Zoenen
Moderator: Moderators
Zoenen
Petra zei het al in een andere draad en het is iets wat ik zelf ook regelmatig voor de kiezen kreeg toen ik uit de kast kwam als vrouw. Inderdaad vooral op feestjes waar je dan binnenkomt en iedereen elkaar zoent en feliciteerd werd ik nogal eens overgeslagen en voelde me dan heel klein en eenzaam worden. Alsof ik een monster van een andere planeet ben. Weet je het lijken maar kleine dingetjes maar het kwam toch harder aan dan de meest ordinaire scheldwoorden die je naar je hoofd kan krijgen soms. Juist omdat het in dit geval vaak om vrienden kennissen of familie gaat.
Uiteindelijk is het in de meeste gevallen goed gekomen zonder veel moeite, maar sommige mannen in mijn familie heb ik er op aangesproken. Dat ik me best gekwetst voelde door die acties en dat ik heus geen sexuele lading zoek achter een zoen op een feestje ter begroeting of felicitatie. Maar dat ze, door me bewust niet te zoenen, toch mijn vrouwelijkheid ontkennen en dat doet pijn. En na deze gesprekken geen enkel probleem meer gehad. Denk dat het in situaties als deze van beide kanten onwennig is en aangezien ik degen ben die er problemen mee had vond ik dat ik best de eerste stap kon zetten naar een oplossing. Works fine for me
Uiteindelijk is het in de meeste gevallen goed gekomen zonder veel moeite, maar sommige mannen in mijn familie heb ik er op aangesproken. Dat ik me best gekwetst voelde door die acties en dat ik heus geen sexuele lading zoek achter een zoen op een feestje ter begroeting of felicitatie. Maar dat ze, door me bewust niet te zoenen, toch mijn vrouwelijkheid ontkennen en dat doet pijn. En na deze gesprekken geen enkel probleem meer gehad. Denk dat het in situaties als deze van beide kanten onwennig is en aangezien ik degen ben die er problemen mee had vond ik dat ik best de eerste stap kon zetten naar een oplossing. Works fine for me
- Mara
- ForumDiva 2000
- Contacteer:
Eigenlijk wou ik op c stemmen, maar koos toch voor het laatste, voel me toch wel gekwetst als ik werd overgeslaan ook kenn ik genoeg, van die ik liever geen zoen wil, maar bij de dierbaren zal het me wel storen, krijg ik geen....
xmarax
xmarax
Geen Seks Met Nazis --> hier niet op klikken <--
Bij degenen die ik niet wil zoenen zet ik altijd mijn laagste bariton op en zeg. NOU PAK ME MAAR EVEN LEKKER OP MIJN BEK, JONG! Nee hoor grapje, maar in zulke gevallen vind ik het ook wel een zegen dat men er terughoudend mee is. Toch doet het me zelfs dan een beetje pijn dat het zo'n issue isMara schreef:Eigenlijk wou ik op c stemmen, maar koos toch voor het laatste, voel me toch wel gekwetst als ik werd overgeslaan ook kenn ik genoeg, van die ik liever geen zoen wil, maar bij de dierbaren zal het me wel storen, krijg ik geen....
xmarax
Goh, dat vind ik moeilijk om hierop te stemmen. Op de plekken waar ik kom, in familie of kennissen kring, zoenen mannen elkaar ook ter begroeting. Dus daar zal ik geen verschil merken. Er is nog niemand opgehouden me te zoenen, omdat-ie opeens een seksuele lading zou merken.
Of ik bij formelere gelegenheden persé zal hechten aan die begroetingskus, weet ikeerlijk gezegd nog niet. Dat moet ik nog meemaken, dat ik in een rijtje sta en de heren de andere vrouwen wel zoenen, maar mij overslaan.
Ja, dat lijkt me wel erg. Onbeschoft zelfs.
<<groetjes
Of ik bij formelere gelegenheden persé zal hechten aan die begroetingskus, weet ikeerlijk gezegd nog niet. Dat moet ik nog meemaken, dat ik in een rijtje sta en de heren de andere vrouwen wel zoenen, maar mij overslaan.
Ja, dat lijkt me wel erg. Onbeschoft zelfs.
<<groetjes
"Wil je niet anders worden?"
"Ik-ik... 't hoeft niet," zei Anders. "Ik wil wel Anders blijven." - Paul Biegel
"Ik-ik... 't hoeft niet," zei Anders. "Ik wil wel Anders blijven." - Paul Biegel
Ik heb ook de laatste gekozen, je blijft toch altijd kijken of je wel geaccepteerd wordt, vooral door vrienden en bekenden.
Van familie vind ik het eigenlijk niet zo erg, bij ons in de familie wordt niet zoveel gezoend en dan let je er ook niet meer zo op dat het niet gebeurd.
Toen ik afgelopen april mijn verjaardag vierde, was ook m'n jongste broer met zijn vrouw onder de gasten, hij feliciteerde me en gaf me ook een zoen, iets wat ie eigenlijk nog nooit gedaan had.
Mijn verjaardag kon dus niet meer stuk, en niet alleen om die zoen, ik weet dat mijn broers me volledig accepteren, maar toch die bevesteging.
Zullen we altijd, misschien onbewust, naar die erkenning blijven zoeken?
Allemaal een dikke zoen van mij.
Wilma.
Van familie vind ik het eigenlijk niet zo erg, bij ons in de familie wordt niet zoveel gezoend en dan let je er ook niet meer zo op dat het niet gebeurd.
Toen ik afgelopen april mijn verjaardag vierde, was ook m'n jongste broer met zijn vrouw onder de gasten, hij feliciteerde me en gaf me ook een zoen, iets wat ie eigenlijk nog nooit gedaan had.
Mijn verjaardag kon dus niet meer stuk, en niet alleen om die zoen, ik weet dat mijn broers me volledig accepteren, maar toch die bevesteging.
Zullen we altijd, misschien onbewust, naar die erkenning blijven zoeken?
Allemaal een dikke zoen van mij.
Wilma.
Groetjes,
Wilma aka FunnyHappyPiper aka Whocares aka Transcommunity
Wilma aka FunnyHappyPiper aka Whocares aka Transcommunity
- Chantal C.
- Forumdiva
Mijn vriendinnen zoenen me altijd als we elkaar zien. Ook met een paar collega's heb ik dat. Alhoewel als ik mijn vriendinnen weer zie en er word niet gezoend, dan volgt er altijd zoiets van: Zoenen we niet meer?
Ik zoen alles wat los of vast zit. Man, vrouw, whatever. Voor mij is dat een stukje dat ik me vrouw voel en ben. Ik heb er geen gene over. Iets wat veel mannen wel hebben.
Ik zoen alles wat los of vast zit. Man, vrouw, whatever. Voor mij is dat een stukje dat ik me vrouw voel en ben. Ik heb er geen gene over. Iets wat veel mannen wel hebben.
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
- Chantal C.
- Forumdiva
Klopt. Ik vind het echt iets van "hoi ik ben blij je weer te zien!"Joanne schreef:Lijkt zo onschuldig zo'n zoen maar kan dus wel een hoop betekenen. Zowel positief als negatief.
En zeg nou zelf, zoenen is lekker...
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
- Mara
- ForumDiva 2000
- Contacteer:
Ter gelegenheit, allemaal een pc-zoen uitgedeeld
Liefs
Liefs
Geen Seks Met Nazis --> hier niet op klikken <--
- Chantal C.
- Forumdiva
Joanne heeft het hier over begroetingszoenen. Ik heb niet gestemd. Mijn keuze staat niet in de lijst.
Ik heb in mijn circuit-tijd een periode gehad waarin ik een groot wantrouwen tegen deze vorm van lichaamscontact had, totdat ik verliefd werd. Hulpverleners plaagden mij ermee met deze taboes en dwingden me om er soepeler mee om te gaan. Dat gebeurde met subtiele plagerijtjes.
Thans zoen ik behalve mijn vader geen enkele man. Overigens bij mijn IRL-contacten met T*'s heb ik niemand gezoend om de doodsimpele reden dat zoiets niet in me opkwam. Alleen bij de dames doe ik aan begroetingszoenen, of verjaardags- en nieuwjaarszoenen voor zij die ik heel goed ken. Het als vrouwen onder elkaar zoenen, de bisé (Veel in Frankrijk toegepaste handkus) en ook andere dingen zeggen als 'lieverd' is, zoals bekend, not done voor hetero-mannen onder elkaar. Doe je zoiets wel ben je 'homo' en heb je direct wat uit te leggen Hoewel ik zoiets als man wél mis.
Ik heb in mijn circuit-tijd een periode gehad waarin ik een groot wantrouwen tegen deze vorm van lichaamscontact had, totdat ik verliefd werd. Hulpverleners plaagden mij ermee met deze taboes en dwingden me om er soepeler mee om te gaan. Dat gebeurde met subtiele plagerijtjes.
Thans zoen ik behalve mijn vader geen enkele man. Overigens bij mijn IRL-contacten met T*'s heb ik niemand gezoend om de doodsimpele reden dat zoiets niet in me opkwam. Alleen bij de dames doe ik aan begroetingszoenen, of verjaardags- en nieuwjaarszoenen voor zij die ik heel goed ken. Het als vrouwen onder elkaar zoenen, de bisé (Veel in Frankrijk toegepaste handkus) en ook andere dingen zeggen als 'lieverd' is, zoals bekend, not done voor hetero-mannen onder elkaar. Doe je zoiets wel ben je 'homo' en heb je direct wat uit te leggen Hoewel ik zoiets als man wél mis.
liefs, Josette
Ik ben van huisuit anti zoenen opgevoed en als ik om me heen kijk vind ik ook dat veel te veel mannen elk denkbaar excuus aangrijpen om (leuke) vrouwen te zoenen. Een welgemeende (welkomst)zoen heb ik tegenwoordig absoluut geen problemen meer mee, zowel met mannen als met vrouwen.
Mocht het op de zogenaamde 'lekkere zoenen' aankomen ben ik eerlijk gezegd wel wat selectiever.
En nu aan jullie allemaal een welgemeende (met dank aan Wilma)
Mocht het op de zogenaamde 'lekkere zoenen' aankomen ben ik eerlijk gezegd wel wat selectiever.
En nu aan jullie allemaal een welgemeende (met dank aan Wilma)
Liefs, Leontine
Freedom is just another word for nothing left to lose
Freedom is just another word for nothing left to lose
- Lisa met een S
- Moderator
- Contacteer:
Ik denk dat de vraag niet zo zeer kwam vanuit of je vriendinnen je wel of niet zoende, maar je vrienden.Chantal C. schreef:Mijn vriendinnen zoenen me altijd als we elkaar zien. Ook met een paar collega's heb ik dat. Alhoewel als ik mijn vriendinnen weer zie en er word niet gezoend, dan volgt er altijd zoiets van: Zoenen we niet meer?
Lisa
If all else fails, buy new shoes