Passabiliteit

Algemeen

Moderator: Moderators

Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Nee. Ik ben de kalmheid zelve. Ik laat me alleen niet uitschelden voor vieze omgebouwde weet ik veel wat. Dan heb je een probleem.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Oh, dan is het probleem dus niet de mening zelf, maar wel het taalgebruik (en het gebrek aan respect) waarmee men die mening ventileert...

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Nee, ook al zou iemand mij keurig netjes aanspreken met meneer en u, dan nog. Je gaat aan bio's toch ook geen ander geslacht hangen?
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Je gaat het feit dat je in een mannelijk lichaam geboren bent toch ook niet ontkennen? (voor alle zekerheid: deze opmerking is niet aanvallend of beledigend bedoeld)
Als iemand mij met meneer aan zou spreken dan zou ik vragen of hij/zij de volgende keer mevrouw wil gebruiken omdat dat beter bij mij past. Ik zou me niet geschoffeerd o.i.d. voelen (tenzij de non-verbale communicatie of de toon-die-de-muziek-maakt daar aanleiding toe geeft, maar dan kom ik terug op mijn eerdere stelling hierover)...

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Natuurlijk niet, dat is vrij algemeen bekend. Ik laat alleen niemand mijn transitie ontkennen.
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Je hebt je postje net veranderd zie ik... Als iemand zich "vergist", zeg ik meestal wie? Ik ga niet vragen of ze me alsjeblieft mevrouw willen noemen.
mina
Eredivisie

Bericht door mina »

Frederique_ schreef:
mina schreef:@ Frederique...
Grenzeloos betekent rechteloos. Als jij toelaat dat iedereen maar van alles over je mag denken zeggen en van je willen, ben je een slaaf van je omgeving en heb je geen leven.
Da's naar mijn mening niet juist.

Ik sta iedereen in mijn omgeving toe te denken en te zeggen over mij wat men wil.
Dat is wat anders dan anderen laten bepalen wat jij bent en daar doelde ik op. Op het moment dat jij weet wat je bent kun je van anderen verlangen je te accepteren zoals je bent (bijv. vrienden, familie, collega's enz)...
Als je identiteit niet duidelijk is, of anderzins beschadigd is het moeilijker grenzen aan te geven "dat vindt ik prettig, dat niet enz"...
En dan zijn we weer terug bij het verschil tussen ex-he en ex-ho, bijv.
Jij hebt een leven opgebouwd als heteroman en vanuit die "veilige haven" ben jij gaan transgenderen, een essentieel verschil met ongewild transgender zijn tijdens de puberteit. Want in die tijd ben je meer vatbaar bent voor de opmerkingen van anderen en ontwikkel je zodoende dus al snel een negatief zelfbeeld.
Van mij mogen mensen ook van alles denken en zeggen wat ze willen, ze moeten er dan echter wel rekening mee houden dat ze mogenlijk weerwoord krijgen, en bij intieme relatie's geef ik nu ook aan wie ik ben en wat ik wel of niet wil. Mensen brengen mij met andere woorden niet meer aan het twijfelen over wat ik zou moeten en horen te zijn.
mina
Eredivisie

Bericht door mina »

mina schreef: Jij hebt een leven opgebouwd als heteroman en vanuit die "veilige haven" ben jij gaan transgenderen, een essentieel verschil met ongewild transgender zijn tijdens de puberteit. Want in die tijd ben je meer vatbaar bent voor de opmerkingen van anderen en ontwikkel je zodoende dus al snel een negatief zelfbeeld.
-- edit: Maw, je merkt dat je ouders, zussen, broers, omgeving, klasgenootjes maw je leefomgeving/wereld afkeurend of je reageren of je op een andere manier belachelijk maken.
Datgene wat jij bent, wordt dus ontkend of afgekeurd. Als je dat toestaat, en op die manier over je heen laat lopen, heb je geen leven.

Je leven begint pas op het moment dat jij je grenzen aan leert geven, zodat anderen rekening beginnen te houden met wie jij bent.
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Morbide schreef: Als iemand zich "vergist", zeg ik meestal wie? Ik ga niet vragen of ze me alsjeblieft mevrouw willen noemen.
Als het contact heel erg vluchtig is, laat ik het meestal ongenoemd. Anders kijk ik diegene nog een keer aan en dat zorgt er meestal voor dat ze zich zelf corrigeren, met enige schrik. Desnoods zeg ik: "Pardon, het is mevrouw, hoor." Ik ben "slechts" transgender, maar dat wil niet zeggen dat ik zoiets over me heb van "jullie zoeken het maar uit". Zo onverschillig is het mij dus niet.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

<Je leven begint pas op het moment dat jij je grenzen aan leert geven, zodat anderen rekening beginnen te houden met wie jij bent>

En dat is de waarheid als een koe, vooral voor altijd anders geweest zijnde ex homo transen.
Waar de ex hetero trans een 'normaal' leven heeft geleid als passabele man, en daarnaar behandeld is geweest, met een gezond ego als gevolg, daar is het ego van de ex homo trans zo ongeveer vernietigd geraakt.
En het kost jaren en jaren om dat weer op een gezond niveau te brengen. Als het kan zonder drank, drugs en/of prostitutie.

Mila.
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

mina schreef: Jij hebt een leven opgebouwd als heteroman en vanuit die "veilige haven" ben jij gaan transgenderen, een essentieel verschil met ongewild transgender zijn tijdens de puberteit. Want in die tijd ben je meer vatbaar bent voor de opmerkingen van anderen en ontwikkel je zodoende dus al snel een negatief zelfbeeld.
Het lijkt een beetje asof je dat negatieve zelfbeeld en alles wat erbij hoort wilt monopoliseren. Waarom eigenlijk? Wat zou je daarmee opschieten?
Bovendien denk ik dat het nog onterecht is ook: als ik me niet te sterk vergis hebben ook de meeste travestieten ergens in hun puberteit ( :wink:) ook wel door dat er bij hen "iets niet klopt". En vervolgens leven velen van hen met een geheim, tot binnen hun huwelijk toe. Dat heeft ook negatieve gevolgen voor je zelfbeeld en gevoel van eigenwaarde.
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

<Bovendien denk ik dat het nog onterecht is ook: als ik me niet te sterk vergis hebben ook de meeste travestieten ergens in hun puberteit ( ) ook wel door dat er bij hen "iets niet klopt". En vervolgens leven velen van hen met een geheim, tot binnen hun huwelijk toe. Dat heeft ook negatieve gevolgen voor je zelfbeeld en gevoel van eigenwaarde.>

Dat komt dan van binnenuit, want diep geheim. Dat kan aanvreten idd. Maar als je als duidelijk andersvoelende met angstaanjagende regelmaat als een soort monsterlijke abberatie gezien en behandeld word, reken dan maar dat dat zo zijn gevolgen heeft.
Als jou van kinds af aan iedere dag weer ettelijke malen met een van haat, spot en afkeer vertrokken gezicht verteld word wat voor een monsterlijke abberatie je wel niet bent, dan ga je dat hoe dan ook op een gegeven moment na een paar jaar zelf geloven. En dat is geen 'geinternaliseerde' haat of spot of afkeer of wat dan ook, dat is 'geexternaliseerde' haat spot of afkeer of wat dan ook.

Heb jij eigenlijk ooit eens een ex hetero TS in prostitutie gekend? Want er bestaan (redelijk veel) lesbische (bio) hoeren namelijk.

Ik niet.

Wel redelijk veel ex homo transen in de prostitutie.

Rarara?

Mila.
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

mila schreef:Heb jij eigenlijk ooit eens een ex hetero TS in prostitutie gekend? Want er bestaan (redelijk veel) lesbische (bio) hoeren namelijk.

Ik niet.

Wel redelijk veel ex homo transen in de prostitutie.

Rarara?
Ik heb ooit een documentaire gezien over zo eentje. Een dubbelportret met een zwarte vrouw die in haar jeugd stelselmatig misbruikt was.

En ik herinner me een andere discussie, waarin ik de dubieuze achtergrond van de dispositie om je te prostitueren naar voren bracht. Toen bagatelliseerde jij dat. Nu opeens niet?

Ken je de verhalen van Claire, die vroeger op de Noodles site stonden?

In die powerpoint presentatie die Morbide hierboven aanhaalde las ik dat er bij de zgn secundairen vaker sprake is van een traumatisch verleden dan bij de primairen. nu weet ik het ook niet meer :( ....
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

<waarin ik de dubieuze achtergrond van de dispositie om je te prostitueren naar voren bracht. Toen bagatelliseerde jij dat. Nu opeens niet?>

Wie zegt dat ik het bestaan ex homo TS hoeren bagatelliseer dan? Ik heb ooit eens geschreven dat het leven van oa Z. Amerikaanse TS hoeren nou niet bepaald over rozen gaat. Vroeg het huis uitgeschopt en alom gediscrimineerd, want te vrouwelijk, vanaf het moment dat zo iemand in de prostitutie stapt word ze 'familie-kassa', aangezien de eerder discriminerende, nu pooierende familie maar al te graag (weer) contact onderhoud met de TS hoer in kwestie. Die de liefde van haar ouders/familie terug probeert te kopen.
Vanaf het moment dat zo iemand te oud word, en het slecht gaat doen als hoer, als ze dat haalt, of aids krijgt gaat de familie deur weer met een harde knal dicht. Geen geld meer, geen liefde meer dus.

En dat alles sprak Maruscha weer tegen.

<Ken je de verhalen van Claire, die vroeger op de Noodles site stonden??

Claire valt op mannen, als ik het wel heb.

<In die powerpoint presentatie die Morbide hierboven aanhaalde las ik dat er bij de zgn secundairen vaker sprake is van een traumatisch verleden dan bij de primairen. nu weet ik het ook niet meer ....>

Mij gingen de ogen open toen ik een boek over Transgender Healthcare van Gianna Israel las, waarin uit (gedegen) onderzoek bleek dat ex homo transen als kind aanmerkelijk meer geestelijk/fysiek mishandeld werden dan ex hetero transen. Door hun ouders/broers wel te verstaan.
Naar de reden waarom hoeven we niet te raden.

Mila.
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

mila schreef:<Ken je de verhalen van Claire, die vroeger op de Noodles site stonden??

Claire valt op mannen, als ik het wel heb.

Mila.
Dat heb je wel en die is een poos hoerenmadam geweest in Amerika en beschrijft met veel verve de misbruikachtergrond van veel van haar employée's.

Weet je, jij kent vast veel meer ex-hetero m/v transen dan ik, want ik ga eigenlijk vooral met enkele om die op mannen of op alles vallen en dan verder vooral met transmannen. Laat ik alleen maar zeggen dat ik er niet veel van herken, van dat gezonde ego waar je het telkens over hebt. Ik ben me als man zo ongeveer 30 jaar lang pijnlijk bewust geweest van een gevoel van tekortschieten, omdat ik het maar niet leek te kunnen, al probeerde ik nog zo hard. Tot ik zo ongeveer aan flarden was. Alles wat ik aan gezond ego heb, heb ik te danken aan een goede therapeute en aan degenen voor wie ik dierbaar ben om wie ik als mens ben.
Plaats reactie