Rijden met hoge hakken

Wat trek jij aan, hoe laat jij jezelf zien en waar haal je je kleding

Moderator: Moderators

Linda Love
is nieuw hier
Berichten: 2
Lid geworden op: ma aug 06, 2007 16:46

Rijden met hoge hakken

Bericht door Linda Love »

Hi meiden,
Ik ben erg benieuwd hoe jullie het autorijden met hogehakken aan beleven. Ikzelf heb nog een hoop te leren op dat gebied. Vandaag weer eens geprobeerd om met sandaletjes te rijden. Een ramp gewoon. Ik heb het idee dat ik absoluut geen controle heb over de pedalen :( . Gelukkig had ik een paar balerina's meegnomen :wink: De hakken die ik draag zijn dan wel vanaf 12cm maar m.i. maak een paar cm meer of minder niet echt uit.

Hebben jullie ervaringen en/of tips ik ben erg benieuwd.

xxx Linda
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Ik heb geen ervaring met 12cm, maar ik heb nooit goed begrepen waar de problemen met rijden en hakken vandaan komen. Ik rijd heel vaak en veel met hakken, zonder enige problemen.

Irene
Kleine stapjes
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Hoi Linda,

Je zou niet de eerste vrouw zijn die een speciaal paar "autoschoenen" heeft (mijn moeder houdt echt rekening met welke schoenen ze draagt als ze gaat autorijden).

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
mireille
Eredivisie
Berichten: 837
Lid geworden op: do feb 26, 2004 23:10
Locatie: Schrödingers kast

Bericht door mireille »

Geen problemen, het went. echter, ik zou geen metershoge plateauzolen nemen... schijnen echt erge autoongelukken mee geweest te zijn in japan.
Still hacking my gender anyway ¯\_(ツ)_/¯ Ried mai blåg!
Gebruikersavatar
MarjoleinJ
dagelijks aanwezig
Berichten: 182
Lid geworden op: di jun 26, 2001 2:00
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Bericht door MarjoleinJ »

Hoi die hoi,

10cm is goed te doen - het is wel even wennen/oefenen ;) Ik zou het niet tijdens spitsuur doen.... Meestal als ik terugrijd vanaf de T&T avond.

Met hakjes van minder dan 7cm is het zeker makkelijk te doen vind ik. Niet dat ik nou honderden kilometers ervaring heb maar toch...

groetjes en rijd voorzichtig!

doewieee!

marjolein
Is all that we see or seem
But a dream within a dream?
Gebruikersavatar
joy-ts
dagelijks aanwezig
Berichten: 100
Lid geworden op: za jan 28, 2006 11:07
Locatie: arnhem
Contacteer:

Bericht door joy-ts »

Zelf rijd ik liever zonder schoenen aan, zit wat makkelijker achter het stuur, maar met 8 cm heb ik vaak genoeg gereden, vooral na de hele dag op hakken gelopen te hebben. Dan kan ik ze beter aan houde, kom er anders niet meer in als ik thuis ben.
Gister durfde ik te strijden, vandaag durf ik te winnen.
Gebruikersavatar
petrag
dagelijks aanwezig
Berichten: 107
Lid geworden op: vr mar 02, 2007 16:42
Locatie: enschede

Bericht door petrag »

Ik heb op dit moment geen auto meer, maar ik heb echt het hele land doorgereden met hakken van 6 cm.

Liefs Petra
wees niet man of vrouw, maar wees een mens
Bea-Smit.
Forumdiva
Berichten: 1131
Lid geworden op: za mar 12, 2005 23:09
Locatie: zuidoostdrenthe

Bericht door Bea-Smit. »

Ik rij regelmatig door het land. Afgelopen weekend naar Eindhoven en heb geen enkel probleem met het rijden en hoge hakken. Nu ga ik niet verder dan 10 cm hak en daar kan ik ook heel goed op lopen. Het is natuurlijk ook een gewenning. Ik heb nu meer problemen met lopen op blote voeten dan op hakken. Zal dan ook wel binnenkort weer oefeningen gaan doen om mijn beenspieren op te rekken.

groetjes Bea.
beide sexen te kennen en daar vol van te genieten en te leven
Gebruikersavatar
Ingrid Go
ff weer wat posten
Berichten: 40
Lid geworden op: wo dec 06, 2006 0:26
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Bericht door Ingrid Go »

Inderdaad tot een cm of 7 is het geen enkel probleem. Heb er vandaag nog mee in de auto gezeten, geen probleem. Wat oefening helpt misschien wel.

Liefs Ingrid
Life's What You Make It
Gebruikersavatar
pinkslipper
ForumFan
Berichten: 326
Lid geworden op: do mei 29, 2003 18:59
Locatie: Amsterdam

Bericht door pinkslipper »

Ik kwam nog laatst een nieuwsberichtje tegen met rijden en hoge hakken.
Hoge hakken veroorzaken ongelukken

Het dragen van hoge hakken én auto rijden gaan over het algemeen niet samen. Problemen met hakken die ergens tussen de pedalen blijven steken, zijn vanaf nu voorgoed verleden tijd. Verzekeringsmaatschappij Sheilas’ Wheels heeft namelijk dé oplossing bedacht voor deze gevaarlijke kwestie: de 'driving heels'.

Vier op de vijf vrouwen dragen de verkeerde schoenen tijdens het besturen van hun auto, zo blijkt uit het onderzoek van Sheilas’ Wheels waaraan 754 vrouwen deelnamen. Eén op de tien vrouwen veroorzaakt bijna een ongeluk omdat hun schoen zo af en toe wegglipt en vast komt te zitten. De zogenaamde 'driving heels' voorzien de vrouw van alle gemakken.

Met één druk op de knop veranderen de sensuele stilettohakken in een praktische platte variant. De hoge hakken houden zich schuil binnen in de schoen zodat de bestuurster zich op de weg kan concentreren. Tegenwoordig kunnen dus óók zij elegant en zonder kleerscheuren de auto verlaten.

Bron: Ananova
Think Pink en xxx,
pinkslipper

Van het concert des levens, krijgt niemand het programma.
Gebruikersavatar
Anakin_TS
ForumFan
Berichten: 294
Lid geworden op: vr aug 13, 2004 2:42
Locatie: Zoetermeer

Bericht door Anakin_TS »

Ik kan het wel maar ik vind het ook te gevaarlijk. Als ik hoge hakken draag dan neem ik mijn oude taxi schoenen mee.

Mijn tante vertelde dat als je door Duitsland rijdt met hoge hakken en de politie ziet dat, dan krijg je een boete. Ik weet niet of dat echt zo is.
"Girl! No worries if your Slavic dude let you down!
Before sunrise there is a more courteous and more tall Slavic!
Ты нарисуй мне солнышко и нарисуй закат!

―Centurion to Anakin
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Ik rijd regelmatig in Duitsland, ook met hakken, maar ik kan me niet voorstellen dat de politie (hoe zouden ze het moeten zien) daar iets van zou zeggen.

Irene
Kleine stapjes
Bea-Smit.
Forumdiva
Berichten: 1131
Lid geworden op: za mar 12, 2005 23:09
Locatie: zuidoostdrenthe

Bericht door Bea-Smit. »

Ik rij ook regelmatig in Duitsland en heb geen problemen. Maar heb dan wel hakken, die niet uit kunnen schieten. Meestal een enkelbandje of laarzen. En dan kun je rustig 180 rijden op de autobahn. Zal eens een keer de vraag stellen of dast mag!!!!

Groetjes Bea.
beide sexen te kennen en daar vol van te genieten en te leven
Gebruikersavatar
Anakin_TS
ForumFan
Berichten: 294
Lid geworden op: vr aug 13, 2004 2:42
Locatie: Zoetermeer

Bericht door Anakin_TS »

Vanavond wat vriendinnen bezocht op mijn nieuwe Manfield laarzen, zie rubriek Makeup en kleding. Het is wel te doen, maar als ik de koppeling helemaal indruk moet ik mijn linker voet wel maximaal buigen, dat lijkt mij niet zo goed als ik dat te vaak doe. Met hakken rij ik veel feller. Als ik de BMW weer aan de praat krijg, ga ik kijken of ik daar ook zo ver moet buigen. Voorlopig rij ik in een Astra station.
"Girl! No worries if your Slavic dude let you down!
Before sunrise there is a more courteous and more tall Slavic!
Ты нарисуй мне солнышко и нарисуй закат!

―Centurion to Anakin
Gebruikersavatar
Renate_CD
ff weer wat posten
Berichten: 44
Lid geworden op: di mar 08, 2005 10:47
Locatie: drenthe
Contacteer:

Bericht door Renate_CD »

Wanneer ik alleen in de auto zit en leuke stukken moet rijden draag ik meestal wel hoge hakken, vroeger heel wat km vanaf het werk met hoge hakken gereden.

Ik heb er geen problemen mee, ik rijd misschien zelfs rustiger omdat ik me dan lekkerder voel en geen haast heb.
Misschien ben ik een uitzondering,:oops:
ik ben in ieder geval uitzonderlijk :oops:
Plaats reactie