Mijn nadeel is natuurlijk mijn uiterlijke verschijning: zoals hier waarschijnlijk bekend kleed ik me zeer vrouwelijk, en maak ik me ook op, maar heb verder geen behoefte om het 'af te maken' door bijv. een opgevulde b.h., hetgeen nogal eens verwarring veroorzaakt. Bij mijn huidige bedrijf weten ze niet beter, en behandelen ze me gewoon als 'man', hetgeen ik prima vind. De vraag is natuurlijk hoe dit zal werken bij een evt. nieuw bedrijf.
Heb alvast de eerste stappen gezet door telefonisch contact op te nemen met een bedrijf direct, en 2 werving-bureau's, en daar mijn situatie uitgelegd. Het antwoord was (niet geheel verassend) vrij duidelijk: zolang mijn kwaliteiten voldeden was mijn uiterlijk geen probleem. Natuurlijk ligt het bij de werving-bureau's wel aan welk bedrijf het uiteindelijk zal worden, en wat voor werk ik zal gaan doen (wil in-house, maar af & toe zal ik bij klanten langs moeten gaan), maar zeker het bedrijf wat ik direct heb gesproken was behoorlijk enthousiast. De dame die ik sprak vertelde dat er wel meer 'alternatievelingen' rondliepen daar, en als je het zo bekijkt ben ik ook niet meer dan dat: een 'alternatieveling'

Wilde dit even hier delen om nogmaals duidelijk te maken dat 'wij' er vaak te moeilijk over doen, en dat de rest van de wereld er echt niet zo zwaar aan tilt als we soms denken