hmm ik denk dat je eigen waarheid vertellen noodzakelijk is, als je transgenderist, genderdysfor, alien of wat ook bent, omdat dat de enige manier is om andere mensen te laten zien wie jij bent...(en daar hoort volgens mij ook je eigen mening bij
)
(want genderdysforie heeft niet alleen betrekking op je uiterlijk maar ook de positie die je binnen de maatschappij hebt gehad)
en op die wijze deel ik de mening van Mila dat de ontwikkeling van een ex homo TG TS meestal anders verloopt dan de ontwikkeling van een ex hetero TG TS...
Net als het anders-zijn vanaf het begin en duurzaam ervaren tov het anderszijn pas later ontdekken lijkt me...
Want als kind anders afwijkend zijn, als puber, en later als volwassene heeft nogal de nodige innerlijke en maatschappelijk conscequenties, waar een ex heterojongen best een tijdje geaccepteerd kan worden en het uitzingen...
kan een ex homo TG TS dat meestal niet, - want - het jongen spelen is meestal dan niet meer aan de orde, aangezien het kind heel goed weet dat het anders is dan andere kinderen en iets anders spelen zinloos en niet mogenlijk is.