Wie is er goed in Duits??

Algemeen

Moderator: Moderators

Chantal C.
Forumdiva

Bericht door Chantal C. »

Lisa met een S schreef:It is me what; I laugh myself an accident :D
Er is onlangs een boekje verschenen met fouten van Nederlanders in het engels: I always get my sin

Op Radio 538 was laatst een interview met de auteur...

Kostelijk!
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Maruscha
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Joanna_ schreef:
Maruscha schreef:
Overigens zuigt mijn eigen Duits limoentjes, gelukkig is my Englisch a hope* better yes?
Maruscha schreef:Kausenblausen noemen ze dat geloof ik (steenkool-Engels, maar dan anders).
:D En dat noemen ze, taalkundig gezien dan, weer een 'valse vriend' of 'double Dutch'. Maar steenkolen-Engels voldoet ook.

* a lot
A thank you very veel for farbettering me, I always had the idea that my Englisch was way good .. Appearantelately all those jears of speeking Englisch at my work full-timely didn't help me no thing :(
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
Nathalie
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

A thank you very veel for farbettering me, I always had the idea that my Englisch was way good .. Appearantelately all those jears of speeking Englisch at my work full-timely didn't help me no thing
Hoor ik daar warempel Henk van der Meyden engels lullen ? *lol*
Afbeelding
<i>Hoe groter de chaos, des te effectiever de glimlach.</i>
Maruscha
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Nathalie schreef:
A thank you very veel for farbettering me, I always had the idea that my Englisch was way good .. Appearantelately all those jears of speeking Englisch at my work full-timely didn't help me no thing
Hoor ik daar warempel Henk van der Meyden engels lullen ? *lol*
Sjit, betrapt :(

Wij hebben momenteel een Amerikaanse delegatie op bezoek van een partner-bedrijf waarmee we een specifiek stuk software ontwikkelen. Wat me tijdens de (vele, vele) meetings dan iedere keer weer opvalt is dat het Engels van de meeste Nederlanders echt niet zo goed is als 'we' wel denken. En er zelfs topmanagers zijn die de grootste fouten maken, hetgeen naar mijn idee niet zou mogen moeten (we zijn een internationaal bedrijf tenslotte). Dan doe ik het meestal toch een stuk beter.

Mijn grootste compliment kreeg ik overigens ooit van een Amerikaanse producer, die uit mijn songteksten niet had begrepen dat Engels niet mijn moedertaal was :)

Maar mijn Duits zuigt. Lemoentjes.
Joyce_
ForumFan

Bericht door Joyce_ »

Chantal C. schreef:Er is onlangs een boekje verschenen met fouten van Nederlanders in het engels: I always get my sin
Goede tip, Chantal. Lijkt me een heel leuk boekje, zeker als er meer van dit soort uitspraken in staan: "May I thank your cock for the lovely dinner?".

Joyce
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Maruscha schreef:Mijn grootste compliment kreeg ik overigens ooit van een Amerikaanse producer, die uit mijn songteksten niet had begrepen dat Engels niet mijn moedertaal was
Niks ten nadele van jouw engels, Maruscha, maar als de Amerikaanse producer te veel optrekt met mensen die alleen maar Ebonics kennen, zegt dat niet zoveel ;-)

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Maruscha
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Lisa met een S schreef:
Maruscha schreef:Mijn grootste compliment kreeg ik overigens ooit van een Amerikaanse producer, die uit mijn songteksten niet had begrepen dat Engels niet mijn moedertaal was
Niks ten nadele van jouw engels, Maruscha, maar als de Amerikaanse producer te veel optrekt met mensen die alleen maar Ebonics kennen, zegt dat niet zoveel ;-)

Lisa
Da's waar. Maar voor mijn eigen gemoedsrust ga ik er maar gewoon vanuit dat hij aan Harvard heeft gestudeerd enzo ;)
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Maruscha schreef:
Mara schreef:Ich bin wohl deutsch, habe aber sehr wenig Zeit, ich bin berufsmäßig sehr eingespannt, leider :-?
Nou, Mara, jij moet nog even blijven oefenen... Maar je weet: Übung macht den Meister!
Wenn du das willst, kann ich von jetzt an meine Kommentare auf deutsch verfassen, einfach so, das jedem die Gelegenheit gegeben wird, seine Deutschkenntnisse auf zu frischen......

.....an den englischen Texten, die hier manche reinstellen, beiß ich mir auch manchmal die Zähne aus, nutze sie aber auch um mit dieser Sprache weiter zu kommen.....

......aber wäre es nich noch besser, das wir hier franszösische schreiben, das können doch die wenigsten hier und es ist doch enorm wichtig auch diese Sprache zu üben, immerhin sind die Franszosen selbst ja nicht bereit, eine von unseren Sprachen zu benutzen...... :-?
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Cynthia
Chat Ops

Bericht door Cynthia »

......aber wäre es nich noch besser, das wir hier franszösische schreiben, das können doch die wenigsten hier und es ist doch enorm wichtig auch diese Sprache zu üben, immerhin sind die Franszosen selbst ja nicht bereit, eine von unseren Sprachen zu benutzen
Mara,

Ce n'est pas vrai. C'est pourqois les "Multinationals" demander le personnel doit parlez Anglais aussi.

So können sie sehen mein Französisch braucht viele übung. Meinde Deutsch ach, weil ich es kaum brauch.

Only the Englisch language is satisfying.
Cyn.
Coco
ForumFan

Bericht door Coco »

Satisfying or satisfactory?

:wink:
De wereld maakt plaats voor diegene die weet waarheen hij gaat.
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

¿Que? No comprendo!
If all else fails, buy new shoes
Coco
ForumFan

Bericht door Coco »

Never mind. Mon français est très mauvais, zullen we maar zeggen.
De wereld maakt plaats voor diegene die weet waarheen hij gaat.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Noit soezn, deurbroezn!

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Bea-Smit.
Forumdiva

Bericht door Bea-Smit. »

Hallo chantal,

na donderdag heb ik al 2 mailtjes naar je gestuurd maar die komen schijnbaar niet aan. Kun je mij terugmailen?? Dit ivm met advies en mogelijkheden met het T-hotel.

groetjes Bea.
beide sexen te kennen en daar vol van te genieten en te leven
Plaats reactie