Nieuw haar groeit op de Veluwe...

Wat trek jij aan, hoe laat jij jezelf zien en waar haal je je kleding

Moderator: Moderators

gast
Eredivisie
Berichten: 802
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 12:18

Nieuw haar groeit op de Veluwe...

Bericht door gast »

Hey, allemaal,

Er was eens... nee, dat doen we overnieuw... Op de Veluwe zit een bedrijf genaamd V.H.I. wat zegt "nieuw haar" te kunnen leveren. Men bedoelt daarmee aanvullingen van echt haar, geplaatst op zodanige wijze dat zelfs de haarlijn niet te onderscheiden valt van je echt haarlijn. Het is gebaseerd op een medicinale lijm, waarmee je nieuwe haar op de hoofdhuid geplaatst wordt. Deze aanvullingen zijn zelfs toepasbaar als je sport, zwemt (voor mij erg belangrijk dus) en ook een flinke wind kan je kapsel hooguit door elkaar doen waaien - verliezen doe je het niet.

Wie heeft ervaring met dit bedrijf? De website is: http://www.echthaar.nl

Ik wil eens kijken of het wat is als alternatief voor de pruik. Niets mis met een pruik, maar zwemmen is en blijft een probleem, want chloor is funest voor de moderne pruik.

Groetjes, Kitty.
kim dietrich
ForumFan
Berichten: 349
Lid geworden op: za aug 13, 2005 20:33
Locatie: Boven de grote rivieren

Bericht door kim dietrich »

Hallo Kitty,

je ziet er prachtig uit op de foto, maar is het niet wat overdreven om ook bij het zwemmen een pruik op te houden, tenzij je natuurlijk een speciaal project o.i.d. doet? Hoewel, ik heb het zelf ook wel eens overwogen.

Maar echt haar kan ook niet goed tegen chloor.

Kim
gast
Eredivisie
Berichten: 802
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 12:18

Bericht door gast »

Hoi, Kim,

Dank voor het compliment!

Al mijn onderwater performances spelen zich in of onderwater af (zie mijn website). Mijn eigen haar is (nog) niet lang genoeg, en het is nog maar de vraag of de hormonen de dunne plekjes zullen herstellen. Vandaar mijn belangstelling voor deze oplossing.

Synthetisch haar kan weliswaar tegen chloor, zij het dat een pruik na tien keer weggegooid kan worden, maar met steil lang haar is het ook crime om het weer goed kambaar te krijgen. Echt haar kan ook tegen chloor, maar dient wel na iedere keer goed gewassen te worden. Oh, ja, en niet meteen in de volle zon want dan wordt het groen!

Tuurlijk is er ook nog een mogelijkheid om het haar te implanteren, maar het is enorm duur.

Groetjes, Kitty.
Martiene
dagelijks aanwezig
Berichten: 228
Lid geworden op: za mei 11, 2002 13:59
Locatie: Drenthe

Bericht door Martiene »

Kitty,
Waarom heb jij eigenlijk geen echthaar pruik. Ik weet een stuk duurder maar in jou geval (na 10 keer weggooien) op den duur zeker goedkoper.

Liefs,
Martiene
Omdat ik wel een vrouw wil zijn, maar het niet wil worden. (©martiene)
liefs.
gast
Eredivisie
Berichten: 802
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 12:18

Bericht door gast »

Tja... goede vraag...

Kijk, noodgedwongen gebruik ik nu nog een pruik. Ik heb er meerdere van dezelfde coupe, twee voor bovenwater en een voor gebruik om te zwemmen. Die is ook aangepast zodat ik deze niet verlies onderwater.

Maar ik zie het dragen van een pruik nog steeds als het wisselen van geslacht. Dat wil ik niet, immers, ik leef al tijden niet meer volledig als man. Daarnaast kent het gebruik van een pruik wat nadelen - je kunt het niet opsteken of een mooie vlecht mee maken, want dan zie je de rand van de pruik zitten. Ik zou graag mijn eigen lange haar willen hebben, en daar wordt op alle fronten nu hard aan gewerkt. Het kost tijd, dat is waar. Of mijn hormoonbehandeling alle dunne plekjes nog kan "redden" is de vraag, vandaar dat ik ook op zoek ben naar goede alternatieven.

Zolang mijn eigen haar nog niet op lengte is zullen daar echt-haar extensies in worden gezet. Ervaringen van anderen wijzen uit dat er goed mee te zwemmen is. Op plaatsen waar mijn eigen haar niet 'gered' kan worden wilde ik eens kijken over bovengenoemd bedrijf een optie is. Uiteraard heb ik al informatie opgevraagd, en zoals elke folder belooft het veel goeds. Ik ben niet iemand die alles zomaar blindelings aanneemt, zeker niet van bedrijven, vandaar mijn vraag of er binnen onze groep mensen zijn die er ervaring mee hebben.

Groetjes, Kitty.
klik!exit>gone...zwaai
ff weer wat posten
Berichten: 25
Lid geworden op: wo nov 17, 2004 21:46

Bericht door klik!exit>gone...zwaai »

Ik ben niet iemand die alles zomaar blindelings aanneemt, zeker niet van bedrijven, vandaar mijn vraag of er binnen onze groep mensen zijn die er ervaring mee hebben.

Groetjes, Kitty.[/quote]


hoi hoi

ik weet niet of je al heen bent geweest kitty, maar ik las bij toeval je vraagje..ik ben bio-vrouw en woon in arnhem en heb mijn haar laten verlengen aldaar, omdat ik echthaar mooier vind dan nep...en ik ben er nog steeds zeer blij mee...ik kleur het soms en wassen gaat net als je eigenhaar enz.Ik hoop dat je hier iets aan hebt liefs van mij voor jou .
Vrijheid is het recht niet te hoeven liegen over jezelf!
gast
Eredivisie
Berichten: 802
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 12:18

Bericht door gast »

Hoihoi,

Donderdag de 20e ga ik heen voor een intake-gesprek om eens te horen wat de mogelijkheden zijn. Ik ben al heel blij om te horen dat het het jou goed bevalt!

Dank je wel,

Liefs, Kitty.
gast
Eredivisie
Berichten: 802
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 12:18

Bericht door gast »

Even een klein verslagje van mijn bezoek aan VHI:

Eerlijk is eerlijk: wanneer je eigen haar niet meer is zoals je het wilt hebben, kunnen zij er iets heel moois van maken. Haast niet van echt te onderscheiden. Maar...

Heb je echter zo'n extreme levensstijl zoals ik (veel sporten, freediving, werken in een tropische kas) dan kan het mis gaan. Op plaatsen waar geen haar meer groeit lijmt men nieuw haar. Die lijm blijkt oplosbaar in.... water. Douchen is geen probleem, maar langdurig zwemmen, duiken of zelfs zweten doet de lijm oplossen (in tegen stelling wat ik dus eerder postte...). Voor een zeemeermin geen goede oplossing. :-?

Ik zal dus plan "B" uit de kast moeten halen...

Liefs, Kitty.
Gebruikersavatar
Cynthia
Chat Ops
Berichten: 1824
Lid geworden op: ma mei 26, 2003 19:49

Bericht door Cynthia »

Hoi Kitty

DIs is wel een vreselijke tegenvaller voor je. Want je had er best hoge verwachtingen van toch?
En wat houdt jouw plan B precies in?

De teruggroei op mijn minder behaarde plekken gaat niet tot heel langzaam. Ik ben nu anderhalf jaar bezig met finisteride, meer dan een jaar met andro, en een half jaar met oestro's. Je schijnt er veel geduld voor te moeten hebben (voor zover het terugkomt tenminste).
Cyn.
gast
Eredivisie
Berichten: 802
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 12:18

Bericht door gast »

Ja, dat is inderdaad een fikse tegenvaller. Maar ik had wel rekening gehouden dat men een beetje gouden bergen beloofde, hoor. het zag er allemaal te mooi uit. Maar alleen door er langs te gaan had ik zekerheid.

Dat plan "B" behelst alleen echt haar extensies. Dat kale plekje op mijn voorhoofd kan er niet mee gered worden, maar door wat te spelen met het lange haar zal het nauwelijks opvallen.

Ja, ik weet dat de kans dat haar terugkomt nimimaal is. Toch er nog steeds kans, want er zit nog wel een soort donshaar. De kaalheid is gelukkig wel gestopt.

Nou, goed, even diep ademhalen en weer verder gaan!

Liefs,

Kitty
Martiene
dagelijks aanwezig
Berichten: 228
Lid geworden op: za mei 11, 2002 13:59
Locatie: Drenthe

Bericht door Martiene »

Erg jammer voor je Kitty.
Hopelijk lukt plan B wel.

Ik heb wel eens gehoord dat het gelukt was maar het blijft erg dun en kwetsbaar haar. Althans bij die persoon.
Omdat ik wel een vrouw wil zijn, maar het niet wil worden. (©martiene)
liefs.
gast
Eredivisie
Berichten: 802
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 12:18

Nieuw haar groeit in Haarlem...

Bericht door gast »

Tja, dat is soms wel eens het nadeel van een forum: de ervaringen zijn allemaal persoonlijk, en daar kan nog wel eens verschil in zitten. Bij de een zus, en bij de ander zo. Naja, maakt ook niet uit, ik zie het wel.

Plan "B" is inmiddels in werking gesteld, en komende donderdag zal ik eens bij Haarcreaties in Haarlem (http://www.haarcreaties.nl/) horen wat de mogelijkheden zijn... Ik heb daar mijn haarwerken die ik nu toepas in onderhoud.

Nieuw haar groeit dus nu in Haarlem :D
Liefs,

Kitty
gast
Eredivisie
Berichten: 802
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 12:18

Bericht door gast »

Soms zit het mee, soms zit het tegen. Laat nu net dat laatse weer eens van toepassing zijn...

Plan "B" maakt plaats voor plan "C". Mijn eigen haar is wel lang genoeg voor extensions, maar het wordt er nog niet mooier op.
Zaak is dat mijn haar nog even langer moet groeien voor het beste resultaat. Ik krijg (nou, ja, krijg...) dus nu tijdelijk twee haarwerken om die periode te overbruggen. Die periode zal ongeveer 6 maanden zijn.

Het goede bericht is dat dat dunne plekje op mijn voorhoofd straks probleemloos wordt weggewerkt met extensions. Zij gaan een kopie van mijn huidige haarwerk maken, dus met een pony....

Groetjes,

Kitty.
Gebruikersavatar
Chantal C.
Forumdiva
Berichten: 1759
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 12:27
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Chantal C. »

Kitty Mermaid schreef:Het goede bericht is dat dat dunne plekje op mijn voorhoofd straks probleemloos wordt weggewerkt met extensions.
Ik had een aantal maanden geleden ook een dunne plek op mijn voorhoofd. Ik heb toen ook over extensions nagedacht, alleen werd me dat door degene die ze eventueel kon zetten, afgeraden. Volgens haar zou het er lelijker uit gaan zien dan zonder.

Inmiddels 6 maanden later is het vrijwel dichtgegroeid. Veel vitamine B tot je nemen is goed voor je haargroei!
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
gast
Eredivisie
Berichten: 802
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 12:18

Bericht door gast »

Nee, er worden geen extensions in het dunne haar gezet, maar er rond om. Door er wat creatief mee om te gaan wordt het visueel weggewerkt, en kan het dunne haar (als het zich zal herstellen) eronder groeien.

Liefs,

Kitty.
Plaats reactie