Wat als anderen,ongevraagd handtastelijk worden
Moderator: Moderators
-
- ff weer wat posten
- Contacteer:
Wat als anderen,ongevraagd handtastelijk worden
Hallo meiden,hier Bé van de zee,
een vraagje die bij mij nu aktueel voorkomt.
Ben transseksueel,en ga dikwijls uit,kleed me zoveel als normaal mogelijk.
Ben al in mijn 6é maand van de hormoontjes,en heb dus borsten,een B-cup.
Niets aan de hand,ware dat sommige meiden,en ook mannen,in mij nog twijfelachtig een man zien.
Waar zij dan eens willen testen,om mij borsten,ongevraagd eens te bepotelen,in het voorbijgaan.
Dit is mij reeds verschillende malen gebeurd op een fuif of danscafe.
Heb ze de eerste maal een mot verkocht,weet dat dit niet de juiste oplossing is,heb er wel aan toegevoegd,dat ze ervan moeten blijven,en dat ik ook niet aan de hunne kom.
Graag ook jullie ervaring hiermee,Hoe lossenjullie dit op.
Er zijn nochtans genoeg manieren om dit te weten te komen.
Groetjes van Bé-ke
een vraagje die bij mij nu aktueel voorkomt.
Ben transseksueel,en ga dikwijls uit,kleed me zoveel als normaal mogelijk.
Ben al in mijn 6é maand van de hormoontjes,en heb dus borsten,een B-cup.
Niets aan de hand,ware dat sommige meiden,en ook mannen,in mij nog twijfelachtig een man zien.
Waar zij dan eens willen testen,om mij borsten,ongevraagd eens te bepotelen,in het voorbijgaan.
Dit is mij reeds verschillende malen gebeurd op een fuif of danscafe.
Heb ze de eerste maal een mot verkocht,weet dat dit niet de juiste oplossing is,heb er wel aan toegevoegd,dat ze ervan moeten blijven,en dat ik ook niet aan de hunne kom.
Graag ook jullie ervaring hiermee,Hoe lossenjullie dit op.
Er zijn nochtans genoeg manieren om dit te weten te komen.
Groetjes van Bé-ke
De wereld draait door,hopelijk vind ik in de toekomst,een levensgezellin
- Chantal C.
- Forumdiva
-
- ff weer wat posten
- Contacteer:
Hallo Chantal,Best mogelijk,
maar ging naar buiten,en had geen drank meer bij me.
Aan mij mogen ze het persoonlijk komen vragen,zal hen zeggen hoe het in elkaar zit,maar die handtastelijkheden tolereer ik niet.
Moeten toch nog meiden zijn die hiermee,een mindere ervaring hebben.
Maar de hamvraag blijft:hoe ga je er mee om?
Groetjes van Bé-ke,doei.........X X X
maar ging naar buiten,en had geen drank meer bij me.
Aan mij mogen ze het persoonlijk komen vragen,zal hen zeggen hoe het in elkaar zit,maar die handtastelijkheden tolereer ik niet.
Moeten toch nog meiden zijn die hiermee,een mindere ervaring hebben.
Maar de hamvraag blijft:hoe ga je er mee om?
Groetjes van Bé-ke,doei.........X X X
De wereld draait door,hopelijk vind ik in de toekomst,een levensgezellin
- Kim Femme
- dagelijks aanwezig
Al meer dan 2500 jaar geleden adviseerde de Chinese wijsgeer Confucius:BE_VAN DE ZEE schreef:Maar de hamvraag blijft:hoe ga je er mee om?X X X
"Als aan verkrachting niet valt te ontkomen, ga dan op je rug liggen en geniet ervan"
groetjes,
Kim Femme.
"Verdroom je leven niet, leef je dromen"
http://www.flickr.com/photos/kim_femme
Ik ken een meisje dat verkracht is, aan wie jij eens zou moeten proberen uit te leggen wat zo grappig is aan jouw opmerking.Kim Femme schreef:Al meer dan 2500 jaar geleden adviseerde de Chinese wijsgeer Confucius:BE_VAN DE ZEE schreef:Maar de hamvraag blijft:hoe ga je er mee om?X X X
"Als aan verkrachting niet valt te ontkomen, ga dan op je rug liggen en geniet ervan"
groetjes,
Kim Femme.
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
- Monica Dreamgirl
- ForumFan
Hoi Bé,
Ik ben wel eens in m'n kruis gegrepen door een man die wilde controleren wat er zit. Ik was te verbouwereerd om hem een ros te verkopen en kwam niet verder dan "hé joh, doe normaal." Het was uitermate vernederend.
Ik weet niet wat ik een volgende keer zou doen. Ik zou hem graag een naaldhak in z'n ogen planten, maar zo lenig ben ik niet. Misschien een knietje terug. Wij weten in elk geval precies waar het pijn doet. Uitleggen lijkt me in het geval van dit soort grijpgrage types niet aan de orde.
groetjes,
Monica
Ik ben wel eens in m'n kruis gegrepen door een man die wilde controleren wat er zit. Ik was te verbouwereerd om hem een ros te verkopen en kwam niet verder dan "hé joh, doe normaal." Het was uitermate vernederend.
Ik weet niet wat ik een volgende keer zou doen. Ik zou hem graag een naaldhak in z'n ogen planten, maar zo lenig ben ik niet. Misschien een knietje terug. Wij weten in elk geval precies waar het pijn doet. Uitleggen lijkt me in het geval van dit soort grijpgrage types niet aan de orde.
groetjes,
Monica
- Kim Femme
- dagelijks aanwezig
[quote="Ik ken een meisje dat verkracht is, aan wie jij eens zou moeten proberen uit te leggen wat zo grappig is aan jouw opmerking.[/quote]
Hi Maruscha,
Ik heb ooit deze uitspraak ergens gelezen. Vond en vind ik nog steeds grappig. Bij het citeren heb ik bewust en nadrukkelijk een knipoog geplaatst! Want in de praktijk mag zoiets natuurlijk nooit gebeuren. Kort en goed: een ander dient z'n handen gewoon thuis te houden, hierover mag geen enkel misverstand bestaan!
groetjes,
Kim Femme.
Hi Maruscha,
Ik heb ooit deze uitspraak ergens gelezen. Vond en vind ik nog steeds grappig. Bij het citeren heb ik bewust en nadrukkelijk een knipoog geplaatst! Want in de praktijk mag zoiets natuurlijk nooit gebeuren. Kort en goed: een ander dient z'n handen gewoon thuis te houden, hierover mag geen enkel misverstand bestaan!
groetjes,
Kim Femme.
Hoihoi Be en Monica,
die verhalen over borsten/kruis grijpen klinken me erg bekend, is mij in mijn beginfase ook wel eens overkomen.
Het vervelende is, is dat je als (zichtbare) TS/TV in de ogen van mensen, of liever gezegd mannen, een entiteit bent, geen man, geen vrouw, dus alle omgangsvormen en gedragscodes komen dan te vervallen. Met niet alleen de bekende greep in de borsten of het kruis, maar ook de meest intieme en persoonlijke vragen.........voor wat betreft de intieme en persoonlijke vragen: gewoon omzeilen of terugkaatsen. Exhibitioneer je niet, een vergissing die heel erg veel TS'en maken, op hun werk, in het dagelijks leven, enz. Je bent toch niemand *nadere* uitleg verschuldigd? Het valt me wel eens op dat het vooral TS'en (in transitie) zijn die mensen de meest persoonlijke zaken vertellen, wat de toehoorders never nooit niet over zichzelf zouden vertellen. Zet je zelf niet voor schut......
Voor wat betreft handtastelijkheden: meestal kun je het wel aan zien komen door de lichaamstaal die (meestal) hij spreekt, dus op tijd fysieke afstand nemen, door je afstandelijk op te stellen, zeker als je merkt dat 'ze' het al over je hebben.
Als uitgaande TS/TV moet je helaas een heel fijn gevoelige radar hebben om narigheden te voorkomen......maar niet uitdagend gedrag wil ook nog wel eens helpen. En het begrip 'uitdagend gedrag' is op velerlei manieren uit te leggen, met name en vooral voor TS/TV's, die toch al geen geboren vrouwen zijn.
Heel veel succes,
groetjes Mila.
die verhalen over borsten/kruis grijpen klinken me erg bekend, is mij in mijn beginfase ook wel eens overkomen.
Het vervelende is, is dat je als (zichtbare) TS/TV in de ogen van mensen, of liever gezegd mannen, een entiteit bent, geen man, geen vrouw, dus alle omgangsvormen en gedragscodes komen dan te vervallen. Met niet alleen de bekende greep in de borsten of het kruis, maar ook de meest intieme en persoonlijke vragen.........voor wat betreft de intieme en persoonlijke vragen: gewoon omzeilen of terugkaatsen. Exhibitioneer je niet, een vergissing die heel erg veel TS'en maken, op hun werk, in het dagelijks leven, enz. Je bent toch niemand *nadere* uitleg verschuldigd? Het valt me wel eens op dat het vooral TS'en (in transitie) zijn die mensen de meest persoonlijke zaken vertellen, wat de toehoorders never nooit niet over zichzelf zouden vertellen. Zet je zelf niet voor schut......
Voor wat betreft handtastelijkheden: meestal kun je het wel aan zien komen door de lichaamstaal die (meestal) hij spreekt, dus op tijd fysieke afstand nemen, door je afstandelijk op te stellen, zeker als je merkt dat 'ze' het al over je hebben.
Als uitgaande TS/TV moet je helaas een heel fijn gevoelige radar hebben om narigheden te voorkomen......maar niet uitdagend gedrag wil ook nog wel eens helpen. En het begrip 'uitdagend gedrag' is op velerlei manieren uit te leggen, met name en vooral voor TS/TV's, die toch al geen geboren vrouwen zijn.
Heel veel succes,
groetjes Mila.
Misschien kan ik er zelf absoluut niet om lachen omdat ik het van te dichtbij heb meegemaakt (heb ooit een keer uren op haar in moeten praten omdat ze zelfmoord wilde plegen) maar sommige dingen worden volgens mij niet goed gemaakt door een emoticon.Kim Femme schreef:Hi Maruscha,Maruscha schreef:Ik ken een meisje dat verkracht is, aan wie jij eens zou moeten proberen uit te leggen wat zo grappig is aan jouw opmerking.
groetjes,
Kim Femme.
Daarnaast vind ik het uberhaupt te makkelijk om zo'n opmerking af te doen met 'het is maar een grapje' - ook de basis voor vele racistische moppen bijvoorbeeld.
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
Tijdens het uitgaansleven heb ik gelukkig nog nooit meegemaakt dat iemand handtastelijk werd. Vreemd genoeg wel in de prive-sfeer. Dat gebeurde tijdens een familiefeestje en bijna iedereen had al het nodige op. Plots wordt er naar mijn borsten gegrepen om totaal onbekende redenen, waarbij ik ook nog de nodige hoeveelheid bier over mij heen kreeg.
Nu zijn mijn borsten nog groeiende en de persoon greep dan ook in mijn prothesen...
Ik moet eerlijk zeggen dat ik eerst wat verbouwereerd was, maar ik heb de persoon in kwestie met mijn vlakke hand een aardige mep in het gezicht verkocht en ben weggegaan. Einde feest.
Later zijn er nog een hoop woorden over geweest. Maar ik ben nu veel voorzichtiger geworden met mensen die een borreltje op hebben...
Kitty.
Nu zijn mijn borsten nog groeiende en de persoon greep dan ook in mijn prothesen...
Ik moet eerlijk zeggen dat ik eerst wat verbouwereerd was, maar ik heb de persoon in kwestie met mijn vlakke hand een aardige mep in het gezicht verkocht en ben weggegaan. Einde feest.
Later zijn er nog een hoop woorden over geweest. Maar ik ben nu veel voorzichtiger geworden met mensen die een borreltje op hebben...
Kitty.
- Monica Dreamgirl
- ForumFan
Hoi Mila,maar niet uitdagend gedrag wil ook nog wel eens helpen.
Voor de goede orde: ik droeg die avond een spijkerbroek en een trui (het was winter) en ik gedraag mezelf sowieso niet uitdagend. "Afstandelijkheid" is mijn tweede naam zodra er mannen in de buurt zijn. Maar zodra de drank in de man is heeft de man in kwestie dat dus niet meer door. Zie ook het verhaal van Kitty. En dan kan je radar nog zo gevoelig zijn, soms zie je het echt niet aankomen.
Die begrijp ik niet.En het begrip 'uitdagend gedrag' is op velerlei manieren uit te leggen, met name en vooral voor TS/TV's, die toch al geen geboren vrouwen zijn.
Verder was het niet in m'n beginfase, ik ging al een aantal jaren de deur uit en was ook al eerder in de betreffende kroeg geweest. Ik geloof ook niet dat dat wat uitmaakt. Het kan iedereen overkomen.
Dat mensen vragen stellen maakt me niet uit. Ik snap best dat ze nieuwsgierig zijn, en tot op zekere hoogte wil ik die nieuwsgierigheid best bevredigen als dat leidt tot meer begrip over wie wij zijn. Ik zeg altijd: "je mag me alles vragen, maar ik garandeer niet dat je antwoord krijgt." Dat leidt meestal tot hele leuke gesprekken.
groetjes,
Monica
- Kim Femme
- dagelijks aanwezig
Hi Maruscha,
Het was niet mijn bedoeling om te kwetsen. Dat dit kennelijk wel gebeurd is spijt mij.
Groetjes,
Kim Femme.
Het was niet mijn bedoeling om te kwetsen. Dat dit kennelijk wel gebeurd is spijt mij.
Groetjes,
Kim Femme.
- Kim Femme
- dagelijks aanwezig
Op deze twee vragen wil ik toch ook inhoudelijk nog reageren.Graag ook jullie ervaring hiermee,Hoe lossenjullie dit op.
Mijn TV-beleving speelde zich tot begin van dit jaar uitsluitend af in de veilige, huiselijke kring met af en toe een bezoek aan een T&T-avond en de fantastische T-feesten bij Fun4Two. Maar zoals vele anderen wilde ik ook een stapje verder. Dat heeft geleid tot museumbezoeken in travestie. Ik liep daar weliswaar met klotsende oksels en nog net niet knikkende knieën rond maar het waren toch geweldige belevenissen. Op dit forum heb ik ze in een tweetal topics beschreven. (Racine’s posting van gisteren waarin zij verhaalt over de positieve ervaringen tijdens haar museumbezoek herken ik dan ook helemaal.) Tot nu toe heb ik me als T dus louter in veilige omgeving opgehouden. Geen probleem dus.
Echter, diep in mij dient zich het verlangen aan naar een volgende fase in het naar buiten treden en, het kan helaas bijna niet anders, die zal minder veilig zijn.
Mocht ik dan onverhoopt in een vervelende situatie verzeild raken dan zal ik primair proberen er met een vriendelijke glimlach en een kwinkslag uit te komen. Lukt dit echter niet, dan maar fysiek geweld middels een vuistslag of naaldhak. Maar ziet de situatie er ècht grimmig uit dan red je het daarmee natuurlijk ook niet.
Nu heb ik me laten vertellen dat er fraaie, neutrale verpakkingen pepperspray te koop zijn die je zo aan de riem van je schoudertas of broeksriem kunt gespen. Hiermee kan je dan effectief een belager van je afslaan zonder blijvende schade toe te brengen. Ik vraag me af of ik zoiets niet moet overwegen.
Eigenlijk triest natuurlijk, maar als je toch zelf het conflict niet hebt opgezocht mag je dan wel het risico lopen te worden opgezadeld met een, mogelijk levenslang, trauma door toedoen van anderen?
Wat is jullie mening?
Groetjes,
Kim Femme.
Ik heb van de zomer een incident meegemaakt:
Ik zat 's nachts om drie uur voor mijn huis een wijntje te drinken als Wendy. Als ik voor mijn huis zit, zit ik dus op straat langs een vrij drukke wandelroute.
Achteraf niet zo slim.
Komt er een om een vuurtje te vragen en daarna begon hij handtastelijk te worden. Greep in mijn 'borsten' en probeerden mijn hand naar zijn kruis te krijgen.
Hij probeerde ook nog opnamen te maken met zijn mobieltje.
Uiteindelijk heb ik hem weggejaagd.
Achteraf probeerde mijn zus mij te overtuigen dat ik aangifte moest doen.
Niet gedaan, maar achteraf had ik het wel moeten doen denk ik.
Uit principe, en voor je zelfwaarde, want de persoon was natuurlijk nooit meer te achterhalen.
Dat een dergelijke aangifte misschien wat vreemd over zou komen bij de politie, snap ik wel. Maar misschien ook juist daarom.
Ik zat 's nachts om drie uur voor mijn huis een wijntje te drinken als Wendy. Als ik voor mijn huis zit, zit ik dus op straat langs een vrij drukke wandelroute.
Achteraf niet zo slim.
Komt er een om een vuurtje te vragen en daarna begon hij handtastelijk te worden. Greep in mijn 'borsten' en probeerden mijn hand naar zijn kruis te krijgen.
Hij probeerde ook nog opnamen te maken met zijn mobieltje.
Uiteindelijk heb ik hem weggejaagd.
Achteraf probeerde mijn zus mij te overtuigen dat ik aangifte moest doen.
Niet gedaan, maar achteraf had ik het wel moeten doen denk ik.
Uit principe, en voor je zelfwaarde, want de persoon was natuurlijk nooit meer te achterhalen.
Dat een dergelijke aangifte misschien wat vreemd over zou komen bij de politie, snap ik wel. Maar misschien ook juist daarom.
kernel panic: root of unknown type; Not syncing
- mireille
- Eredivisie
Helaas, die mogen we eigenlijk niet hebben... maar goed er zal best wel aan te komen zijn als je weet hoe en wat en waar als met zoveel dingen. Een legaal alternatief is een busje waarmee je iemand tot smurf omtovert.Kim Femme schreef: Nu heb ik me laten vertellen dat er fraaie, neutrale verpakkingen pepperspray te koop zijn die je zo aan de riem van je schoudertas of broeksriem kunt gespen.
Still hacking my gender anyway ¯\_(ツ)_/¯ Ried mai blåg!