Post op TS en HIV

Algemeen

Moderator: Moderators

Myle
is nieuw hier
Berichten: 3
Lid geworden op: wo feb 20, 2008 12:48

Post op TS en HIV

Bericht door Myle »

Raar maar waar; het is me ettelijke keren ter ore gekomen dat sommige post op TS'en denken niet vatbaar te zijn voor HIV omdat ze een neovagina hebben.
Het is me een raadsel hoe die post op TS'en zoiets naiefs kunnen veronderstellen, temeer omdat ts'en in de regel meer dan goed geinformeerd zijn over eea.

Hierbij een kleine ontmanteling van deze TS folktale.

Een bio vagina heeft steviger en dikkere vaginawanden.

Een neovagina heeft wanden van voormalige penishuid die doordat die naar binnen geslagen is na verloop van tijd het karakter aan neemt van een slijmvlies dat dunner is dan een bio vagina wand.

Een bio vagina is dermate 'rekkelijk' dat er een baby doorheen kan, en bij seksuele opwinding zich ook voegt.

Een neovagina is 'star' en krap, waardoor er bij gemeenschap miniscule beschadigingen kunnen optreden waardoor idd: een HIV besmetting levensgroot is.
En daar is geen grootgeschapen man voor nodig; een neovagina is dermate krap en 'star' dat ook klein geschapen mannen die minuscule beschadigingen kunnen veroorzaken bij penetratie en gemeenschap.

Neemt niet weg dat ook bio vrouwen kans lopen op een HIV besmetting, maar post op TS'en helemaal, geziend de bovenstaande feiten.

Het meest idiote argument dat ik tot nu toe gelezen heb over 'geen kans op HIV besmetting' bij een post op TS is omdat die geen baarmoeder heeft.

Bio mannen hebben namelijk ook geen baarmoeder, en kunnen toch HIV oplopen.
Via onveilige sex en minuscule slijmvlies beschadigingen dus.

Hoe het kan dat sommige post op TS'en zoiets kunnen veronderstellen is mij een raadsel.

Misschien omdat het een verworven en 'gemonteerd' lichaamsdeel is, wat blijkbaar voor een soort be of vervreemding zorgt?

Myle.
Gebruikersavatar
thea_ts
dagelijks aanwezig
Berichten: 98
Lid geworden op: wo sep 12, 2007 11:49
Locatie: Rotterdam

Bericht door thea_ts »

hmmmmmm merkwaardig hoor. En naief om zo te denken. Een neo-vagina is idd veel gevoeliger voor HIV ed.
JennyChan
ff weer wat posten
Berichten: 30
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 13:27

Bericht door JennyChan »

Maar is 't niet meer "dat overkomt mij niet"-denken dan dat ze echt denken dat ze 't niet kunnen krijgen..?
I'm Conceited. I've Got a Reason~
lief dinnetje
Eredivisie
Berichten: 874
Lid geworden op: di aug 29, 2006 19:19

Bericht door lief dinnetje »

Raar maar waar; het is me ettelijke keren ter ore gekomen dat sommige post op TS'en denken niet vatbaar te zijn voor HIV omdat ze een neovagina hebben.
Het is me een raadsel hoe die post op TS'en zoiets naiefs kunnen veronderstellen, temeer omdat ts'en in de regel meer dan goed geinformeerd zijn over eea.


Geen idee wie zoiets zegt, maar ik denk niet dat je moet gaan vergelijken.
Als je seks hebt met iemand die HIV heeft dan heb je gewoon altijd een kans op besmetting.
En dat is dan al om het even dat je homoseksuele of heteroseksuele contacten hebt.
Als je pech hebt dan kan je het gewoon zitten hebben.

Zelf denk ik niet echt dat ik het niet kan krijgen.
Ik zie het alleen absoluut niet zitten om met een man te vrijen met condoom.
Meer moet je daar in mijn geval niet achter zoeken.
Ik heb me onlangs laten testen, na dus 2 seksuele partners en ik ben dus zeker dat ik niks heb opgelopen.
Ergens zit je wel met de angst hoor, maar als de passie werkelijk oploopt dan is een condoom echt niks voor mij.
Het voelt niet als 'echt' aan bij het vrijen.

Groeten,

Melina
Gebruikersavatar
Sticky
ForumFan
Berichten: 368
Lid geworden op: zo jun 10, 2007 5:18

Bericht door Sticky »

ex-hetero travestiet schreef: Het voelt niet als 'echt' aan bij het vrijen.
Hoi Melina,

Bij een vastere relatie kan ik me dat wel voorstellen, maar of een one night stand dat risico waard is? Ik denk het niet. Ik heb ook wel vaker gelezen dat ts-vrouwen extra vatbaar zijn voor alle soa's, vanwege inderdaad makkelijk kleine wondjes, maar ook het missen van de bescherming die vaginaal vocht biedt.
Beetje zuinig op jezelf zijn mag wel hoor, je hebt er alles voor gedaan om te worden wie je nu bent.

Sticky
Vrouw
Gebruikersavatar
Lianne
dagelijks aanwezig
Berichten: 103
Lid geworden op: di dec 12, 2006 17:52
Locatie: venlo
Contacteer:

Bericht door Lianne »

Hoi Melina,

Ergens snap ik het wel heel goed hoor dat je het vrijen het liefst zonder condoom doet, omdat dat gewoon veel fijner is.

Maar besef ook goed dat die mannen waar je het mee doet, het daar zelf ook niet zo nauw mee nemen, aangezien zij het ook zonder doen.
Je Kunt het nog altijd niet zien of iemand mogelijk HIV heeft, en de vraag is dan idd of een one-night stand het waard is om mogelijk HIV op te lopen.

Je zult tegenwoordig als je het oploopt niet meer zo snel doodgaan, maar kan wel je leven behoorlijk beinvloeden.

Groetjes Lianne
Milf
is nieuw hier
Berichten: 1
Lid geworden op: wo feb 20, 2008 21:21

Bericht door Milf »

TEKST VERWIJDERD
Gebruikersavatar
Sticky
ForumFan
Berichten: 368
Lid geworden op: zo jun 10, 2007 5:18

Bericht door Sticky »

Nee, "even mijn sterretje spoelen", da's romantisch.
Alsjeblieft Mel ;)
Sticky
Vrouw
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door Morbide »

ex-hetero travestiet schreef: Ik heb me onlangs laten testen, na dus 2 seksuele partners en ik ben dus zeker dat ik niks heb opgelopen.
Ergens zit je wel met de angst hoor, maar als de passie werkelijk oploopt dan is een condoom echt niks voor mij.
Het voelt niet als 'echt' aan bij het vrijen.
Hoe kun jij dat nou weten?
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Gebruikersavatar
thea_ts
dagelijks aanwezig
Berichten: 98
Lid geworden op: wo sep 12, 2007 11:49
Locatie: Rotterdam

Bericht door thea_ts »

Ik zou het risico niet nemen met 'sexuele partners' en 'one night stands'
Gebruikersavatar
thea_ts
dagelijks aanwezig
Berichten: 98
Lid geworden op: wo sep 12, 2007 11:49
Locatie: Rotterdam

Bericht door thea_ts »

Lianne schreef:Je zult tegenwoordig als je het oploopt niet meer zo snel doodgaan
Daarom staan ook veel mensen er niet meer zo bij stil om het safe te doen.
Gebruikersavatar
anjatheefee
ForumFan
Berichten: 270
Lid geworden op: vr nov 17, 2006 22:17
Locatie: Flevoland

Bericht door anjatheefee »

de sukkels
Gebruikersavatar
thea_ts
dagelijks aanwezig
Berichten: 98
Lid geworden op: wo sep 12, 2007 11:49
Locatie: Rotterdam

Bericht door thea_ts »

ex-hetero travestiet schreef:Als je seks hebt met iemand die HIV heeft dan heb je gewoon altijd een kans op besmetting.
En dat is dan al om het even dat je homoseksuele of heteroseksuele contacten hebt.
Als je pech hebt dan kan je het gewoon zitten hebben.
Ja, maar das nog altijd heel wat anders dan bewust risicio nemen/lopen.
lief dinnetje
Eredivisie
Berichten: 874
Lid geworden op: di aug 29, 2006 19:19

Bericht door lief dinnetje »

Thea-TS schreef

Ja, maar das nog altijd heel wat anders dan bewust risicio nemen/lopen.


Dat is toch wel wat overdreven.
Ik doe niet mee aan die angstpsychose.

Er zijn in België exact 1474 Mannen tussen 40-44 die besmet zijn met HIV.
Het grootste deel van die mannen zijn dan nog homoseksueel of niet- blank.

http://www.iph.fgov.be/epidemio/epinl/a ... ap_sem.pdf

Bovendien neem je in je leven elke dag een veel groter risico (naar ik veronderstel bewust).
Het verkeer is immers moordend en dat heb je zelf ook vaak niet in de hand.
Neen ik lig er niet echt wakker van.
Ook als je een vaste partner hebt en dus denkt dat je het wel zonder condoom kan doen ben je eigenlijk toch nooit zeker.
Hij moet maar één keer vreemd gaan en je kan het ook zitten hebben.
Neen lig ik verder niet wakker van, ik laat me wel regelmatig testen, ten einde anderen zeker niet te besmetten met om het even wat ......
Maar verder neem ik graag het risico ....

Groeten,

Melina
Gebruikersavatar
thea_ts
dagelijks aanwezig
Berichten: 98
Lid geworden op: wo sep 12, 2007 11:49
Locatie: Rotterdam

Bericht door thea_ts »

ex-hetero travestiet schreef:Er zijn in België exact 1474 Mannen tussen 40-44 die besmet zijn met HIV.

Maar verder neem ik graag het risico ....
Die officiele cijfers zeggen niet veel. Wat dacht je van de mannen die zelf niet weten dat ze hiv positief zijn.

Maar goed, als jij graag Russische roulette wilt spelen, dan moet je dat zelf weten.
Plaats reactie