Man weigert alimentatie aan omgebouwde exMeest gelezenBest gewaardeerd
6 oktober 2006
Een man een man, een woord een woord. Deze gevleugelde uitspraak gaat niet op voor een woedende kerel uit Florida: hij wil stoppen met het betalen van alimentatie aan zijn ex-vrouw. Ze heeft zich namelijk omgebouwd tot man.
De man, Lawrence Roach uit het Amerikaanse Seminole, scheidde 18 maanden geleden van zijn vrouw na een huwelijk van 17 jaar. Na het einde van het huwelijk werd vastgelegd dat hij elke maand 1220 dollar (960 euro) aan zijn ex zou betalen. Deze plicht tot alimentatie is Lawrence gedurende anderhalf jaar netjes nagekomen.
Maar Lawrence geeft nu te kennen dat zijn ex onlangs een ingrijpende operatie heeft ondergaan en zich heeft laten ombouwen tot man. "Dit kan niet, dit is vernederend en krenkt me." Lawrence is door de seksuele ingreep klaarblijkelijk erg op zijn pik getrapt: "Ik ben een man en ik betaal geen alimentatie aan een man. Als je niet eens wettelijk met een man kan trouwen, hoe is het dan mogelijk dat je wel bij wet een man financieel moet onderhouden?"
Tja, wie naait nou wie een oor aan…
Bron: Ananova
Reacties
Plaats een reactie
Ger, op 11 oktober 2006 10:11:26
wendy, ik denk dat jij moet leren lezen!! want waar zou die man anders alimentatie voor moeten betalen??? hun hond?? Leer toch lezen!!
alimo_a, op 10 oktober 2006 12:02:50
Ik snap niet waarom ze zo lang getrouwd zijn geweest.Ik neem aan dat als je je laat ombouwen dat je dat al veel eerder weet, waarom dan zo lang wachten of uberhaupt trouwen.....Maar goed: iedereen heeft zijn eigen mening
Sam, op 9 oktober 2006 21:07:49
Ik wil even reageren op de afbeelding die bij dit artikel is geplaatst. Dat vind ik namelijk echt niet kunnen. Omdat je iets niet begrijpt, moet je dan iemand zo belachelijk maken? De afbeelding is totaal niet representatief. Het getuigt alleen maar van fobie jegens 'transgenders'.
Heidi, op 9 oktober 2006 20:39:23
Hij heeft helemaal gelijk! Zijn ex wilt een man zijn en hij moest zijn ex-vrouw ali betalen en niet zijn ex-man !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Niks betaluhhhh.
B. van M., op 9 oktober 2006 20:35:37
Hoe komt ze/hij aan het geld voor de operatie? Natuurlijk, van de alimentatie die haar/zijn ex heeft moeten betalen. Whatever, ze moeten het zelf maar uitzoeken. Het zijn eigenlijk niet onze zaken.
j.klok, op 9 oktober 2006 20:24:19
dit is pas emancipatie van de vrouw! (man) Men krijgt meer recht dan het aanrecht en toch zal de man het winnen in deze situatie!
M.van Dongen, op 9 oktober 2006 20:03:10
Valt wel op dat de vrouwen partij kiezen voor haar...uhhh..hem...haar?En wat voor impact heeft dit op kinderen dan?hallo?
wendy, op 9 oktober 2006 19:59:12
hoezo kinderen evie? waar staat dan dat ze kinderen hebben? leer toch lezen
Evie, op 9 oktober 2006 19:43:26
Ik begrijp wel dat de echte man gekrenkt is maar daar moeten de kinderen toch niet onder lijden,denk toch ook es aan de kinderen!Zij kunnen daar toch ook niets aan doen maar moeten zij dan luxe ontnomen worden
Steven, op 9 oktober 2006 19:30:41
Ik vind dat die man gelijk heeft BAH het is gewoon ziekelijk om alimentatie te betalen aan je omgebouwde ex
Ann, op 9 oktober 2006 19:20:04
Natuurlijk moet hij betalen het is en blijft zijn ex het doet er niet toe van welke sexse men is.
hicham, op 9 oktober 2006 19:16:40
hij heeft gelijk geen sex geen alimenatatie
Wmml, op 9 oktober 2006 18:48:00
Hahaha, only in Amrica...Ik zie het wel gebeuren dat die Man (de echte

mrgbb, op 9 oktober 2006 18:33:57
gelijk heeftie. hij was met haar getrouwd en niet met hem
lyam, op 7 oktober 2006 17:53:19
ja lekker hoor maar na twee keer gedwongen vrijgezel te worden ben ik er wel mee weggekomen .mannen we hebben meer rechten !!!!!!!!!