jenni_b schreef:.....In die definitie zit leeftijd als belangrijke factor...
....dat zie ik ook zo, ik hou niet van de begrippen secundair en primair TS, maar hier moet ik ze dan wel ff gebruiken, primaire TS experimenteren dus lang voor de puberteit met rokken, schmink en hoge hakken, in de puberteit ontwikkelen ze dan een eigen stijl, dus net zo als normale meisjes ook, en nu kom jij Frederique, ergens beschouw je je toch als secundair TS, als ik nu van jou uitga, zit je nu in een fase van een voorpuberterend meisje.....
Nou laten we maar de namen secundair en primair weg, ze zijn ja niet meer van deze tijd, echt niet meer, wat blijft dan nog over, iemand die niet de vrouw in zich verdrongen heeft en daarom zo laat uit de kast komt, nee hier hebben we iemand die nu pas bewust word, hey het kan mooi zijn in een rok te lopen, ohhhh dat voelt prima, of beter het oogt leuk met borstjes te gaan wandelen....
Jong, je bent geen trans, transen verdringen ontzetten en bewust de vrouw en proberen elke minuut van de dag de man te leven als alternatief, want zo zijn ze uiteindelijk geboren, ook zijn ze zich vet bewust dat daar iets niet klopt, en dat weten vele van kleins af aan, wat me ook opvalt bij jou is niet de drang te hebben zo snel mogelijk het geslacht te laten aanpassen, nee je zegt, we zien wel waar het eindigt, je bent ja
nog op zoek naar je zelf, neem me niet kwalijk als ik dit vreemd vind met 35 nog steeds niet te weten wie je bent, wat je behoeftes en wensen zijn....
Maar het hele gebeuren omdraaien:
Wat Frederique, wat houd je vast om ook man te blijven, wat is daar nou zo leuk aan, als je echt trans was, dan wel secundair(om deze afgeschafte definitie weer te gebruiken), dan zal je dat toch vreeslijk vinden dat je de mensen als kerel zien, nee maar je hebt er geen moeite mee in je mannengedaante op te treden, je maakt alleen verschil in broeken en rokkendragers en je eist dan wel van de mensheit, met rok moeten ze je als een meer vrouwelijk wezen beschouwen, maar niet helemaal, maar tenminste met alle rechten die vrouwen dan hebben.....
......ik heb dan wel nog steeds het vermoeden dat het bij jou een fase van ondekking is die iets wat van een opwindene ondekkingsreis is, is ja niet erg of zo, maar ik zie je niet als TG(shemale), was je dit, was je wel veel vroeger begonnen, in de jaren 80 waar jou puberteit was, was het vrij normaal dat zich mannen(jongens) aan de stijl van de vrouwen oriënteerden, tot in de jaren 90 ging dit voort, wat ik nu weer zie, is dat dit weer enoorm is afgenomen, nu hebben pubers het weer zwarer, want de vakken vrouw en man zijn weer heel hard afgegrenst......je hebt je ontwikkelingskans om 20 jaar gemist, lijkt me en dat snap ik dus niet, al die mensen die tussen de geslachten inleven, en geloof me, ik ken er veel, die begonnen allemaal al voor de puberteit ermee, maakt niet uit hoe oud ze nu zijn, maar echt, niemand is pas met zo'n ontdekkingsreis op zijn 35ste begonnen.....ieder van hun ging de zelfde weg dan de meisjes, alleen dan wel met een mannenlichaam, vrouwen beginnen toch ook niet ver in de 30 met experimenteren wat hun het beste staat, mijn stijling heb ik ja ook al heel lang, ik bedoel maar.....
Ik denk ik moet je uns meenemen naar Bochum, je zult verbaast staan hoe normaal mannen vrouwendingen doen en zich daar niet over druk maken, ze zijn gewoon zichzelf, al heel lang, misschien kun je daar inspiratie kunnen opdoen
Groetjes, Mara
![:D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)