Open brief aan Johnn

Wil je wat kwijt over travestie.org? Doe het dan hier.

Moderator: Moderators

johnn
Forum / Website Beheerder
Contacteer:

Bericht door johnn »

Elsie schreef:Ik vond het een mooi stukje van John...
Dank je wel....al was het niet mijn bedoeling een 'mooi' stuk te schrijven.....heb echt geprobeerd het ook inhoud te geven......maar ik proef (tussen de regels door) dat dit ook bij jou is aangekomen. :wink:
Elsie schreef:ps: Frederique, gaaf dat je wil bijdragen aan T-org, hoewel ik de eisen die je stelt aan de moderators een beetje onrealistisch vindt eerlijk gezegd.
De vorm kun je over discuseren (hoeveel, hoevaak enz)....maar in basis heeft frederique niet helemaal ongelijk.
Groetjes,
Afbeelding

Eventuele spel of schrijffouten?? Vertel het mij en ik verbeter deze.
Ondertussen hoop ik dat u mij deze fouten kunt vergeven.......ik ben net een mens
johnn
Contacteer:

Bericht door johnn »

Morbide schreef:Frederique heeft wel een punt met haar stelling dat vrijwillig niet hetzelfde is als vrijblijvend.
Dit onderschrijf ik ook....en ik meen dat ook gezegd/geschreven te hebben.
Zo niet....dan bij deze.
Groetjes,
Afbeelding

Ondertussen hoop ik dat u mij deze fouten kunt vergeven.......ik ben net een mens
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

johnn schreef:
Morbide schreef:Frederique heeft wel een punt met haar stelling dat vrijwillig niet hetzelfde is als vrijblijvend.
Dit onderschrijf ik ook....en ik meen dat ook gezegd/geschreven te hebben.
Zo niet....dan bij deze.
Ik reageerde ook vooral op Elsie, Johnn.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Hoi John,

Ik wil je bedanken voor je uitgebreide toelichting. Volgens mij zitten we redelijk op dezelfde lijn en komen reacties over en weer meer door een andere vorm van omschrijven dan dat we het echt oneens zijn.

@Elsie: als je als moderator niet van plan bent minstens 1x per dag aan te loggen om te zien wat er speelt, wat drijft je dan om moderator te willen worden?

Als een moderator tijdelijk uitvalt (of: het forum een tijdlang niet goed functioneert), waarom zou trav.org dan geen extra moderator gaan werven om dit te verbeteren?

Als winkel hadden we ook geen 2 vrijwilligers, maar een stuk of 10. En dat terwijl we in 2 shifts van 2 uur werkten en alleen op vrijdagmiddag open waren. Oftewel: je probeert het risico dat iemand niet kan af te dekken door zowel meer vrijwilligers te hebben dan je strikt genomen nodig hebt en door afspraken wat je doet als je onverhoopt toch niet kan. Allemaal met als doel: die winkel moet goed draaien.

Ik merk aan John z'n antwoord dat hij goed snapt hoe het beter kan. Ik ben er van overtuigd dat we hier veel van gaan merken de komende tijd!

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
troeteltrans
Banned Lid

Bericht door troeteltrans »

Frederique_ schreef: @Elsie: als je als moderator niet van plan bent minstens 1x per dag aan te loggen om te zien wat er speelt, wat drijft je dan om moderator te willen worden?
Ik vind eens per dag wel erg veel eigenlijk. Je hebt toch ook wel eens een dag dat je wat anders wilt doen?
Je kunt het probleem wel oplossen door meer moderators aan te stellen
(met duidelijke afspraken over wat wel en wat niet onderling)

groeten
Els
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Wie eens per 2 dagen aanlogt krijgt op dat moment zoveel nieuwe berichten voor de kiezen dat daar soms gewoon geen doorkomen aan is... Verder komt het bij mij erg weinig voor dat ik geen enkele keer per dag aanlog. Alleen in vakantieperiodes, eigenlijk.

Groetjes,

Frederique
troeteltrans
Banned Lid

ja maar zou dat ook niet iets te maken kunnen hebben met dat je in transitie bent?
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Dat zou kunnen.

Aan de andere kant: wie het niet kan opbrengen om 1x per dag in te loggen heeft te weinig betrokkenheid om goed mee te draaien. Ik vind dat je commitment mag vragen. Niet om 24/7 een forum in de gaten te houden. Wel om minstens 1x per dag -even- te kijken wat er speelt. Zoals je je hond ook minstens 1x per dag uitlaat. En elke dag de post uit de brievenbus trekt. Zo lees je als moderator ook eens per dag trav.org...

:wink:

Groetjes,

Frederique
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Bericht door ik ben hier niet meer »

Je moet ook kijken of je als moderator niet verantwoordelijk bent (of wilt zijn) voor alle delen van het forum. Ook daarin is het mogelijk om iets te doen. Ik ben het eens met Frederique dat je in principe wel elke dag moet kunnen checken. En als dat eens een enkele keer niet lukt hoeft dat geen ramp te zijn, vermits je tijd hebt. Ik mag niet werken van het UWV en verkeer daardoor wel in een luxe situatie op dat gebied. Maar eigenlijk zou ik liever wel mogen werken en een leuke baan hebben hoor.
johnn
Contacteer:

Bericht door johnn »

Hoevaak je inlogt als moderator is afhankelijk van een paar factoren.
- hoeveel moderatoren zijn er.
- beschikbaarheid per moderator.
- goede afspraken wat wel en wat niet mag (zodat er (in principe) 1 lijn getrokken wordt).
- Ben je moderator op alle fora of is dit verdeeld onder de moderatoren.

Zomaar even wat puntjes die even naar binnen schieten en waar nog wel even over gedacht moet (en kan/zal) worden.
Ik lees hier al wat ideen van bijv. Frederique, Nanette, Elsie.
Allemaal hebben ze wel iets......en dan hebben wijzelf (als team) ook nog onze gedachten (eigenwijs als wij zijn :wink: )
Ik denk dat e.e.a. nog niet morgen of volgende week opgelost zal zijn, wel moge duidelijk zijn dat we hier hard mee bezig zijn en dat het bij ons de hoogste prio heeft.
De uitvoering zullen we ook wel uitkomen heb ik vertrouwen in
Groetjes,
Afbeelding

ik ben hier niet meer
Forumdiva

Bericht door ik ben hier niet meer »

Als het 1 2 3 op te lossen was zou het wel heel simpel zijn allemaal, en dat is het niet. Beter wat langer de tijd nemen en het zo goed als mogelijk op orde maken en regelen dan haastwerk. Haastwerk levert vaak meer problemen dan oplossingen op.
John en de rest van het team, veel sterkte met het voorbereiden van mogelijke veranderingen.
troeteltrans
Banned Lid

Ohja nog een dingetje..

als het uit de hand loopt en een van de mensen die hier schrijven zien dat, dan kun je ook de moderators via PB waarschuwen, je kunt ook allemaal een beetje moderator zijn.

Maar verder vind ik wel dat ieder recht heeft op zijn of haar *eigen* stokpaardjes :D :D
Hexley
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Re: Open brief aan Johnn

Bericht door Hexley »

Lisa met een S schreef:Open Brief aan Johnn
johnn schreef:zomaar even een losse vraag tussendoor.....gewoon uit belangstelling.

Is er eigenlijk wel iets wat wij WEL goed doen?????
Denk dat het plan voor het uitbreiden van de crew en het vernieuwen van oa. de site wel een aardig goede zet is.

Nou heb je gelijk dat commentaar geven erg makkelijk is en het misschien ook een beetje overdreven was. Maar mocht je de grootste "T* community" willen blijven, lijkt me dat het eens tijd is voor een beetje actie. Mocht er een concurrent komen die een beetje verstand van zaken heeft. Dan is de site hier toch een behoorlijk zwak punt.

En nee ik heb me niet gemeld. Een makkelijk excuus zou tijd wezen, al zou ik zelfs voor het technische deel best tijd vrij kunnen maken door andere meestal zinloze dingen te laten. Maar een community hoort normaal gesproken door actieve leden onderhouden te worden. Ik ben alles behalve actief hier en nog eens redelijk onbekend, de "band" die ik met t.org heb is eigenlijk net zo groot als dat ik die heb met nu.nl of fok.nl. Simpel gezegd, ik pas niet binnen de t.org crew of dacht je daar anders over?

Maar mocht je bijvoorbeeld geen geschikte kandidaat vinden voor de remake en het aan een onbekende over willen laten, stuur een PM of een mailtje en dan zal ik eens kijken wat ik voor jullie kan betekenen. Kijk jullie probleem met mail en de database is slechts een kleinigheid en volgens mij valt er ook best in de kosten te knippen, al brengen jullie het als een bijna onoplosbaar probleem.

In ieder geval wens ik jullie veel succes.
Plaats reactie