Homo-modeshow verstoord

Algemeen

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
johnn
Forum / Website Beheerder
Berichten: 1365
Lid geworden op: ma jun 18, 2001 2:00
Locatie: Weiteveen
Contacteer:

Bericht door johnn »

kiki schreef:<Mijn partner en ik kunnen absoluut niet begrijpen hoe een volk, dat zo vervolgd is, vervolgens doodleuk een andere bevolkingsgroep verdrijft, uitmoordt als het uit komt >

hier word een heel volk over 1 kam geschoren en voor moordenaars uitgemaakt.
hoe kijk je hier dan tegen aan johnn? en niet te selectief lezen graag.
Moet toch geen probleem zijn??????
Ik bedoel, alle marokanen uitmaken voor criminelen wegens het gedrag van (relatief) enkelen is toch ook in orde.
Gelijke monniken, gelijke kappen.
Groetjes,
Afbeelding

Eventuele spel of schrijffouten?? Vertel het mij en ik verbeter deze.
Ondertussen hoop ik dat u mij deze fouten kunt vergeven.......ik ben net een mens
Gebruikersavatar
kiki
Banned Lid
Berichten: 214
Lid geworden op: ma apr 28, 2008 20:42

Bericht door kiki »

johnn schreef:
kiki schreef:<Mijn partner en ik kunnen absoluut niet begrijpen hoe een volk, dat zo vervolgd is, vervolgens doodleuk een andere bevolkingsgroep verdrijft, uitmoordt als het uit komt >

hier word een heel volk over 1 kam geschoren en voor moordenaars uitgemaakt.
hoe kijk je hier dan tegen aan johnn? en niet te selectief lezen graag.
Moet toch geen probleem zijn??????
Ik bedoel, alle marokanen uitmaken voor criminelen wegens het gedrag van (relatief) enkelen is toch ook in orde.
Gelijke monniken, gelijke kappen.
ben je soms leesblind johnn? ik heb het in geen enkel postje over 'alle' maar ipv daarvan over 'veel'.

dus? hier word een heel volk over 1 kam geschoren en voor moordenaars uitgemaakt.

niet te selectief lezen en niet te veel zeiken over WO2 daar was je het helemaal mee eens.
nepvrouw als geuzennaam
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Het verschil is dat Babette schrijft over een land (Israël) dat met een democratisch gekozen bestuur met militaire middelen bepaalde dingen doet en dat jij over een bevolkingsgroep praat alsof die groep ook ALS BEVOLKINGSGROEP dit soort dingen doet. En dat laatste is wat John (en ook ik) bestrijdt.

Natuurlijk, er zijn groepen Marokkanen die ellende veroorzaken. Er zijn net zo goed Marokkanen die GEEN ellende veroorzaken. Er zijn ook leuke en lieve Marokkanen.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
kiki
Banned Lid
Berichten: 214
Lid geworden op: ma apr 28, 2008 20:42

Bericht door kiki »

Frederique_ schreef:Het verschil is dat Babette schrijft over een land (Israël) dat met militaire middelen bepaalde dingen doet en dat jij over een bevolkingsgroep praat alsof die groep ook ALS BEVOLKINGSGROEP dit soort dingen doet. En dat laatste is wat John (en ook ik) bestrijdt.

Natuurlijk, er zijn groepen Marokkanen die ellende veroorzaken. Er zijn net zo goed Marokkanen die GEEN ellende veroorzaken. Er zijn ook leuke en lieve Marokkanen.

Groetjes,

Frederique
Babette schrijft duidelijk leesbaar over een *volk*.

http://www.cidi.nl/formulier/asmelding.html

ik overweeg dat formulier in te vullen.
nepvrouw als geuzennaam
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Succes.
En wedden dat je bakzeil haalt?

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
kiki
Banned Lid
Berichten: 214
Lid geworden op: ma apr 28, 2008 20:42

Bericht door kiki »

ik vind het postje van babette ronduit beledigend, want om met johnn's woorden te spreken: niet alle israeli's/joden waren en zijn zo. johnn's antwoord vind ik ook erg aanmatigend, gezien zijn morele verontwaardiging over mijn postjes die hij niet goed leest. en jij ook niet trouwens.
nepvrouw als geuzennaam
Gebruikersavatar
johnn
Forum / Website Beheerder
Berichten: 1365
Lid geworden op: ma jun 18, 2001 2:00
Locatie: Weiteveen
Contacteer:

Bericht door johnn »

Ter info,

Kiki heef een ban......dit wegens gedrag in een andere draad.
Groetjes,
Afbeelding

Eventuele spel of schrijffouten?? Vertel het mij en ik verbeter deze.
Ondertussen hoop ik dat u mij deze fouten kunt vergeven.......ik ben net een mens
Yil
Eredivisie
Berichten: 566
Lid geworden op: ma dec 03, 2001 1:00
Contacteer:

Bericht door Yil »

kiki schreef:
Frederique_ schreef:Het verschil is dat Babette schrijft over een land (Israël) dat met militaire middelen bepaalde dingen doet en dat jij over een bevolkingsgroep praat alsof die groep ook ALS BEVOLKINGSGROEP dit soort dingen doet. En dat laatste is wat John (en ook ik) bestrijdt.

Natuurlijk, er zijn groepen Marokkanen die ellende veroorzaken. Er zijn net zo goed Marokkanen die GEEN ellende veroorzaken. Er zijn ook leuke en lieve Marokkanen.

Groetjes,

Frederique
Babette schrijft duidelijk leesbaar over een *volk*.

http://www.cidi.nl/formulier/asmelding.html

ik overweeg dat formulier in te vullen.
Ik ben nu helemaal de draad kwijt.
Gaat kiki ons aangeven bij het cidi?
Volgens mij was zij de gene die de topic "Homo-modeshow verstoord" verstoorde, door haar racistische uitlatingen.
Als er wat over het land Israël wat word gezegd dan word er gelijk een cidi melding gemaakt.

Ze doet haar best maar...
Yildiz
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Dit soort dingen aanmelden bij het CIDI is net zo zinvol als homoincidenten aanmelden bij het COC, of anti-Marokaanse zaken aanmelden bij de moskee.

Als je dit soort dingen serieus wilt doen doe je aangifte bij de politie.
Dat kan bijvoorbeeld via http://www.hatecrimes.nl/ : speciaal voor slachtoffers van discriminatie en geweld. Zowel homo/T-geweld als raciaal geweld.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

kiki schreef:ja hoor, vroeger was er hier en daar een enkele criminele jood, ...
In de jaren veertig en vijftig (maar ook later) is er sprake van rondzwervende groepen joden die het voorzien hadden op boerderijen en reizigers in het Brabantse land. In een crimineel proces uit 1746 spreekt de overheid van zwervende 'hoogduytsche smousen' (RA. 126-08; A. Vos, Dataschurk xxxx) en in 1751 noteerde de klerk van de schepenbank: 'swervende bende smousen' (RA. 147-08, A. Vos, Dataschurk xxxx). Ook in 1742 (RA. 107-04, A. Vos, Dataschurk xxxx), 1767 (RA. 126-06, A. Vos, Dataschurk xxx) en 1774 (RA. 128-04, A. Vos, Dataschurk xxxx) is sprake van een joodse bende. Zie voor joodse benden aan het einde van de achttiende eeuw: Florike Egmond, Banditisme etc. (1986) en Egmond Op het verkeerde pad (1994)

Herman Diederiks, ‘Strafrecht en stigmatisering. De joden in de achttiende-eeuwse Republiek’ in: Herman Diederiks en Chris Quispel (red.), Onderscheid en minderheid. Sociaal-historische opstellen over discriminatie en vooroordeel (Hilversum 1987), 94-95. In 1766 liet de overheid bij de Bossche drukker Palier een 'Lyste van Vagabonden' drukken. Van de 313 gezochte en beschreven 'gaauwdieven en suspecte persoonen' waren er 23 van de ' Joodsche natie'. In 1783 verscheen een ' Lyste der gedetineerde Jooden te 's-Hertogenbosch' . Die van de tien joden werden ter dood gebracht, de overigen verbannen en/of gegeseld. De ' Generale Jagt' leverde in januari 1787 131 vagebonden, onder wie 18 joden op. Zie hier over Aart Vos, Dataschurk en Jan Bader, Stof en As,16-20.
kiki schreef:Vroeger (en nu) had je ook rabijnen, maar geen enkele heeft toen en nu ooit haat gezaaid jegens andersdenkenden (toen) en andersvoelenden (nu). Ik herhaal: geen enkele.
geen enkel joodse politicus veroordeeld andersvoelenden, ik herhaal: geen enkele. toen niet en nu niet.
Een bekende rabbijn in de Israëlische hoofdstad Jeruzalem, David Basri, heeft woensdag gezegd dat homoseksuelen reïncarneren als konijnen, "die bekend staan om hun biseksuele praktijken''. Dat berichtte de krant Maariv donderdag. Basri noemde homo's zelfs "erger dan dieren, want dieren weten tenminste zelf niet wat ze doen''.
“This is the holy land, not the homo land,” Rabbi Yehuda Levin, a moral activist from America, who came to Israel to stir a charge against the parade, told Israel Today. “The militants are as dangerous as Hamas. And they’re every bit as dangerous as Nazis to religious people.”

...

The sin of homosexuality could cost Israel its land, Levin said. The Bible instructs the Israelites to not emulate the acts of the Canaanites and the Egyptians, which includes homosexuality according to the rabbis, lest they lose the land.
The spiritual leader of Israel's ultra-orthodox Shas party, Rabbi Ovadia Yosef, has provoked outrage with a sermon calling for the annihilation of Arabs.

"It is forbidden to be merciful to them. You must send missiles to them and annihilate them. They are evil and damnable," he was quoted as saying in a sermon delivered on Monday to mark the Jewish festival of Passover.
Dat zijn er 3.

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

kiki schreef:moet je toch wel kunnen begrijpen, dat dat '40-'45' in deze context ook inmiddels volstrekt misplaatste morele chantage is, vind je ook niet?
WO II heeft ons ermee geconfronteerd wat de uiterste consequentie kan zijn van het stigmatiseren van bevolkingsgroepen. In die zin is het een ijkpunt. Je zet jezelf wel erg omlaag, als je denkt dat je moreel gechanteerd zou moeten worden om af te zien van racistische opmerkingen.

Kijk nog eens terug naar de tweede alinea van mijn vorige berichtje: het is heel goed mogelijk om de islamitische gemeenschap aan te spreken op problemen die vanuit een deel van hun achterban komen, zonder hen helemaal af te vallen. Dat is veel constructiever.

Doen alsof wij hier zo verlicht zijn en de moslims met hun homofobie nog in de middeleeuwen leven, is te hypocriet voor woorden. Wat die jonge marokkanen nu doen, deden hollandse jongens pakweg 30 jaar geleden ook. Homofobe en transfobe gevoelens zijn onder de oppervlakte nog altijd aanwezig, hoor. Deel van ons joods-christelijk erfgoed bovendien. Als de wind weer eens uit een andere hoek gaat waaien, zou dat zomaar weer tot leven geblazen kunnen worden. Een en ander op marokkaantjes projecteren is misleidend.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Gebruikersavatar
Sticky
ForumFan
Berichten: 368
Lid geworden op: zo jun 10, 2007 5:18

Bericht door Sticky »

Frederique_ schreef:Natuurlijk, er zijn groepen Marokkanen die ellende veroorzaken. Er zijn net zo goed Marokkanen die GEEN ellende veroorzaken. Er zijn ook leuke en lieve Marokkanen.
Ja hoor, dat staat buiten kijf. Al moet ik wel kwijt dat het vooral moslim-VROUWEN zijn van wie ik leuke reacties krijg.
Maar wat me veel meer dwars zit, is het ontbreken van een duidelijke stellingname tegen homo-/transfobie vanuit de Marokkaanse gemeenschap. Imams voorop graag. Het uitblijven van een felle veroordeling versterkt breed het gevoel dat dit geweld toch structureler is dan een paar zich vervelende rotjochies, zoals het vaak al te politiek correct wordt neergezet.

Sticky
Vrouw
Gebruikersavatar
Sticky
ForumFan
Berichten: 368
Lid geworden op: zo jun 10, 2007 5:18

Bericht door Sticky »

foutje, bedankt :)
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

Sticky schreef: Maar wat me veel meer dwars zit, is het ontbreken van een duidelijke stellingname tegen homo-/transfobie vanuit de Marokkaanse gemeenschap. Imams voorop graag. Het uitblijven van een felle veroordeling versterkt breed het gevoel dat dit geweld toch structureler is dan een paar zich vervelende rotjochies, zoals het vaak al te politiek correct wordt neergezet.
Het is natuurijk niet helemaal hetzelfde, maar toch net zoiets als van de homo-beweging verlangen dat zij een felle veroordeling laten horen richting Hollandse pedofielen, die zich aan Marokkaanse jongetjes bezondigen. Er zijn boze tongen die beweren, dat hier ook iets structureels aan de hand is.

De COC-voorzitter Dennis Boutnan was genuanceerder op 4 mei: die refereerde aan het gevoel dat homo's maar al te goed kennen, collectief aangesproken te worden op wangedrag van een enkeling. Als er in Groningen iemand iets heel ergs op het gebied van HIV-overdracht doet, wordt meteen de hele homo gemeenschap ter verantwoording geroepen. Dat kan natuurlijk niet. Ergo: wat jij wilt kan ook niet. Het aanspreken en corrigeren van de geweldplegers moet via een andere weg plaatsvinden.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Gebruikersavatar
Sticky
ForumFan
Berichten: 368
Lid geworden op: zo jun 10, 2007 5:18

Bericht door Sticky »

Toen dat Groningse "HIV-feestjes-schandaal" bekend werd, was Henk Krol dezelfde avond op t.v. te vinden om uitleg te geven over achtergronden en het incident te veroordelen. Het kon niet duidelijk genoeg zijn dat dit een uitwas betrof.

De Marokkaanse jochies waar we het hier over hebben, komen uit een gemeenschap waarin homoseksualiteit veroordeeld wordt, ook door imams. Dat staat op gespannen voet met Nederlandse wetgeving en normen.
Natuurlijk, de daders zijn enkelingen, maar worden ze door hun eigen achterban veroordeeld of juist in bescherming genomen? Wat denk je daar zelf over, Janiek?

Sticky
Vrouw
Plaats reactie