Heb geen gebruik gemaakt van de zoekfunctie en meteen maar een
nieuwe topic gestart.
Moderator: Moderators
Mijn mannennaam was Frederik. Ik was een paar keer naar Parijs gegaan en die "q" in mijn naam vond ik wel chique. Bij de uitspraak gaat het bij mij ook wel eens mis: Vlamingen willen het nog wel eens uitspreken als "Frederieke" terwijl ik het zelf altijd als "Frederiek" uitspreek.Kirsten Hershe schreef:waar komt jullie meisjesnaam vandaan?
Nee gelukkig niet. In het begin werd ik soms nog met mijn jongensnaam aangesproken. Maar vooral voor mijn kinderen had (en heb) ik grote bewondering. Het was thuis zoals vaak mam en pap. Toen ik de beslissing had genomen om van geslacht te gaan veranderen, en mijn nieuwe naam wist, is het de kinderen verteld, en heb ik overleg met mij ex voorgesteld dat de kinderen ons voortaan bij de voornaam zouden noemen, en dat is eigenlijk probleemloos gegaan. Ook mijn ouders ging zonder probleem, het was hij, maar wel de correcte naam.Elsa schreef:Is het jullie weleens overkomen dat je tijdens het voorstellen per ongeluk je mannen-naam noemde?
groetjes elsa
oooohhh... hoe lief he... dat is pas heel leuk om te beleven;tijgertje schreef:Mijn voornaam Rachelle heb ik van mijn moeder gekregen toen ik als meisje ging leven