fenna69 schreef:
de stelling:
Dat je eigen omgeving naar jou toe erg uitgaat van het beeld dat door andere T-mensen in de media wordt neergezet is omdat je er zelf geen beeld tegenoverzet.
Klopt helemaal. maar zou je er niet van maken omdat je er nog geen beeld tegenover hebt kunnen zetten?
wat ik daarmee bedoel. vrienden en kennissen van mij die mijn vriendin nog niet ontmoet hebben en zodoende alleen ts-en van tv kennen. zodra ze haar ontmoet hebben is hun beeld al behoorlijk bijgesteld. maar dit argument is mijns inziens volledig ondergeschikt aan het volgende:
stel je hebt transseksuele gevoelens (voor de meeste van jullie hier redelijk goed te begrijpen) je bent er in zover in dat je het eigenlijk tijd vind worden je omgeving in te lichten... vanavond gaat het gebeuren...
voordat je het vertelt wordt nog even tv gekeken dat is toeval het gaat over een TS..
2 mogelijkheden
1
het is een documentaire over lucy een documentaire die over de problemen gaat waarmee een beginnende ts kan worstelen. lucy maakt een redelijke kans om bij mensen wat compassie los te maken voor ts-en (op het gedeelte over die borsten na dan). je kan nu mooi gebruik maken van die compassie en je hart uitstoten
2
het gaat over een ts die ook zeemeermin wil zijn. kleine kans dat dit gelijk compassie losmaakt maar een grotere kans dat degenen waarmee je aan het kijken bent gaan zeggen dat bij die vrouw toch wel een steekje los moet zitten en ts-en niet sporen. ik denk dat je het deze avond toch maar niet vertelt de drempel is nu wel iets te hoog en dat het uit de kast komen weer een paar weken wordt uitgesteld. bedroeft ga je maar je bedje weer in..
moraal.
Heel fijn dat jullie allemaal uit de kast zijn en zo dus een beeld kunnen neerzetten wat jullie willen en tegenover jullie dat willen. maar houdt ook eens rekening met anderen die misschien iets minder ver zijn. (zijn de meesten volgens mij hier) verhoog hun drempel niet nog eens, maar help elkaar om de acceptatie van T's te verbeteren in plaats van verwarring te creeeren.
groeten robert