Onderzoek gezondheid
Moderator: Moderators
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Onderzoek gezondheid
Ik stuur jullie deze oproep/ uitnodiging door van Maaike, student medische antropologie in Amsterdam.
Als je interesse of verdere vragen hebt aan deze studenten, mail dan maar hen zelf maaikemuntinga (at) hotmail.com
Beste...
Denk jij ook wel eens na over je gezondheid? Voel je je gezond, of juist niet?
Wij zijn vier studenten Medische Antropologie die onderzoek doen naar de gezondheidsbeleving bij transgender mensen, en de factoren die hier op van invloed zijn.
Om inzicht te krijgen in dit onderwerp zoeken we mensen die ons binnenkort willen helpen door, in een onofficiele setting, met andere transmensen van gedachten te wisselen over gevoelens van ziekte en gezondheid.
Het resultaat van ons onderzoek kan hopelijk bijdragen aan de al bestaande kennis van ziekte en gezondheid bij transmensen.
We hopen dat je interesse hebt om mee te werken aan ons onderzoek, en ons middels een groepsgesprek en/ of individueel gesprek je ervaringen te willen delen. We ontvangen graag je reactie op maaikemuntinga@hotmail.com
Met vriendelijke groeten,
Charlotte Slingerland,
Mischa Huson,
Mildred Monpellier,
Maaike Muntinga.
Als je interesse of verdere vragen hebt aan deze studenten, mail dan maar hen zelf maaikemuntinga (at) hotmail.com
Beste...
Denk jij ook wel eens na over je gezondheid? Voel je je gezond, of juist niet?
Wij zijn vier studenten Medische Antropologie die onderzoek doen naar de gezondheidsbeleving bij transgender mensen, en de factoren die hier op van invloed zijn.
Om inzicht te krijgen in dit onderwerp zoeken we mensen die ons binnenkort willen helpen door, in een onofficiele setting, met andere transmensen van gedachten te wisselen over gevoelens van ziekte en gezondheid.
Het resultaat van ons onderzoek kan hopelijk bijdragen aan de al bestaande kennis van ziekte en gezondheid bij transmensen.
We hopen dat je interesse hebt om mee te werken aan ons onderzoek, en ons middels een groepsgesprek en/ of individueel gesprek je ervaringen te willen delen. We ontvangen graag je reactie op maaikemuntinga@hotmail.com
Met vriendelijke groeten,
Charlotte Slingerland,
Mischa Huson,
Mildred Monpellier,
Maaike Muntinga.
Kijk ook eens op de genderkalender !
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Waarom zo agressief?
Was je dat voor je transitie ook al? Ik ken je namelijk alleen tijdens/na je transitie Misschien kun je meehelpen met het onderzoek?
Serieus: ik doe mee. 't Helpt altijd wat - ook als er uitkomt dat er geen verschil is. En bij mij herken ik wel een verschil, namelijk dat ik naarmate de transitie vordert meer energie en meer rust begin te krijgen dan ik ooit in mijn mannen-leven gehad heb...
Groetjes,
Frederique
Was je dat voor je transitie ook al? Ik ken je namelijk alleen tijdens/na je transitie Misschien kun je meehelpen met het onderzoek?
Serieus: ik doe mee. 't Helpt altijd wat - ook als er uitkomt dat er geen verschil is. En bij mij herken ik wel een verschil, namelijk dat ik naarmate de transitie vordert meer energie en meer rust begin te krijgen dan ik ooit in mijn mannen-leven gehad heb...
Groetjes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
- Lisa met een S
- Moderator
- Contacteer:
Echt waar? Dat heb ik helemaal gemist! Gauw terug naar de krant! Ik heb alleen maar gelezen dat ze uit de SP-fractie is gestapt.Lisa met een S schreef:Wees een beetje lief voor Morbide, Frederique, want volgens De Volkskrant van vanmorgen is ze de Rita Verdonk van SP afdeling Drachten geworden.
Groetjes en liefs,
Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Kom kom Bibi, een beetje luchtig aub! Zoals vermeld heb ik me al opgegeven voor het onderzoek, en een beetje reuring in de politieke tent vind ik altijd plezierig! Overigens speel ik helemaal niet op de persoon: Morbide moet vooral doen wat zij denkt dat goed voor haar is; daar ga ik niet over en ik heb daar hele neutrale gevoelens bij.Bibi_ schreef:Ga maar weer lekker op de persoon spelen dames
Groetjes en liefs,
Babette.
- Morbide
- Forumdiva
- Contacteer:
Als je een vraag stellen al agressief noemt...Frederique_ schreef:Waarom zo agressief?
Nogal wiedes dat je je gaandeweg een transitie beter gaat voelen. Het lijkt me tenminste wel de bedoeling. Ik ben de laatste paar dagen nogal wat uit m'n doen zoals je wellicht zult begrijpen. Ik doe niet mee aan het onderzoek. Ik vind dat soort dingen helemaal niks. Het duwt transen alleen maar terug in hun hokje. Wel wil ik de studenten veel succes wensen bij het inventariseren van alle pijntjes en kwaaltjes die ze over zich heen gestort zullen krijgen. Transen zijn professionele hypochonders.Frederique_ schreef: Was je dat voor je transitie ook al? Ik ken je namelijk alleen tijdens/na je transitie Misschien kun je meehelpen met het onderzoek?
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
- Morbide
- Forumdiva
- Contacteer:
Ik heb heel medialand over me heen gehad. Allemaal na een opgeklopt sensatie artikel van de Telegraaf. Het artikel uit de LC was een stuk genuanceerder. Je wilt trouwens niet weten wat ik allemaal over me heen heb gekregen nadat men er lucht van kreeg dat ik een trans ben. Het verbaast me overigens dat er zich hier geen GS reaguurders hebben aangemeld.Babette schreef:Echt waar? Dat heb ik helemaal gemist! Gauw terug naar de krant! Ik heb alleen maar gelezen dat ze uit de SP-fractie is gestapt.Lisa met een S schreef:Wees een beetje lief voor Morbide, Frederique, want volgens De Volkskrant van vanmorgen is ze de Rita Verdonk van SP afdeling Drachten geworden.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Hoi Petra,
goed stukje in de LC! Ik moet je eerlijk zeggen dat ik die ex-club van jou maar een raar stel vind! En de drukmiddelen die ze vervolgens gebruiken om je in beweging te krijgen zijn echt "sjiek" te noemen! Lang leve de beschaving!
Groetjes, liefs en sterkte,
Babette.
goed stukje in de LC! Ik moet je eerlijk zeggen dat ik die ex-club van jou maar een raar stel vind! En de drukmiddelen die ze vervolgens gebruiken om je in beweging te krijgen zijn echt "sjiek" te noemen! Lang leve de beschaving!
Groetjes, liefs en sterkte,
Babette.