Hoe zag je er uit voor je transitie?

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

mila
Forumdiva
Berichten: 1404
Lid geworden op: za jan 22, 2005 22:07
Locatie: amsterdam

Bericht door mila »

Nou, dat is een spectaculaire verandering richting vrouwelijk zeg, en dat na krap een jaar hormonen? Geen FFS of zo?
Mijn complimenten!

Mila.
Guest0
ForumFan
Berichten: 490
Lid geworden op: wo sep 14, 2005 18:23

Bericht door Guest0 »

Eind 2004:

Afbeelding

Eind 2006:

Afbeelding
Guest
ForumFan
Berichten: 251
Lid geworden op: di jan 16, 2007 12:27
Locatie: antarctica

Bericht door Guest »

Eind 2004:
Afbeelding

Half 2005:
Afbeelding

Begin 2007:
Afbeelding

Half 2007:
Afbeelding
Gebruikersavatar
mina
Eredivisie
Berichten: 1000
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 13:50

Bericht door mina »

leuk je te zien laura!
mooie meid ben je hoor...

ik heb geen voor of na mn transitie foto's want ik ben nog in transitie ;) naar God knows who and what
maar als je op mn www knop klikt kun je zien hoe ik er nu uitzie...

ik ben echt zo jaloers op jullie haar meiden ! :D

liefs
Guest
ForumFan
Berichten: 251
Lid geworden op: di jan 16, 2007 12:27
Locatie: antarctica

Bericht door Guest »

dank je :)
Tjah wat een potje pillen al niet kan doen... :P
Guest
ForumFan
Berichten: 251
Lid geworden op: di jan 16, 2007 12:27
Locatie: antarctica

Bericht door Guest »

mina schreef: ik ben echt zo jaloers op jullie haar meiden ! :D
whiiiii :)
Kan ik me wel voorstellen... ben blij dat ik nooit geen pruik hoef...
Maar hoe doe jij dat dan?
Gebruikersavatar
mina
Eredivisie
Berichten: 1000
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 13:50

Bericht door mina »

jah had wel wat eerder willen beginnen maar ja! :S
ieder heeft wel wat :)
ik heb nl lang blond haar gehad... tot over mn schouders dus je kunt je mss voorstellen hoe ik dat nu mis
wat ik me wel steeds meer besef is dat ik wss wel behoor tot hsts's (of tg)
toen ik jullie leeftijd had zag ik er ook zo vrouwelijk uit, ook zonder hormonen toen wisten mensen niet altijd of ik een jongen of een meisje was... is nu wel anders 8)
Gebruikersavatar
mina
Eredivisie
Berichten: 1000
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 13:50

Bericht door mina »

laura_girl19 schreef: whiiiii :)
Kan ik me wel voorstellen... ben blij dat ik nooit geen pruik hoef...
Maar hoe doe jij dat dan?
Ik heb er nog geen oplossing voor, zoals je ziet op mn foto's... ik scheer nu mn hoofd helemaal kaal want dat staat meer androgyn...

en de vraag is of ik in transitie ga of niet nu :) daar ben ik nog niet helemaal uit, voor mij is het belangrijkste nu epileren en een oplossing voor mn haar, moet beter ook in die volgorde allemaal...

pruiken zie ik niet zitten, het is enorm sjit want ze zien er bijna altijd onnatuurlijk uit, dus mss extensions en mss dat er wat terug komt als ik aan hormonen ga, maar ik heb er mn hoop niet op gevestigd.
Guest
ForumFan
Berichten: 251
Lid geworden op: di jan 16, 2007 12:27
Locatie: antarctica

Bericht door Guest »

Voor mijn gevoel heb ik zelf ook wel meer haren nu... en dan heb ikhet niet over haar lengte.. Mijn haarlijn is nu gewoon rond... in het begin was het wel wat rechthoekiger en mannelijker...
Ik denk ook dat leeftijd misschien ook een rol speelt en verder heb je nog allerlei middeltjes die *zouden* moeten helpen... mara daar weet ik verder ook niet veel van...
lief dinnetje
Eredivisie
Berichten: 874
Lid geworden op: di aug 29, 2006 19:19

Bericht door lief dinnetje »

Laura schreef :

Kan ik me wel voorstellen... ben blij dat ik nooit geen pruik hoef...


Ja dat is een enorm voordeel hoor.
Het kost je immers een fortuin om je originele haarlijn terug te herstellen ......het is echt zeer vervelend als je al op het ogenblik van je transitie al met een wijkende haarlijn zit.

Trouwens jullie zien er wel goed uit hoor als vrouw.
Geen kritiek, gewoon een eerste indruk op basis van de foto .......
Laura heeft opvallend vrouwelijke (zachte) ogen, terwijl ik bij Patricia en Kimyy een beetje het gevoel heb dat de 'blik' mannelijk is .......
Uiteraard is een foto maar een weergave van 1 specifiek ogenblik.
In Real Life kan dat beeld dus totaal anders zijn.

Groeten,

Melina
mila
Forumdiva
Berichten: 1404
Lid geworden op: za jan 22, 2005 22:07
Locatie: amsterdam

Bericht door mila »

Ik blijf eerlijk gezegd van de ene in de andere verbazing vallen.........ik had gezien Laura's totale onzichtbaarheid als TS verhalen ook iets heel anders qua uiterlijk en gezicht verwacht, eerlijk gezegd?

Mila.
Guest
ForumFan
Berichten: 251
Lid geworden op: di jan 16, 2007 12:27
Locatie: antarctica

Bericht door Guest »

mila schreef:Ik blijf eerlijk gezegd van de ene in de andere verbazing vallen.........ik had gezien Laura's totale onzichtbaarheid als TS verhalen ook iets heel anders qua uiterlijk en gezicht verwacht, eerlijk gezegd?

Mila.
Wat dan?
mila
Forumdiva
Berichten: 1404
Lid geworden op: za jan 22, 2005 22:07
Locatie: amsterdam

Bericht door mila »

<Wat dan?>

Gezien je totale onzichtbaarheid als TS en sjans verhalen een heel
vrouwelijk ogend iemand met een fijn gezichtje...... bijna feeëriek, zoiets.

Blijkbaar worden al die passabiliteitsverhalen strikt persoonlijk beleefd en geinterpreteerd.

Het is wel zo dat ik inmiddels aan mijn verstand en perceptievermogen begin te twijfelen, en aan mijn eigen passabiliteit.

Misschien neem ik mezelf wel in de maling of zo? Ondanks het feit dat ik straat en winkel passabel ben, en gezien mijn werk ook 'client passabel'? Mijn arbeidscontract staat op mevrouw, ik word naar allerlei clienten toe gestuurd als vrouw, en die spreken me weliswaar, ook na regelmatig contact, in vrouwelijke vorm aan, maar toch.......?
Ik laat (oudere) homo-clienten hier even buiten beschouwing, want die hebben een zesde zintuig om TS'en te lezen, die lees ik ook onmiddelijk als homo, ik heb het over de rest, zal ik maar zeggen.

En laatst, toen ik 's avonds laat in een trein vol dronken, schreeuwende, agressieve voetbalsupporters belandde, voor de duur van 2 en een half uur en mij alleen door 1 van hun gevraagd werd 'ga je nou alweer naar het toilet'? waarop ik antwoordde 'ja, om te roken'......, diezelfde voetbalsupporters gingen op station Amersfoort op de vuist met andere passagiers, NS personeel en politieagenten.......
En daardoor een vertraging/omleiding veroorzaakten dus kwam ik vanaf Schiphol richting Amsterdam CS in een trein vol pas aangekomen dronken en minstens zo agressieve engelsen terecht, die verder geen commentaar op mij leverden, gedurende die 20 minuten durende treinreis.

Ik weet het allemaal niet meer te interpreteren, en mag geloof ik blij zijn dat ik zonder kleerscheuren van die treinreizen afgekomen ben, mocht mijn passabiliteit zich alleen in mijn hoofd afspelen.

Mila.
Guest
ForumFan
Berichten: 251
Lid geworden op: di jan 16, 2007 12:27
Locatie: antarctica

Bericht door Guest »

Gezien je totale onzichtbaarheid als TS en sjans verhalen een heel
vrouwelijk ogend iemand met een fijn gezichtje...... bijna feeëriek, zoiets.
Ik heb hier geen sprookjes verteld. Enkel mijn beleving van passabiliteit en reacties van omgeving zodra ik vertelde over mijn 'trans'-zijn...
Guest
ForumFan
Berichten: 251
Lid geworden op: di jan 16, 2007 12:27
Locatie: antarctica

Bericht door Guest »

Ik heb alleen laten weten hoe anderen mensen op mij reageren en door al die ervaringen en reacties weet ik dat mensen het niet doorhadden. De reacties waren tot nu toe: verbazing of ze dachten dat ik grapppig wilde zijn. Ik ga allerlei ervaringen en reacties geen 2 x posten...
Maar waarom zou ik twijfelen over passabiliteit als mensen mij in het dagelijks leven als meisje zien en als ik vertel dat ik in het verkeerde lichaam ben geboren tegen me zeggen.... 'ooow.... *stilte*.... dus je wil het liefste een jongen worden?'

Reacties als van Mina... dat is wel leuk.

Maar Patries jij hebt op alle foto's wel iets te zeuren en zelfs van 2 'transen' waarover op dit forum twijfel is of het transen zijn. AL had ik foto's gepost van een bio-meisje had je nog gezegd 'hoezo is dat passabel... dat is nou niet echt onzichtbaar...'

Verder snap ik de reactie van Mila niet zo en ik ga mee in de reactie van Lisa. Het lijkt mij gewoon dat zowel Mila, Melina Kim en ik in het dagelijks leven als meisje/vrouw worden gezien, en dat mensen het er niet zomaar achter zouden zoeken dat we transen zijn.

Echter kan ik zelf niet oordelen over Mila's passabiliteit (of gebrek daaraan)... ik heb immers zelf geen foto's gezien van haar noch haar ontmoet IRL... en om enkel af te gaan op passabiliteitsverhalen van mensen zelf en de interpretaties daarvan is op dit forum dus echt 'not done' zo is gebleken...

Amen.
Plaats reactie