Monica Dreamgirl schreef:Verder zijn er wel degelijk travestieten die zich als vrouw kleden om een man aan de haak te slaan, al zijn dat meestal prostituees, dus ook dat beïnvloed de beeldvorming.
Een jaar of 10 geleden was ik elke zaterdag avond in de iT te vinden, samen met mijn toenmalige vriendin en enkele van haar studiegenootjes. Op een dag ging het (homofiele) neefje van een van die meisjes ook mee, zal nooit het moment vergeten waarop hij in een strak jurkje, volledig opgemaakt, de trap afkwam. Ik was toen zelf nog niet 'uit de kast' en nogal aangedaan dat iemand die ik persoonlijk kende dus kennelijk ook travestiet was. Voorzichtig navragen bij zijn nichtje leerde me dat het net iets anders was: hij had namelijk behoefte aan een man, viel op hetero's en dus was travestie voor hem een hulpmiddel bij het versieren. In de iT zelf had hij er niet zo heel veel aan (op zich waren er wel hetero's daar maar die waren er op verdacht dat een hoop vrouwen in die tent in werkelijkheid mannen waren) maar op de daaropvolgende afterparty sloeg hij inderdaad iemand aan de haak waarvan het vrij zeker was dat deze 'het' niet wist ..
Later leerde ik een homo kennen die elke week als vrouw uitging hoewel hij niet echt travestiet was, maar puur om mannen te versieren: hij zag er als vrouw namelijk een stuk beter uit dan als man, en kwam op deze manier dan ook aan zijn lovers. We hebben daar wel eens een uitgebreide discussie over gehad: ik wilde zelf wel als vrouw uitgaan maar kon toen nog niet (was vlak voordat mijn vriendin & ik uit elkaar gingen), hij kon het wel maar wilde het eigenlijk niet. Voor hem was het kleden & opmaken puur een middel en niet het doel.
Een andere gay wiens insteek hetzelfde was ging trouwens nog een stuk verder, kwam via het illegale circuit aan hormonen en heeft zich zelfs laten ombouwen omdat zijn vriend (een rijke oudere Brit, een of andere hoge pief) dat wilde (..). Ik kom haar nog wel eens op een party tegen, prachtvrouw die niet te klagen heeft over mannelijke aandacht.
Toch zijn dit echt uitzonderingsgevallen, ook in de gay wereld zijn de meeste travestieten echt travestiet vanwege een bepaalde drang, of hooguit omdat ze kicken op de aandacht waarbij het versieren niet eens zo belangrijk is. Sterker nog, volgens een vriend van me die regelmatig 'op de hak' uitging werkte het alleen maar tegen, want als hij dan al een leuke vent tegenkwam die hem zag zitten, was dat meestal niet het geval wanneer deze hem later als man zag ..
Waarom mensen dan toch de conclusie trekken dan een man zich als vrouw kleedt met het doel andere mannen te versieren? Ik denk inderdaad vanwege de redenatie die Kim ook al aankaartte: mannen vallen op personen die zich vrouwelijk kleden (meestal zijn dat dan ook vrouwen

), dus als een man zich vrouwelijk kleedt doe hij dit omdat hij wil dat andere mannen op hem vallen. Zo krom als ik weet niet wat maar helaas: ik heb zelf meerdere malen ondervonden dat het zo werkt (met als negatieve uitschieter een afterparty waarbij ik door 2 jongens hardhandig in de hoek werd geduwd onder de vraag waarom ik ze probeerde te versieren).
Het werkt trouwens nog verder: als je als vrouw een travestiete vriend heb ben je volgens een hoop mensen ook lesbisch. Tja ..
Maar goed, vooroordelen zullen altijd blijven bestaan en in de meeste gevallen kan ik er niet eens boos om worden. Probeer zelf maar eens te bedenken hoeveel onjuiste conclusies wij trekken over dingen waar we niet 1-2-3 affiniteit mee hebben. Het enige wat je kan doen is jouw' manier van' belichten, in de hoop dat mensen daardoor anders tegen dingen aan gaan kijken, of in ieder geval begrijpen dat het niet altijd zo duidelijk is als ze denken. Ik heb in mijn 'tv-uitgaansperiode' vele, vele gesprekken gehad met mensen van diverse pluimage, tot aan de grootste coke-dealer van Amsterdam toe, en wat me opviel: een heleboel waren bereid om anders over dingen te gaan nadenken. Werkte trouwens 2 kanten op: je zult mij dan ook nooit horen zeggen dat alle criminelen tuig zijn

Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.