Lid worden van de LKG T&T

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie

Lidmaatschap van de LKG T&T

Ik ben al lid van de LKG T&T
19
33%
ik word geen lid, want dat heeft geen enkel nut
10
17%
ik word geen lid, want ik red me zelf wel
19
33%
ik ga lid worden, omdat ik daarmee 'onze' belangen steun
10
17%
 
Totaal aantal stemmen: 58

ik ben hier niet meer
Forumdiva
Berichten: 1695
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:25

Bericht door ik ben hier niet meer »

Zoals al eerder aangegeven steek ik ook mijn hand op, ik geloof niet in nog nieuwe argumenten, we vervallen iedere keer in hetzelfde......
Gebruikersavatar
Coco
ForumFan
Berichten: 486
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:15
Locatie: Maassluis

Bericht door Coco »

Chantal C. schreef:
Coco schreef:Slotje en een grote rol plakband graag.
Regel jij een brandspuit? Kunnen we even de boel hier schoonspuiten...
Waterstraal gereed, Chantal. And you may do the honours.

8)
De wereld maakt plaats voor diegene die weet waarheen hij gaat.
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Nannette schreef:Raar dat je dit onder geloof schuift, ook zijn er geen exacte aantallen, dat wil niet zeggen dat men weet dat er bepaalde psychische afwijkingen zijn die op genderdysforie lijken maar niet zijn, deze mensen een GAB aan doen wordt een ramp.
Je blijft maar ontkennen dat deze mensen wilsbekwaam zijn en dus de baas over eigen lichaam... Jij keert het telkens om: wie niet groen licht krijgt is volgens jou per definitie wils- en handelinsonbekwaam als het om het veranderen van het eigen lichaam gaat...
Jammer dat je daar niet op in wilt gaan...

En een slotje en waterstralen zijn helemaal niet nodig. Als mensen niet meer reageren wordt het vanzelf rustig. Wel graag na eerst even bovenstaande vraag beantwoord te hebben :wink:

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
Chantal C.
Forumdiva
Berichten: 1759
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 12:27
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Chantal C. »

Coco schreef:
Chantal C. schreef:
Coco schreef:Slotje en een grote rol plakband graag.
Regel jij een brandspuit? Kunnen we even de boel hier schoonspuiten...
Waterstraal gereed, Chantal. And you may do the honours.

8)
Nee dat kan jij beter... Ik doe de broodjes wel smeren... :lol:
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

Chantal C. schreef:
Coco schreef:
Chantal C. schreef: Regel jij een brandspuit? Kunnen we even de boel hier schoonspuiten...
Waterstraal gereed, Chantal. And you may do the honours.

8)
Nee dat kan jij beter... Ik doe de broodjes wel smeren... :lol:
Zal ik dan de koffie maar vast op zetten :wink: ?
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Gebruikersavatar
Coco
ForumFan
Berichten: 486
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:15
Locatie: Maassluis

Bericht door Coco »

En als Nannette zo verstandig is en geen antwoord meer geeft, kunnen we nu een feestje gaan bouwen. Laat de ballonnen maar op :-).
De wereld maakt plaats voor diegene die weet waarheen hij gaat.
ik ben hier niet meer
Forumdiva
Berichten: 1695
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:25

Bericht door ik ben hier niet meer »

Dankjewel Josette, ben altijd bereid vragen te beantwoorden... Ik wil dus ook een slotje voor als dat nog niet duidelijk was.
En inderdaad, ik geef geen antwoord meer, heeft geen enkele zin, want als ik het opnieuw uitleg wat ik eerder geschreven heb blijven we in die vicieuze cirkel zitten :-? :roll:
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

Frederique_ schreef:Wat je zou moeten doen is: mensen in je omgeving meer betrekken. Patiënten vertellen waar het probleem concreet zit. Samen een oplossing verzinnen. A Campo uitnodigen en hem patiënten laten zien waarbij je hem laat zien waar zijn armzalige theorietjes niet opgaan.
Jij gaat ervan uit dat ieder mens die zegt dat un GAB het beste voor hem is dat ook moet krijgen......feit is wel dat die griezel aCampo al heel veel mensen getherapeert heeft en dus bleek dat voor hen un GAB helemaal niet nodig was.....Joost aCampo heeft het bij mij ook geprobeerd maar ging na un diagnose van un half jaar en un middelentestje van un 3/4 jaar over tot het uitschrijven van un verwijzing terug naar het genderteam.....

.....verder ga je in je redenering net als un doemdenker ervan uit, dat mensen die bij het genderteam aan hun lot overgelaten worden, dat is duidelijk niet waar, mensen die afgewezen worden, worden niet zonder redenen afgewezen en in de meesten gevallen worden ze doorverwezen naar andere hulpinstanties......

.....mij interesseert nu echt waar jij het vandaan haalt, dat mensen onterecht afgewezen worden en als je zoiets stelt, kom dan aub met duidelijke bijvoorbeelden.....wat weet jij dan al van die groep mensen, die afgewezen worden, ik denk maar verder niets.....

Niemand die sterk in zijn schoenen staat en waar het medisch verantwoord is en waar geen contraindicaties zijn word afgewezen....echt niemand....

In de SOCs staat dat un wens tot geslachtsaanpassing langdurig moet zijn, tenminste 3 jaar of zo en ja het helpt enorm als je un diagnosefase rekt om dit vast te stellen.....jammer genoeg maar het is zo......

Ik zelf ben ook al meerde keren door heel (voor mijn begrippen) vreemde mensen benadert en ik moet eerlijk toegeven dat ik daar als ik lid van un genderteam zou zijn ook zoiets had van, nee diegene kunnen we maar beter ergens anders heen sturen voor hulp........
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Gebruikersavatar
mireille
Eredivisie
Berichten: 841
Lid geworden op: do feb 26, 2004 23:10
Locatie: Schrödingers kast

Bericht door mireille »

Rood licht voor dit draadje ?

Het is fijn als je een standpunt hebt, en dat je het niet eens bent met anderen mensen kwa hun standpunt maar wat zo nu en dan hier gebeurt hangt tegen bekeren aan... en dat zo vlak voor kerst.... discussieren gaat niet over "je gelijk zien te halen" maar over elkaars standpunten leren kennen (en die dan wel of niet te respecteren)

Maar aan de andere kant, ik hoef dit niet te lezen :wink:
Still hacking my gender anyway ¯\_(ツ)_/¯ Ried mai blåg!
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Mara,

Lees die SOC nu eens... Er staat dat men al hormonen voor mag schrijven bij 3 maanden (!) 24/7 als vrouw leven en ik leefde al 24/7 als vrouw toen ik bij de VU aan kwam. En dus doet men 14 maanden over mijn diagnosestelling?! Hoe fair is dat?

A Campo heeft voornamelijk mensen getherapeert waar veel meer mee mis was. Die redeneert dus vanuit een heel andere, verkeerde, achtergrond. Ik ga uit van mensen die wilsbekwaam zijn. Mensen dus die zelfstandig een huis kunnen kopen. Of zelfstandig kunnen emigreren naar Zuid-Europa. Dat soort mensen kan mijns inziens ook zelfstandig besluiten voor een geslachtsoperatie, hoe wijs of dwaas dat in de ogen van de omgeving ook mag lijken...

Ik ga er vanuit dat iedereen die door de VU wordt afgewezen minimaal extra vertraging in zijn/haar proces tegenkomt. En hoewel ik aardig sterk in mijn schoenen sta waren die diagnosesessies nu niet bepaald een genoegen. 't Was een extra last zonder dat er in welke vorm dan ook iets tegenover stond. 't Ging ook niet waar het over moest gaan: 't ging niet over de vraag hoe ik in het leven stond, over wat ik wel-of-niet voel, over verschillen voor en na mijn als vrouw gekleed door het leven gaan of over de vraag welke weerstand ik al tegengekomen was en hoe ik daarmee om ging. Nee, het ging in plaats daarvan over seksuele fantasieën, mijn jeugd en de verhouding met mijn ouders. En legio psychologische pesterijtjes. Allemaal erg belangrijk om vast te stellen of iemand kan copen of dat iemand wel/niet genderdysforisch is, alsof daar de reden in zit dat ik hormonen wil en alsof de weerstand IRL niet gebruikt kan worden om iemands coping vast te stellen...

De diagnose was alsof iemand aan je hoofd voelt om vast te stellen wat er met je been aan de hand is onder het motto "maak je geen zorgen, alle signalen uit je lichaam komen in het hoofd aan": niemand gelooft dat je op die manier een goede diagnose krijgt. Omgekeerd is er op dit forum een heilig vertrouwen in het kloppen van de diagnoses van de VU... Erg merkwaardig vind ik dat...

Verder valt 25-33% tijdens de diagnosefase uit. Het kan niet anders dan dat daar ook mensen bij zitten die ten onrechte uitvallen. Gewoon, omdat diagnose mensenwerk is en er dus fouten bij gemaakt worden. Probeer je daar ook eens bij in te leven...

En inderdaad: wie dit draadje irriteert hoeft het niet te lezen.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
ik ben hier niet meer
Forumdiva
Berichten: 1695
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:25

Bericht door ik ben hier niet meer »

mireille schreef:Rood licht voor dit draadje ?

Het is fijn als je een standpunt hebt, en dat je het niet eens bent met anderen mensen kwa hun standpunt maar wat zo nu en dan hier gebeurt hangt tegen bekeren aan... en dat zo vlak voor kerst.... discussieren gaat niet over "je gelijk zien te halen" maar over elkaars standpunten leren kennen (en die dan wel of niet te respecteren)

Maar aan de andere kant, ik hoef dit niet te lezen :wink:
Elkaars standpunten kennen we onderhand, en er wordt gewoon in een cirkeltje rondgedraaid, het is allang geen discussie meer, dus stoppen is een betere optie dan gewoon doorgaan in cirkeltjes te draaien, en dat vind niet alleen ik, maar meerdere met mij,
groetjes Nannette
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

Frederique_ schreef:Mara,

Lees die SOC nu eens... Er staat dat men al hormonen voor mag schrijven bij 3 maanden (!) 24/7 als vrouw leven en ik leefde al 24/7 als vrouw toen ik bij de VU aan kwam. En dus doet men 14 maanden over mijn diagnosestelling?! Hoe fair is dat?
Ja das onfair, maar je bent naar het VU gegaan en moet dus accepteren, dat ze zo handelen.....anders ga je toch elders voor je hormoonwens, simple as pie...
Frederique_ schreef:A Campo heeft voornamelijk mensen getherapeert waar veel meer mee mis was. Die redeneert dus vanuit een heel andere, verkeerde, achtergrond. Ik ga uit van mensen die wilsbekwaam zijn. Mensen dus die zelfstandig een huis kunnen kopen. Of zelfstandig kunnen emigreren naar Zuid-Europa. Dat soort mensen kan mijns inziens ook zelfstandig besluiten voor een geslachtsoperatie, hoe wijs of dwaas dat in de ogen van de omgeving ook mag lijken...
Tja, er zijn dus mensen waar veel meer mis is.....andere mensen worden ook geholpen......
Frederique_ schreef:Ik ga er vanuit dat iedereen die door de VU wordt afgewezen minimaal extra vertraging in zijn/haar proces tegenkomt. En hoewel ik aardig sterk in mijn schoenen sta waren die diagnosesessies nu niet bepaald een genoegen. 't Was een extra last zonder dat er in welke vorm dan ook iets tegenover stond. 't Ging ook niet waar het over moest gaan: 't ging niet over de vraag hoe ik in het leven stond, over wat ik wel-of-niet voel, over verschillen voor en na mijn als vrouw gekleed door het leven gaan of over de vraag welke weerstand ik al tegengekomen was en hoe ik daarmee om ging. Nee, het ging in plaats daarvan over seksuele fantasieën, mijn jeugd en de verhouding met mijn ouders. En legio psychologische pesterijtjes. Allemaal erg belangrijk om vast te stellen of iemand kan copen of dat iemand wel/niet genderdysforisch is, alsof daar de reden in zit dat ik hormonen wil en alsof de weerstand IRL niet gebruikt kan worden om iemands coping vast te stellen...
Nogmaals, als je met een aanbieder niet tevreden bent, stap over naar een ander.....
Frederique_ schreef:De diagnose was alsof iemand aan je hoofd voelt om vast te stellen wat er met je been aan de hand is onder het motto "maak je geen zorgen, alle signalen uit je lichaam komen in het hoofd aan": niemand gelooft dat je op die manier een goede diagnose krijgt. Omgekeerd is er op dit forum een heilig vertrouwen in het kloppen van de diagnoses van de VU... Erg merkwaardig vind ik dat...
Nou nee, het is geen heilig vertrouwen....tis alleen dat mensen zich neer kunnen leggen bij de werkwijze van het VU en gewoon geduld hebben.....ik heb 6 jaar geduld opgebracht, stond me ook tegen maar het was voltehouden omdat ik mun hormonen sowieso al elders kreeg.....
Frederique_ schreef:Verder valt 25-33% tijdens de diagnosefase uit. Het kan niet anders dan dat daar ook mensen bij zitten die ten onrechte uitvallen. Gewoon, omdat diagnose mensenwerk is en er dus fouten bij gemaakt worden. Probeer je daar ook eens bij in te leven...
Weet jij het.....??? Wie ben jij te zeggen dat het VU foute diagnosen stelt.....???

Volgens mij ben jij beestachtig bang afgewezen te worden en zegt nu al dat dit mogelijk fout is.....en so what als het dan toch gebeurt.....er zijn zoveel andere aanbieders voor hormonen en die zijn niet minder goed dan de endos van het VU.....sommigen zijn zelfs beter.....als ik van mijn endocrinologe uitga, die nu echt iemand is waar je niet tegen muren aanloopt als je met de medicatie niet tevreden bent......

.....naar een instantie toetegaan waar je over brede front niet tevreden mee bent tuigt niet echt van verstand Frederique.....ik zal zeggen, probeer ander artsen uit, er zijn nog zoveel andere......

Groetjes

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Plaats reactie