Hoi Sixty,
Ik vind dat die broeken ook bij jongens goed staan, en gewoon unisex zouden moeten zijn, maar da's een ander forum (
http://f23.parsimony.net/forum50849/ )
Eindelijk dan eens voor mij een opening om iemand van raad te kunnen voorzien, ikzelf draag zelf namelijk alleen nog maar strakke broeken met wijde pijpen, en het is mijn geliefdste kledingsstuk.
Ik zal beginnen met maten. Allereerst weet ik mijn herenmaat niet meer, da's al te lang geleden. Ik ben zelf 1.77m lang, en wil zo'n broek mij mooi staan, moet voor mij de binnenbeenlengte om en na bij de 85 cm zijn. dan vallen de pijpen over m'n schoenen en heb ik geen hoog water. Voor wat betreft je middel, die is voor een man veel breder, zo'n broek kan mooi om je benen en billen zitten, maar de knoop vastmaken lukt van z'n leven niet. Je zou dus het beste kunnen kijken naar stretchbroeken, waar 4% elastan in zit. Je hebt ze ook vaak met 2%, en heb voor mezelf geconstateerd, dat dat echt teveel afkneld, vooral achter je knieen als je zit.
Zelf ben ik gewoon via de wehkamp begonnen, je besteld gewoon 3 opeenvolgende maten en past ze gewoon. Ik weet natuurlijk niet hoe groot je bent, maar ervanuitgaande dat je mijn lengte zou hebben, en niet dik bent ( ik weeg 78kg ) dan zou je maat 40 of 42 kunnen proberen. Ik heb me niet verder verdiept waar die 40 voor staat, maar ik pas zelf elke stretchbroek met maat 40. Alleen vaak zijn damesbroeken een stuk korter, en kun je het beste kijken of ze ze ook in lange maten hebben.
Dan heb je nog de spijkerbroekmaten, van bv misssixty. Zelf heb ik een flair nixie maat 31. die maat staat voor middel=40, en dat merk heeft ze volgens mij ook in meerdere lengtes, maar in mijn geval was het binnenbeenlengte 84cm en totale lengte 104cm.
Zo'n broek zonder stretch past dus nooit, tenzij je een middel hebt om door een ringetje te halen
Otto heeft ook een hoop van die mooie broeken, en ook heel veel daarvan in verschillende lengtes. Ben zelf pas in duitsland geweest, in een winkel war miss sixty kleding hangt, en heb gewoon broeken staan passen. Niemand kent je daar dus.....
Ik denk als je eerst via wehkamp of otto besteld om zo je maat te kunnen vaststellen, kun je wellicht de stap in een winkel wat makkelijker nemen, dan sta je niet zo te hannissen.
O ja, waar je ook zeker zal slagen, op de beverwijkse bazar.
nou ik hoop dat ik je van advies heb kunnen voorzien, succes ermee!
liefs,
Savannah