Borsten zonder hormonen
Moderator: Moderators
Borsten zonder hormonen
Denk er serieus over na, om via operatieve wijze, borsten te laten inplanteren. En geen hormonen te gebruiken.
Is er hier iemand die er ervaring mee heeft.
En is het wel mogelijk?
Is er hier iemand die er ervaring mee heeft.
En is het wel mogelijk?
Hoi, hoop enkel emensen te ontmoeten, om vooral informatie uit te wisselen.
Hoi.
Waarom zou je dat überhaupt willen? Waarom wil je borsten en geen andere lichamelijke aanpassingen?
En of het kan weet ik niet, maar het lijkt me dat je huid eerst opgerekt zal moeten worden. Anders lijkt de vorm mij nooit natuurlijk te worden. Maar ik ben absoluut geen deskundige op dit gebied.
Waarom zou je dat überhaupt willen? Waarom wil je borsten en geen andere lichamelijke aanpassingen?
En of het kan weet ik niet, maar het lijkt me dat je huid eerst opgerekt zal moeten worden. Anders lijkt de vorm mij nooit natuurlijk te worden. Maar ik ben absoluut geen deskundige op dit gebied.
Cyn.
borsten
Waarom zou ik dat willen?
Omdat ik graag als vrouw door het leven zou gaan. En dat je met hormonen erectie problemen hebt.
En buiten de borsten, zie ik er wel vrouwelijk uit.
De enige echt noodzakelijke dingen zijn ontharing op sommige plaatsen, en uiteraard borsten.
Je gaat me toch niet vertellen dat ik de enige ben dan.
Omdat ik graag als vrouw door het leven zou gaan. En dat je met hormonen erectie problemen hebt.
En buiten de borsten, zie ik er wel vrouwelijk uit.
De enige echt noodzakelijke dingen zijn ontharing op sommige plaatsen, en uiteraard borsten.
Je gaat me toch niet vertellen dat ik de enige ben dan.
Hoi Patty.
Dus als ik je goed begrijp wil jij als vrouw door het leven, maar met behoud van een functionele penis?
Ieder moet het voor zichzelf weten, maar ik vind dat niet echt bij elkaar passen. Lijkt me ook lastig verbergen, als je een strakke rok aan hebt en dan opeens een erectie krijgt. Moet er zelf niet aan denken, maar dat is dus heel persoonlijk. Maar ook hier behoor je wat dat betreft tot een minderheid. Al zul je echt de enige niet zijn.
Dus als ik je goed begrijp wil jij als vrouw door het leven, maar met behoud van een functionele penis?
Ieder moet het voor zichzelf weten, maar ik vind dat niet echt bij elkaar passen. Lijkt me ook lastig verbergen, als je een strakke rok aan hebt en dan opeens een erectie krijgt. Moet er zelf niet aan denken, maar dat is dus heel persoonlijk. Maar ook hier behoor je wat dat betreft tot een minderheid. Al zul je echt de enige niet zijn.
Cyn.
- Lisa met een S
- Moderator
- Contacteer:
Borsten zonder hormonen
Heel wat geschrijf hier, maar ben nog geen stapje verder.
En ik ga hier niet uitwijden over het "waarom". Dat is iets waar ik zelf bijna 35 jaar voor nodig heb gehad, om daar achter te komen. Dus kan ik hier echt niet in enkele regels formuleren.
Ik hoop dat er iemand op het forum komt, die zelf de ervaring heeft, of iemand kent met die ervaring.
Groetjes
En ik ga hier niet uitwijden over het "waarom". Dat is iets waar ik zelf bijna 35 jaar voor nodig heb gehad, om daar achter te komen. Dus kan ik hier echt niet in enkele regels formuleren.
Ik hoop dat er iemand op het forum komt, die zelf de ervaring heeft, of iemand kent met die ervaring.
Groetjes
hoi Patty,
Ter informatie, je bent niet de enige met dat gevoel.
Loop zelf al ettelijke jaren met zo'n gevoel van onvrede met mezelf.
Kan wat dat betreft goed begrijpen wat er in je omgaat.
Is ook moeilijk aan een ander uit te leggen omdat je gewoon niet in een standaard hokje past waar de meeste mensen je graag zouden zien.
Voor zover ik het kan beoordelen zien ze hier in Nederland een volledige transitie eerder als optie (zij het onder strikte voorwaarden) dan een gedeeltelijke.
Ik heb het idee dat het aanbrengen van een paar borsten zoals bij een shemale door de medici meer als een onnodige schoonheidscorrectie wordt gezien.
Wens je veel sterkte en heb je behoefte mail me gerust.
Groetjes
Ter informatie, je bent niet de enige met dat gevoel.
Loop zelf al ettelijke jaren met zo'n gevoel van onvrede met mezelf.
Kan wat dat betreft goed begrijpen wat er in je omgaat.
Is ook moeilijk aan een ander uit te leggen omdat je gewoon niet in een standaard hokje past waar de meeste mensen je graag zouden zien.
Voor zover ik het kan beoordelen zien ze hier in Nederland een volledige transitie eerder als optie (zij het onder strikte voorwaarden) dan een gedeeltelijke.
Ik heb het idee dat het aanbrengen van een paar borsten zoals bij een shemale door de medici meer als een onnodige schoonheidscorrectie wordt gezien.
Wens je veel sterkte en heb je behoefte mail me gerust.
Groetjes
Mara
- Lisa met een S
- Moderator
- Contacteer:
Zoals ik al zei, ken ik minstens een persoon die borstimplantaten heeft, en zelfs FFS heeft laten uitvoeren, die gaat nu als vrouw leven zonder dat ze van plan is om een SRS te ondergaan, maar ik geloof dat ze ook enige hormonen slikt om haar figuur ook te vervrouwelijken. Ik meen mij te herinneren dat waar ze er wel vanaf bleef waren testosteroonremmers.
Ze heeft wel een profiel hier, maar schrijft niet in het forum, dus ik verwacht niet dat je van haar antwoord zou krijgen. Mocht je van niemand anders horen, laat mij dat weten en zal ik haar vragen of ze geen bezwaar heeft om met jou rechtstreeks te mailen of zo.
Lisa
Ze heeft wel een profiel hier, maar schrijft niet in het forum, dus ik verwacht niet dat je van haar antwoord zou krijgen. Mocht je van niemand anders horen, laat mij dat weten en zal ik haar vragen of ze geen bezwaar heeft om met jou rechtstreeks te mailen of zo.
Lisa
If all else fails, buy new shoes
Re: Borsten zonder hormonen
Het zou moeten kunnen als je enig borstweefsel van jezelf hebt. Siliconen met alleen huid erover heen levert zeker problemen op! Kijk maar op diverse sites over borstherstellende operaties na bijvoorbeeld kanker.PattyTV schreef:Denk er serieus over na, om via operatieve wijze, borsten te laten inplanteren. En geen hormonen te gebruiken. Is er hier iemand die er ervaring mee heeft. En is het wel mogelijk?
Waar haal je vandaan dat je penis niet meer zou functioneren met hormonen? Bij gebruik van alleen oestrogenen krijg je enige borstvorming en andere vetverdeling, androcur legt de boel plat, maar ook lang niet bij iedereen...
Hannah
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Even interesse mijnerzijds: was zij onder behandeling bij de VU of was zij onder behandeling bij een ander ziekenhuis?Lisa met een S schreef:Zoals ik al zei, ken ik minstens een persoon die borstimplantaten heeft, en zelfs FFS heeft laten uitvoeren, die gaat nu als vrouw leven zonder dat ze van plan is om een SRS te ondergaan, maar ik geloof dat ze ook enige hormonen slikt om haar figuur ook te vervrouwelijken.
Groetjes,
Frederique
- Lisa met een S
- Moderator
- Contacteer:
Bij mijn weten was ze niet onder behandeling bij de VU. Ik heb van links en rechts gehoord dat de Genderteam daar (nog) niet bereid is om transgenders te behandelen, maar dat zullen andere forumleden beter weten dan ik.Frederique_ schreef:Even interesse mijnerzijds: was zij onder behandeling bij de VU of was zij onder behandeling bij een ander ziekenhuis?
Lisa
If all else fails, buy new shoes
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
- Mara
- ForumDiva 2000
- Contacteer:
Frederique, wat zal je willen laten doen en laten veranderen aan je bij het VU???Frederique_ schreef:Ik vrees dat je gelijk hebt. Ik blijf hopenLisa met een S schreef:Bij mijn weten was ze niet onder behandeling bij de VU. Ik heb van links en rechts gehoord dat de Genderteam daar (nog) niet bereid is om transgenders te behandelen
Groetjes,
Frederique
Je hoopt toch dat het VU Transgenderisten uns zal behandelen, dus vandaar mijn vraag, hormoonreceptje krijg je elders en een vagina wil je niet, dan blijft daar nog een correktie van de adamsappel en de stembandoperatie waar een indikatie vereist is, dus wat zou je willen van die dinge??? Meer word daar namelijk niet gedaan, moet je weten.....
Geen Seks Met Nazis --> hier niet op klikken <--
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Dat weet ik.Mara schreef:Frederique, wat zal je willen laten doen en laten veranderen aan je bij het VU???
Je hoopt toch dat het VU Transgenderisten uns zal behandelen, dus vandaar mijn vraag, hormoonreceptje krijg je elders en een vagina wil je niet, dan blijft daar nog een correktie van de adamsappel en de stembandoperatie waar een indikatie vereist is, dus wat zou je willen van die dinge??? Meer word daar namelijk niet gedaan, moet je weten.....
Ik vind dat artsen die mensen geen hormonen willen geven op het moment dat ze geen SRS willen hebben, deze mensen niet serieus nemen. In feite zeggen ze daarmee: we hebben liever dat je je hormonen via het internet koopt en vervolgens, als dit alles misgaat, bij ons via de eerste hulp binnenkomt dan dat wij je met onze kennis helpen om op zo'n manier met hormonen om te gaan dat je lichaam daar niet minder van wordt.
Alle verwijzingen naar andere partijen (bijv: zorgverzekeraars, politiek) ten spijt: het lef dat in 1959 aanwezig was toen de eerste arts in Nederland de eerste transseksueel behandelde (waarbij de arts die dat deed vervolgd werd door justitie) is er nu niet meer. De VU is een bang ziekenhuis geworden, waar men zich liever indekt tegen allerlei bedreigingen van buitenaf dan dat men doet waar men voor opgericht is, nl in de behandeling de mens centraal te zetten en te kijken hoe men vanuit de medische techniek mensen een op maat gesneden oplossing kan bieden.
Dat stoort mij aan de VU.
Ik merk echter ook (uit de presentatie op de transgenderconferentie) dat er misschien iets lijkt te veranderen. En mede daarom vraag ik bij Lisa even na of dit misschien de VU was, ik zou dan positief verrast zijn.
Ik heb zelf op dit moment een andere ruzie bij de VU lopen die hier een beetje op lijkt: men biedt mij (als diabeet) allerlei diensten aan (dietist, psycholoog) die ik beargumenteerd niet af wil nemen. Daarbij is de drang vanuit het ziekenhuis om dat wel te doen inmiddels zo groot dat ik begin te denken dat het belang van het ziekenhuis om al die diensten te leveren groter is dan mijn belang als patient om in mijn situatie die diensten niet af te nemen.
Ofschoon dit de andere richting lijkt van wat ik eerder beschreef (ik wil dingen niet die zij wel willen leveren in plaats van andersom) is de grondhouding dezelfde: "wij bepalen als VU wel hoe jij, patient, moet leven" ipv "wij kunnen als medici van de VU allerlei dingen, laten we samen, op gelijkwaardige basis, kijken wat daarvan op dit moment de beste oplossing kan bieden.
En dat stoort enorm.
Groetjes,
Frederique
- Mara
- ForumDiva 2000
- Contacteer:
Nou, er zijn wel artsen die bereid zijn je een receppie te geven, maar je moet ze maar vinden, zijn niet zo veel, nee........Frederique_ schreef:Ik vind dat artsen die mensen geen hormonen willen geven op het moment dat ze geen SRS willen hebben, deze mensen niet serieus nemen. In feite zeggen ze daarmee: we hebben liever dat je je hormonen via het internet koopt en vervolgens, als dit alles misgaat, bij ons via de eerste hulp binnenkomt dan dat wij je met onze kennis helpen om op zo'n manier met hormonen om te gaan dat je lichaam daar niet minder van wordt.
Geen Seks Met Nazis --> hier niet op klikken <--