SM en bondage, heb jij daar wat mee?

Algemeen

Moderator: Moderators

Josette
Forumdiva
Berichten: 1470
Lid geworden op: ma dec 09, 2002 22:51

SM en bondage, heb jij daar wat mee?

Bericht door Josette »

Hallo lieverds,

Heimelijk heb ik al lang interesse in SM en bondage - doch nooit gedaan, ook als vrouw heb ik daar interesse in. Nu is mijn vraag of er meerdere zijn die daar interesse in hebben, en die daar wat meer over willen schrijven.
liefs, Josette
Ajira
dagelijks aanwezig
Berichten: 236
Lid geworden op: di jan 01, 2008 12:39
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bericht door Ajira »

Ik heb nu ongeveer anderhalf jaar een D/s (Dominantie/submissie) relatie, waarbij ik de Dominante persoon ben. D/s is zeg maar de mentale kant van het hele verhaal. Het is een uitwisseling van persoonlijke "power". Ik (de Dominante kant) maak het leven van mijn partner (de submissieve kant) makkelijker door verantwoordelijkheden en moeilijke keuzes op me te nemen. Dat is niet mijn partner's sterkste kant, en hij heeft ook geen zin om alles in de soep te draaien. In ruil daarvoor maakt mijn partner mijn leven makkelijker door onder anderen saaie en vervelende klusjes op zich te nemen, waar ik geen zin in heb. Het is een relatie die rust op 4 hoekstenen: Respect, vertrouwen, trouw en gehoorzaamheid.

Maar goed.. een Dominante kant gaat vaak/meestal samen met een Sadistische kant, en een submissieve kant gaat vaak/meestal samen met een Masochistische kant. Ter info: Sadisme komt van de Franse Marquis de Sade, die er veel genot aan had om mensen te mishandelen. Masochisme komt van een Oostenrijkse graaf genaamd Leopold von Sacher-Masoch, die in een boek beschreef hoe lekker hij het vond om gekwelt te worden door een vrouw.

Het is veel voorkomend (maar niet per definitie) dat een D/s koppel ook aan SM of BDSM doet. Ook BDSM rust hevig op die 4 hoekstenen.. Respect, Vertrouwen, Trouw en Gehoorzaamheid.

Bij BDSM zijn er nog een aantal hele belangrijke kernpunten:

1) Doe het nooit alleen! (Je hebt geen idee hoe vaak iemand dood is gegaan na mislukte experimentjes)
2) Doe het nooit met iemand die je niet volledig vertrouwd (Misbruik komt sneller voor dan je denkt)
3) Ken je limieten, en maak ze duidelijk. Waarbij ik nog maar een keer naar punt 2 verwijs.

Daarnaast is het ook belangrijk dat zowel jij als je partner snapt dat alles op basis van SS&C of RACK is.

SS&C - Safe, Sane & Consensual. Of te wel.. alles wat jij en je partner doen moet niet schadelijk voor de gezondheid (zowel mentaal als fysiek) zijn, zowel jij als je partner moeten het er mee eens zijn; en ook in een gezonde toestand die beslissing hebben genomen. Dus als jij doodmoe bent, een flinke borrel achter in je strot hebt of iets in die richting.. dan is het niet slim om iets te gaan doen.

RACK - Risk Aware Consensual Kink. Of te wel... zowel jij en je partner zijn je er van bewust dat er risico's aan zitten, en dat jullie samen op een gezonde manier tot de beslissing zijn gekomen om er toch aan te beginnen. Jullie accepteren dus allebij de consequenties als er iets fout gaat. Denk hierbij bijvoorbeeld aan spelen met messen, naalden, touwenbondage, sodomie, wurgsex, etc.

Anyway..

Als je nieuw bent met dit soort dingen, en voorzichtig wilt experimenteren.. begin dan eens met onschuldige dingetjes.. een mondprop, blindoek en een "hogtie" (je handen en voeten zitten kruislings vastgebonden op je rug) op je partner tijdens orale sex bijvoorbeeld.

Wil je een stap verder gaan, en ook daadwerkelijk een echte dungeon/kerker bezoeken, dan zal ik je aanraden om een kerker te zoeken met een "Dungeon Monitor". Dit is een 3e persoon in de kerker, die niet meedoet met het spelen, maar alleen aanwezig is om toe te zien dat jullie spel ook daadwerkelijk SS&C is en dat de limieten gerespecteerd worden. Voor jouw veiligheid dus.

Kan ik nog een kerker aanraden ? Jazeker.. alleen moet je dan wel een stuk"je" de baan op.. Residenz Hekate in Karlsruhe (http://www.residenz-hekate.de) is een van de beste dungeons van Europa. Ze hebben meerdere studio's voor verschillende thema's, en hebben ook hele goede begeleiding voor beginners.
Ajira
dagelijks aanwezig
Berichten: 236
Lid geworden op: di jan 01, 2008 12:39
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bericht door Ajira »

Schiet me net te binnen.. "Shine" (http://www.kinkyshine.nl) is een Bondage/fetish winkel in 's-Hertogenbosch, die ook kaatjes verkoopt voor een aantal grote fetish parties. Als je nog een extreme beginner bent, met een nieuwsgierigheid.. stap dan eens binnen bij die winkel om te snuffelen.. misschien ren je gillend naar buiten, maar jah.. misschien stap je ook giechelend naar buiten met een tas vol leuke speeltjes :wink:

Fetish parties zijn overigens ook een goed beginpunt.. voor TG/TS mensen zijn ze echt super vind ik zelf.. op dergelijke parties maakt het mensen geen ruk uit wat je bent.. man, vrouw..who cares ? Als je maar kinky bent, hehe :P Oh wacht.. je bent transsexueel ? damn.. dat is pas echt kinky :D Je hoort er gewoon lekker bij, wordt gewoon geaccepteerd en gerespecteerd, en dat is een ware verademing :)
troeteltrans
Banned Lid
Berichten: 529
Lid geworden op: ma dec 03, 2007 21:46

Bericht door troeteltrans »

Mooi informatief en positief antwoord Ajira.
Gebruikersavatar
PinkDaisy
ff weer wat posten
Berichten: 45
Lid geworden op: do mei 22, 2003 16:40
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door PinkDaisy »

Ik ben niet tegen BDSM maar er zeker niet voor te vinden. Ik voel met niet aangetrokken tot sm of bondage omdat ik transgender ben. Ik vind het persoonlijk 2 totaal verschillende uitingen.

Maar, dat is mijn mening

Groetjessss
How can dream become reality, if reality is a dream
petra71
ff weer wat posten
Berichten: 66
Lid geworden op: za dec 29, 2007 20:34

Bericht door petra71 »

Ik ben een beginnende tv en al jaren een sub in een sm relatie. De tv in mij is onstaan door dat mijn Vriendin/Meesteres mij eens als vrouw wilde zien. Nu we wat verder zijn is het tv gedeelte hebben we besloten dat ik als petra geen onderdeel meer ben van de sm. Het zijn dus 2 losse delen geworden.

Ik wens je veel suc6 in je ontdekkingstocht in de bdsm en ik kan Ajira bijstaan over shine in Den Bosch het is een heerlijke plek om eens een keer binnen te wandelen ook als beginner
Gebruikersavatar
Fennes
ff weer wat posten
Berichten: 36
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 15:56

Bericht door Fennes »

mij heeft het altijd wel gefacineerd, en ben zeker wel van om ooit eens te gaan proberen. Bondage zelf lijkt me niet zo leuk,

maar sm daarin tegen weer wel, en als ik zo wat dingen lees en bekijk, en mijzelf daarin weerspiegel zou ik me zelf eerder op onderdanig zetten dan dominant. want een dominant persoon ben ik totaaal niet,

dit staat overgens los van het T* zijn :)
fenna69
ForumFan
Berichten: 337
Lid geworden op: di okt 14, 2003 23:08

Bericht door fenna69 »

grappig om te zien dat er kennelijk een kring is waar de termen Dom / sub gebruikt worden en ik zelf in een groep verkeer waar de termen top / bottom worden gebruikt.

Overigens niets toe te voegen aan het verhaal van Arija

Fenna
Gebruikersavatar
thea_ts
dagelijks aanwezig
Berichten: 98
Lid geworden op: wo sep 12, 2007 11:49
Locatie: Rotterdam

Bericht door thea_ts »

fenna69 schreef:en ik zelf in een groep verkeer waar de termen top / bottom worden gebruikt.
GAY SCENE
petra71
ff weer wat posten
Berichten: 66
Lid geworden op: za dec 29, 2007 20:34

Bericht door petra71 »

fenna69 schreef:grappig om te zien dat er kennelijk een kring is waar de termen Dom / sub gebruikt worden en ik zelf in een groep verkeer waar de termen top / bottom worden gebruikt.

Fenna
zover ik weet is het top/bottom gebruik meer iets in de homoscene top= de neuker en bottom = de geneukte. Maar ik heb niet genoeg kennis in die wereld om dat echt te kunnen onderbouwen
Gebruikersavatar
thea_ts
dagelijks aanwezig
Berichten: 98
Lid geworden op: wo sep 12, 2007 11:49
Locatie: Rotterdam

Bericht door thea_ts »

De bottom is het vrouwtje
fenna69
ForumFan
Berichten: 337
Lid geworden op: di okt 14, 2003 23:08

Bericht door fenna69 »

Hallo Petra,
het is een vrouw-vrouw groep (heb niet zoveel met mannen ;-) ) waarin ik verkeer en deze termen worden daar algemeen gebruikt .. dom/sub komen er niet voor in het taalgebruik.
Gebruikersavatar
thea_ts
dagelijks aanwezig
Berichten: 98
Lid geworden op: wo sep 12, 2007 11:49
Locatie: Rotterdam

Bericht door thea_ts »

fenna69 schreef:Hallo Petra,
het is een vrouw-vrouw groep (heb niet zoveel met mannen ;-) ) waarin ik verkeer en deze termen worden daar algemeen gebruikt .. dom/sub komen er niet voor in het taalgebruik.
Ja als die vrouwen voorbinddildo's gebruiken zijn het ook TOPS.

Normaal zijn top en bottom echt GAYSCENE termen.
fenna69
ForumFan
Berichten: 337
Lid geworden op: di okt 14, 2003 23:08

Bericht door fenna69 »

thea_ts schreef:De bottom is het vrouwtje
arme top .. zal dat dan de travestiet zijn binnen mijn groep? :P zal ik de volgende keer een driedelig herenkostuum aandoen ;-)
fenna69
ForumFan
Berichten: 337
Lid geworden op: di okt 14, 2003 23:08

Bericht door fenna69 »

thea,
het is duidelijk dat jij niet in dezelfde groep verkeerd als ik ... weing voorbinddildo's bij de tops gezien ;-)
Plaats reactie