Voel je je als vrouw wel eens man?
Moderator: Moderators
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Voel je je als vrouw wel eens man?
Om dan maar het goede voorbeeld te geven v.w.b. het starten van nieuwe onderwerpen: ik vond Mina's vraag wel een leuke. Ik vind de vraag ook moeilijk.
Ik voel me op het werk regelmatig man, hoewel ik toch als vrouw naar het werk ga en ik (als ik in het toilet in de spiegel kijk) mijzelf toch ook als vrouw zie. Ik vermoed dat dat iets is dat zal moeten gaan slijten: ik loop er bijna 14 jaar rond, waarvan 13 als man...
Wat het moeilijk maakt is: waarom/waar voelt dat nu als man? Ik kan het niet uitleggen. Er zijn vrouwelijke collega's die net zo hanig zijn als ik. Er zijn vrouwelijke collega's die net zo vriendelijk, bot, hard, begripvol reageren als ik. En toch... toch voel ik me daar dan regelmatig man, buiten het werk veel minder. Misschien komt het omdat ik vrijgezel ben en valt het me (juist) daar regelmatig op dat mijn stem nog laag en mannelijk is? Dat het komt dat ik buiten mijn werk mijn stem veel minder gebruik? 't Blijft niet 100% te verklaren...
En jij, Mina? Hoet zit 't met jou?
Groetjes,
Frederique
Ik voel me op het werk regelmatig man, hoewel ik toch als vrouw naar het werk ga en ik (als ik in het toilet in de spiegel kijk) mijzelf toch ook als vrouw zie. Ik vermoed dat dat iets is dat zal moeten gaan slijten: ik loop er bijna 14 jaar rond, waarvan 13 als man...
Wat het moeilijk maakt is: waarom/waar voelt dat nu als man? Ik kan het niet uitleggen. Er zijn vrouwelijke collega's die net zo hanig zijn als ik. Er zijn vrouwelijke collega's die net zo vriendelijk, bot, hard, begripvol reageren als ik. En toch... toch voel ik me daar dan regelmatig man, buiten het werk veel minder. Misschien komt het omdat ik vrijgezel ben en valt het me (juist) daar regelmatig op dat mijn stem nog laag en mannelijk is? Dat het komt dat ik buiten mijn werk mijn stem veel minder gebruik? 't Blijft niet 100% te verklaren...
En jij, Mina? Hoet zit 't met jou?
Groetjes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Hmmmmmmmmmm.........goeie vraag......maar is het ook niet een kwestie van interactie met de buitenwereld?
Ik voel me vrouwelijk, altijd al gedaan, en ik voel me dus niet een vrouw, wel een TS, ook een legitieme identiteit toch?
Ik word dus als vrouw behandeld, en ik krijg standaard (zeer) vrouwelijke cadeautjes, als de gelegenheid zich voordoet, ook van mijn clienten trouwens.
Verder word ik in vrouwelijke zin aangesproken en als zodanig behandeld maar of ik me daardoor vrouwelijker ga voelen? Nee? Denk ik?
Niet dat ik het gewoon voor lief neem hoor, dat niet, ik kan het wel altijd erg waarderen
Of ik me soms man voel? Wa's da?
Misschien een 'lipstick-lesbo' dan? Oh nee, too femme, en ik val op mannen...lolz
Groetjes Mila.
Ik voel me vrouwelijk, altijd al gedaan, en ik voel me dus niet een vrouw, wel een TS, ook een legitieme identiteit toch?
Ik word dus als vrouw behandeld, en ik krijg standaard (zeer) vrouwelijke cadeautjes, als de gelegenheid zich voordoet, ook van mijn clienten trouwens.
Verder word ik in vrouwelijke zin aangesproken en als zodanig behandeld maar of ik me daardoor vrouwelijker ga voelen? Nee? Denk ik?
Niet dat ik het gewoon voor lief neem hoor, dat niet, ik kan het wel altijd erg waarderen

Of ik me soms man voel? Wa's da?

Groetjes Mila.
Inderdaad een hele goeie vraag! Het rare is: ik weet niet eens wat dat is, dat mannelijke gevoel. In m'n verre verleden heb ik wel getracht om me als "man" te gedragen (een beetje afkijken van je directie omgeving), maar dat was gewoon niet overeenkomstig mijn gevoelens. Wel is het zo dat ik bepaalde aspecten van dat "man-zijn" tot op zekere hoogte begrijp, maar sommige aspecten ervaar ik als buitengewoon storend: hanig gedrag, vrouw-onvriendlijkheid en botte onverschilligheid, om er maar eens een paar te noemen.
Mijn huidige directe omgeving behandelt me toch wel als vrouw, ook als ik zonder m'n weelderige haardos rondloop, en dat vind ik buitengewoon plezierig. Frederique noemde het vrijgezellen bestaan: mijn partner (bio-vrouw) is erg belangrijk voor me in m'n vrouwelijke gevoelens, en m'n vriendinnen ook. Zij hebben me zoveel inzichten verschaft in het vrouw-zijn, en daar ben ik ze zeer dankbaar voor.
Groetjes en liefs,
Babette.
Mijn huidige directe omgeving behandelt me toch wel als vrouw, ook als ik zonder m'n weelderige haardos rondloop, en dat vind ik buitengewoon plezierig. Frederique noemde het vrijgezellen bestaan: mijn partner (bio-vrouw) is erg belangrijk voor me in m'n vrouwelijke gevoelens, en m'n vriendinnen ook. Zij hebben me zoveel inzichten verschaft in het vrouw-zijn, en daar ben ik ze zeer dankbaar voor.
Groetjes en liefs,
Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Hoi Babette,
<hanig gedrag, vrouw-onvriendlijkheid en botte onverschilligheid, om er maar eens een paar te noemen. >
Ik ben het niet eens met de 1e 2 argumenten, en in mindere mate wel met 'botte onverschilligheid'. Mannen communiceren nou eenmaal anders dan vrouwen, en dat kan als 'onverschillig' opgevat worden. Maar vrouwen kunnen spreken met dubbele texten, half verborgen boodschappen, en de gemiddelde mannelijke toehoorder is nou eenmaal niet helderziend.
Misschien zou het ook interessant zijn om eens een stelling te poneren in de trant van 'voel jij je meer vrouw/ts als je mannen afkamt en afvalt dmv vooroordelen over mannen'?
Het valt me regelmatig op hoe transen nogal botte uitlatingen kunnen doen over mannen en hun verondersteld gedrag , die meestal niet eens terecht zijn. Ik ken mannen als heel zorgzaam, zachtaardig (zachtaardiger dan vrouwen trouwens!), en voor wat betreft de veronderstelde mannelijke manier van het kijken naar vrouwenlichamen; geen enkele man in mijn omgeving heeft moeite met de hangborsten/dikke kont/cellulitisdijen waar zijn vrouw/vriendin wel moeite mee heeft, die mannen zeggen meestal: ach, je bent al heel mooi en lekker zoals je bent.
Maar heb je vrouwen onderling elkaar wel eens horen afbranden over hun uiterlijk/figuur, al dan niet in bedekte termen en dubbele texten?
Dus hierbij de volgende stelling: 'voel jij je meer vrouw/ts als je mannen afkamt op hun veronderstelde gedrag'?
Groetjes Mila.
<hanig gedrag, vrouw-onvriendlijkheid en botte onverschilligheid, om er maar eens een paar te noemen. >
Ik ben het niet eens met de 1e 2 argumenten, en in mindere mate wel met 'botte onverschilligheid'. Mannen communiceren nou eenmaal anders dan vrouwen, en dat kan als 'onverschillig' opgevat worden. Maar vrouwen kunnen spreken met dubbele texten, half verborgen boodschappen, en de gemiddelde mannelijke toehoorder is nou eenmaal niet helderziend.
Misschien zou het ook interessant zijn om eens een stelling te poneren in de trant van 'voel jij je meer vrouw/ts als je mannen afkamt en afvalt dmv vooroordelen over mannen'?
Het valt me regelmatig op hoe transen nogal botte uitlatingen kunnen doen over mannen en hun verondersteld gedrag , die meestal niet eens terecht zijn. Ik ken mannen als heel zorgzaam, zachtaardig (zachtaardiger dan vrouwen trouwens!), en voor wat betreft de veronderstelde mannelijke manier van het kijken naar vrouwenlichamen; geen enkele man in mijn omgeving heeft moeite met de hangborsten/dikke kont/cellulitisdijen waar zijn vrouw/vriendin wel moeite mee heeft, die mannen zeggen meestal: ach, je bent al heel mooi en lekker zoals je bent.
Maar heb je vrouwen onderling elkaar wel eens horen afbranden over hun uiterlijk/figuur, al dan niet in bedekte termen en dubbele texten?
Dus hierbij de volgende stelling: 'voel jij je meer vrouw/ts als je mannen afkamt op hun veronderstelde gedrag'?

Groetjes Mila.
Hoi hoi,
Wat betreft je stelling kan ik je melden dat ik niet het gevoel heb dat ik mannen afkam, maar eerder hun gedrag als onplezierig ervaar; ik voel me zeker niet meer of minder vrouw/ts om die reden. Als mens-zijnde verbaas ik me vaak over bepaalde omgangsvormen tussen mannen en vrouwen, of mannen onderling of nog beter mensen in het algemeen. Het schijnt ongelooflijk moeilijk te zijn om op een gelijkwaardige en liefdevolle manier met elkaar om te gaan.
Wat betreft de hangborsten, dikke kont en cellulitisdijen gaat dat uitsluitend over het uiterlijk en je weet hoe ik daar over denk. Bovendien houdt het op een mooie dag op dat je een jonge godin/god bent, en begint je lichaam en gezicht er doorleefder uit te zien. Ik moet je eerlijk zeggen dat ik liever mooie doorleefde koppen en lijven zie, dan jonge strakke lijfjes waar het leven nog niet in huisgehouden heeft
Groetjes en liefs,
Babette.
ik ben me er volledig van bewust dat mannen nu eenmaal anders communiceren dan vrouwen. Wellicht heeft het te maken met mijn leefomgeving. De meeste mannen in mijn leefomgeving voldoen maar al te graag aan het eerder beschrevene, en persoonlijk vind ik dat pijnlijk om te zien (desalniettemin heeft een ieder recht op zijn of haar levenslessen). De vrouwen in mijn omgeving zijn veel zachtaardiger en socialer dan de vrouwen die jij beschrijft, maar mijn partner en vriendinnen zitten in de (verstandelijk gehandicapten) zorg en/of het onderwijs, dus misschien ligt het daaraan. Ook is het zo dat je ongetwijfeld overal uitzonderingen op de regel hebt.mila schreef:Hoi Babette,
Groetjes Mila.
Wat betreft je stelling kan ik je melden dat ik niet het gevoel heb dat ik mannen afkam, maar eerder hun gedrag als onplezierig ervaar; ik voel me zeker niet meer of minder vrouw/ts om die reden. Als mens-zijnde verbaas ik me vaak over bepaalde omgangsvormen tussen mannen en vrouwen, of mannen onderling of nog beter mensen in het algemeen. Het schijnt ongelooflijk moeilijk te zijn om op een gelijkwaardige en liefdevolle manier met elkaar om te gaan.
Wat betreft de hangborsten, dikke kont en cellulitisdijen gaat dat uitsluitend over het uiterlijk en je weet hoe ik daar over denk. Bovendien houdt het op een mooie dag op dat je een jonge godin/god bent, en begint je lichaam en gezicht er doorleefder uit te zien. Ik moet je eerlijk zeggen dat ik liever mooie doorleefde koppen en lijven zie, dan jonge strakke lijfjes waar het leven nog niet in huisgehouden heeft

Groetjes en liefs,
Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
ik moest net een wiel verwisselen
kan er niks aan doen maar schaam me kapot
tis net alsof het mijn hobby is en ik zo'n typische in het weekend autowassen en poetsen type ben een stereoptyp waar ik bij vlagen fors allergisch voor ben (en dat zit dan alleen in mijn hoofd)
het interesseerd me geen moer waarin ik rijd, als het maar op lpg, belastingvrij is en ik er 170 mee kan halen, kheb namelijk vrij vaak haast
ik heb het ook met een gaatje boren in de muur om iets op te hangen, ik kan het, ben graag zelfredzaam en zal dus nooit iemand bellen om het voor mij te doen
maar het voelt enorm...tegennatuurlijk
not me
gek, ik heb jarenlang technisch werk gedaan maar ik kon het op een gegeven moment niet meer, het typsche stoerenmannen-gereedschap typ en zo behandeld worden
(ik sta tenenkrommend als ik toevallig bij de praxis zon klustype tegenkomt die ruzie krijgt met ze vrouw omdat zijn ego nu eenmaal bepaald heeft dat hij de man met technische kennis is en de vrouw er volgens hem totaal geen verstand van heeft, plaatsvervangende schaamte)
diep van binnen ben ik erg fijnzinnig en zeur ik om iedere nagel die ietwat beschadigd is
het word echt hoog tijd dat ik nog meer ga toegeven aan mijn gevoel, ik trek het anders niet
(valt momenteel ff niet mee, vandeweek gelaserd, en dan ziet je kop er voor een dikke week uit als een schroothoop)
joy
kan er niks aan doen maar schaam me kapot
tis net alsof het mijn hobby is en ik zo'n typische in het weekend autowassen en poetsen type ben een stereoptyp waar ik bij vlagen fors allergisch voor ben (en dat zit dan alleen in mijn hoofd)
het interesseerd me geen moer waarin ik rijd, als het maar op lpg, belastingvrij is en ik er 170 mee kan halen, kheb namelijk vrij vaak haast
ik heb het ook met een gaatje boren in de muur om iets op te hangen, ik kan het, ben graag zelfredzaam en zal dus nooit iemand bellen om het voor mij te doen
maar het voelt enorm...tegennatuurlijk
not me
gek, ik heb jarenlang technisch werk gedaan maar ik kon het op een gegeven moment niet meer, het typsche stoerenmannen-gereedschap typ en zo behandeld worden
(ik sta tenenkrommend als ik toevallig bij de praxis zon klustype tegenkomt die ruzie krijgt met ze vrouw omdat zijn ego nu eenmaal bepaald heeft dat hij de man met technische kennis is en de vrouw er volgens hem totaal geen verstand van heeft, plaatsvervangende schaamte)
diep van binnen ben ik erg fijnzinnig en zeur ik om iedere nagel die ietwat beschadigd is
het word echt hoog tijd dat ik nog meer ga toegeven aan mijn gevoel, ik trek het anders niet
(valt momenteel ff niet mee, vandeweek gelaserd, en dan ziet je kop er voor een dikke week uit als een schroothoop)
joy
Ik voel me nooit man, maar weet dat de buitenwereld mij wel als zodanig ziet, mijn buitenkant beschermt me ook wel omdat ik kwetsbaar en gevoelig ben. Ik ga het allemaal ook niet bewijzen ook Toch is het belangrijk voor mij mijzelf te zijn dus ook in uiterlijk/lichaam, dat heb ik altijd onderschat, dacht het zo wel te kunnen redden ver verstopt achter mijn lichaam dat toch maar tijdelijk is werkend aan het eeuwige, werkend aan de waarheid leren kennen, en ook een beetje de wereld beter maken
ik denk dat veel buitenstaanders er zo over denken: waarom leer je er niet mee om te gaan? Geef het een plek enz enz
Ik heb er geen moeite mee in bepaalde situaties 'mannelijk' te doen als het een probleem oplost, het is weliswaar liegen maar dat ben ik gewend, lijkt me wel fijn als dat eens afgelopen zal zijn maar alles in kleine stapjes, ik wil geen vertoning van mijzelf maken door ineens te eisen van iedereen mij als vrouw te zien
verder vind ik het niet typisch mannelijk dat je een gaatje boort een band plakt joy, ik denk dat dat meer een aversie tegen je verleden is.
ik zie regelmatig vrouwelijke bouwvakkers of technisch personeel
dat ik totaal a technisch ben is puur toeval
ik denk dat veel buitenstaanders er zo over denken: waarom leer je er niet mee om te gaan? Geef het een plek enz enz
Ik heb er geen moeite mee in bepaalde situaties 'mannelijk' te doen als het een probleem oplost, het is weliswaar liegen maar dat ben ik gewend, lijkt me wel fijn als dat eens afgelopen zal zijn maar alles in kleine stapjes, ik wil geen vertoning van mijzelf maken door ineens te eisen van iedereen mij als vrouw te zien
verder vind ik het niet typisch mannelijk dat je een gaatje boort een band plakt joy, ik denk dat dat meer een aversie tegen je verleden is.

het is in een rol stappen wat me verafschuw ,en aversie, logisch ookDorine schreef:Ik voel me nooit man, maar weet dat de buitenwereld mij wel als zodanig ziet, mijn buitenkant beschermt me ook wel omdat ik
je voel je nooit man, maar hebt wel een mannelijf, wordt als man bekeken en behandeld, wat voel je dan?
Joy
ongeveer zoals ik me nu voel denk ikJoy schreef: je voel je nooit man, maar hebt wel een mannelijf, wordt als man bekeken en behandeld, wat voel je dan?
Joy

Ja geen idee. Ik denk dat je dat pas gaat "voelen" als je genderdysfoor bent. Kijk een biologisch geboren vrouw kan zo mannelijk zijn als ze maar wil, haar vrouwelijkheid verandert daar niet door. Misschien ook niet van een trans, maar de laatste lijkt me veel eerder geneigd te twijfelen aan haar vrouw-zijn, simpelweg omdat ze er zelden bevestiging voor gekregen heeft, zoals andere meisjes. Ja, als je in een mannenlichaam leeft ga je je vanzelf wel man voelen. De vraag is alleen. Wat is nu de werkelijke illusie...het man-zijn of het vrouw-zijn. Of bestaat het allemaal uberhaupt niet? Mijn vriendin van mij draagt bijv nooit jurken of rokken....zit op kruisboogschieten, houdt van stoere boeken, ze heeft iets mannelijks, zou je haast kunnen zeggen...ze voelt zich 100% vrouw, ze hoeft niet te twijfelen aan haar vrouw zijn.Frederique_ schreef: En jij, Mina? Hoet zit 't met jou?
Ik wel. Wat ik ben bestaat niet. Het is niet werkelijk...het bestaat alleen in mijn hoofd. Niemand gelooft het. Soms is het moeilijk het zelf te geloven, hoe vrouwelijk je eigenlijk ook bent en voelt...het blijft een mannenlichaam.
wij moeten onszelf scheppen...geboren laten worden...omdat je er nauwelijks over na kan denken vind ik het volkomen en volmaakt, irrationeel.
liefs,
Mina
dan denk ik : ben je al ziende blind? dan voel ik me k*t en daarna blijft dat gevoel weer een tijdje hangenje voel je nooit man, maar hebt wel een mannelijf, wordt als man bekeken en behandeld, wat voel je dan?
diep gekwetst terwijl niemand wat kwaads doet dan eigenlijk, tenzij ze weten hoe gevoelig dat ligt, leuke vraag Joy
ik was net wel aan het shoppen op een site voor lange vrouwen (rustig is on topic) en nam al mijn maten op: pols.rug.taille,benen was allemaal binnen de marge en dan ben ik nog maar een medium maatje 38 alleen met extra lange mouwen en benen en iets te grote spierballen!! Dat geeft dan weer een beetje zelfvertrouwen
nou ja misschien haal ik hoop uit niets..
, ik voel me slecht
zouden gewoon lange vrouwen nou ook voor trans worden aangezien? op een gegeven moment maakt het ook niemand meer uit denk ik

ik weet niet in hoeverre je al uit de kast bent Minahet bestaat alleen in mijn hoofd. Niemand gelooft het

maar geloof me veel mensen zullen zeggen:
oh was DAT het ! je straalt toch wat uit wat niet klopt
het bestaat niet alleen in je hoofd dat zie je hier toch bij lotgenootjes? het blijft alleen iets waar mensen ook al reageren ze begripsvol heel veel moeite mee zullen houden tot je iets van een eigen leven als vrouw hebt denk ik/hoop ik dan is er gewoon respect, op straat is weer een ander verhaal
het gaat niet vanzelf en niemand zal je aanmoedigen (tenzij het een fout type is) want geluk is ongeveer het laatste wat je in de toekomst logischerwijze te wachten staat. en gezondheid helemaal niet !! dan is het mooiste wat iemand voor je kan doen je als man gelukkig maken hoop dat dat kan voor je, ik heb het allemaal geprobeerd
nou daarvan uitgaande ga je misschien toch verder en maak je er wat van
tja zo zie ik het nu
minimale verwachtingen
maar wel eerlijk
xx
Hoi Mila,mila schreef:Misschien een 'lipstick-lesbo' dan? Oh nee, too femme, en ik val op mannen...lolz
Groetjes Mila.
Ik denk ook dat ik een soort pot ben, en dat ik op mannen val

Hoewel een pot te mannelijk voelt voor me eigenlijk. Maar het vrouw-zijn van een pot - ja...daar heb ik wel iets mee ....en ook weer niet.
Ik heb vandaag een cd gekocht van KD Lang...hymns of the 49th parallel
Ik hoop dat ik eindelijk eens kan ophouden met nadenken...
Ben ik bang dat ik nooit zal vinden wat ik zoek?
Ik voel me soms als van steen...
maar gelukkig ben ik geen steen

Dat scheelt alweer.
x,
Mina
Ja ik vind van wel. En je bent het ook werkelijk. Ik zie mezelf ook liever als vrouwelijk - liever niet als vrouw. Dat ben ik gewoon niet.mila schreef: Ik voel me vrouwelijk, altijd al gedaan, en ik voel me dus niet een vrouw, wel een TS, ook een legitieme identiteit toch?
Man ook niet. In feite besta ik niet

Vroeger was dat vooral zo...Nu merk ik dan mensen mij toch vooral zien als man. Dat geeft een heel rustig gevoel...terwijl ik vroeger best wel als mietje, meisje, homo, gezien werd. Maar ja nu ik die rust heb merk ik dat er iets niet klopt...Ik ben man geworden! Het is me zomaar overkomen...maar het past helemaal niet bij me.Dorine schreef: ik weet niet in hoeverre je al uit de kast bent Mina![]()
maar geloof me veel mensen zullen zeggen:
oh was DAT het ! je straalt toch wat uit wat niet klopt
Dorine schreef:je voel je nooit man, maar hebt wel een
diep gekwetst terwijl niemand wat kwaads doet dan eigenlijk, tenzij ze weten hoe gevoelig dat ligt, leuke vraag Joy
-nee , tis geen leuke vraag, maar vat um niet persoonlijk op,
ik weet wel wat ik voel, ik kan het alleen niet zo makkelijk onder woorden brengen, dat het niet prettig voelt lijkt me duidelijk
ik was net wel aan het shoppen op een site voor lange vrouwen (rustig is on topic) en nam al mijn maten op: pols.rug.taille,benen was allemaal binnen de marge en dan ben ik nog maar een medium maatje 38 alleen met extra lange mouwen en benen en iets te grote spierballen!! Dat geeft dan weer een beetje zelfvertrouwen
nou ja misschien haal ik hoop uit niets..
, ik voel me slecht
zouden gewoon lange vrouwen nou ook voor trans worden aangezien? op een gegeven moment maakt het ook niemand meer uit denk ik
het maakt sowieso weinig mensen iets uit
kijk maar naar jezelf , boeit het jou iets hoe een andererbij loopt? waarschijnlijk niet
zo werkt het andersom ook
![]()