Ontharen van de schaamstreek

Wat trek jij aan, hoe laat jij jezelf zien en waar haal je je kleding

Moderator: Moderators

Hoe onthaar jij je "genitale zone"?

Permanent dmv laser o.i.d.
2
4%
Epileren
4
8%
Scheren
43
81%
Tondeuse
4
8%
 
Totaal aantal stemmen: 53

Simone XXX
daar ben ik weer
Berichten: 22
Lid geworden op: wo okt 18, 2006 15:40
Locatie: Amsterdam

Ontharen van de schaamstreek

Bericht door Simone XXX »

Hoi dames,

Ik heb vandaag Veet Raséra gebruikt op een van mijn bovenbenen. Een fantastisch resultaat! Er staat echter in de waarschuwingsboodschap op de verpakking dat je het niet mag gebruiken op "de hoofdhuid, het gezicht, de borst en de anale of genitale zones."

Ik vroeg me af waarom je dit goedje niet op je "genitale zone" mag smeren? En heeft iemand dit wel eens gedaan? Waarom mag je het eigenlijk niet op de overige verboden plaatsen gebruiken? Het zou zoveel gedoe schelen :lol:

En wanneer dit nu echt niet aan te raden is, blijft het dan klooien met de Mach3? Of zijn er nog andere tips?

Groetjes,

Simone
gast
Eredivisie
Berichten: 802
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 12:18

Re: Ontharen van de schaamstreek

Bericht door gast »

Simone XXX schreef: Ik heb vandaag Veet Raséra gebruikt op een van mijn bovenbenen. Een fantastisch resultaat! Er staat echter in de waarschuwingsboodschap op de verpakking dat je het niet mag gebruiken op "de hoofdhuid, het gezicht, de borst en de anale of genitale zones."
Dat je het niet op je hoofdhuid moet smeren lijkt me duidelijk, tenzij je kaal wilt worden. Gezicht: de huid van het gezicht is nogal gevoelig. Het goedje kan dus enigszins agressief zijn. Het zelfde geld voor de anale en gentiale zones.

Kitty.
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Gezien de gevoelige huid zie ik niet veel andere mogelijkheden dan te scheren. Wat ik wel als een nadeel ervaar is dat de nieuw doorkomende haartjes soms voor wat jeuk zorgen.

Irene
Kleine stapjes
tijgertje
ForumFan
Berichten: 387
Lid geworden op: di jun 27, 2006 8:35

Bericht door tijgertje »

Irene schreef:Gezien de gevoelige huid zie ik niet veel andere mogelijkheden dan te scheren. Wat ik wel als een nadeel ervaar is dat de nieuw doorkomende haartjes soms voor wat jeuk zorgen.

Irene

Ik Scheer het ook weg
Die jeuk is irritant :(
Jaimee
Eredivisie
Berichten: 620
Lid geworden op: vr dec 24, 2004 21:56
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jaimee »

Ik trek mijn schaamhaar er altijd uit met een paar lapjes hars...

De eerste keren doet het wel pijn maar dat wordt steeds minder...

En soms als ik echt haast heb dan scheer ik het wel eens...
Simone XXX
daar ben ik weer
Berichten: 22
Lid geworden op: wo okt 18, 2006 15:40
Locatie: Amsterdam

Bericht door Simone XXX »

Ik heb net Silx ontharingscrème extra mild gekocht. Dit schijnt speciaal voor het gezicht te zijn. Heeft iemand met dit product ervaring? Ik wil het gaan proberen, en probeer ook een stukje van de zogenaamde "genitale zone", dat is ook gevoelige huid, toch?. Wanneer iemand nu aan de bel trekt kan ik misschien voorzorgsmaatregelen nemen, maar het gaat er sowieso op!

Groetjes,

Simone
Simone XXX
daar ben ik weer
Berichten: 22
Lid geworden op: wo okt 18, 2006 15:40
Locatie: Amsterdam

Bericht door Simone XXX »

Heb net met Veet in-shower ontharingscrème mijn andere been gedaan. Deze was met zo een schuursponsje. De crème is veel dikker en moeilijke op te brengen dan bij de Veet Raséra . Het mag er maximaal zes minuten op blijven zitten maar dan ben je amper klaar met alles insmeren. Dan moet je onder de douche alles eraf schuren. Het schuursponsje nogal heftig op de huid, extra irritatie dus :( . Ook is het zo dat je alle haren in het doucheputje ziet verdwijnen, verstopping op den duur? :-? Eigenlijk moeten ze naast het minuscule sponsje ook een zeefje voor het putje meeleveren. En dan het resultaat. Bij mij is het beduidend minder dan met Raséra. Dit komt onder andere doordat je niet extreem hard wil schuren en doordat de crème zich minder makkelijk laat verdelen. Nee, de in-shower ontharingscrème is het niet voor mij als het aankomt op mijn bovenbenen en de bibs. Iemand anders een andere ervaring?
Groetjes,
Simone
P.S.: Het Silx-experiment houden jullie nog van mij tegoed. :wink:
Tina-45
is nieuw hier
Berichten: 1
Lid geworden op: zo okt 22, 2006 17:25
Locatie: Antwerpen

Bericht door Tina-45 »

Hey,

Ik ben nieuw hier.
Maar ik onthaar mijn benen en mijn schaamstreek steeds meet VEET.
Dit werkt prima.
Voor de benen moet je het produkt langer laten inwerken.
Voor de schaamstreek maximaal 3 minuutjes en overvloedig spoelen met lauw water.


Groetjes Tina
Simone XXX
daar ben ik weer
Berichten: 22
Lid geworden op: wo okt 18, 2006 15:40
Locatie: Amsterdam

Bericht door Simone XXX »

En dan nu het gebruik van Silx ontharingscrème extra mild in de “genitale zone”.

Ik heb de gebruiksaanwijzing gevolgd, deze zegt 3-5 minuten laten inwerken en dan met een soort bot plastic mesje verwijderen en afspoelen met lauw warm water zonder zeep.

Op zich werkt het product prima, maar voor dikkere haren, die ik onder andere heb in mij “genitale zone” heeft het toch langer de tijd nodig dan is aangegeven. Ook op het zakje valt het effect tegen, ondanks dat ik daar niet zeer dikke haren heb. :-? Ik denk dat dit te maken heeft met het feit dat je daar niet echt kracht kan zetten met het scalpel en daardoor minder makkelijk de haar kan breken, wegschrapen. Misschien vallen deze er in de loop van de tijd wel vanaf? :roll:

Verder merk ik dat het scalpel nogal heftig is voor de huid, heel iets anders dan de Raséra van Veet, maar die heb ik nog niet op zulke gevoelige huid gebruikt. Ik denk dat ik de volgende keer gewoon Veet erop smeer en dan met de Raséra de boel er vanaf haal, mede door de aanmoedigende woorden van Tina, dank je! :P :lol: Eens zien wat voor een sporen dit achterlaat op de gevoelige huid.

Ik heb in ieder geval geen pijnlijke bijwerkingen dus binnenkort maar eens op het gezicht proberen :D . Wel heb ik het idee dat dit product beter werkt als de haren iet wat langer zijn, maar dit kan ook visuele schijn zijn. Wanneer je echter een stevige ondergrond hebt en de haren zijn niet te dik dan gaat het heel best. Ik hou mijn hart vast voor mijn gezicht, daar zitten nogal dikke haren. Maar als dit werkt, dan heb ik in ieder geval geen baardschaduw meer als ik dat wil :D ! Gelukkig hoef ik er niet iedere dag voor te zorgen geen baardschaduw te hebben, dus zou dit voor mij een uitstekende oplossing zijn! We zullen zien.

Dank allen voor de tips en ervaringen die jullie hebben gehad. En sorry dat dit het duizendste onderwerp is over ontharen, maar iedere keer is het toch weer anders en iedere keer zijn er ook weer nieuwe producten en nieuwe mensen die weer andere ervaringen hebben.

Liefs,

Simone
Gebruikersavatar
KirstenHershe
ForumFan
Berichten: 373
Lid geworden op: do nov 20, 2003 17:45
Locatie: in your dreams baby...
Contacteer:

Bericht door KirstenHershe »

Mijn persoonlijke ervaring is dat (nat)scheren nog steeds de snelste en meest makkelijke manier is om mij van mijn schaamhaar te ontdoen.
Ik gebruik hierbij wel een scheercreme zodat de huid nadien zowel minder geirriteerd alsook veel gladder is.

Ik heb reeds verschillende manieren gebruikt nl. van Veet tot epileren met hars maar echt handig is dat niet indien je het zelf moet doen.
Um zu wissen, wohin man will, muss man wissen woher man kommt
Zin een fotoshoot? Contacteer me via email of PB!
SeventiesPhotography
Tijn
Eredivisie
Berichten: 505
Lid geworden op: zo mar 12, 2006 19:48

Bericht door Tijn »

Simone XXX schreef:Heb net met Veet in-shower ontharingscrème mijn andere been gedaan. Deze was met zo een schuursponsje. De crème is veel dikker en moeilijke op te brengen dan bij de Veet Raséra . Het mag er maximaal zes minuten op blijven zitten maar dan ben je amper klaar met alles insmeren. Dan moet je onder de douche alles eraf schuren. Het schuursponsje nogal heftig op de huid, extra irritatie dus :( . Ook is het zo dat je alle haren in het doucheputje ziet verdwijnen, verstopping op den duur? :-? Eigenlijk moeten ze naast het minuscule sponsje ook een zeefje voor het putje meeleveren. En dan het resultaat. Bij mij is het beduidend minder dan met Raséra. Dit komt onder andere doordat je niet extreem hard wil schuren en doordat de crème zich minder makkelijk laat verdelen. Nee, de in-shower ontharingscrème is het niet voor mij als het aankomt op mijn bovenbenen en de bibs. Iemand anders een andere ervaring?
Groetjes,
Simone
P.S.: Het Silx-experiment houden jullie nog van mij tegoed. :wink:
je moet ook niet je hele been in een keer doen, maar opdelen in delen van drie ofzo. je moet hiervoor natuurlijk wel de tijd nemen, maar bij mij werkte het geweldig voor mn examenfeest toen m'n benen even flink onthaard moesten worden 8) 8)
spamqueen :P
omfgwtfbbq!!one1
wilmacd_01
daar ben ik weer
Berichten: 15
Lid geworden op: za okt 21, 2006 8:36
Locatie: In omgeving Amsterdam

Ontharen schaamstreek

Bericht door wilmacd_01 »

Ik epileer mijn schaamstreek met de eplilady en heb een goede ervaring hiermee.

De allereerste keer kun je het eigenlijk niet achter elkaar doen omdat het toch wel pijnlijk is.

De latere keren doet het steeds minder pijn en ook komen er steeds minder haren terug.
Ook zijn de haren minder donker, zachter en laten gemakkelijk weer los.

Ook vanwege de lagere tijd die er tussenzit dat de haren terugkomen levert voor mij op dat dit de beste ontharingsmethode is.
Bowine
daar ben ik weer
Berichten: 18
Lid geworden op: za aug 13, 2005 22:09

Re: Ontharen van de schaamstreek

Bericht door Bowine »

Simone XXX schreef:Hoi dames,

Er staat echter in de waarschuwingsboodschap op de verpakking dat je het niet mag gebruiken op "de hoofdhuid, het gezicht, de borst en de anale of genitale zones."

Ik vroeg me af waarom je dit goedje niet op je "genitale zone" mag smeren?
Heb er geen ervaring mee, maar heb gelezen dat je scrotum van dit goedje ontiegelijk rood wordt en pijn gaat doen, had iets met doorbloeding te maken.
Martiene
dagelijks aanwezig
Berichten: 228
Lid geworden op: za mei 11, 2002 13:59
Locatie: Drenthe

Bericht door Martiene »

Weer wat nieuws van tellsell. Een soort washand waarmee je beharing kan verwijderen.
Ik heb met verbazing zitten kijken. Ik kan me ook niet voorstellen dat dat werkt maar volgens de reklame is het resultaat "amazing"
Omdat ik wel een vrouw wil zijn, maar het niet wil worden. (©martiene)
liefs.
Tijn
Eredivisie
Berichten: 505
Lid geworden op: zo mar 12, 2006 19:48

Bericht door Tijn »

ja, dan heb je ook wat zeg, tell sell -_-'. Die kinders daar proberen je ook een ketting aan te smeren met helende eigenschappen :-?
spamqueen :P
omfgwtfbbq!!one1
Plaats reactie