Barbie’s Web Site Promotes Gender Confusion ???

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
isabel
dagelijks aanwezig

Barbie’s Web Site Promotes Gender Confusion ???

Bericht door isabel »

Barbie’s Web Site Promotes Gender Confusion

The iconic Barbie Doll has become another tool for promoting gender confusion among children. On the Barbie Web site there is a poll that asks children their age and sex. The age choices are 4-8, but as Bob Knight, Director of CWA’s Culture & Family Institute, notes children are given three options for their choice of gender. Click http://www.cwfa.org/play.asp?id=cw20051230a to listen.

Afbeelding

bron: http://www.cwfa.org/articles/9788/CWA/misc/
Monica Dreamgirl
ForumFan

Bericht door Monica Dreamgirl »

Hoi,

The Concerned Women for America. Het ziet er uit als zo'n extreem-rechtse club gristelijke, blanke fatsoensrakkers. Eng dus.
Maar eh... de opgevoerde directeur van hun Cultuur en Familie Instituut is een man. In een vrouwenbeweging. Dus wie is hier nu in de war? ;-)

Verder is het in de makers van Barbie.com vooral te prijzen dat ze kinderen die derde optie geven. Leve Barbie!

groetjes,

Monica
kim dietrich
ForumFan

Bericht door kim dietrich »

Sorry, maar het is een Cultuur en Familie Instituut. Dat is iets anders dan wat hier de vrouwenbeweging is. En een directeur kan daar prima, want deze vrouwen vinden dat een man nog een echte man moet zijn en dan kan hij als directeur dus prima op zijn plaats zijn.

Ja, die derde optie lijkt leuk. Maar de bedenkers van Barbie worden zo vreselijk onder druk gezet. Ze proberen Barbie te verkopen en dan zijn zulke geruchten niet leuk. Die derde optie zal dus snel verdwenen zijn.

Wat ik informatief vind, is dat gewone mensen die derde keuze opvatten als een bedreiging van de gevestigde orde. Het is wel goed dat we eens horen dat mensen die derde mogelijkheid niet alleen vreemd vinden, maar ook ronduit gevaarlijk. Zo kun je het dus ook zien.

Laten we dat nu niet onmiddellijk afdoen door ze uit te maken voor christelijke fatsoensrakkers. Die mensen denken er op een andere manier over dan wij. Mag je ze dat kwalijk nemen?

Misschien is het juist wel goed als T's zich eens wat meer zouden realiseren dat ze voor de nodige mensen een soort maatschappelijk en politiek gevaar vormen.

Kortom, probeer die roze T-bril eens even een momentje af te zetten.

Groetjes,

Kim D.
T's aller landen, verenigt u en trekt ten strijde!
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

kim dietrich schreef:Wat ik informatief vind, is dat gewone mensen die derde keuze opvatten als een bedreiging van de gevestigde orde. Het is wel goed dat we eens horen dat mensen die derde mogelijkheid niet alleen vreemd vinden, maar ook ronduit gevaarlijk. Zo kun je het dus ook zien.
Je hebt gelijk. Die derde optie wakkert die mensen hun angst aan: is het mogelijk dat iemand niet man/niet vrouw is? Of dat je zoiets niet weet terwijl je toch duidelijk een slurfje/gaatje hebt? En, zo ja, is het mogelijk dat ik, die altijd dacht dat ik man/vrouw was, toch in werkelijkheid iets anders ben?

Nee, dan vooral snel de deksel op die emoties: weg met die derde optie, ik ben gewoon man/vrouw en een ander moet niet zo gek doen!

Kortom: natuurlijk mag/moet je mensen de tijd geven om ergens aan te wennen, maar volgens mij moet je er verder geen rekening mee willen houden. Net zo min als dat je met sterke homofobe gevoelens rekening wilt houden: mensen hebben het recht om eruit te zien zoals ze willen en om te houden van wie ze willen - wat hun omgeving daar verder ook van meent te moeten vinden.

Als je dat recht niet (op een vriendelijke manier, bijvoorbeeld door gewoon in alle rust jezelf te zijn) voor jezelf opeist dan laat je je leven door wat iedereen vindt dat jij wel/niet mag. In feite dus: door wat jouw uiterlijk bij een ander raakt aan angst, verdriet, pijn. Het zou net zoiets zijn als tegen de mannen of vrouwen waar jij jaloers op bent zeggen "ehm... zou je morgen iets anders aan willen trekken en er wat minder mooi uitzien? Want zoals je er nu uitziet maak je mij jaloers op jou". Niemand die dat reëel vindt. Maar als je omgekeerd iemand tegenkomt die tegen jou zegt "jij mag niet ... doen" of "jij mag er niet ... uitzien" dan moeten we dat accepteren en ons gedrag daarop aanpassen - want die ander zou ons wel eens bedreigend kunnen vinden?

Als je je eigen leven ingewikkeld wilt maken moet je vooral gaan leven naar de mening van een ander van wat jij wel/niet mag... Mijn advies: leef je eigen leven. Draag de kleren die in jouw ogen goed passen bij een situatie - en gedraag je zoals dat bij jou past. Daar houd je het uiteindelijk het langst bij vol. Heb er ook vertrouwen in dat een ander dat gaat accepteren - de meesten doen dat namelijk gewoon! En wees eens niet zo bang voor die laatst overgebleven bange, boze, cynische blik of opmerking vanuit je omgeving...

Tot slot: ik was het afgelopen weekeind in mijn winkelcentrum, daar rende een meisje van een jaar of 20 mij achterna:
Zij: "Mag ik u een krant aanbieden?"
Ik: "Jawel..."
Zij: "Leest u deze krant wel vaker?"
Ik: "Welke krant is het?"
Zij: "Het Parool"
Ik: "Nee, die lees ik eigenlijk nooit..."
Zij: "Mag ik u nog wat vragen?"
Ik: "Ja..."
Zij: "Bent u een man of een vrouw?"
Ik: "Ehm... Goeie vraag. Ik ben als man geboren, maar voel me vrouw".
Zij: "Nou, ik vind het er in ieder geval mooi uitzien!"

Voor iedereen die bang is voor negatieve reacties: dit soort situaties komt dus ook voor. En waarom zou je je als T* ook niet als een verrijking mogen zien van deze wereld?

Groetjes,

Frederique
N.B: leuk detail: de krant bevatte geen voorblad en begon op pagina 3.
Kijk ook eens op de genderkalender !
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Frederique_ schreef:Mijn advies: leef je eigen leven. Draag de kleren die in jouw ogen goed passen bij een situatie - en gedraag je zoals dat bij jou past. Daar houd je het uiteindelijk het langst bij vol. Heb er ook vertrouwen in dat een ander dat gaat accepteren - de meesten doen dat namelijk gewoon! En wees eens niet zo bang voor die laatst overgebleven bange, boze, cynische blik of opmerking vanuit je omgeving...
Frederique, dat heb je mooi verwoord.......

......nu nog maar zelf volledig erna leven en scheit eraan hebben, wat andere daarvan vinden, maar je bent goed op weg :wink:

De acceptatie komt vanzelf, als iedereen kan zien, dat je een eigen style hebt ontwikkelt, waar je volledig achter staat......uitzonderingen daargelaten, die tellen toch nie.....

En zoals Kim zegt, met mensen met andere voorstellingen, moet je rekening houden, maar verder niks van aantrekken......immers telt voor de meesten hier op aarde de tweescheiding met de stereotype assesoires, want dat vinden hun dus spannend.....en ja, het betekend soms heel wat, zich erover heen te zetten......

groetjes
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Frederique schreef:
Als je je eigen leven ingewikkeld wilt maken moet je vooral gaan leven naar de mening van een ander van wat jij wel/niet mag... Mijn advies: leef je eigen leven. Draag de kleren die in jouw ogen goed passen bij een situatie - en gedraag je zoals dat bij jou past. Daar houd je het uiteindelijk het langst bij vol. Heb er ook vertrouwen in dat een ander dat gaat accepteren - de meesten doen dat namelijk gewoon! En wees eens niet zo bang voor die laatst overgebleven bange, boze, cynische blik of opmerking vanuit je omgeving...
Dat heb je inderdaad mooi verwoord Frederique.

Ik ben dan ook helemaal niet bang voor de boze cynische bange blikken of opmerkingen uit mijn omgeving, maar dat wil niet zeggen dat ik geen angsten heb. Wat vreemden er van vinden vind ik niet zo interessant zolang ze maar geen geweld gebruiken, en aan het gros van mijn directe omgeving kan ik wel schijt hebben zoals Mara dat zo treffend zei, maar er bestaat ook nog zoiets als consequenties. Als ik me altijd zo zou kleden (ook als ik dat gepast vind in die situatie) als ik zou willen, dan heeft dat bepaalde consequenties. Dat betekent dat ik of die consequenties moet aanvaarden, of me moet aanpassen. Ik kies voorlopig nog voor dat laatste, zelfs al maakt dat mijn leven soms ingewikkeld.

Irene
Kleine stapjes
Monica Dreamgirl
ForumFan

Hoi Kim,

De man is directeur van het Cultuur en Familie Instituut dat onderdeel is van de Concerned Women for America. Dat de CWA iets anders is dan de Europese vrouwenbeweging had ik ook al door. De vrouwenbeweging was bedoeld om vrouwen te emanciperen, de CWA probeert zoveel mogelijk mensen te onderdrukken.

Effe een rondje over hun site gemaakt: ze zijn voor het traditionele gezin als enige samenlevingsvorm en tegen homosexualiteit. Ze zijn tegen abortus, euthanasie en stamcelonderzoek. Ze beweren dat ze voor religieuze vrijheid zijn, maar daarmee bedoelen ze alleen de vrijheid van gristenen om homo's te beledigen. Ze linken door naar een site die beweert dat The DaVince Code een duivels boek is en zo is er nog een heleboel meer te vinden. Waar de bezorgde vrouwen vooral bezorgd over zijn is dat de wereld één grote liberale poel van verderf wordt waar niemand meer in de Here Jezus gelooft en iedereen maar doet waar-ie zin in heeft om daar gelukkig van te worden. Kijk, en daar ben ik dan weer bezorgd over, want Nederland voldoet al aardig aan dat beeld en dat is dus precies de wereld waarin ik graag leef.

Natuurlijk zijn er een heleboel 'gewone' mensen (ik ben overigens ook een gewoon mens) die het bedreigend vinden dat er mensen rondlopen zoals jij en ik. Daar ben ik me zeer van bewust. Maar zoals Frederique al zei: dat wil niet zeggen dat ik me daar bij neer moet leggen. Integendeel. Ik weet dat ik bedreigend ben voor iedereen die liever vasthoudt aan de sekse tweedeling. Alleen: de realiteit is dat ik me niet bedreigend opstel, maar dat de 'gewone' mensen ervoor kiezen om mij als een bedreiging te zien!

En ja, dat neem ik ze zeker kwalijk. Helemaal als het om een club rechtse, homofobe Amerikanen gaat. En die mensen heb je hier ook hoor, daar niet van, gelukkig alleen niet zoveel. Dan zitten ze bij de SGP en zijn ze wat minder militant dan de CWA, of ze zitten bij extreem-rechtse clubjes en dan hebben ze minder met religie dan de CWA.

Natuurlijk oefenen dit soort bewegingen druk uit op de Barbie-fabrikant, zoals ze druk uitoefenen op bioscopen en tv-kanalen om films als Brokeback Mountain of Transamerica niet te draaien en zoals ze bommen leggen bij abortusklinieken.

Moet ik daar begrip voor hebben? Hopelijk niet toch zeker. Ik vind dat homofobie, transfobie, hypocrisie en bekrompenheid met kracht bestreden moeten worden. Elk bedrijf dat daar een steentje aan bij wil dragen verdient steun en applaus. Dus ook Barbie.

En nee, ik heb vroeger nooit met Barbie's gespeeld.

groetjes,

Monica
mireille
Eredivisie

Bericht door mireille »

Monica, lees je soms ook geenstijl.nl ? :D

Hoe dan ook, het is ronduit triest die polarisering die je in Amerika ziet... het schijnt echt dat door die hoeveel-jaar-ook-alweer Bush de normen en waarden klok 50 jaar terug is gezet. En aan de andere kant wat vroeger erg strict was met normen en waarden gaat er nu tegen in. Wat dat betreft vind ik Amerika net zo erg als welke andere fundamentalistische staat dan ook.

http://www.foksuk.nl/imggif.php?i=/upload/d1116.gif
Still hacking my gender anyway ¯\_(ツ)_/¯ Ried mai blåg!
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Fundametalisme is hot, om maar even in modetermen te blijven, maar ik blijf het verontrustend vinden. Ik heb ideeen voor een roman die zich afspeeld in een fundamentalistische feminine staat, waar iedere vorm van mannelijkheid maatschappelijk onwenselijk is, maar door het fundamentalistische karakter is het bepaald niet de heilstaat die de stichtsters voor ogen hadden.

Irene
Kleine stapjes
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Irene schreef:Ik heb ideeen voor een roman die zich afspeeld in een fundamentalistische feminine staat, waar iedere vorm van mannelijkheid maatschappelijk onwenselijk is, maar door het fundamentalistische karakter is het bepaald niet de heilstaat die de stichtsters voor ogen hadden.
Het is al geschreven:
The book is set in a future where women rule the world. And they rule it with an iron fist. Men are excluded from all positions of power and relegated to second-class status. Society has experienced a complete role reversal of the sexes. The women are the politicians, business leaders and generals, while the men are secretaries, clerks and maids. Men are not permitted to hold political office or even vote, serve in the military or the police force.

Berger takes the reversal to the most extreme lengths. In Berger's imagined world, it is the men who wear dresses and skirts. They wear panties and stockings, put on makeup to make themselves pretty, and show off their shaved legs in high-heeled shoes. The women wear business suits and crewcuts, and sport fake beards and moustaches. They bind their chests, because thanks to cosmetic surgery, in this society it is the men who wear breasts, in the form of large silicone breasts.

Nowhere is the reversal more complete than in the area of sex. Both the male and female genitals have become superfluous organs. Here it is the female who penetrates the male. Thus, in "normal" sexual intercourse, the female vagina has been replaced by the male anus, and the male penis has been replaced by a strap-on dildo worn by the female (not surprisingly, in keeping with the over-the-top style of this book, Berger at different times describes the dildos used as huge, massive, and enormous. The protagonist of the book, Georgie Cornell relates how his high school prom date attempted to rape him with a dildo the size of a policewoman's club).

A constant theme throughout the book is power, and how women use it to dominate the male population. Sex appears to be just another tool in their arsenal. Georgie sees a psychiatrist to help him with his sexual problems. Georgie is frigid and unable to experience the joy of the male "anal orgasm". Instead he feels pain. And how does his analyst treat him for this problem? She gives him a beating to let him know what real pain is like, and then she essentially rapes him with a massive dildo. Georgie's friend, Charlie, offers his opinion as to what women get out of sex: "Power, pure and simple. What more obvious assertion of power is there? There you (the male) are, on your stomach, helpless, and they're (the female) riding you".

From birth on, men quickly learn their place. They are timid and subservient, meekly submitting to the female power structure. The women are the aggressors in all things, and treat men with a type of casual brutality. Although there are no physiological changes to the sexes, and men are still much larger and more physically powerful than women, in this world they have become the weaker sex. Like most men, Georgie fears women. He is right to fear women - he has been beaten by teachers, doctors, and girlfriends, and has fended off several attempts of rape.

Berger presents a world where the family has been eliminated. Children are born in incubators and raised by the state. Segregated by sex, they attend different schools. The girls get an academic education to prepare them for college, but since boys are considered to not be academically inclined, they take mostly home-economics courses.

To perpetuate the species, women volunteer as egg donors, while the men are drafted into the "Sperm Service". This involves a weekly milking of their sperm, which seems to consist of being masturbated by a machine.

Since the family structure has been eliminated, there is also no marriage. Many men and women do live with together, each seeming to get something out of the relationship. For women, they get free sex and a live-in maid, while men get a nice lifestyle, but more importantly, the physical protection of a women. Rape is a constant theme in the book. It seems to be commonplace and not treated very seriously the women running society (attempted rape is only a misdemeanor).

One thing Berger does is use language to surprise and shock the reader. Thus, to be masculine in the book is to be submissive and weak. Georgie worries about "his effeminate streak of brutality". The first paragraph of the books has Georgie waking up, "his baby-doll nightgown up to his sternum, exposing both his pudenda and his thrusting breasts". When Georgie lives with a famous painter, she is finishing up one of her greatest works titled "The Rape of the Sabine Men", which depicts a bunch of brawny women assaulting terrified male nudes.
Het verhaal vindt plaats in het jaar 2125!!! ;-)

Regiment of Women (1973)
by Thomas Berger

Een van zijn andere boeken -- Little Big Man (1964) -- werd in 1970 verfilmd met Dustin Hoffmann in de hoofdrol. Zoals algemeen bekend, heeft Hoffmann in 1982 de hoofdrool gespeeld in Tootsie, waar hij een man speelde die zich als vrouw heeft verkleed om aan de bak te komen.

Groetjes
Lisa
Laatst gewijzigd door Lisa met een S op do mei 11, 2006 0:00, 1 keer totaal gewijzigd.
If all else fails, buy new shoes
Josette
Forumdiva

Bericht door Josette »

Irene schreef:Ik heb ideeen voor een roman die zich afspeeld in een fundamentalistische feminine staat, waar iedere vorm van mannelijkheid maatschappelijk onwenselijk is, maar door het fundamentalistische karakter is het bepaald niet de heilstaat die de stichtsters voor ogen hadden.
Alle soorten van heilstaat zijn fundamentalistisch en totalitair, omdat ze niet van individueen maar van collectieven en groepen uitgaan. En mensen zijn unieke individueen.

Voorbeeld:
algemeen belang boven groepsbelang, groepsbelang boven persoonlijk belang

Deze zin klinkt heel onschuldig, maar is zoo fout. Zeer totalitair.

Overigens, Klein Orkest heeft een strofe hierover:

Maar wat is nou die heilstaat als er muren omheenstaan,
als je bang en voorzichtig met je mening om moet gaan,
ach wat is nou die heilstaat zeg me wat is-ie waard,
wanneer iemand die afwijkt voor gek wordt verklaard

Klein Orkest - Over de Muur
liefs, Josette
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Ik had iets anders in gedachten, maar ik zal het je laten weten als ik er mee klaar ben. Kan nog wel even duren.

Irene
Kleine stapjes
Wendy B
ForumFan

Bericht door Wendy B »

Josette schreef:
Alle soorten van heilstaat zijn fundamentalistisch en totalitair, omdat ze niet van individueen maar van collectieven en groepen uitgaan. En mensen zijn unieke individueen.

Voorbeeld:
algemeen belang boven groepsbelang, groepsbelang boven persoonlijk belang

Deze zin klinkt heel onschuldig, maar is zoo fout. Zeer totalitair.

Overigens, Klein Orkest heeft een strofe hierover:

Maar wat is nou die heilstaat als er muren omheenstaan,
als je bang en voorzichtig met je mening om moet gaan,
ach wat is nou die heilstaat zeg me wat is-ie waard,
wanneer iemand die afwijkt voor gek wordt verklaard

Klein Orkest - Over de Muur
Liberalisme gaat uit van het individu en heeft toch alle kenmerken van fundamentalisme.
Fundamentalisme betekent dat er nog maar een Waarheid is, en ook de 'Waarheid' dat de wereld uit individuen bestaat kan gevaarlijk worden.
Vrede onstaat alleen uit een machtsbalans tussen verschillende ideologieën.

Gewoon je ogen open houden, 2 kanten van de zaak willen zien, en je eigen keus maken, dat is het enige wat tegen fundamentalisme van welke soort ook helpt.
kernel panic: root of unknown type; Not syncing
kim dietrich
ForumFan

Bericht door kim dietrich »

Leuk dat er na mijn opmerking zo veel los komt in dit draadje.

Het is ook weer wat het oude liedje. Ik zeg (nou ja: schrijf) iets en prompt wordt er in de reactie gedaan alsof ik veel meer beweerd zou hebben. Nee dus, ik heb precies gezegd wat ik gezegd heb. De rest wordt er bij verzonnen.

Ik vind het interessant dat er mensen zijn die openlijk aangeven dat ze zo'n derde optie 'geen man/geen vrouw' bedreigend vinden. Ik vind dat leuk omdat je op een site als deze vooral te horen krijgt dat T's niemand kwaad doen, niemand in de weg lopen, etc. Het is dus eens even een ander geluid, een andere kijk op de dingen en dat vind ik verfrissend en informatief. Een beetje open staan voor andere mensen, heette dat vroeger.
Kortom: natuurlijk mag/moet je mensen de tijd geven om ergens aan te wennen, maar volgens mij moet je er verder geen rekening mee willen houden.
Strekking: deze mensen denken verkeerd, ze krijgen even de tijd om te wennen en als dat dan nog niet gelukt is, pech, kunnen wij er ook niets meer aan doen. Niet te lang getreuzeld met zulke rechtse rakkers.

Sorry, maar dat is precies dezelfde houding waar ik me zo aan erger bij al die mensen die mij niet accepteren omdat ik wel eens een rok heb gedragen of in volledige travestie gelopen heb. Die houding is: wij hebben hier toevallig de macht, wij denken er toevallig anders over, pech voor jou.

Iedereen praat vanuit zijn eigen referentiekader en iedereen die daar niet naadloos in past: krijgt even de tijd en moet zich dan maar naadloos aanpassen.

Ik denk dat dit voor T's een vrij domme houding is. Zodra er een behoorlijk aantal mensen zijn die ons echt als een gevaar of als een verstoring van de openbare orde zien, zijn wij toch echt met een drastische minderheid. Er zijn niet zo gek veel T's die hun kop boven het maaiveld durven uit te steken en de T's die er wel zijn, hebben amper invloed en status. Dus als we op die toer gaan, is het uiteindelijk een verloren zaak. Het is niet zo dat wij de macht hebben om de verkeerd denkende rechtse meute even te corrigeren.

Dat wij vandaag de dag zonder directe problemen en zonder al te veel angst over straat kunnen, is alleen te danken aan het gegeven dat we in een democratie leefden waar het uitgangspunt was dat burgers rechten hadden en rechten moesten hebben. Ik gebruik met opzet de verleden tijd, want de democratie zoals wij die gekend hebben is een snel verdwijnende zaak, helaas. Maar de basis van die democratie is het idee dat iedereen in beginsel dezelfde rechten heeft en dat niemand automatisch meer of beter is dan de ander. En de man of vrouw die dus denkt dat T's een gevaar vormen voor de tere kinderziel heeft in beginsel net zo veel recht van praten als de T die denkt dat die man of vrouw een gevaar vormt voor de samenleving. Een eerste kleine stap die je dan in ieder geval kunt zetten is dat je probeert elkaars standpunt te begrijpen. Maar tegenwoordig ben je dan al snel een softie want de (d.w.z. onze) waarheid is duidelijk.

Het advies van Frederique is om vooral je eigen leven te leiden. Ja, dat moet iedereen natuurlijk. Zo ken ik er nog wel een paar. En dan komt:
Draag de kleren die in jouw ogen goed passen bij een situatie. Heel verstandig, helemaal mee eens. Goede raad voor travo's.

In mijn leven zijn de kleren bijzaak en dat zijn ze ook altijd geweest. De hoofdzaken in mijn leven zijn mijn vrouw/vriendin, mijn kinderen, mijn werk en mijn hobby. En dan kan ik dus niet steeds half of heel in travestie gaan rondlopen. Maar ook als ik wel die tijd had, zou er toch een fundamenteel verschil tussen mij en Frederique blijven, vrees ik.

Ik ben een showgirl. Als ik me verkleed, doe ik dat met het oog op anderen. Om er leuk uit te zien, om er mooi uit te zien, om er apart uit te zien, etc. En dan gaat het er dus om dat het publiek of een deel daarvan het leuk en mooi vindt, etc. Het idee dat men je maar moet accepteren zoals je bent, begrijp ik wel, maar dat geldt voor mij alleen als ik niet verkleed ben, dus niet in travestie of half ben. Als show girl ben ik volledig afhankelijk van mijn publiek en daar doe ik bijna alles voor. Dat is het wedstrijdje. Anders is het geen kunst, zit er geen spanning in. Het idee is dus niet: ik trek me niets aan van dat publiek en ga lekker mijn eigen gangetje. Het idee is: ik doe alles voor dat publiek. En soms lukt dat aardig en soms lukt dat niet of wat minder. Wat is er eigenlijk vrouwelijker?
T's aller landen, verenigt u en trekt ten strijde!
Monica Dreamgirl
ForumFan

Hoi,

Kim schreef:
Dat wij vandaag de dag zonder directe problemen en zonder al te veel angst over straat kunnen, is alleen te danken aan het gegeven dat we in een democratie leefden waar het uitgangspunt was dat burgers rechten hadden en rechten moesten hebben. Ik gebruik met opzet de verleden tijd, want de democratie zoals wij die gekend hebben is een snel verdwijnende zaak, helaas.
Organisaties als de CWA zijn in mijn ogen medeverantwoordelijk voor het verdwijnen van die democratie. Zij zagen namelijk openlijk aan de rechten van iedereen die het niet met ze eens is. Dat doen ze door intimidatie van die mensen, hun politieke vertegenwoordigers, hun media en het bedrijfsleven. Daarom blijf ik het vreemd vinden dat jij zegt dat het 'leuk' en 'verfrissend' is om eens een ander geluid te horen. Interresant is het wel, zeker, het is altijd goed om te weten wat je opponenten vinden. Overigens zijn dit geluid en de bijbehorende methodes al heel oud en door de eeuwen heen te beluisteren geweest van de katholieke kerk tot bij de nazi's.
Het is niet zo dat wij de macht hebben om de verkeerd denkende rechtse meute even te corrigeren.
Nee, maar daar daar kunnen we wel naar streven. Je eindigt je berichtjes met de kreet dat we ons moeten verenigen en ten strijde trekken. Maar waar wil je eigenlijk nog tegen ten strijde trekken als je rechts-fundamentalisme al de moeite niet vindt?

Monica
Plaats reactie