Open brief aan Johnn

Wil je wat kwijt over travestie.org? Doe het dan hier.

Moderator: Moderators

Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Open brief aan Johnn

Bericht door Lisa met een S »

Open Brief aan Johnn
johnn schreef:zomaar even een losse vraag tussendoor.....gewoon uit belangstelling.

Is er eigenlijk wel iets wat wij WEL goed doen?????
Beste Johnn,

Allereerste wil ik je bedanken voor hoe jij in het bres ben gesprongen om in je eentje het forum over te nemen, toen ik van de een op de andere dag uit beeld verdween. Ik wil ook mijn excuses aanbieden dat ik plotsklaps, zonder jullie te informeren, totaal off-line ging. Jullie verdiende op z'n minste te weten, temeer dat wij zo lang en zo nauw met elkaar hebben samengewerkt.

Ik ga ook hier niet vertellen wat er allemaal aan de hand is, maar laat ik het zo stellen: Mijn lichaam had mij laten weten dat ik het minder moest belasten. Ik moest harde keuzen maken over hoe ik mijn tijd en energie zou verdelen, en de inspanningen die ik voor travestie.org maak, hoe mager het voor een aantal mensen lijkt, moest ik laten vallen. Wanneer ik het op kon brengen, kwam ik even vluchtig kijken, misschien zelfs hier en daar een posting, maar meer liet ik niet van mij horen.

Een onbewuste side-effect van mijn plotseling vertrek was het aanmeldingsprocedure voor het TS-forum. Om de leden tegemoet te komen, hadden wij een systeem bedacht waarmee, bij gebrek aan de technische kennis om het anders op te lossen, mijn Outlook client werd gebruikt om automatisch de e-mails van aanmelders te verspreiden. Echter omdat ik niet meer on-line was, ook niet met Outlook, gebeurde dat niet en dat heeft gezorgd voor enige ongemak en ongerief bij de leden. Ook mijn excuses hiervoor; dit systeem loopt zo lang en eigenlijk zonder dat wij er erg in hebben, dat wij met z'n allen vergeten waren dat het zo werkte.

Ik zag jouw posting waarin je schreef dat ik nu aan de beterende kant ben, en terwijl ik hoop dat het zo is, is helaas de reden waarom ik enige inspanningen tbv de site heb kunnen doen niet zo positief. Ik moest noodgedwongen een aantal dagen bedrust nemen, en omdat ik toch niet andere dingen kon doen, heb ik besloten om de spaarzame energie dat ik toch over had, te gebruiken voor de site. Of ik in de nabije toekomst mijn taken zullen hervatten, durf ik geen uitsprak te doen.

Zoals ik al zei, heb ik de laatste weken maar vluchtig gevolgd wat er op het forum gebeurt, en, hoewel ik niet alles grondig heb gelezen, heb ik enigzins een idee wat men al heeft geschreven. Het viel mij op dat mijn naam -- en zelfs mijn foto (maar dan zonder mijn toestemming) -- meerdere malen voorbij is gegaan, en ik voel mij wel een beetje gevleid dat mijn persoontje zoveel aandacht verdient.

Maar om jouw vraag te beantwoorden, of wij wel iets goed doen, het antwoord is, ja, want wij, jij, Pamela, Natalie en ik, houden dit site in de lucht. Zonder ons was er geen travestie.org, geen voorpagina met nieuws, hoe mager dan ook, geen profielen, geen chat en ook geen forum. Het forum krijgt veel aandacht van ons, maar in wezen is het ook niet zo belangrijk voor de site. Onze voorpagina's en artikelen krijgen veel meer pageviews dan het forum; zo ook de contactads natuurlijk maar zelfs het profielenrubriek streeft het forum voorbij in pageviews. Nou kan je je afvragen, of het beeld van 'ons wereldje' dat ontstaat uit laatstgenoemde rubrieken datgene is waarmee wij naar buiten willen treden, maar ook wat er in het forum gebeurt tegenwoordig vind ik niet echt positief. Maar ja, zoals Elsie dat stelt, "de mensen die op dit forum schrijven maken *samen* dit forum", dus als dat beeld van zichzelf wat het forum creeert niet zo fraai is, moeten ze de hand in eigen boezem steken, en niet met hun vingers naar ons dan wijzen. Want als wij besluiten om het forum morgen dicht te gooien voor nieuwe postings, en opschonen van alle gemekker, hebben wij toch een mooie archief van informatie en advies waar men uit kan putten als ze op zoek gaan naar informatie, in plaats van voor oud vuil te worden uitgemaakt omdat je toevallig niet wist vanaf je 3e levensjaar dat je meisje was. Want als het forum een vismarkt is geworden, is dat, volgens Elsie, omdat het zo gemaakt is door de mensen die in het forum schrijven. Ik vraag mij dan ook af, of ze zichzelf ook rekent tot die mensen?

Maar is haar stelling waar? Nou, al is het forumbezoek niet het grootste deel van de sitebezoekers, is het niet niks. Maar als het forumbezoek alleen beperkt bleef tot alleen de mensen die daarin schrijven, dan zouden wij het onmiddelijk uit de lucht halen, want dat is niet veel en zo veel zinnigs gebeurt daar niet momenteel. De hoeveelheid bezoekers zou dan niet het hoeveelheid werk rechtvaardigen dat wij aan het forum hebben. Dus is het grotendeels dankzij de mensen aan de zijlijn die meelezen in het forum, dat het blijft bestaan.

Nou, het is een forum, en een forum is een plaats waar iedereen een mening mag geven. Dus kan ook iedereen hun mening geven over het forum zelf, maar ook over de site die het forum huisvest. Echter schijnt men te denken dat het recht om een mening te geven ook hen het recht geeft om te bepalen wat ermee gebeurt met dat mening. Men beklaagt zich op een verontwaardigde toon, dat wij niet meer tijd in de site insteken. Dat wij niet meer doen om de site te moderniseren, dat wij niet meer aktief op zoek gaan naar artikelen voor de voorpagina, dat wij niet vaker aanwezig zijn, zodat wij beter kunnen modereren, dat wij niet een hele administratie in het leven roepen om een strafbank systeem te bedenken voor tijdelijke bans en zo. Maar hebben zij het recht om van ons te eisen dat wij meer tijd in de site steken? Betalen ze onze salarissen, soms? Ik dacht het niet. Elsie schrijft zelfs, dat men 'een schadevergoeding moeten eisen van travestie.org'; soms denk ik dat zoals zij zich soms laat gaan, er ergens een paar steekjes los zit. Schade? Welke schade? En op welke gronden? Je kunt pas een schadevergoeding eisen als je recht hebt op iets, als iemand zijn plichten niet is nagekomen, en ik vraag mij af welke rechten men denkt te ontlenen aan het lidmaatschap in het forum, en welke plichten wij dienen na te komen.

Het TS forum is een goede voorbeeld, voor meerdere redenen. Ik zie allerlei klachten over het feit dat Babette in het toegangscommissie zit, maar ik hoor niemand roepen dat ze zelf bereid zijn om dat op zich te nemen. Ik ga niet beoordelen of Babette daarin hoort of niet, maar ik weet wel dat wij tot twee keer toe een oproep hebben gedaan in het TS forum voor mensen toe te treden tot het toegangscommissie. Alleen Babette en Renate hebben daar gehoor aan gegeven. In het poll dat jij had geplaatst in het TS forum over het toegangsbeleid, had ik, als het mijn poll was, de tweede vraag anders gesteld: "Ja, ik ben voor het voortzetten van het huidige beleid, en ik ben bereid om toe te treden tot het TS forum toegangscommissie". Reken maar dat de resultaat van de poll dan anders was geweest.
Dat geOH dat wij over ons heen krijgen over het TS forum beleid, dat hadden wij destijds toen al voorzien, toen de leden van het TS forum met dit systeem, dit onding, op de proppen kwamen. Als mensen even de moeitie nemen om het uitgebreide en ingewikkelde procedure van toelating die je hebt beschreven door te lezen, dan hebben ze een idee met hoeveel extra werk ze ons hebben opgezadeld. Ik vond het toen onwerkbaar en foutgevoelig, en dat is bewezen gebleken. Ik zie mensen toegelaten en afgewezen, waarvan ik zelf ook vraagtekens erbij moet zetten. Maar het is het verantwoordelijkheid van de toegangscommissie, en ik weet dat ze hun best doen om een juiste beslissing te nemen, op basis van onwerkbare voorwaarden.
En, jawel, langzamerhand stierft het TS forum af, maar de leden van het TS forum vinden het best zo. Wij hebben als 'bestuur' bezweken voor de druk van de leden van het TS forum zelf, tegen beter weten in, want wij zagen de valkuilen toen al, met z'n allen. De leden stemmen zelf in grote meerderheid voor een gesloten TS forum, maar schrijven daar nauwelijks. Wat heeft het voor zin?

Nog meer voorbeelden: wij worden verweten dat wij alleen artikelen plaatsen die in de grote Nederlandse kranten staan, 'terwijl er binnen de EU genoeg nieuws is om bijna dagelijks te kunnen updaten'. Men citeert van de voorpagina van onze website, maar ziet dan over het hoofd:
We doen ons best om zoveel mogelijk informatie te geven voor de T* gemeenschap. Maar helaas bereikt niet al het nieuws ons. Mocht je nog leuke of belangrijke dingen tegenkomen, of tref je in een krant, tijdschrift of elders in de media berichten die eigenlijk iedereen zou moeten weten, mail het dan even naar ons.
.
Kennelijk leest Glenda dagelijks artikelen uit de EU die geschikt voor de voorpagina zijn, maar heeft nooit de moeitie genomen om zelfs eentje te vertalen of herschrijven en naar ons op te sturen. Dus klaagt ze dat wij dat zelf niet doen.

Als men vindt dat er wat moet veranderen, dan moet men zelf ook bereid zijn om de handen uit de mouw te steken. Wij worden verweten een 'stoffig bestuur' te zijn, die 'geen aandacht' meer heeft voor de site, en men vindt dat er een nieuwe 'crew (nieuws, moderatie en onderhoud)' moet komen om de boel op te frissen. Ik vraag mij af of Glenda the Bunny zich heeft gemeld. Zij is tenslotte op de hoogte van nieuws binnen de EU, dus kan ze dagelijks onze voorpagina verfrissen. En ik vermoed dat het iemand is met de technische kennis om onze site een frisse look te geven, en te helpen bij het oplossen van onze database problematiek. Dan pas, mag ze wat mij betreft, commentaar hebben over de hoeveelheid tijd en energie die wij in de site steken. Frederique, bijvoorbeeld, heeft ons in het verleden artikelen gestuurd, maar is ermee gestopt voor een paar redenen, waaronder een was, dat ze vond dat het te lang duurde voordat wij haar artikel plaatsten. Ook weer iemand die dacht over onze tijd te kunnen beslissen.

Maar ja, vragen wij om versterking, dan schrijft ene Joanie:
Joanie schreef:Ik dacht meer aan:

"met een korte motivatie waarom ik mijn vrije tijd moet gaan besteden aan het programeren van jullie website"
Dus als antwoord, voor dezelfde redenen waarom wij onze vrije tijd besteden aan de website. Omdat door medewerker te worden, het ook jouw website wordt.

Dit zijn, wat mij betreft, de mensen die 'aan de zijlijn commentaar geven'. Kijk bijvoorbeeld wie het hardste roept om een andere form van modereren: de mensen die het meest verdienen om weggemodereerd te zijn. Men denkt dat met een grote mond ze alles mogen roepen, maar dat is niet zo. Ik zie bijvoorbeeld Elsie/Mina schrijven dat haar stokpaardje het toegangsbeleid van het TS forum is. Ze blijft het hier publiekelijk afbranden, nadat ze een paar jaar geleden één keer werd afgewezen. Als ik mij het goed herinneren, stuurde ze mij destijds een boze e-mail of pbtje nav het standaard afwijzingse-mail, waarop ik netjes had beantwoord dat ik zelf geen antwoord kon geven over de volledige reden daarvoor, en haar had geadviseerd om een e-mail aan Johnn te sturen met waarom ze denkt wel toegang te moeten krijgen, en de vraag waarom de toegangscommissie dat anders zag. Ik weet niet of ze dat had gedaan, ik weet wel dat ze gewoon is doorgegaan met mekkeren, zelfs nadat ze terugkeerde onder een andere naam, en zelfs nooit de moeitie heeft genomen om opnieuw zich aan te melden. Handen uit de mouw steken is gewoon iets meer werk dan zeuren.

Wat dat betreft, sta ik niet zo ver verwijderd van Michelle van Isis qua insteek. Het forum is geen democratie, wij ontvangen geen geld van de maatschappij en hebben geen plicht om de opdrachten van de leden op te volgen. Het is ook geen vereniging, waar je lidmaatschapsgeld je recht van spreken geeft over het beleid. Net zoals Isis, is het forum een huiskamer, dat ingericht is door de vrijwilligers van Travestie.org, en waar wij een aantal mensen uitnodigen om over T*-gerelateerde onderwerpen te praten. En als wij je niet mogen, als je ons beledigt, als je onze vrienden beledigt, als je onze gasten beledigt, dan ben je gewoon niet meer welkom. Wil je opnieuw uitgenodigd worden? Dan moet je het eerst met ons bespreken, onze onenigheid uit de wereld helpen, zodat wij allebei weten wat wij van elkaar kunnen verwachten. Geen ingewikkelde, onpersoonlijke gedoe met gele kaarten, rode kaarten, strafbank, allemaal bijgehouden in Excel, dit is geen sportwedstrijd. Zo hebben wij dat altijd gezien, tot nu toe. En als iemand dat niet wil, dan hoepel ze maar op, zou ik dan zeggen.
Dat Michelle anders dan ik modereert, is haar goede recht. Over haar moderatie kan ik niets zeggen, want ik ken het niet, maar zelfs dan zou ik het niet doen. Het is haar forum. En Travestie.org is het forum van de medewerkers van Travestie.org. Michelle, bijvoorbeeld, vindt dat travestieten niet genoeg aansluiten bij de rest van de T*-wereld, en laat ze niet toe tot haar site. De meeste mensen vinden dat begrijpelijk en klagen daar niet over. Het is ook haar goede recht, dat zou je mij nooit horen ontkennen. Persoonlijk vind ik het discriminerend, maar ik was meer verontwaardigt door hoe ze dat verwoorde op haar website. Toen dat is besproken, vond ze mijn bezwaar over haar bewoording gegrond, kennelijk, en heeft het netjes aangepast. Het probleem is wat mij betreft opgelost. Net zoals als wij zouden besluiten om primaire non-op transen uit te sluiten omdat ze weinig aansluiting hebben met onze doelgroep, omdat ze nooit echt als man hebben geleefd of geprobeerd te leven, en nooit de noodzaak van een volledige transitie hebben gevoeld, en zich primaire met vrouwen identificeren die zich niet kunnen meeleven met de problematiek van onze doelgroep. Wij hebben ook het recht om dat te doen. Echter hebben wij een andere insteek, en doen wij dat niet. Maar wil men ook daarover meebeslissen, moeten ze dan medewerker worden. Er is genoeg hier te doen.

Dus, Johnn, wij doen het niet slecht. Wij hebben een prachtig huiskamer ingericht waar heel veel mensen gebaat bij zijn. Het is dankzij onze inspanningen dat het allemaal er is, gratis en voor niks. En als men vindt dat het beter moet, dan kunnen ze zelf wat aan doen om het beter te maken. Willen ze alleen maar mekkeren en rotzooi maken, dan nodigen wij ze voortaan gewoon niet meer uit.

Met het schrijven van deze brief ben ik eigenlijk al een paar dagen bezig geweest, en het heeft heel veel energie gekost. Het zou kunnen dat ik niet snel reageer op je reaktie, maar maak je daarom geen zorgen. Voor de rest, wens ik jou, Pamela, Natalie en iedereen die Travestie.org een warme hart toedraagt het beste.

Groetjes,
Lisa
If all else fails, buy new shoes
troeteltrans
Banned Lid

Re: Open brief aan Johnn

Bericht door troeteltrans »

Lisa met een S schreef: in plaats van voor oud vuil te worden uitgemaakt omdat je toevallig niet wist vanaf je 3e levensjaar dat je meisje was. Want als het forum een vismarkt is geworden, is dat, volgens Elsie, omdat het zo gemaakt is door de mensen die in het forum schrijven. Ik vraag mij dan ook af, of ze zichzelf ook rekent tot die mensen?
Hoi Lisa, allereerst beterschap.
Ik heb het lange bericht net even gelezen maar wil toch even een aantal dingen helder maken. Met het bovenstaande wek je de indruk dat ik mensen voor oud vuil uitmaak die niet wisten vanaf hun 3e levensjaar genderdysfoor te zijn. Dat heb ik nooit gedaan, en zal ik ook nooit doen, want zo denk ik daar nu eenmaal niet over. De uitdrukking *vismarkt* is/was ironisch bedoeld, en onstaan uit het moddergooien van afgelopen tijd. Ik zal daar ook wel bijhoren. Omdat ik steeds loop te mekkeren en kritiek loop te geven op het forumbeleid en het TS toelatinsgbeleid, en dat terwijl ik juist net John en de site een pluim heb gegeven dat ik vind dat het zo goed gaat, begin je er nu weer over. Ook opvallend dat je steeds mijn naam noemt in je briefje, waarom al deze *eer*?
Dus is het grotendeels dankzij de mensen aan de zijlijn die meelezen in het forum, dat het blijft bestaan.
Vanwege het aantal hits? Ik zelf vind dat mensen die een bijdrage aan het forum leveren ervoor zorgen dat een forum levendig is en blijft bestaan. Ook vind ik de postjes van bijv Mila Patricia en Melina even waardevol. Natuurlijk ging het zo nu en dan echt te ver allemaal. Maar ik denk dat ook ten dele komt door de steken die jullie hebben laten vallen in het verleden mbt het beleid..door figuren als spiegel enz toe te staan. Ik heb echt geen zin meer om oude koeien uit de sloot te gaan halen... maar ik vind zeker wel dat jij niet zo hypocriet moet doen... Jij hebt me destijds gebanned zonder waarschuwing of reden, en *omdat* je problemen had met Mila. De vermoedelijke reden voor mijn ban was het plaatje van je als clown bassie, en die heb ik geplaatst *nadat* je mij omschreef als *kale homo*.. en nog wel als moderator. Verder vond JIJ het destijds nodig je met het priveleven van Mila te gaan bemoeien omdat je het niet eens was met haar stellingen over transseksualiteit. Ze zou haar clienten belazeren, enz enz... wat wel bleek uit je stukje *shemales in de thuiszorg* die je daarna vakkundig hebt verwijdert. Ook heb jij het gedrag van spiegel als moderator *openlijk* goedgekeurd, toen hij beweerde dat een aanrandingsverhaal wat Mila met ons deelde - als haar eigen schuld werd aangerekend, en nog veel meer van dat soort perversiteiten die ik hier niet wil gaan herhalen. blegh. Tja hoe zou die *vismarkt* nu onstaan zijn?
Men denkt dat met een grote mond ze alles mogen roepen, maar dat is niet zo. Ik zie bijvoorbeeld Elsie/Mina schrijven dat haar stokpaardje het toegangsbeleid van het TS forum is.
Nee alleen moderators zoals Lisa mogen dat he Lisa?
En ik heb echt al 10 keer gezegd hoe het is gegaan, naar mijn mening op een onbeschofte wijze, al dan niet gemeend, het kwam zo over... en het is idd opbouwende kritiek ja... omdat ik *zelf* niet toegelaten wil worden tot het TS forum omdat ik daar geen behoefte meer aan heb, ik ben destijds naar Isis gegaan en heb daar de informatie gevonden die ik nodig had. Het leek me alleen goed om het aan de kaak te stellen. En wat hebben jullie met de kritiek gedaan. *niets*.
Pas de laatste week is er wat veranderd, omdat er nu een forumgedeelte is *open transseksualiteit*...
Vandaar dus ook dat ik John een pluim heb gegeven, ik vind bovendien dat hij het als moderator zeer goed doet de laatste tijd, daar hij blijkbaar *wel* in staat is onpartijdig en objectief te blijven, dit is tegenstelling tot jezelf, zoals ook weer blijkt uit dit postje van je.

groeten
els
Niemand
dagelijks aanwezig

Bericht door Niemand »

Je kan me wel heel leuk quoten natuurlijk, maar je geeft zelf aan dat je stank voor dank krijgt voor al het werk aan de site.
Schrijf ik zoiets, dan heb ik commentaar vanaf de zijlijn?
Natuurlijk...

Als je van die DB problemen hebt (ik ben DB designer/programeur) zou je me ook een pb kunnen sturen met "goh joanie, zou je mischien even willen kijken?"
Ik geef in die post namelijk al aan over prog kennis te beschikken.
Maar nee, ik moet mijn cv inleveren en dan maar afwachten of ik goed genoeg geacht wordt voor niets te werken en ik krijg hier nog even een zetje mee?
Omgekeerde wereld imho.

Buiten dat, ik kom hier net en zie alleen ellende, natuurlijk sta ik te springen om te helpen. :roll:
Nu dus helemaal niet meer.
troeteltrans
Banned Lid

Ik heb ook uit betrouwbare bron gehoord dat telefoonnummers opgediept zijn ??? Hoe zit dat nu precies?
Dat kan toch niet?

Het lijkt mij heel bedreigend, is het als een soort bedreiging bedoeld?

Een geschokte Elsie
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Bericht door ik ben hier niet meer »

Ik kan niet van alles wat Lisa schrijft zeggen wat wel of niet waar is, daar kom ik tekort voor op dit forum. Wat ik wel wil zeggen dat er wel erg kinderachtig door sommigen gereageerd wordt. En ik merk ook meteen op dat een ban hier eigenlijk niets inhoudt, de mensen schijnen toch weer gewoon terug te kunnen komen. Misschien niet allemaal, maar een aantal wel.

Ik ben het wel hoe dan ook met Lisa eens dat degene die de site beheren geen gemakkelijke taak hebben. Het bijhouden van alles, modereren forum, chat. Ik zal het je maar te doen geven. Ik neem aan dat het liefdewerk oud papier is ook. Ik krijg voor mijn vrijwilligerswerk tenminste nog een vergoeding.
Ik heb enige tijd geleden een mail gestuurd dat ik evt. bereid was om ook toe te treden tot de toelatingscommissie voor het ts forum, maar daar helaas nooit op gehoord. En omdat ik momenteel door het gebrek aan hulp van psycholoog oid niet echt lekker in mijn vel zit heb ik ook niet verder gevraagd hoe dat zit. Ik wil bij deze wel openlijk aanbieden om proberen iets voor de site te betekenen, op welke manier dan ook, en voor zover ik het kan ook.

We moeten wel met z'n allen er rekening mee houden dat al degene die hier posten dit forum kunnen maken, maar ook breken. Als dat laatste de bedoeling is van een aantal mensen (en ik zie daar wel sporen van) zeg dat dan gewoon, liefst met reden, en/of blijf gewoon van dit forum weg en zoek een andere uitlaatklep die niet andere mensen kwetst. Deze groep zijn voor het grootste deel allemaal mensen die op een of andere manier kwetsbaar zijn, op verschillende manieren. Laten we nu eens gaan proberen om elkaar te respecteren, niet af te kraken, en te luisteren naar elkaar. Een goede discussie, waarin je niet toegeeft aan elkaars standpunten kan geen kwaad, zolang er maar niemand met modder gaat gooien, je hoeft het niet met elkaar eens te zijn. In onze gemeenschappelijkheid zijn we ook weer net zo verschillend allemaal als de hele samenleving is. Laten proberen die verscheidenheid te waarderen, en die gemeenschappelijkheid uit te dragen, en ook zorgen dat de samenleving meer en meer rekening gaat houden met de t* community, ook al liggen de belangen niet altijd op hetzelfde vlak.
johnn
Forum / Website Beheerder
Contacteer:

Bericht door johnn »

Ik zal me nu nog even van commentaar onthouden.
Dat ik DIT bericht tik is simpel om te laten weten dat ik wel degelijk dingen meekrijg.
De reden dat ik nu nog even niets schrijf is gewoonweg om te voorkomen dat ik opschrijf wat door m'n hoofd gaat.
Laat ik het zo zeggen, als ik NU iets zou schrijven, dan schrijf ik dingen waarbij de berichten van Doortje1980, Jolie, Petradevries en Magdalena uiterst beleefde, welopgevoede, keurig nette zondagschool verhaaltjes zijn.
Groetjes,
Afbeelding

Eventuele spel of schrijffouten?? Vertel het mij en ik verbeter deze.
Ondertussen hoop ik dat u mij deze fouten kunt vergeven.......ik ben net een mens
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Pak ze, Johnn! Ouwe tijger. ;)
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Lisa schreef:Frederique, bijvoorbeeld, heeft ons in het verleden artikelen gestuurd, maar is ermee gestopt voor een paar redenen, waaronder een was, dat ze vond dat het te lang duurde voordat wij haar artikel plaatsten. Ook weer iemand die dacht over onze tijd te kunnen beslissen.
Hoi Lisa,

Dit is echt een ONTZETTEND oude koe. Deze koe stamt uit de tijd dat ik Janiek's verhaal in Psychologie Magazine overtypte (plm. 4 pagina's tekst op A4-formaat). Daarna de foto van Janiek erbij scande. En vervolgens 4 dagen heb zitten te wachten tot het -niet- op de voorpagina van trav.org terechtkwam, terwijl ik jou op de avond van het intikken van dat artikel nog (per PM) had gesproken en het op het forum intussen wel verder ging over dat artikel. Die combinatie van factoren was ZEER frustrerend voor mij!

Nu we dan toch met oude koeien bezig zijn: ik heb ook eens een verzoek bij jou gedaan om een laatste oproep voor het onderzoek van Paul Vennix te doen voor zijn onderzoek "Transgender en Werk". Het was in de tijd dat er van de 10 berichten op de voorpagina van trav.org ongeveer 5 advertenties stonden (lees: komkommertijd). Toch heb je mijn verzoek niet gehonoreerd omdat jij die oproep daarover niet belangrijk genoeg vond.

Ik herinner me ook dat het, in de tijd dat trav.org nog borsten verkocht, letterlijk WEKEN duurde voordat jij op mijn bericht reageerde. Daar heb je je excuses voor aangeboden en die excuses heb ik aanvaard, maar weet wel dat het zo zonder borsten voor mij een HEEL moeilijke periode was.

Ik heb inmiddels een goede oplossing gevonden voor de voorpagina: ik vraag je niets meer en post datgene wat ik belangrijk vind wel zelf in forum algemeen. En bovendien mijd ik de voorpagina omdat de advertenties tussen het nieuws me meer storen dan de nieuwswaarde van de artikeltjes me opleveren. Als jij een bericht van mij belangrijk genoeg vindt om het op de voorpagina te posten doe dat dan gewoon, even goede vriendinnen... Maar door deze manier van werken ben ik niet meer afhankelijk van jouw tijdsindeling en nieuws is nog echt nieuws (en niet meer dan 4 dagen oud) als ik het in forum algemeen post.

Verder maak je in je verhaal mijns inziens dezelfde denkfout die heel veel vrijwilligers maken. Vrijwilligers denken -te- vaak dat vrijwilligerswerk betekent dat het VRIJBLIJVEND werk is wat je doet als je er tijd voor hebt (Een half jaar geen tijd? Dan een half jaar geen vrijwilligerswerk - Heb je een paar weken geen zin? Dan doe je het gewoon een paar weken niet! Wie doet je er wat!) en dat je RECHT op waardering hebt. Terwijl het aannemen van vrijwilligerswerk, net als bij betaald werk, domweg betekent dat je je committeert aan een bepaalde taak. Kun je die taak niet aan, leg die taak dan (al-dan-niet tijdelijk) neer en geef een andere vrijwilliger de kans om het van je over te nemen. En recht op waardering kun je ook als vrijwilliger niet afdwingen, al doe je nog zo veel voor trav.org.

Ik weet dat je hard werkt voor trav.org. Er soms letterlijk weekeinden, morgens, avonden (lees: nachtrust) insteekt. Dat je er zo hard voor werkt waardeer ik. Dat je van je hart een moordkuil maakt waarin je opmerkingen van maanden terug nog steeds tegen die mensen gebruikt - dat kan ik niet waarderen. Je ziet ook wat dat met mij doet: je krijgt mijn irritatie over jou, ook van jaren geleden, weer terug. Het is zo zinloos...

Ik heb waardering voor John om zijn open instelling. John kan er tegen als je kritiek op hem (of: trav.org) hebt en hij probeert een rustig, eerlijk, degelijk antwoord te geven, of hij het nu met die kritiek eens is of niet. Ik kan je alleen maar aanraden om dat ook te leren...

Pamela - met alle respect - ken ik niet. Ik zie haar heel enkel op het forum. Heb haar voor zover ik me kan herinneren nooit in de rol van moderator gezien (al zegt dit niet alles omdat jullie je berichten als forumwatch niet ondertekenen).

Ik wens je veel sterkte in je moeilijke periode. En ik wens je toe dat je binnenkort op volle kracht je levenstaken weer kunt oppakken. Inclusief het moderatorschap van trav.org. En ik hoop dat je opbouwende kritiek serieus gaat nemen in plaats van er alleen maar tegenin te vechten.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Bericht door ik ben hier niet meer »

Frederique,
ik heb duidelijk te horen dat mijn vrijwilligerswerk voor de cliëntenraad niet vrijblijvend is, het brengt wel degelijk ook verplichtingen met zich mee. En ik denk dat voor veel vrijwilligerswerk wel zal gelden.
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

@Lisa,

Van harte beterschap. Probeer je niets aan te trekken van de modder maar pik de opbouwende kritiek er uit en doe er je voordeel mee.

Liefs Irene
Kleine stapjes
johnn
Contacteer:

Bericht door johnn »

Ik ga toch proberen hier een reactie te plaatsen en zal ook niet specifiek alleen maar een antwoord aan Lisa zijn.
Het wordt mogelijk een beetje 'van de hak op de tak' verhaal, want ik ga proberen ook alle reacties die inmiddels ook geplaatst zijn mee te nemen in dit bericht.
Ik wil ook ieder bedanken die mij (en (mogelijk) ook de anderen) een hart onder de riem heeft willen steken steken middels PB's en zinvolle reacties op dit forum.......geeft de burger toch weer wat moed.

Ik wist dat Lisa van plan was een bericht te plaatsen.
Dit zou zij geheel op persoonlijke titel doen had zij aangegeven.
Toch is en blijft Lisa een lid van het Travestie.org team en vanuit die optiek vind ik de lage en imorele aanvallen op haar persoon ook een aanval op de anderen van het team (incl. mijzelf).
Overigens is Lisa niet de enige die de laatste dagen op een dergelijke onbeschofte manier is aangevallen....ook enkele leden van dit forum is deze 'eer' te beurt gevallen.
Ik ga daar dus op geen enkele wijze mee akkoord en waar ik ooit eerder schreef dat een terugkeer van personen na een ban mogelijk was na overleg met (en toestemming van) ons, hebben deze mensen deze mogelijkheid dus volledig verspeeld wat mij aangaat.
We kunnen dan mogelijk wel een 'spelletje' krijgen wie de langste adem heeft, wij (ik??) met verwijderen en bannen of de personen om wie het gaat.....dat zien we dan wel komen.
Bedenk dan echter wel dat je dan niet alleen Lisa 'pakt' maar ook de rest van het team en ook alle anderen die hier graag kwamen, zich wel gedroegen en hier (voor hen belangrijke) informatie vandaan haalde(n).
Ik ga Lisa hier niet zitten verdedigen, maar wil toch wat kanttekeningen plaatsen.
Ik heb haar de tip gegeven om te schrijven, te laten liggen, de volgende dag (of toch, later) terug te lezen en dan te schrappen, herschrijven, toevoegen, andere woorden te gebruiken.......kortom niet in een 'flits' te schrijven (deze methode werkt voor mij over het algemeen heel goed).
Ik zie ook aan haar stuk dat ze deze raad grotendeels heeft opgevolgd, al meen ik ook te kunnen zien welke delen ze in 1 keer heeft geschreven en welke na een 'rust'.
Zij heeft ook een aantal grieven eruit gegooid die haar al een tijdje dwars zaten en ze al die tijd heeft lopen opkroppen (althans, dat meen ik te herkennen).
Ook geeft ze aan niet goed in haar vel te zitten (understatement) en dat zal ook niet iets zijn wat van gister op vandaag gekomen is.
Ik herinner mijzelf nog dat ik een (zoals dat dan mooi heet) burn-out had......dat sluipt er (redelijk) langzaam in.
Hierdoor kan ook mogelijk een deel verklaard zijn van haar (inderdaad) soms felle uitvallen.
In de periode die ik zelf toen had was soms een (achteraf) echt heel vriendelijk advies al voldoende om te 'ontploffen'.
Wil ik het hiermee goedpraten???? absoluut niet....ook intern hebben we het er wel over gehad dat sommige posts (zacht gezegd) 'niet handig' waren, hetzij qua toonzetting, hetzij qua woordkeus.
Nu wordt ik wel genoemd als voorbeeld van hoe het ook kan, maar ik ben echt niets bijzonders in deze materie.
Mensen hebben dat in meer of mindere mate en ik zal het mogelijk iets meer hebben dan Lisa.........en er zijn er vast wel te noemen die het weer (veel) beter kunnen dan ik.
Ook heeft mogelijk mijn werk hier iets mee te maken, ik moet dagelijks op een dergelijke manier te werk gaan (de-escalerend optreden heet dat dan).
Ook probeer ik 'tussen de regels door' te lezen in wat zij schrijft, en zoals ik Lisa ken, bedoelt zij het niet zo letterlijk als het er staat.
Er werd ergens op het forum ook geschreven dat een nadeel van tekst is dat je bijv. geen lichaamstaal ziet en geen toon (intonatie) hoort.....in mijn mening klopt dat helemaal....en ook hier van toepassing.
Dan wat reactie van mijn kant op reacties die geplaatst zijn.
Als ik hier mensen benoem is dat puur als quote en op geen enkele wijze als aanval of wat dan ook.
Elsie geeft als reactie op een quote die zij plaatst dat zij nooit gezegd heeft dat zij afgeeft op mensen die niet vanaf hun 3e jaar wisten T* te zijn.
Dat is niet wat ik uit Lisa haar tekst haal (en wat ook gequoot wordt).
De vraag de Lisa stelde was of jij jezelf ook rekende tot degenen die van dit forum een 'vismarkt' hebben gemaakt. Zo lees ik die vraag en is die volgends mij ook bedoeld en niet over het 3-jarig deel.
Terzijde, waar ik wel weer de (relatieve) humor van inzie is de poll of 'vismarkt' als geuzennaam gezien kan/mag/moet worden.
Dat Elsie dit ironisch bedoelde (zoals zij schrijft) geloof ik ook wel.
Dan heeft gaat het nog even over wie het forum 'levend' houden....de schrijvers of de hits (lezers)......ik denk dat het een combinatie is.
Zonder schrijvers geen lezers maar zonder lezers geen hits en in beide gevallen denk ik dat het een dood forum zou worden.
Het toegangsbeleid van het TS forum laat ik hier even rusten.
Even los van de manier waarop Lisa dit mogelijk verwoord heeft, ben ik het er wel mee eens om dit nu eens 'los' te laten.
Dat is inmiddels nu zo vaak de revue gepasseerd.

Ga ik over naar Nanette
Zij doet een mooie oproep (is overigens ook al door anderen gedaan).....laat elkaar eens in de waarde.
Discuseer op inhoud en 'hak' niet op de persoon als je het oneens bent.
Ik denk hierbij ook aan een 'trucje' .....vraag eens wat een ander bedoeld als je het niet zeker weet......of reageer in de trant van 'ik begrijp dat jij zegt..........'.
Misverstanden kunnen mogelijk dan al snel uit de weg geruimd worden.

Ik pik ook een stukje uit de post van Frederique.
Zij stelt dat vrijwillig niet kan en mag betekenen vrijblijvend.....en dat klopt.
Neem ook van mij aan dat we het zeker niet zo zien.
Echter, wij hebben ook allen een betaalde baan (ook onze schoorsteen moet roken), een gezinsleven en een sociaal leven.
Daarnaast doen wij ook nog travestie.org en dat levert ons niets op (sterker nog, het kost ons geld, weliswaar geen kapitalen, maar toch).
Ik neem mezelf nu even bij de kop hierin......het was al opgevallen dat ik de laatste tijd wat actiever was op het forum (ook Lisa haalt dat aan in het begin van haar post) en dat klopt.
Het was wel zo dat ik aan het werk was, sliep (soms zelfs te weinig) en met .org bezig was.
Dit alles zeer tot genoegen van Marcella (NOT)....kreeg dus wel vragen van .zit je nou alweer achter die pc op .org???
Ze 'pikt' het nu nog wel (ook omdat ze weet hoe en wat van de site, ze is hier ook ooit begonnen) maar de vraag is, hoelang.
Dit zal bij de anderen denk ik niet veel anders zijn.
Frederique schrijft het ook(naar Lisa) " ik weet dat je hard werkt voor trav.org en er veel tijd insteekt (samengevat)".
Ik denk dan ook dat we wel 'recht' hebben (al is dat misschien niet het goede woord) op waardering.
Ik bedoel dat heel simpel als volgt, gewoon af en toe eens een berichtje dat we iets goed gedaan hebben.
Nu was het vaak zo dat we alleen maar kritiek kregen en eigenlijk nooit eens een (virtueel) schouderklopje.
We hoeven niet de hemel in geprezen te worden voor wat we doen, maar zo heel af en toe eens een 'vriendelijk' woord.........zou lekker zijn.
Overigens, eerlijk is eerlijk....de laatste week is dat wel gebeurd en dat geeft (in ieder geval mij) toch weer een 'boost(je)' om toch maar weer door te gaan.
Dit is ook de reden dat we (wat laat misschien, maar beter laat dan nooit, denk ik dan maar) een uitvraag hebben gedaan om medewerker(ster)s te werven.
Daardoor kunnen wij wat meer taken verdelen en wordt het voor ieder overzichtelijker en dus ook beter te behappen.
Dan nog even de bewondering over mijn 'open instelling' en mijn vermogen met kritiek om te gaan........zie boven (mijn werk plus dat ik (op het moment) wel goed in mijn vel zit).

Ik heb dit bericht toch (tegen mijn eigen tip aan het begin in) geschreven (na mijn 1e 'boosheid' even te hebben laten zakken) zonder even te laten betijen.
Ik ben me er ook van bewust dat ik zeker niet alles 'behandeld' heb wat hier in deze draad al geschreven is.
Ik zal ook ongetwijfeld nog de gedachte krijgen van 'ik had dat of dat nog moeten zeggen' of 'ik had daar nog even bij stil moeten staan' ...maar goed, dit staat er nu......en (om met Mr. Frank Visser te spreken)...daar zult u het (even) mee moeten doen :wink:
Groetjes,
Afbeelding

Ondertussen hoop ik dat u mij deze fouten kunt vergeven.......ik ben net een mens
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Hoi John,

Waar ik in de beantwoording van jou (en vaak ook van Lisa, het is tenslotte bepaald niet de eerste keer dat we deze discussie voeren) moeite mee heb is het "alles-of-niets"-denken.

Wat ik bedoelde was: van iemand die moderator is mag je m.i. verwachten dat die dagelijks 1x alle nieuwe berichten van het forum doorleest en daarop reageert. Ik verwacht van -niemand- dat die structureel 8x per dag het forum doorleest want dat houd je gewoon niet vol. Wie dat wel doet verdient alle lof en hulde - maar doet wel meer dan je van een moderator mag verwachten. Dit is het "alles"-deel. Hulde.

Omgekeerd zie ik in je reactie het "recht om niets te doen". Jullie zijn vrijwilligers, met een betaalde baan, je kunt daar dus geen eisen aan stellen. Het is het "niets-deel". En met dat deel ben ik het niet eens. Als je een betaalde baan hebt en je accepteert desondanks een vrijwilligersfunctie als moderator op trav.org dan geef je daarmee aan dat je verwacht dat het je lukt om eens per dag het hele forum door te akkeren en met je moderator-pet te reageren op berichten. Lukt je dat structureel niet (meer), leg je functie dan (al-dan-niet tijdelijk) neer. En dat laatste zie ik dus niet gebeuren. Als iemand hier als moderator slecht functioneert dan wordt dat naar de persoon toe goedgepraat, maar er wordt niet kritisch gekeken of je de functie al-dan-niet tijdelijk aan een ander zou moeten overdragen. Oftewel: jullie redeneren in zo'n geval vanuit de persoon van de moderator (die, volgens jullie, vanuit haar vrijwilligersrol het RECHT heeft om niets te doen) en niet vanuit trav.org als organisatie.

Vrijwel elke zichzelf respecterende organisatie (en of dat nu een wereldwinkel is waar ik zelf vrijwilliger was, of de cliëntenraad waar Nannette nu in zit) doet dat andersom. Van vrijwilligers van de wereldwinkel werd verwacht dat die winkel om 13:00 openging. Het gaat niet aan om die winkel om 14:00 te openen. "Sorrie, ik ben vrijwilliger, 13:00 is even niet gelukt". 13:00 is 13:00 en vrijwilliger of niet - iemand is daar op aan te spreken. En dat deden we dan ook (ik zat in het bestuur). Tot en met dat we zeiden "dit was de laatste keer, als je nog een keer te laat komt dan ben je geen vrijwilliger meer".

Ik vind jullie houding vanuit trav.org geredeneerd dus weinig professioneel. En dat knelt des te meer omdat in het geval van de uitstraling van trav.org (lees: grote site met zowel profielen als statische informatie als nieuws als forum als chat als prikbord als reclame, als ...) telkens wel gesuggereerd wordt dat het hier om een professioneel draaiende organisatie gaat.

Voor wat betreft "het kost ons geld"- ik heb Lisa meerdere keren aangeboden te delen in de kosten. Ik heb haar aangegeven: "stuur mij jullie rekeningnummer en ik maak jullie een jaarlijkse bijdrage over - zonder dat ik daar *wat dan ook* voor terug verwacht". Gewoon, omdat ik grootafnemer van het forum ben en er echt heel veel aan gehad heb (en nog steeds heb) binnen mijn proces. Jullie willen niet dat wij delen in de kosten. Daarom krijg je van mij ook geen hulde voor "het kost ons geld, weliswaar geen kapitalen, maar toch". Het aanbod staat nog steeds. Pas als jullie werkelijk de professionaliteit krijgen om vanuit de organisatie te denken en -dus- niet alle problemen met 4 man op willen lossen maar ook taken, verantwoordelijkheid en kosten te delen ga ik daar anders over denken. Taken delen zie ik voorzichtig gebeuren via het werven van vrijwilligers. Wanneer durf je ook de verantwoordelijkheid en de kosten te delen?

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
troeteltrans
Banned Lid

Ik vond het een mooi stukje van John...

ps: Frederique, gaaf dat je wil bijdragen aan T-org, hoewel ik de eisen die je stelt aan de moderators een beetje onrealistisch vindt eerlijk gezegd.

groeten
elsie
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Frederique heeft wel een punt met haar stelling dat vrijwillig niet hetzelfde is als vrijblijvend.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
johnn
Contacteer:

Bericht door johnn »

Hoi Frederique,

Ik ga proberen inhoudelijk op jouw bericht te reageren vanuit mijn visie
Frederique_ schreef:Hoi John,

Waar ik in de beantwoording van jou (en vaak ook van Lisa, het is tenslotte bepaald niet de eerste keer dat we deze discussie voeren) moeite mee heb is het "alles-of-niets"-denken.

Wat ik bedoelde was: van iemand die moderator is mag je m.i. verwachten dat die dagelijks 1x alle nieuwe berichten van het forum doorleest en daarop reageert. Ik verwacht van -niemand- dat die structureel 8x per dag het forum doorleest want dat houd je gewoon niet vol. Wie dat wel doet verdient alle lof en hulde - maar doet wel meer dan je van een moderator mag verwachten. Dit is het "alles"-deel. Hulde.

Omgekeerd zie ik in je reactie het "recht om niets te doen". Jullie zijn vrijwilligers, met een betaalde baan, je kunt daar dus geen eisen aan stellen. Het is het "niets-deel". En met dat deel ben ik het niet eens. Als je een betaalde baan hebt en je accepteert desondanks een vrijwilligersfunctie als moderator op trav.org dan geef je daarmee aan dat je verwacht dat het je lukt om eens per dag het hele forum door te akkeren en met je moderator-pet te reageren op berichten. Lukt je dat structureel niet (meer), leg je functie dan (al-dan-niet tijdelijk) neer. En dat laatste zie ik dus niet gebeuren. Als iemand hier als moderator slecht functioneert dan wordt dat naar de persoon toe goedgepraat, maar er wordt niet kritisch gekeken of je de functie al-dan-niet tijdelijk aan een ander zou moeten overdragen. Oftewel: jullie redeneren in zo'n geval vanuit de persoon van de moderator (die, volgens jullie, vanuit haar vrijwilligersrol het RECHT heeft om niets te doen) en niet vanuit trav.org als organisatie.
Als jij in mijn bericht leest dat ik (ook) het 'recht' claim om eens niets te doen, heb ik mij niet goed uitgedrukt.
Ik bedoelde alleen aan te geven dat we echt ons stinkende best doen om de zaken zo goed mogeelijk te laten verlopen, maar dat het (helaas) soms niet voldoende lukt.
Neemt niet weg dat we hierin steken hebben laten vallen.
Dat wij een vrijwilligers functie aanvaard hebben is niet echt een dermate vrije keuze geweest als (naar ik in jouw bericht proef) jij aanneemt.
In de tijd dat wij (en Paula was daar toen ook nog bij) wij hierin stapten was het eigenlijk de keus uit 2 dingen......1. travestie.org bestaat niet meer...of 2. wij nemen het over.
Gelet op het belang van de site (zoals wij dat dan zagen) hebben we voor 2 gekozen.
Het is echt niet zo dat we dit 'erbij' doen in de zin van: 'ik heb ff niks te doen...weet je wat, laat ik eens wat aan de site/forum doen om de tijd door te komen.(maar ik meende al te lezen dat jij niet echt denkt dat wij zo denken)
Frederique_ schreef:Vrijwel elke zichzelf respecterende organisatie (en of dat nu een wereldwinkel is waar ik zelf vrijwilliger was, of de cliëntenraad waar Nannette nu in zit) doet dat andersom. Van vrijwilligers van de wereldwinkel werd verwacht dat die winkel om 13:00 openging. Het gaat niet aan om die winkel om 14:00 te openen. "Sorrie, ik ben vrijwilliger, 13:00 is even niet gelukt". 13:00 is 13:00 en vrijwilliger of niet - iemand is daar op aan te spreken. En dat deden we dan ook (ik zat in het bestuur). Tot en met dat we zeiden "dit was de laatste keer, als je nog een keer te laat komt dan ben je geen vrijwilliger meer".
Heb je gelijk in.....allen als er een planning gemaakt is op een x aantal 'vrijwilligers' ..en er vallen er plots weg, dan kan het dus wel gebeuren dat de de winkel pas om 14.00 open gaat.
Dit is niet goed, ben ik met je eens.......maar soms zit je in een situatie waarin dit de enige optie is....tenzij de winkel helemaal dicht laten (en dat is ook niet echt een optie)
Maar in basis heb je geljik....zal ik ook niets aan af doen.
Frederique_ schreef:Ik vind jullie houding vanuit trav.org geredeneerd dus weinig professioneel. En dat knelt des te meer omdat in het geval van de uitstraling van trav.org (lees: grote site met zowel profielen als statische informatie als nieuws als forum als chat als prikbord als reclame, als ...) telkens wel gesuggereerd wordt dat het hier om een professioneel draaiende organisatie gaat.

Ikzelf heb nooit geclaimd dat we een proffesionele organisatie zijn.
Ik kijk er ook zo tegenaan dat we amateurs zijn die het proffesionele -zo dicht al maar mogelijk is, willen benaderen.
Frederique_ schreef:Voor wat betreft "het kost ons geld"- ik heb Lisa meerdere keren aangeboden te delen in de kosten. Ik heb haar aangegeven: "stuur mij jullie rekeningnummer en ik maak jullie een jaarlijkse bijdrage over - zonder dat ik daar *wat dan ook* voor terug verwacht". Gewoon, omdat ik grootafnemer van het forum ben en er echt heel veel aan gehad heb (en nog steeds heb) binnen mijn proces. Jullie willen niet dat wij delen in de kosten. Daarom krijg je van mij ook geen hulde voor "het kost ons geld, weliswaar geen kapitalen, maar toch". Het aanbod staat nog steeds.
Daar is het laatste woord nog niet over gezegd (en dat bedoel ik niet rottig).
Ik heb het nog steeds op mijn agenda staan.
E.e.a. is door allerlei omstandigheden (waaronder ook wat er nu gaande is) nog niet helemaal uitgewerkt cq behandeld in het team.
Frederique_ schreef:Pas als jullie werkelijk de professionaliteit krijgen om vanuit de organisatie te denken en -dus- niet alle problemen met 4 man op willen lossen maar ook taken, verantwoordelijkheid en kosten te delen ga ik daar anders over denken. Taken delen zie ik voorzichtig gebeuren via het werven van vrijwilligers.
Die mag je ons (wat mij aangaat) aanrekenen.
We zijn begonnen met een relatief groot team.
Eerst viel Paula weg door prive omstandigheden......vervolgens gaf Natalie aan er eigenlijk geen tijd meer voor te hebben.....en nu het wegvallen (hopelijk tijdelijk) van Lisa.
Lang hebben we gedacht (TE lang mogelijk) dat we het wel aan konden.
Niet dus.
Natalie deed nog steeeds dingen voor de site (technisch) ondanks dat ze er eigenlijk geen tijd voor had (waarvoor van mijn kant in ieder geval enorme dank)....echter we konden minder hard (eigenlijk NIET) stellen "dan en dan moet dat klaar zijn'.
Dat Natalie toch steeds toch nog geprobeerd heeft om dingen in een zo kort mogelijke tijd te doen (en dat dat dan vaak toch ook lukte), daarvoor komt haar echt alle eer toe.
Dat Paula wegviel in de uitvoering....jammer.....iets harder werken en het komt wel goed (dachten wij).
Nu viel Lisa ook nog weg......en tja....we hadden een groot probleem.
We waren net begonnen om mensen te werven......om zaken alsnog toch proberen op te gaan lossen toen het gedoe van de laatste dagen om de hoek kwam.......en tja....dat was net ff te veel, waardoor ons late optreden pijnljk duidelijk werd.
Hier hebben we dus de plank misgeslagen......helemaal waar.
Groetjes,
Afbeelding

Plaats reactie