Borstvergroting

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

Guest0
ForumFan
Berichten: 490
Lid geworden op: wo sep 14, 2005 18:23

Borstvergroting

Bericht door Guest0 »

Ik loop er al een tijdje mee rond.

De zomer komt er straks weer aan, korte topjes, leuke shirtjes ect. Maar heel veel kun je als transsksueel zonder borsten nog niet aan hebben.

Nu heb ik nog geen duidelijk andwoord gekregen van mijn gynacoloog, maatschappelijk werkster en pshycholoog van het UMCG of een borstvergroting nou wel of niet vergoed gaat worden.

Als het niet vergoed wordt kan ik beter binnenkort een borstvergroting laten uitvoeren. Aangezien ik nu bijna een jaar aan de hormonen zit, en er nauwelijks iets ziet, ook groeit het niet meer. Ik ken jongens die er nog meer hebben zitten dan ik.

Nu heb ik het geld ervoor om een borstvergroting te betalen, het enige wat ik nog nodig heb is een duidelijk andwoord of het nu wel of niet vergoed wordt.

Miesschien iemand die me op weg kan helpen? :)
Gebruikersavatar
Ciska Lacomte
Banned Lid
Berichten: 569
Lid geworden op: za mei 27, 2006 19:15

Bericht door Ciska Lacomte »

Afgelopen weekend toevallig nog met een paar transen die vlak voor hun SRS zitten over gehad: Nee, Borstvergroting wordt niet (meer) vergoed. Met dank aan Balkenende/Hogenvorst. Misschien als je een uitgebreide(re) polis hebt nog wel, maar dat moet je zelf even opzoeken in de voorwaarden.

Ciska.
Everybody's got something to hide except me and my monkey.
Guest0
ForumFan
Berichten: 490
Lid geworden op: wo sep 14, 2005 18:23

Bericht door Guest0 »

Dat het op dit moment niet vergoed wordt wist ik wel.

Maar mijn gynacoloog vertelde me dat ze ermee bezig waren om het onder SRS te laten vallen. En het op die manier wel vergoed zou worden.

Maargoed, dit klinkt mij raar in de oren, en zelfs ik kan een smoesje verzinnen om het niet te laten vergoeden.

Een vagina is een primaire sekse (hoe je het ook noemt:P) en borsten zijn de secundaire.
Gebruikersavatar
Lianne
dagelijks aanwezig
Berichten: 103
Lid geworden op: di dec 12, 2006 17:52
Locatie: venlo
Contacteer:

Bericht door Lianne »

Naar mijn info wordt het ook niet meer vergoedt nee, of je moet een echte goede uitgebreide polis hebben, maar dan zal het toch vechten worden neem ik aan.

Verder heb ik ook vernomen dat het eigenlijk verstandiger zou zijn om zo'n operatie niet gelijk na 1 jaar hormonen te gaan doen, aangezien het bij de een of ander langer kan duren voordat er iets zichtbaars gebeurd, heb een termijn van ongeveer 2 jaar gehoord van mijn therapeute.
Dit is wat ik je mee wil geven, tsja het is heel moeilijk om zonder borsten als vrouw te leven, maar check dat effe na.
(schijnt zo te zijn dat als je te vroeg borstprotheses neemt, en je eigen gaan achteraf toch nog groeien, geeft beetje vreemd gezicht volgens mij)

groetjes Bibi
Guest0
ForumFan
Berichten: 490
Lid geworden op: wo sep 14, 2005 18:23

Bericht door Guest0 »

Ik las dat na 9 maanden hrt de borsten wel stoppen met groeien.

Mja bijna 12 maanden hrt nu.. En aangezien ik een borstvergroting kan betalen.

Wat zou dat heerlijk zijn om een superleuk shirtje te dragen deze zomer. Heel veel shirtjes kan ik niet aan hebben omdat er gewoon niks zit. :cry:
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

kortom, met een mooi koppie alleen ben je der niet

of is dit nu een voorbeeld van eerlijk maar kwetsend zijn

Joy
gast
Eredivisie
Berichten: 802
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 12:18

Bericht door gast »

Kimyy schreef:Ik las dat na 9 maanden hrt de borsten wel stoppen met groeien.
Houd dat maar op 1,5 tot 2 jaar. Dan pas mag ik een BVG laten doen, als ik dat nodig acht.

Kitty.
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

er schijnt gemiddeld een groeistop te zijn na ongeveer een jaar of 4 5, dan worden ze echt niet meer groter
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

per persoon zal het uiteraard schelen

maar een vu bij, heeft ervaring daarmee, en die komen met 4 a 5 jaar

vandaar ook, gemiddeld
Guest0
ForumFan
Berichten: 490
Lid geworden op: wo sep 14, 2005 18:23

Bericht door Guest0 »

Joy schreef:kortom, met een mooi koppie alleen ben je der niet

of is dit nu een voorbeeld van eerlijk maar kwetsend zijn

Joy
Oh nee hoor, waarom zou ik dat kwetsend opvatten?

Als ik nu een shirtje aan zou trekken met een laag ingesneden decoleté dan zou het er heel apart uitzien.

En om nog 4 jaar te gaan wachten, om uiteindelijk op een kleine B uit te komen (ik noem maar wat) dan ben ik nog niet tevreden want ik wil een C cup. Dat past het beste bij mijn lengte.
Gebruikersavatar
Ciska Lacomte
Banned Lid
Berichten: 569
Lid geworden op: za mei 27, 2006 19:15

Bericht door Ciska Lacomte »

Kimyy schreef:............... om uiteindelijk op een kleine B uit te komen (ik noem maar wat) dan ben ik nog niet tevreden want ik wil een C cup. Dat past het beste bij mijn lengte.
Weet je het zeker Kim? Ik ben 1 meter 98 en ik moet echt niet groter gaan dan een B-cup, anders ben ik net Jerommeke. Nou weet ik niet wat hormonen zullen doen met mijn figuur, maar ik reken er niet op dat ik later genoeg billen en heupen zal hebben als 'tegenwicht' voor een grotere boezem.

Ciska.
Everybody's got something to hide except me and my monkey.
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

ik wet niet of je jezelf ergens mee wilt vergelijken, maar een anne nicole smith, dat was toch een behoorlijk groot wijf

meer beeldvorming:

http://www.tallwomen.org/pictures/
Gebruikersavatar
Ciska Lacomte
Banned Lid
Berichten: 569
Lid geworden op: za mei 27, 2006 19:15

Bericht door Ciska Lacomte »

Dank je Joy. Ik zal ze uitknippen en in mijn agenda plakken. Ik kan er weer een poos tegen ! Nooit geweten dat ik het in me had, zeg... dankje, dankje....

Maar geen erg hoog Vanessa/Tatjana/Dolly Parton- gehalte, hé ?
Gelukkig maar, ik kan namelijk ook niet zingen :wink:

Ciska.
Everybody's got something to hide except me and my monkey.
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

graag gedaan hoor, ik pas er met mijn 1 meter 89 ook zo tussen, ik kan dan weer wel zingen, het klinkt alleen nergens naar, maar dat zeggen alleen mijn antilliaanse buren, en wat weten die nou, die staan 24 uur per dag te koken, met hun dikke achterwerk...
Vicky_
dagelijks aanwezig
Berichten: 164
Lid geworden op: za dec 20, 2003 19:01
Locatie: Venlo

Bericht door Vicky_ »

ik heb het ook na dik een jaar hormonen gedaan...het word inderdaad niet vergoedt...dus daarom had ik ook zoiets van doeiii knal er maar een paar siliconen in....en geen moment spijt van gehad...
Liefs en XXX Vicky

Barbie...Eat Your Heart Out...
Plaats reactie