Lid worden van de LKG T&T

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie

Lidmaatschap van de LKG T&T

Ik ben al lid van de LKG T&T
19
33%
ik word geen lid, want dat heeft geen enkel nut
10
17%
ik word geen lid, want ik red me zelf wel
19
33%
ik ga lid worden, omdat ik daarmee 'onze' belangen steun
10
17%
 
Totaal aantal stemmen: 58

Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

Frederique_ schreef:Ik denk dat je travestieten op dit punt onderwaardeert. Een travestiet is net zo min "een beetje travestiet" als dat een transgender "een beetje transgender" en net zo min als een transseksueel "een beetje transseksueel" is. Dat houdt in dat travestieten net als transgenders en transseksuelen hun hele leven te maken blijven krijgen met hun geaardheid.

En ik denk dat dat door transseksuelen en transgenders -te- vaak -te- gemakkelijk afgedaan wordt.
Je zult mij nooit horen zeggen, dat travestieten het makkelijker hebben. Alleen dat iemand die redelijk comfortabel zijn mannenleven kan leven, met af en toe of heel vaak een uitstapje naar "vrouw", een heel andere ervaring leeft. Niet meer of minder: anders. Hoe meer zo iemand geneigd is te denken dat het zo ongeveer hetzelfde is, hoe verder hij van werkelijk begrip verwijderd is. Tenminste, zo voel ik dat.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Hoi Janiek,

Op de momenten dat zoiemand als vrouw leeft snapt zoiemand echt wel dat de problemen waar hij tegenaan loopt zo ongeveer hetzelfde zijn aan die van een TG/TS. En verder denk ik dat een TV veel meer problemen heeft die gelijk zijn aan TG/TS dan sommige TG/TS'en zich realiseren...

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

Frederique_ schreef:Op de momenten dat zoiemand als vrouw leeft snapt zoiemand echt wel dat de problemen waar hij tegenaan loopt zo ongeveer hetzelfde zijn aan die van een TG/TS.
Op het moment dat zo iemand als vrouw solliciteert begint het echte snappen. Daarvoor zijn er eventueel wel problemen, maar die zijn toch echt anders. Als je het mij vraagt.

Vraag maar eens aan Petra.

Frederique_ schreef: En verder denk ik dat een TV veel meer problemen heeft die gelijk zijn aan TG/TS dan sommige TG/TS'en zich realiseren...
Ongeveer zoals iemand die een leesbril nodig heeft (of min 12) veel meer problemen heeft die gelijk zijn aan blindheid dan sommige blinden zich realiseren?

Als Monica en ik elkaar treffen in Saarein of bij het Transgender Filmfestival, dan zijn de verschillen inderdaad niet zo groot. Behalve dan dat een man waarschijnlijk eerder naar Monica zal fluiten dan naar mij :wink: . Dat is een heerlijke wereld, waarin de gendergrenzen even lijken op te houden met bestaan.
Maar dan is het weer maandag en gaan we allebei naar ons werk. Janiek als Janiek en Monica als ............ Ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken, dat ik dan de problemen van Monica zou hebben. Hoe lang houdt dat arme kind dat nog vol? Hoe lang duurt het nog voor zij het servies tegen de muur gooit of zichzelf van een flatgebouw?
Zie je, ik snap best wel wat de problemen van een TV zijn. Ze zijn ook helemaal niet zo verschillend van die van mij.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Monica Dreamgirl schreef:
Mag ik even op z'n Rotterdams uit m'n slof schieten? Ik word zo ontzettend schijtziek van dat negatieve geouweteringhoer over de LKG.
Tuurlijk mag jij dat. Ik heb hartelijk gelachen om je postje. Mag ik je reactie ook afdoen als onzin? Vast niet, maar ik doe het lekker wel.
Monica Dreamgirl schreef: als je wilt dat er wat veranderd aan de LKG moet je van je luie reet afkomen en wat doen. Als je daar te beroerd voor bent en niet verder wenst te komen dan hier je vooroordelen te spuien hou dan gewoon lekker je muil.
Die is leuk zeg. Ik moet maar lid worden van een clubje waar ik niks mee heb of ik moet mijn bek houden. Zo werkt het dus niet. De LKG pretendeert een vereniging te zijn die opkomt voor mijn belangen. Dat de belangen van travestieten en transseksuelen misschien wel niet dezelfde zijn, wil er niet in. We moeten met z'n allen in dezelfde grote kast. Ammehoela. Ik wens niet op één hoop geveegd te worden met travestieten en ik heb ook geen behoefte aan besloten verkleedfeestjes. Ik zit ook niet te wachten op een pasje met een pasfoto voor mijn andere ik. Ik heb geen andere ik. De LKG moet wat mij betreft kiezen of delen. Of ze gaan daadwerkelijk wat doen voor transen of ze laten die tweede T vallen. Ik heb het liefst het laatste.

Voordat ik op OK klik, nog even dit, ik heb niks tegen travestieten. Het feit dat ik hier al 5 jaar met veel plezier lees en schrijf bevestigt dat. Waar ik wel wat tegen heb is hypocrisie. En geloof het of niet, de LKG is een hypocriete vereniging.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Toen ik vroeg wat LKGT&T voor ons (= TS, TG, TV) kon betekenen zei je ook al "niets". Je geeft ook nu aan dat je helemaal geen belangstelling voor een vereniging die voor transseksuelen opkomt. Dat is prima - ieder zijn of haar mening en jij de jouwe.

Wat ik minder vind is dat je de groep die dat wel probeert zo te zien met demogagie de mond probeert te snoeren.

Als je werkelijk vindt dat LKGT&T het opkomen voor TS-belangen anders zou moeten aanpakken, leg dan eens uit HOE ze dat naar jouw mening beter kunnen doen dan ze dat nu doen. Want aan opbouwende kritiek hebben we wat, aan grote woorden als "hypocriet" gebruiken zonder die inhoudelijk toe te lichten heeft niemand wat.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
Chantal C.
Forumdiva
Berichten: 1759
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 12:27
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Chantal C. »

Frederique_ schreef:Als je werkelijk vindt dat LKGT&T het opkomen voor TS-belangen anders zou moeten aanpakken, leg dan eens uit HOE ze dat naar jouw mening beter kunnen doen dan ze dat nu doen. Want aan opbouwende kritiek hebben we wat, aan grote woorden als "hypocriet" gebruiken zonder die inhoudelijk toe te lichten heeft niemand wat.
Als er een organisatie zou bestaan (of opgericht zou worden) die opkomt voor de belangen van transseksuelen, dan zou ik daar direct (ook als post-op) mijn medewerking aan verlenen. Voorwaarde van mijn kant zou wel zijn dat er dan actief gesproken zou moeten worden met partijen als genderteams (VU en UMCG), politieke partijen, zorgverzekeraars, andere behandelaars, etc etc.

In mijn ogen is de LKGT&T te versnippert. Je kan niet als één organisatie verschillende partijen bedienen. De belangen van TS (hoe vind ik op een goede manier na mijn behandeling een plek in onze samenleving?) en TV (waar kan ik veilig als vrouw over straat?) zijn echt te verschillend. Als binnen zo'n organisatie het teveel de kant van één partij op zou gaan, gaat de andere partij klagen dat hun belangen weer op het spel staan.

Zo zie ik het dus... :wink:
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Hoi Chantal,

Het is wel leuk om te zien. Op de LKGT&T-vergadering hebben we het gehad over wel/geen samenwerking met het COC. Internationaal gezien zijn er nauwelijks partners van LKGT&T te vinden - 't zijn allemaal COC's die de belangen van transseksuelen, transgenders en travestieten meebehartigen (de T in GLBT - je kent 't wel).

Vandaar ook mijn vraag: zolang je vanuit één organisatie je inzet voor datgene wat JIJ belangrijk vindt (en je werkt daar ook actief aan mee), wat maakt het dan nog uit als er ook andere bloedgroepen binnen diezelfde organisatie zitten?

Kom, meld je aan en zet je in - op de manier zoals jij denkt dat het goed is. Mede namens al die andere transseksuelen die die kracht niet hebben, maar die je wel ondersteunen met hun lidmaatschap... Of moet ik het andersom zeggen: steun met je lidmaatschap en ondersteun de mensen die zich ook voor jou inzetten? 't Is jouw keuze - zowel om lid te worden als om actief mee te gaan doen....

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Frederique_ schreef:Je geeft ook nu aan dat je helemaal geen belangstelling voor een vereniging die voor transseksuelen opkomt.
Hoho, dat heb ik niet gezegd. Ik ben tegen een vereniging die met de mond belijd er voor transen te zijn. Er is een verschil. Ik ben ooit lid geweest van de LKG, slechtst bestede tientje ooit want ik kreeg een gefotokopiëerd blaadje op mijn mat dat over onderhoud van pruiken ging, over stiekem doen alsof je vrouw bent, over kipfilets, etc.
Frederique_ schreef: Als je werkelijk vindt dat LKGT&T het opkomen voor TS-belangen anders zou moeten aanpakken, leg dan eens uit HOE ze dat naar jouw mening beter kunnen doen dan ze dat nu doen. Want aan opbouwende kritiek hebben we wat, aan grote woorden als "hypocriet" gebruiken zonder die inhoudelijk toe te lichten heeft niemand wat.
Hoe? Ik heb meerderemalen aangegeven hoe. Dat is wat ik tegen de LKG heb. Geen verzet tegen de afschaffing van de epilatie-vergoeding en de bvg. De LKG is een gebalde vuist in de kast.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Gebruikersavatar
Chantal C.
Forumdiva
Berichten: 1759
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 12:27
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Chantal C. »

Frederique_ schreef:Kom, meld je aan en zet je in - op de manier zoals jij denkt dat het goed is.
Dan zou ik direct de samenwerking met het COC beeindigen... Waarom?Omdat ik vind dat transseksualiteit los staat van sexuele voorkeur. Het COC staat toch bekend als een organisatie die de belangen van de homoseksuele medemens behartigd. Waarom daar een link leggen met transseksualiteit?
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Gebruikersavatar
Hexley
dagelijks aanwezig
Berichten: 76
Lid geworden op: za sep 15, 2007 0:31
Locatie: .nl
Contacteer:

Bericht door Hexley »

Frederique_ schreef: Het is wel leuk om te zien. Op de LKGT&T-vergadering hebben we het gehad over wel/geen samenwerking met het COC. Internationaal gezien zijn er nauwelijks partners van LKGT&T te vinden - 't zijn allemaal COC's die de belangen van transseksuelen, transgenders en travestieten meebehartigen (de T in GLBT - je kent 't wel).
Nou ben ik meer een reader, maar deze opmerking zag ik eerder langs komen dus. ;)

Wat ik uit de hele discussie hier haal is dat T&T meer T+T=T is,
Simpel gezegd alles op een hoop vegen. ;)

Ik zit hier in het buitenland en zie is toch meer L+G&T of L&G&T dat B'tje hangt er vaak maar gewoon bij.
Binnen de "organisaties" zijn het in de meeste gevallen gewoon losse afdelingen, die waar nodig samenwerken.
Verder is dat dan niet 3xT maar eerder 1,25xT, wat neerkomt op TS en de eeuwige pre-ops.

En in de praktijk werkt dit aardig goed, ja.
Maar het zijn niet de "homo's" die het beleid bepalen en daar zit het verschil dus.
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

Chantal C. schreef: Waarom daar een link leggen met transseksualiteit?
Misschien is het omdat voor heel veel transmannen en -vrouwen hun persoonlijke geschiedenis hen tijdelijk onderdak heeft doen vinden in de homo- of lesbische wereld. Of in de travestie-scene. Daar hou je vaak een soort solidariteit aan over.
Plus dat het ook nog eens zo is dat voor veel transvrouwen en -mannen seksuele geaardheid een gecompliceerde geschiedenis kent. Transvrouwen als jij, die na de oorlog gewoon opgaan in het heterobeeld, zijn volgens mij best zeldzaam. Zeg het maar als ik je misverstaan heb...
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Gebruikersavatar
Chantal C.
Forumdiva
Berichten: 1759
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 12:27
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Chantal C. »

Janiek2 schreef:Plus dat het ook nog eens zo is dat voor veel transvrouwen en -mannen seksuele geaardheid een gecompliceerde geschiedenis kent. Transvrouwen als jij, die na de oorlog gewoon opgaan in het heterobeeld, zijn volgens mij best zeldzaam. Zeg het maar als ik je misverstaan heb...
Nee hoor... Maargoed voor mij zit er meer achter dan alleen bovenstaande. Transseksualiteit heeft niks met seksualiteit te maken. Leg dat de gewone man maar eens uit. Door dan juist wel een koppeling te maken met bv een COC, ga je dat dan weer wel doen. Ik kan me voorstellen dat de gewone man dan helemaal confused raakt: "Zie je wel! Transseksualiteit is gewoon voor doorgeschoten homo's!" Als de politiek dat ook zo gaat zien, probeer dan maar eens dingen voor elkaar te krijgen...

Dan laat ik nog even het gedeelte travestie erbuiten. Wat vaak ook een seksuele lading heeft...
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Anja Lasagna
ForumFan
Berichten: 362
Lid geworden op: za dec 01, 2007 18:13

Bericht door Anja Lasagna »

Huh transeksuelen doorgeschoten homo's. Alle transen die ik ken waren vroeger getrouwd en hebben kinderen. Die zijn nu lesbisch. Doorgeschoten hetero's dan.

Lala.
Uw sterverslaggeefster :-)
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Morbide schreef:Ik ben tegen een vereniging die met de mond belijd er voor transen te zijn. Er is een verschil. Ik ben ooit lid geweest van de LKG, slechtst bestede tientje ooit want ik kreeg een gefotokopiëerd blaadje op mijn mat dat over onderhoud van pruiken ging, over stiekem doen alsof je vrouw bent, over kipfilets, etc.
[...]
Hoe? Ik heb meerderemalen aangegeven hoe. Dat is wat ik tegen de LKG heb. Geen verzet tegen de afschaffing van de epilatie-vergoeding en de bvg. De LKG is een gebalde vuist in de kast.
En dat heb je ook aangegeven op een jaarvergadering? Of doorgegeven aan het bestuur?
Of heb je daarvoor al de conclusie getrokken dat het niets voor jou was en dat de LKGT&T daarom maar beter helemaal niets met TS'en kon doen?

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Hoi Chantal,

Het is jammer dat je dit soort discussies alleen via forums volgt.

Bij de herdenkingsbijeenkomst voor transgenders op het Leidse Plein heeft ook Frank van Dalen van het COC gesproken. Hij gaf heel duidelijk aan dat binnen de notitie van het kabinet over GLBT de T's het kind van de rekening waren omdat er NIETS voor ons gebeurt behalve een eenvoudig onderzoek wat de behoeften van de doelgroep zijn. Hij gaf aan dat hij daar vanuit het COC wat aan ging doen, omdat ons wensenlijstje (o.m: geen gedwongen castratie voor geslachtsverandering in het paspoort) best veel verder ging. We hebben volgens Van Dalen in Nederland last van de wet van de remmende voorsprong: omdat het bij ons eerder mogelijk was om de M/V in het paspoort aan te passen lijkt er binnen het kabinet nu geen enkele behoefte om de wet op dit punt te versoepelen...

Ja, er is bij het COC best de wil om naar ons T*'s te luisteren. Maar soms slaat men inderdaad de plank nog mis. Reden om ook lid te worden van het COC, want hun lobbie-groep zal altijd beter zijn dan vanuit LKGT&T mogelijk is.

Maar als jij liever iets soortgelijks opzet vanuit LKGT&T - wie houdt je tegen om daar dan lid van te worden en het van daaruit (al-dan-niet samen met het COC) te proberen?

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Plaats reactie