest heeft gevolgen waarop je het volgende verhaal morgen beoordeelt. Dus, iedereen vormt een beeld van een ander (jij ook, anders zou je niet reageren op mijn opmerking) en je kunt dat niet omzeilen, ook al beweer je nog zo hard dat het wel kan. Machines kunnen dat wel, mensen (en dieren) niet.

Overigens blijkt uit jouw reactie dat je mijn opmerking negatief interpreteert, terwijl het net zo goed positief bedoeld kan zijn ("hoe iemand in het leven staat" is namelijk een uiting van interesse in de ander). Ook dat zegt iets over jou (en dat is geen waardeoordeel van mij, slechts een constatering).
AM_ber_79
Forumdiva
Berichten: 1746
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 12:12

Bericht door AM_ber_79 »

Ja, ik heb ook mijn beelden over mensen. Maar dat neemt niet weg dat ik niet in staat ben om naar iemand te luisteren en eventueel met raad en daad bij te staan. Ik zie ieder mens als apart hokje. een groep mensen in 1 hokje douwen gaat simpelweg niet. Ieder mens is uniek en beleefd dingen op zijn eigen unieke manier. En zo wil ik ook iedereen benaderen. En wat mijn beeld is over iemand, heeft niks met de bereidheid te maken degene te willen bijstaan. Dat is bij ieder mens even groot.
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
Chloe'tje
ForumFan
Berichten: 447
Lid geworden op: vr aug 22, 2008 12:20

Bericht door Chloe'tje »

Amber79 schreef:Ja, ik heb ook mijn beelden over mensen. Maar dat neemt niet weg dat ik niet in staat ben om naar iemand te luisteren en eventueel met raad en daad bij te staan. Ik zie ieder mens als apart hokje. een groep mensen in 1 hokje douwen gaat simpelweg niet. Ieder mens is uniek en beleefd dingen op zijn eigen unieke manier. En zo wil ik ook iedereen benaderen. En wat mijn beeld is over iemand, heeft niks met de bereidheid te maken degene te willen bijstaan. Dat is bij ieder mens even groot.
Daar verschillen wij (in zoverre) van mening over, dat ik meen dat wij (allemaal) meer gedreven worden door ongewilde drijfveren dan wij zelf weten (en dus ook meer dan wij kunnen toegeven). Maar, ik ken jou niet en kan het dus niet met zekerheid zeggen (is ook niet mijn doel, om het persoonlijk te maken).
AM_ber_79
Forumdiva
Berichten: 1746
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 12:12

Bericht door AM_ber_79 »

als het gaat om vrienden/vriendinnen vs onbekenden heb je wel gelijk. Maar voor mij is ieder mens gelijk. Of bedoelde je iets anders?
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
Chloe'tje
ForumFan
Berichten: 447
Lid geworden op: vr aug 22, 2008 12:20

Bericht door Chloe'tje »

Ik bedoel, dat alles wat je tot je neemt (lezen/horen) gefilterd wordt door wat je van de ander kent/weet (en je eigen voorgeschiedenis), en welke indruk je van zo iemand hebt. Dat is een proces in het onderbewustzijn en vanuit die hoek kan het dus ook niet zijn, dat je 100% blanco bent bij het tot je nemen van die informatie. Dat je rationeel concludeert dat je geen onderscheid maakt tussen A en B, doet daaraan niets af.

Als dit niet zo zou werken, en als er geen 'universele' instinctieve processen zouden zijn, zou reclame niet zo goed werken.
AM_ber_79
Forumdiva
Berichten: 1746
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 12:12

Bericht door AM_ber_79 »

Of het gefilterd wordt weet ik niet. Maar dat je informatie op een andere manier verwerkt dan een ander stem ik mee in. Dat niemand blanco infomatie tot zich kan nemen lijkt mij duidelijk. wat niet weg neemt dat je het wel kan proberen.
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
Gebruikersavatar
Claudia K
dagelijks aanwezig
Berichten: 207
Lid geworden op: vr feb 17, 2006 9:36
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

Bericht door Claudia K »

@Chloe'tje: Misschien was ik ook wat ongelukkig om ook die woorden uit jouw post aan te halen. "Hoe je in het leven staat" is hopelijk echt wel breder dan alleen je T-gedeelte. Niet alleen jij natuurlijk maar iedereen. En ook is het zeker niet negatief om dat stukje mee te nemen in je persoonlijke oordeel tegenover iemand en de manier waarop je je tegen die persoon opstelt. En o ja, als "oordeel" te hard klinkt is dat ook niet zo bedoeld, dan zou ik het wel over veroordelen hebben.
Waar ik me wel tegen te weer wil stellen is dat er mensen zijn die graag tevoren al weten met "wat" (en dan bedoel ik hier dus vooral tv, tg, ts) ze te maken hebben, en dat belangrijker vinden voor hun reactie dan met "wie" ze te maken hebben. Zeker als daar ook nog de mening bij komt dat je alleen met "gelijkgestemden" kunt opgaan. Ik denk dat ik dit vanwege mijn eigen ervaringen ook mag zeggen, omdat ik destijds fantastisch op weg geholpen ben door een paar ts-dames, terwijl daar bij mij zeker toen totaal geen sprake van was. Alle hulde voor deze dames dus. Maair daarom is het dus zeker de moeite waard om ook als mensen uit verschillende "hokjes" ervaringen en kennis te delen, en zo elkaar met raad en daad terzijde te staan.
Claudia Zomer
Op reis is de eindbestemming niet belangrijk, wel de plaats waar je nu bent.
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Claudia Zomer schreef:Waarom komen we toch steeds weer terug op hokjes, en op "hoe iemand in het leven staat". Alsof dat van belang is om naar iemand te kunnen luisteren en zinvol commentaar te kunnen geven. Misschien zelfs iets van advies te kunnen geven, waarbij de ander zelf mag bepalen of zij/hij er iets mee doet. Want ja, zoveel mensen zoveel meningen, en niet met ieder advies of goede raad, hoe goed bedoeld ook kan een ander wat. Maar ook denk ik dat tg's en tv's zich niet zo moeten opwinden als ze een keer fout als tv worden benoemd, of met "travestie" in verband worden gebracht. Op dit forum is het misschien heel erg fout in hun ogen maar je kunt het de gemiddelde persoon in de straat toch niet kwalijk nemen dat die de verschillen niet ziet, en al helemaal niet begrijpt. Misschien toch wat minder op alle slakken zout leggen? Of ben ik te makkelijk, omdat je tegen mij best per ongeluk "hij" mag zeggen, of zelfs mijn mannen-naam gebruiken? Ik heb er geen moeite mee, tenzij iemand het bewust doet om me dwars te zitten. Maar al met al denk ik dat we "elkaar" ook als leden van verschillende onderdelen veel meer kunnen helpen en ondersteunen als we niet in hokjes denken.
Ik ben het hier helemaal mee eens. Ik ben regelmatig aangewezen als "he, kijk, een travestiet". Vond ik prima, heb er helemaal geen moeite mee. Voor de buitenwacht is het erg moeilijk een verschil te maken tussen TV en TS. TG kennen ze helemaal niet... Je kunt je trouwens afvragen of het onderscheid tussen TG en TS (die ***-operatie :wink: ) ook zo wezenlijk is. Zou het vrouw-gevoel van een (gender-)TV, een TG en een TS werkelijk zo verschillend zijn? En waarom zou wel/geen SRS nu zoveel belangrijker zijn dan wel/geen logopedie, of wel/geen FFS?

Oh ja: ik zie een post-op-TS niet anders dan een gender-TV. Allebei zijn ze even goed vrouw en ik respecteer ze evenveel. Ik maak wel verschil in de manier waarop mensen op een forum reageren. Er zijn enkele individuen die ik zeer onaangenaam vind - en die ga ik IRL uit de weg.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Plaats reactie