Lid worden van de LKG T&T

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie

Lidmaatschap van de LKG T&T

Ik ben al lid van de LKG T&T
19
33%
ik word geen lid, want dat heeft geen enkel nut
10
17%
ik word geen lid, want ik red me zelf wel
19
33%
ik ga lid worden, omdat ik daarmee 'onze' belangen steun
10
17%
 
Totaal aantal stemmen: 58

Gebruikersavatar
Renate den Heijer
dagelijks aanwezig
Berichten: 101
Lid geworden op: zo jun 23, 2002 15:29
Locatie: Den Haag

Bericht door Renate den Heijer »

petratv1975 schreef:begrijp ik hier nou uit dat je beter niet kan gaan naar een TenT avond
als je een travestiet bent? :o
Ik zal die conclusie beslist niet trekken. Wellicht ben je op het verkeerde been gezet, omdat de discussie zich in deze topic heeft toegespitst op de vraag of een T&T-avond "a place is to be" voor transseksuelen. Maar ik als gastvrouw van een T&T-groep weet ik als geen ander dat voor travestieten de T&T-avond een prima gelegenheid is om anderen te ontmoeten, om ervaringen te delen, om je een avondje als vrouw te kunnen uiten etc.
Dus wanneer je nog twijfelt Petra..... niet doen en gaan!!

Groetjes, Renate
"Als je je altijd aan regels houdt, mis je alle lol..."
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Renate den Heijer schreef:Inmiddels zijn de contacten met het VU-Genderteam, en de genderteams in Groningen en Gent aangehaald om zodoende vanuit de LKG T&T aandacht te vragen voor zaken waar Petra het in een vorige reactie op dit onderwerp heeft en waarin zij met een verwijtende vinger in eerste aanleg wijst naar een CONTACTGROEP, waarvan eventjes verwacht wordt voor alle T*’s op de barricades te springen.
Ja, hallo zeg!
website LKG schreef: De LKG T&T is een belangenvereniging van en voor alle betrokkenen en belangstellenden op het gebied van travestie, transgender en transseksualiteit.

De LKG T&T stelt zich ten doel een bijdrage te leveren aan de emancipatie van en de hulpverlening aan transgenders en andere betrokkenen.
Jullie zijn het die dat al jaren roepen. Belangenvereniging. Dat heb ik niet bedacht. Ga me nou niet vertellen dat ik het verkeerd begrepen heb want het staat er toch echt. Heel hard gaan roepen dat de LKG een contactgroep is, dat mag van mij met alle plezier maar schrap dan wel even die doelstelling van jullie site en als je dan toch bezig bent, zet dan ook meteen even een streep door die tweede T. De belangen van travestieten en transseksuelen zijn niet dezelfde. Hou je bij je leest. De LKG is goed in het organiseren van verkleedpartijtjes en vervult daarmee een behoefte. Dat is mooi en dat juich ik van harte toe. Chapeau, doe zo voort, etc. Wees alleen niet zo laf. Jouw reactie op mijn kritiek spreekt boekdelen. Je verschuilt achter de naamgeving van je clubje.
Renate den Heijer schreef: Het initiatief van een Transgender-informatiedag op 1 maart 2008 is er het voorbeeld van dat het aspect en het belang van de transseksueel beslist niet meer het ondergeschoven kindje is binnen de LKG T&T. Integendeel, op de ledenvergadering waar Frederique in een van haar reacties aan refereert, was er bij het bespreken van het concept-programma van de Transgender-informatiedag juist de kritiek dat het aspect ‘transseksualiteit’ te manifest in het programma is opgenomen en dat ‘travestie’ het ondergeschoven kindje is. Zo zie je maar…..
Hoera! Ik weet niet of je het doorhebt maar je bevestigt hier mooi wel mijn kritiek. Het belang van de transseksueel is niet langer het ondergeschoven kindje. Hoezo belang? Jullie waren toch slechts een contactgroep? Hink niet zo op twee benen. Of bewijs me mijn ongelijk en maak waar waarvoor jullie claimen te staan. Dat kunnen jullie niet want dan beginnen de travestieten zich te roeren. En terecht. De LKG is voornamelijk een vereniging voor en door travestieten. Ik wil niet al te veel in herhaling vallen maar geef dat nou eens toe. Stop met het maken van valse beloften. Stop met zeggen dat jullie transseksuelen vertegenwoordigen. De laatste keer dat ik gecheckt heb was het aantal transseksuele leden van je vereniging minder dan 10%. De LKG had toen ongeveer van 400 leden. Triest hè?
Renate den Heijer schreef: Overigens is wel zo dat de LKG T&T een beperkt aantal leden heeft die als vrijwilliger actief is. De reden is heel simpel.: T*-zijn is iets waar je niet zo maar mee te koop loopt. Het is een hele stap om naar een T&T-avond te gaan, laat staan lid te worden en vervolgens als getrouwde man Transformatie in je brievenbus te krijgen, zonder dat je vrouw er iets van weet. Voeg daar aan toe dat je gevoelig moet zijn voor het motto “we benne op de wereld om elkaar te helpen, niet waar?“ en dan is het duidelijk dat er maar een kleine groep mensen zich geroep voelen actief te worden als vrijwilliger en om duidelijk zichtbaar op de barricades te gaan staan.
Sorry, maar trans zijn is iets waar je (in de beginne in ieder geval) wel degelijk mee te koop loopt. Jij redeneert vanuit de visie van een secundaire transseksueel. Getrouwde man, kinderen, een rijk travestieverleden, blah. O wee als er iemand ooit achter komt wat de heer die en die in z'n slaapkamer uitspookt. Daarom snap ik ook dat het minieme aantal leden dat trans is een hoge organisatiegraad kent. Die moeten wel uit de kast. Ze kunnen niet anders. Travestieten daarentegen kennen dat niet. Die kennen ook de hoon niet die je ten deel valt als je besluit om een middagje te gaan winkelen in iedere willekeurige stad. Zij gaan immers als passabele(!) man door het leven.
Renate den Heijer schreef: Door het gastvrouwschap van de T&T-groep Den Haag ben ik door het COC Haaglanden benaderd om binnen het COC het T*-zijn meer onder de aandacht te brengen.
Mijn broek (jawel) zakte onlangs af toen ik de gastvrouw van de T&T Hoorn sprak op de chat. Ik zei post op trans te zijn en zij had zoiets van wtf, wat is dat? Dat is dan iemand die namens de LKG mensen opvangt die zoekende zijn. Wil je een beter voorbeeld van waar je organistie faalt?
Renate den Heijer schreef: O ja, hoe komt het toch waarom ik bij het lezen van een aantal reacties het spreekwoord “de beste stuurlui staan aan wal” me te binnen schiet?
QED.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Gebruikersavatar
Chantal C.
Forumdiva
Berichten: 1759
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 12:27
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Chantal C. »

Om daar nog aan toe te voegen:

"Vandaag de dag is de LKG T&T betrokken bij tal van zaken. Te noemen valt overleg met het ministerie van volksgezondheid over medische zaken, toepassing van de ziekenfondswet,....."

Kijken we even hier:

http://tonderzoek.files.wordpress.com/2 ... -22701.pdf

Let even op wie dit allemaal geschreven hebben... :wink:
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

Morbide schreef: Die moeten wel uit de kast. Ze kunnen niet anders. Travestieten daarentegen kennen dat niet. Die kennen ook de hoon niet die je ten deel valt als je besluit om een middagje te gaan winkelen in iedere willekeurige stad. Zij gaan immers als passabele(!) man door het leven.
Dat geldt beslist niet voor iedereen, is mijn ervaring. Misschien vooral voor die mannen van wie ook thuis hun behoefte niet bespreekbaar is.

Wat ik op dit punt wel vaak gemerkt heb en wat mij persoonlijk raakt, is de nadruk die dan in de informatieverstrekking wordt gelegd op het uit de weg ruimen van het misverstand dat travestie iets met homoseksualiteit van doen heeft. Ik snap wel het belang wat daarmee gediend wordt, maar wordt daar allesbehalve vrolijk van.
Het is heel geruststellend voor degenen die het betreft, maar creëert voor mijn gevoel wel een tamelijk grote afstand in belevingswereld tussen hen en mij.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Misschien wordt het tijd om er eens heen te gaan en te kijken of er nu -echt- zo'n groot verschil zit met het Noodles-café als jij nu denkt?

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
ik ben hier niet meer
Forumdiva
Berichten: 1695
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:25

Bericht door ik ben hier niet meer »

Die 2 keer dat ik in Amsterdam ben geweest was er een vast maar klein en besloten clubje ts'n, het grootste deel was travesties. Nu kan er en zal er in 10 jaar tijd veel veranderen, maar toch zou ik wel eens openlijk de verdeling van het aantal leden op de website willen zien. Openheid van zaken noemen ze dat. Ik vertegenwoordig de belangen van een groot aantal cliënten/patiënten, wettelijk, minimaal 100.000. Maar voor de echte getallen zou ik in het jaar verslag moeten kijken van de instelling.
Gebruikersavatar
petratv1975
dagelijks aanwezig
Berichten: 85
Lid geworden op: zo nov 18, 2007 14:15
Locatie: papendrecht

Bericht door petratv1975 »

mireille schreef:welnee, gewoon gaan! (als je de gelegenheid hebt, uiteraard...)
ja de gelegenheid heb ik :D maar het lijkt me gezelliger om met iemand er heen te gaan
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

Frederique_ schreef:Misschien wordt het tijd om er eens heen te gaan en te kijken of er nu -echt- zo'n groot verschil zit met het Noodles-café als jij nu denkt?
Hoogste tijd, misschien wel. Zal de transmannen toch wel missen, vermoed ik zomaar :wink: .

Was jij nou laatst ook in Saarein, of kwam je alleen naar het Leidseplein? Ben wel benieuwd naar de verschillen die jij zag/niet zag.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Morbide schreef:Jij redeneert vanuit de visie van een secundaire transseksueel. Getrouwde man, kinderen, een rijk travestieverleden, blah.
Bij mijn weten (ik kan dat wel verkeerd hebben, hoor), is Renate nooit getrouwd geweest en heeft ze ook geen kinderen. Weet geen eens of ze ooit op een vrouw is gevallen. Nou ken ik haar niet zo goed als anderen, maar wij hebben elkaar wel regelmatig gesproken.

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Janiek2 schreef:Was jij nou laatst ook in Saarein, of kwam je alleen naar het Leidseplein? Ben wel benieuwd naar de verschillen die jij zag/niet zag.
Ik was eerst in Sarein, maar ben na afloop van het Leidse Plein niet teruggegaan naar Sarein, maar naar een andere afspraak vertrokken.

Het grootste verschil wat ik ervaar (ook op basis van wat ik op het forum en de radio hoor, dus ook open voor allerlei vooroordelen zeg ik maar bij voorbaat) is de actiebereidheid: bij de Noodles merk ik toch een grote ambitie om dingen in de maatschappij te veranderen en aan de kaak te stellen, terwijl ik bij LKGT&T meer het gevoel krijg dat mensen voor zichzelf allerlei dingen aan het uitzoeken zijn en het prettig vinden om het daar met een ander over te hebben.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
Renate den Heijer
dagelijks aanwezig
Berichten: 101
Lid geworden op: zo jun 23, 2002 15:29
Locatie: Den Haag

Bericht door Renate den Heijer »

Lisa met een S schreef:
Morbide schreef:Jij redeneert vanuit de visie van een secundaire transseksueel. Getrouwde man, kinderen, een rijk travestieverleden, blah.
Bij mijn weten (ik kan dat wel verkeerd hebben, hoor), is Renate nooit getrouwd geweest en heeft ze ook geen kinderen. Weet geen eens of ze ooit op een vrouw is gevallen. Nou ken ik haar niet zo goed als anderen, maar wij hebben elkaar wel regelmatig gesproken.
Lisa
In ieder geval ken je me goed genoeg, want wat je schrijft over me klopt als een bus, Lisa. En ik heb nooit wat intiems met een vrouw gehad. Alhoewel ik op dit moment nog niet "desperate seeking" ben, hoop ik ooit de ware Jacob eens tegen te komen.

En wat betreft de reacties van Morbide/Petra op mijn stukkie tekst. Dat is nu precies waarom ik sporadisch op het forum post. Ik spreek liever met mensen onder vier ogen, dan mijn mening - te compact wellicht, dat blijkt nu weer - hier op het forum te verwoorden. Het wordt dan al gauw uit z'n verband getrokken. Het gevolg is dat ik dan weer moet uitleggen dat men het verkeerd uitlegt en op een bepaalde manier wil lezen om een discussie op gang te brengen, waar ik niet op zit te wachten. Kortom.... zonde van mijn tijd en had ik maar geen reactie gepost. Dus eventjes geen forum meer voor mij......

Renate
"Als je je altijd aan regels houdt, mis je alle lol..."
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Lisa met een S schreef: Bij mijn weten (ik kan dat wel verkeerd hebben, hoor), is Renate nooit getrouwd geweest en heeft ze ook geen kinderen. Weet geen eens of ze ooit op een vrouw is gevallen. Nou ken ik haar niet zo goed als anderen, maar wij hebben elkaar wel regelmatig gesproken.
Het is een misverstand dat secundaire transen per definitie niet hetero zijn. Seksuele geaardheid en seksuele identiteit staan los van elkaar. Dat zou op een forum als deze, en dan met name bij de moderators, toch bekend moeten zijn.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Renate den Heijer schreef:
En wat betreft de reacties van Morbide/Petra op mijn stukkie tekst. Dat is nu precies waarom ik sporadisch op het forum post. Ik spreek liever met mensen onder vier ogen, dan mijn mening - te compact wellicht, dat blijkt nu weer - hier op het forum te verwoorden. Het wordt dan al gauw uit z'n verband getrokken. Het gevolg is dat ik dan weer moet uitleggen dat men het verkeerd uitlegt en op een bepaalde manier wil lezen om een discussie op gang te brengen, waar ik niet op zit te wachten. Kortom.... zonde van mijn tijd en had ik maar geen reactie gepost. Dus eventjes geen forum meer voor mij......
Haha, ga je lekker? Als ik het niet met je eens ben, dan begrijp ik de boel verkeerd? Kom nou zeg...
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Verwarring stichten, selectief citeren en dan een ander de schuld geven, je zou de politiek in moeten Petra ;-)

Irene
Kleine stapjes
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

Frederique_ schreef:Het grootste verschil wat ik ervaar (ook op basis van wat ik op het forum en de radio hoor, dus ook open voor allerlei vooroordelen zeg ik maar bij voorbaat) is de actiebereidheid: bij de Noodles merk ik toch een grote ambitie om dingen in de maatschappij te veranderen en aan de kaak te stellen, terwijl ik bij LKGT&T meer het gevoel krijg dat mensen voor zichzelf allerlei dingen aan het uitzoeken zijn en het prettig vinden om het daar met een ander over te hebben.
Dat is al een "echt" verschil, nietwaar?

Het zoeken van een groep waar je iets aan hebt en vervolgens ook iets aan bij wilt dragen, is volgens mij vaak een gevoelskwestie. De Noodles sloten goed aan bij mijn noden in het begin en dus ben ik het later ook belangrijk gaan vinden om aan het vormgeven van die plek bij te blijven dragen.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Plaats reactie