Lid worden van de LKG T&T

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie

Lidmaatschap van de LKG T&T

Ik ben al lid van de LKG T&T
19
33%
ik word geen lid, want dat heeft geen enkel nut
10
17%
ik word geen lid, want ik red me zelf wel
19
33%
ik ga lid worden, omdat ik daarmee 'onze' belangen steun
10
17%

Totaal aantal stemmen: 58

Franscien
dagelijks aanwezig

Lid worden van de LKG T&T

Bericht door Franscien »

Zoals jullie misschien wel weten is Jeannine de voorzitster van de LKG T&T en kom ik haar dus wel tegen op de bekende T&T avonden.
Laatst sprak ze me aan of ik al lid was van de vereniging en ik moest bekennen dat dit niet het geval was. "Toch jammer dat je geen lid bent" was het antwoordt van Jeannine, wat zonder leden kunnen we nauwelijks een 'vuist' maken om onze standpunten en (politieke) wensen uit te voeren, omdat de vereniging daarvoor te klein is. Ook het organiseren van allerlei contactavonden, partner bijeenkomsten e.d. kunnen we daardoor nauwelijks uitvoeren bij gebrek aan inkomsten en achterban.

Er volgde een goed gesprek, met als uitkomst dat er ongeveer 250.000 personen in Nederland zijn die op de een of andere manier bij het onderwerp T&T betrokken zijn, terwijl de LKG T&T slecht een 280 (betalende) leden heeft.

Eigenlijk heeft Jeannine wel gelijk. Om werkelijk de LKG T&T meer inhoud te geven en daardoor meer de belangen van de T-groepen te vertegenwoordigen, zullen er dus meer leden moeten komen.
Misschien een verkeerde vergelijking, maar ik heb het idee dat ook de homo beweging (COC) haar succes te danken heeft aan de achterban.

De vraag die nu bij mij opkomt is "waarom zijn er zoveel belangstellenden en zo weinig leden?"
gast
Eredivisie

Bericht door gast »

Ga ik even bij mijzelf kijken:

Ik ben lid geweest van LKG T&T. Misschien nog geen jaar. Je moet je er thuis voelen en helaas... ik voelde mij er niet thuis.

Ik heb me dan ook afgevraagd: wat moet ik er doen? T&T avonden? Een keertje heen geweest en sorry, hoor, ik kan me er niet vermaken. Velen zullen er baat bij hebben om lotgenoten op deze manier te ontmoeten, maar mij niet gezien.

Ik ben van mening dat je T&T moet gaan scheiden: de verschillen tussen TV en TS zijn zo groot dat we elkaar nauwelijks begrijpen en soms niet eens met elkaar overweg kunnen. Of houd de LKG alleen voor TV's. Ik heb het idee dat TS'en elkaar wel kunnen vinden als zij hulp nodig hebben.

Kitty.
Denise
dagelijks aanwezig

Bericht door Denise »

Ik ben lid en dat ben ik uit principe, net zoals andere mensen lid worden van de vakbond of van een politieke partij; of ik er iets voor terugkrijg is voor mij niet relevant.

Denise.
Er is altijd wel een goed moment
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Op soortgelijke manier als Denise ben ik ook lid. Net als ik lid ben van 2 politieke partijen, een vakbond, enz.

Op een LKGT&T-avond ben ik nooit geweest, heb ook nooit zo de behoefte gehad om daarheen te gaan, maar ik kan me wel voorstellen dat die voor anderen wel een functie hebben. Ik hoop dat ik nog eens iets aan ze ga hebben als ze achter die genderregistratie aan gaan (die ik graag afgeschaft zou zien worden).

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Pamela-
Moderator

Bericht door Pamela- »

Hoi hoi,

Geen lid en ga het ook niet worden.

Pam
<i><b>Change the things you can, accept the things you can't change.</i></b>
Monica Dreamgirl
ForumFan

Bericht door Monica Dreamgirl »

Hoi,

ik ben al meer dan tien jaar lid, inderdaad uit principe, omdat ik geloof dat de vereniging zoveel mogelijk leden moet hebben om wat te kunnen bereiken.

Wat dat betreft telt simpelweg de macht van het getal. Stel je wilt als LKG iets voor je leden doen, laten we zeggen: bedingen dat LKG-leden kortingen krijgen bij winkelketens. Als je daarover gaat onderhandelen zal elke winkel als eerste vragen hoeveel leden je hebt. Met 3000 maak je dan meer kans dan met 300. Hetzelfde geldt als je wilt bereiken dat je een derde hokje kunt aankruisen bij sekseregistratie. Eendracht maakt macht. En het mooiste is: je hoeft er niet voor uit de kast te komen, want iemand anders voert naar buiten toe het woord namens jou.

Het is jammer dat mensen geen lid worden of willen blijven omdat ze vinden dat de vereniging niks of te weinig voor ze doet. De vereniging dat ben je zelf, dus als je wilt dat er intern wat gebeurt kan je niet alleen op je kont blijven zitten wachten tot iemand anders wat organiseert en dan klagen als er niets wordt gedaan.

Het is ook jammer dat veel transen geen lid willen worden of blijven omdat ze vinden dat de LKG 'maar' een club voor travo's is. De realiteit is dat het verschil tussen transen en travo's niet zo groot is als veel transen graag beweren en dat een deel van de problematiek waar je mee te maken krijgt in je leven voor iedereen hetzelfde is. De LKG zou ook een club voor transen kunnen zijn als er meer lid bleven na hun transitie. Helaas kom ik veel mensen tegen die zich op een gegeven moment 'te goed' gaan voelen voor de LKG, dan afhaken en vervolgens vanaf de zijlijn gaan zitten schelden dat de LKG een travo-club is. Of zich beklagen dat ze zo eenzaam zijn, terwijl ze misschien, als ze lid waren gebleven, binnen de LKG wel wat leuke vriendinnen hadden opgedaan.

Kortom, de LKG is zo gezellig, spannend en nuttig als je hem zelf maakt. Het nieuwe bestuur zit vol ideëen om de vereniging beter en relevanter te maken, en met hoe meer leden dat gebeurt hoe beter. Als het je nu niet goed genoeg is, wordt dan lid en doe er wat aan.

groetjes,

Monica
Ik ben mezelf.
Chantal C.
Forumdiva

Bericht door Chantal C. »

Monica Dreamgirl schreef:Het is ook jammer dat veel transen geen lid willen worden of blijven omdat ze vinden dat de LKG 'maar' een club voor travo's is. De realiteit is dat het verschil tussen transen en travo's niet zo groot is als veel transen graag beweren en dat een deel van de problematiek waar je mee te maken krijgt in je leven voor iedereen hetzelfde is. De LKG zou ook een club voor transen kunnen zijn als er meer lid bleven na hun transitie. Helaas kom ik veel mensen tegen die zich op een gegeven moment 'te goed' gaan voelen voor de LKG, dan afhaken en vervolgens vanaf de zijlijn gaan zitten schelden dat de LKG een travo-club is. Of zich beklagen dat ze zo eenzaam zijn, terwijl ze misschien, als ze lid waren gebleven, binnen de LKG wel wat leuke vriendinnen hadden opgedaan.
Dat transen hun lidmaatschap opzeggen na hun transitie kan ik me voorstellen. Je wilt toch verder en dat hoofdstuk wil je dan afsluiten. Alhoewel voor sommigen het altijd een issue blijft.

Ik zelf ben geen lid. Heb er ook geen behoefte aan. Uiteindelijk ben je zelf (op energetisch niveau) degene die je leven vormgeeft. Daar kan niemand anders je mee helpen.
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Wendy B
ForumFan

Bericht door Wendy B »

De LKG zou een T*-variant van het COC kunnen zijn, maar T*s zijn veel moeilijker te organiseren dan homo's.

Ik denk dat het komt omdat je als T* veel meer op jezelf bent aangewezen dan een homo; Alles draait om je dagelijkse dingen die je als vrouw wil doen en bepaalde stappen en stapjes die je zelf moet doen.
Mensen kunnen je in groepen of zo moed inspreken, maar niemand kan je helpen als je voor het eerst als vrouw de straat op gaat, of weet ik veel wat voor stap je onderneemt.
kernel panic: root of unknown type; Not syncing
Dorothy
ForumFan

Bericht door Dorothy »

Ook ik ben (sinds een jaar of drie) lid uit principe. Toen ik lid was geworden, merkte ik pas hoe teleurstellend klein het ledenaantal was.
Maar het kost niet zoveel, dus blijf ik toch maar lid.

Dorothy.
A candle loses nothing by lighting another candle.
mireille
Eredivisie

Bericht door mireille »

i.v.m. "hee dit krantje is verkeerd geaddresseerd en waar gaat het in vredesnaam over" opmerkingen hier thuis zou het donateursschap misschien ook wel mensen over de streep trekken ? Mij zou het zeker helpen!
Still hacking my gender anyway ¯\_(ツ)_/¯ Ried mai blåg!
Dorothy
ForumFan

Bericht door Dorothy »

mireille schreef:i.v.m. "hee dit krantje is verkeerd geaddresseerd en waar gaat het in vredesnaam over" opmerkingen hier thuis zou het donateursschap misschien ook wel mensen over de streep trekken ? Mij zou het zeker helpen!
Donateurschap is ook mogelijk voor een zelf te bepalen bedrag. Op het aanmeldingsformulier op www.lkgtent.nl is deze optie aangegeven. Dus wat houd je nog tegen.

Dorothy.
A candle loses nothing by lighting another candle.
Wendy B
ForumFan

Bericht door Wendy B »

Zoo, aangemeld als lid. 8)
kernel panic: root of unknown type; Not syncing
Florence
ff weer wat posten

lidmaatschap lkg tent

Bericht door Florence »

Beste vriendinnen,

ik ben al meer dan 20 jaar lid en zeker de eerste 15 jaar toen ik nog maandelijks de t en t avonden bezocht heb ik daar heel veel steun aan gehad en dank zij deze vereniging en ook andere ,hebben wij nu de mogelijkheid om onze eerste stappen buiten te zetten zonder opgepakt te worden door de wetgever of lastig gevallen worden door andere mensen.
dus wordt lid of blijf lid om een vuist te kunnen maken als dat nodig is.
"samen sterk"

groetjes Florence
mireille
Eredivisie

Bericht door mireille »

Dorothy schreef:
Donateurschap is ook mogelijk voor een zelf te bepalen bedrag. Op het aanmeldingsformulier op www.lkgtent.nl is deze optie aangegeven. Dus wat houd je nog tegen.

Dorothy.
Ik gaat het eens uitzoeken, dank voor de tip! :D
Still hacking my gender anyway ¯\_(ツ)_/¯ Ried mai blåg!
Florence
ff weer wat posten

Lidmaatschap lkg T en T

Bericht door Florence »

beste vriendinnen,

Ik wil graag meestemmen over bovenstaand onderwerp maar wat moet ik aanklikken om te kunnen stemmen?

Groetjes Florence
Plaats reactie