Met het openbaar vervoer
Moderator: Moderators
Met het openbaar vervoer
Ik zit mezelf wat af te vragen, Ik wil binnenkort als vrouw gaan leven maar ik ben afhankelijk van het openbaar vervoer. IK heb een OV kaart maar daar staat op dat ik een man ben en er staat ook een foto op, die nu al niet meer zo op mij lijkt.
Wat voor problemen kan ik verwachten als ik als meisje in de bus stap en mijn OV kaart laat zien waar duidelijk Man op staat?
Wat voor problemen kan ik verwachten als ik als meisje in de bus stap en mijn OV kaart laat zien waar duidelijk Man op staat?
Hoi Luciel,
De kans is aanwezig dat een conducteur vervelend gaat doen. Maar ook elders kunnen problemen ontstaan. Als ik jou was, zou ik even contact opnemen met Astrid. Zij kan jou namelijk een bewijs geven over jouw situatie. Heb ik ook gedaan en volgende week krijg ik het bewijs.
Groetjes,
Edith
De kans is aanwezig dat een conducteur vervelend gaat doen. Maar ook elders kunnen problemen ontstaan. Als ik jou was, zou ik even contact opnemen met Astrid. Zij kan jou namelijk een bewijs geven over jouw situatie. Heb ik ook gedaan en volgende week krijg ik het bewijs.
Groetjes,
Edith
Ok, doe ik meteen na de vakantie.Edith schreef:Hoi Luciel,
Groetjes,
Edith
Hoi Florieke,
Het bewijs van Humanitas heb je inmiddels van mij ontvangen waar je twee pasfoto's op kun vastplakken. Van Prof. Dr. Weijmar Schultz heb ik gisteren een Engelstalige brief op UMCG-papier ontvangen met de volgende tekst:
Groetjes,
Edith
Het bewijs van Humanitas heb je inmiddels van mij ontvangen waar je twee pasfoto's op kun vastplakken. Van Prof. Dr. Weijmar Schultz heb ik gisteren een Engelstalige brief op UMCG-papier ontvangen met de volgende tekst:
Van Astrid krijg ik nog een (Engelstalige) brief waarin mijn paspoortnummer is verwerkt. Als ik me nu nog niet kan legitimeren dan weet ik het ook niet meer.Prof. Dr. Weijmar Schultz schreef:To whom it may concern,
Edith de Jonge, born 18-11-70, is under treatment of the Groningen Gender Team because of genderdysphoria: male-to-female. She is now on the real-life test, and uses medication (Androcur en Estradiol).
Yours sincerely,
Prof. dr. W.C.M. Weijmar Schultz,
gynaecoloog
PK GYNAECOLOGIE UMCG
<Handtekening van Prof. Dr. Weijmar Schultz>
Groetjes,
Edith
Ik ben ook afhankelijk van het openbaar vervoer en reis
best wel vaak met bus,trein en tram.
Ik gebruik de ouderwetse strippenkaart of het gewone treinkaartje.
Bij controles nooit problemen gehad.
Naast mijn "wettelijke" legitimatie heb ik ook altijd mijn pasje van
de LKG en de verklaring van het genderteam (in het nederlands en
engels) bij me. Gelukkig ben ik wat dat betreft nog geen problemen
tegen gekomen.
best wel vaak met bus,trein en tram.
Ik gebruik de ouderwetse strippenkaart of het gewone treinkaartje.
Bij controles nooit problemen gehad.
Naast mijn "wettelijke" legitimatie heb ik ook altijd mijn pasje van
de LKG en de verklaring van het genderteam (in het nederlands en
engels) bij me. Gelukkig ben ik wat dat betreft nog geen problemen
tegen gekomen.
please try to understand
take my hand
be free of all the pain
you hold inside
you cannot hide
I know you tried
to feel
take my hand
be free of all the pain
you hold inside
you cannot hide
I know you tried
to feel
Edith schreef: Van Prof. Dr. Weijmar Schultz heb ik gisteren een Engelstalige brief op UMCG-papier ontvangen met de volgende tekst: ...
Zo'n begeleidend schrijven heb ik ook, maar dan van Tanja van Hengel. Daarnaast een kaartje wat te doen in geval van een ongeval (adressen van mijn behandelaars en mijn huidig hormoongebruik) Daar staat m'n oude en nieuwe naam op, immers, op mijn ID kaart en mijn rijbewijs staat nog mijn oude naam.
Sindsdien nooit meer problemen.
Liefs, Kitty.