het grote zeik en afzeiktopic

Algemeen

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
janette
dagelijks aanwezig
Berichten: 117
Lid geworden op: za nov 22, 2008 15:44

Bericht door janette »

Daar had ik net met Clau over. Voor mijn raam hier staat een nog kale boom waardoor ik nog steeds uitzicht heb op die grauwe asfaltweg bij mij voor de deur, maar per dag zie ik de knoppen grotere worden...nog een paar dagen en het asfalt en het verkeer is vervangen door een uitzicht vol roze bloesem...GEWELDIG !!!
Saartje
Eredivisie
Berichten: 707
Lid geworden op: zo mei 04, 2008 12:44
Locatie: Amsterdam

Bericht door Saartje »

AM_ber_79 schreef:sja, als je telkens met oneliners of zelfs enkele woorden komt, zit je daar al snel op!
pot, ketel, welterusten!

Frisse wind?
Meer een orkaan die alles wegvaagt wat op haar pad komt als je het mij vraagt.

Veel plezier met het onderuit halen van mensen met support van je vriendinnetjes.
Ten slotte zijn jullie het toonbeeld van de t wereld en snapt de rest er niets van als ik het allemaal zo lees.

Ik ben er klaar mee.
De groeten!
Men run on testosterone, women on toblerone.

Jo Brand
Gebruikersavatar
Joyy
Forumdiva
Berichten: 1198
Lid geworden op: di feb 26, 2008 0:44
Locatie: Eindhoven

Re: het grote zeik en afzeiktopic

Bericht door Joyy »

AM_ber_79 schreef:
Ik mag dan misschien T zijn,zo erg is het ook weer niet met me gesteld! Zielig roepen dat iedereen tegen me is laat ik wel aan anderen over, ik heb belangrijkere en nuttigere dingen om te doen.
http://www.travestie.org/html/forum/vie ... php?t=6340

enfin, veel plezier buiten ;)
Gebruikersavatar
Claudia K
dagelijks aanwezig
Berichten: 207
Lid geworden op: vr feb 17, 2006 9:36
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

Bericht door Claudia K »

Nou, een van de "vriendinnetjes" aan het woord dan. Die zich overigens niet aangesproken voelt, want ik kan me niet herinneren ooit een posting te hebben gedaan waarin ik bewust mensen onderuit haal. Da's meer een kwestie van "wie de schoen past.....enz." dan. Blijkbaar zijn er hier mensen die vinden dat veel, zoniet alle schoenen hen passen. Maar het is wel een forum, en dat is niet de plaats waar je alleen ja en amen zegt op de postings van een ander, maar het ook moet kunnen laten weten als je het ergens niet mee eens bent. Waarbij nog steeds geldt dat wat voor mij de waarheid is dat voor een ander niet hoeft te zijn. Maar dat zou een positieve discussie moeten worden.....geen domweg trappen naar elkaar.
En ik.....nee, ik weet het net zo min als ieder ander. Wel heb ik voor mezelf het een en ander ontdekt wat mijn leven prettiger maakt, waardoor ik van dingen kan genieten. Die wil ik best met een ander delen, wie weet heeft die er wat aan. Lijkt me allemaal niet echt negatief. Dat is deze posting ook niet, net zo min als mijn vorige in deze draad. Maar van elkaar accepteren dat we allemaal anders zijn lijkt een onmogelijke opgave voor veel mensen. Liever sabelen we elkaar neer zonder te begrijpen wat de ander bedoelt, dan dat we elkaar de voor velen zo nodige steun in de rug geven. Jammer voor een website als deze.
Claudia
Op reis is de eindbestemming niet belangrijk, wel de plaats waar je nu bent.
Gebruikersavatar
janette
dagelijks aanwezig
Berichten: 117
Lid geworden op: za nov 22, 2008 15:44

Bericht door janette »

Aan Saartje en Jovy.

Amber en haar vriendinnetjes. Laat ik me nu net aangesproken voelen zeg! Ik denk dat Amber ons echt niet nodig heeft als back-up. En dat wij op vele punten haar mening delen wil niet zeggen dat wij zelf niets te zeggen hebben en onszelf alleen maar achter haar scharen om jullie eens even lekker onder uit te halen....over zelfmedelijden gesproken...en dat slaat dan weer op het pot-ketel verhaal...cq hand in eigen boezem van Jovy, maar dit terzijde.

Ik heb eens heel objectief de verschillende topics doorgenomen. Inderdaad ik kan concluderen dat Amber dingen zegt waar niet iedereen het mee eens is en hoeft te zijn,. Amber gebruikt smilies om te voorkomen dat tekst eventueel te plat geinterpreteerd wordt.
Wat me bij jullie opvalt is woordgebruik dat zeer veroordelend is en op pure agressie gebaseerd....

even een losse greep:

Hoe kun je in godsnaam......

Het is een storm die alles wegvaagt

Als een dolle stier doet ze zus ofzo

Wie kaatst kan de bal verwachten, daarom zeg ik ook al vast, ik ben zelf geen haar beter. Ik doe ook de nodige confronterende uitspraken, maar kijk gewoon eens heel objectief naar je eigen bijdragen en leg die vanjezelf eens naast die van Amber. Het gaat er even niet om wie er begon, of wie er uiteindelijk gelijk heeft..let gewoon even op de aangeslagen toon.
AM_ber_79
Forumdiva
Berichten: 1746
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 12:12

Bericht door AM_ber_79 »

Joyy schreef:
AM_ber_79 schreef:
Ik mag dan misschien T zijn,zo erg is het ook weer niet met me gesteld! Zielig roepen dat iedereen tegen me is laat ik wel aan anderen over, ik heb belangrijkere en nuttigere dingen om te doen.
http://www.travestie.org/html/forum/vie ... php?t=6340

enfin, veel plezier buiten ;)
das n mooi voorbeeld hoe fout t kan gaan op n forum. Dit is namelijk geheel sarcastisch. Maar je hebt gelijk als je zegt dat het niet/amper te zien is als je de ander niet kent. Wat tegelijkertijd wel aangeeft hoe slecht we elkaar eigenlijk kennen. Jullie mij en ik jullie. Want geschreven woorden zeggen veel,maar ook niet alles.

Misschien dat we daar wat aan moeten doen voor we allemaal (bij deze steek ik ook hand in/op eigen boezem) elkaar afzeiken. Want als je de ander beter leert kennen en begrijpen waarom iemand zo reageert, dan valt er nog maar weinig af te zeiken. Als je tenminste de ander respecteert en in dr waarde laat. Iemand nog een ideetje hoe je dat het beste kunt doen?

ps: Irene: ik heb je voorbeeld gevolgd. Wilde nog wel reageren op Saartje, maar heb het snel weg gehaald omdat mijn poging tot verzoening gelijk teniet gedaan word omdat ik anders direct weer voeding zou geven voor verdere escalatie.
Gebruikersavatar
Joyy
Forumdiva
Berichten: 1198
Lid geworden op: di feb 26, 2008 0:44
Locatie: Eindhoven

Bericht door Joyy »

tot 10 tellen, en ff nog een keer je post doorlezen voordat je vanuit je eerste emotie op verzenden drukt

werkt iig bij mij prima
Gebruikersavatar
janette
dagelijks aanwezig
Berichten: 117
Lid geworden op: za nov 22, 2008 15:44

Bericht door janette »

Joyy schreef:tot 10 tellen, en ff nog een keer je post doorlezen voordat je vanuit je eerste emotie op verzenden drukt

werkt iig bij mij prima
Ik heb tot 30 geteld, maar helaas blijf ik met de vraag zitten waar deze post naar refereert ;)
Gebruikersavatar
Joyy
Forumdiva
Berichten: 1198
Lid geworden op: di feb 26, 2008 0:44
Locatie: Eindhoven

Bericht door Joyy »

AM_ber_79 schreef:
Misschien dat we daar wat aan moeten doen voor we allemaal (bij deze steek ik ook hand in/op eigen boezem) elkaar afzeiken. Want als je de ander beter leert kennen en begrijpen waarom iemand zo reageert, dan valt er nog maar weinig af te zeiken. Als je tenminste de ander respecteert en in dr waarde laat. Iemand nog een ideetje hoe je dat het beste kunt doen?
.
Gebruikersavatar
janette
dagelijks aanwezig
Berichten: 117
Lid geworden op: za nov 22, 2008 15:44

Bericht door janette »

ow haha, Ik had Amber's vraag anders begrepen..Ik dacht elkaar beter leren kennen lol....feestje? :lol:
AM_ber_79
Forumdiva
Berichten: 1746
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 12:12

Bericht door AM_ber_79 »

Tot 10 tellen (en misschien ook tot 30) is, imo, een goed middel voor zelfbeheersing. Maar het geeft geen antwoord op de vraag hoe wij er voor kunnen zorgen dat we elkaar beter begrijpen en leren kennen.
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Om elkaar beter te leren kennen is de bereidheid om naar elkaar te luisteren een belangrijke voorwaarde. Overigens denk ik dat het forum zich niet zo goed leent om mensen beter te leren kennen.


(Soms verworden positief gestarte topics tot negatief geschreeuw, maar het kan blijkbaar ook andersom ;-) )

Irene
Kleine stapjes
ik ben hier niet meer
Forumdiva
Berichten: 1695
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:25

Bericht door ik ben hier niet meer »

Dan blijft bij mij toch de grote vraag waarom dat zo is, want dat is echt niet in elk forum zo. Ben zelf ook een moderator van een forum geweest, en daar konden mensen ook hun mening uiten zonder elkaar figuurlijk neer te knuppelen bij tijd en wijle. Wat hier op het forum afspeelt heb ik trouwens ook bij een zelfhulpgroep ooit ervaren. Niet goed luisteren, afgunst, nijd, afreageren op elkaar. Het rare is dat ik dat in het buitenland niet tegenkwam. Daar steunde men elkaar echt zo veel als mogelijk. Waarom kan dat hier niet ?
Ook zonder het met een ander eens te zijn kun je ook op een normale manier op een forum met elkaar communiceren. Kun je je uiterste best doen om bij een onderwerp te blijven, en niks te schrijven als je reactie niks toevoegt, begin dan bv een eigen onderwerp wat er zijdelings mee te maken heeft. Dan kun je de serieuze zaken van de niet of minder serieuze zaken onderscheiden.
Op redelijk wat plaatsen op internet wordt dit forum gezien als een vat wat iedere keer opnieuw explodeert. Is dat de manier waarop we aan de buitenwereld willen laten zien wat T* zijn betekent, wat voor problemen het oplevert, hoe de een er op een bepaalde manier mee om gaat, en de ander alleen maar problemen ziet ? Het gekeuvel (zoals ik dat noem) kan ook op andere fora, die daar bedoelt voor zijn.
LAAT ELKAAR IN JE WAARDE ! Doe een ander niet wat jij niet wilt dat een ander jou aandoet ! Heb begrip (hoe moeilijk soms ook) dat we allemaal anders zijn, dat we niet hetzelfde denken. Maar respect voor elkaar dient wel op de 1e plaats te staan als dit forum vanuit de doelstellingen die er zijn goed wil functioneren.
Josette
Forumdiva
Berichten: 1470
Lid geworden op: ma dec 09, 2002 22:51

Bericht door Josette »

Nannette schreef:Wat hier op het forum afspeelt heb ik trouwens ook bij een zelfhulpgroep ooit ervaren. Niet goed luisteren, afgunst, nijd, afreageren op elkaar. Het rare is dat ik dat in het buitenland niet tegenkwam. Daar steunde men elkaar echt zo veel als mogelijk. Waarom kan dat hier niet ?
Nannette, Omdat wij Nederlanders veel te direct tegen elkaar zijn geworden, en iedereen een grote bek en groot ego heeft welke direct bevredigt moet worden koste wat het kost. Ik doe er ook aan mee :evil: (misschien daarom het grote aantal eenzamen en singles-tegen-wil-en-dank)
liefs, Josette
Gebruikersavatar
Joyy
Forumdiva
Berichten: 1198
Lid geworden op: di feb 26, 2008 0:44
Locatie: Eindhoven

Bericht door Joyy »

ik denk dat bezoekfrequentie ook een rol speelt

voor sommigen werkt het forum als een magneet

iig valt het mij op dat het vaak escaleert als meerdere mensen (imo te) vaak op het forum zitten
Plaats reactie