XXY
Moderator: Moderators
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
XXY
"XXY" van Lucia Puenzo, Argentinie 2007
Over interseksualiteit. meer info over deze film http://www.amnestyfilmfestival.nl/film/1121
Donderdag 27 maart 2008 19:00 uur - Studio K 2, Amsterdam
Zondag 30 maart 2008 11:30 uur - Studio K 1, Amsterdam
Aansluitend op de vertoning 27 maart een masterclass over interseksualiteit door Miriam van der Have en Margriet van Heesch.
Homepage van Amnesty filmfestival http://www.amnestyfilmfestival.nl/
[bron: de mailinglist van de Noodles]
Over interseksualiteit. meer info over deze film http://www.amnestyfilmfestival.nl/film/1121
Donderdag 27 maart 2008 19:00 uur - Studio K 2, Amsterdam
Zondag 30 maart 2008 11:30 uur - Studio K 1, Amsterdam
Aansluitend op de vertoning 27 maart een masterclass over interseksualiteit door Miriam van der Have en Margriet van Heesch.
Homepage van Amnesty filmfestival http://www.amnestyfilmfestival.nl/
[bron: de mailinglist van de Noodles]
Kijk ook eens op de genderkalender !
- Irene
- ForumDiva 3000
- Contacteer:
Ik ving afgelopen week een deel op van een interview met een XXY vrouw, twee dingen zijn me bijgebleven:
1. Op de vraag voel je je vrouw, antwoordde ze iets in de trend van iedereen is vrouw als ze zich als vrouw presenteerd
2. Op de vraag waarom ze haar inwendige testikels had laten verwijderen, antwoordde ze dat, dat wel moest, omdat ze als je ze warm houdt er kanker aan kan krijgen.
De eerste vond ik mooi gezegd, de tweede leek me belangrijk voor diegene die ze 24/7 intucken.
Irene
1. Op de vraag voel je je vrouw, antwoordde ze iets in de trend van iedereen is vrouw als ze zich als vrouw presenteerd
2. Op de vraag waarom ze haar inwendige testikels had laten verwijderen, antwoordde ze dat, dat wel moest, omdat ze als je ze warm houdt er kanker aan kan krijgen.
De eerste vond ik mooi gezegd, de tweede leek me belangrijk voor diegene die ze 24/7 intucken.
Irene
Kleine stapjes
- mireille
- Eredivisie
Tja, kantoorbaan... de hele dag in de auto... dat telt dat niet mee ?Irene schreef:Ik ving afgelopen week een deel op van een interview met een XXY vrouw, twee dingen zijn me bijgebleven:
Irene
Ik mag nog graag even naar een stukje uit het nootjes draadje wijzen...
Still hacking my gender anyway ¯\_(ツ)_/¯ Ried mai blåg!
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Hoi Irene,
Ik kan je alleen maar aanraden om naar de presentatie van de twee vrouwen te komen die hier meer over gaan vertellen. Miriam heeft ook wel op forums voor transgender en transseksualiteit meegeschreven en ik vond het heel verhelderend hoe zij hiertegen aan kijkt. Het idee dat mensen met XXY ook automatisch GID-problemen hebben blijkt in ieder geval niet te kloppen: het is een aanname die vanuit het T*-wereldje te gemakkelijk gedaan wordt.
En vwb het tweede: je ballen zitten niet voor niets buiten je lichaam...
Groetjes,
Frederique
Ik kan je alleen maar aanraden om naar de presentatie van de twee vrouwen te komen die hier meer over gaan vertellen. Miriam heeft ook wel op forums voor transgender en transseksualiteit meegeschreven en ik vond het heel verhelderend hoe zij hiertegen aan kijkt. Het idee dat mensen met XXY ook automatisch GID-problemen hebben blijkt in ieder geval niet te kloppen: het is een aanname die vanuit het T*-wereldje te gemakkelijk gedaan wordt.
En vwb het tweede: je ballen zitten niet voor niets buiten je lichaam...

Groetjes,
Frederique
-
- Forumdiva
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Voorlopig blijven ze van mijn ballen af...
Groetjes,
Frederique
Groetjes,
Frederique
-
- Forumdiva
Voor de ballen zie http://www.travestie.org/html/forum/vie ... php?t=5706
-
- daar ben ik weer
Wel heb XXY en is alles behalve makkelijk leven en zeker als ouders je mannelijke hormonen laten toedienen, zelfs al heb je borstgroei van je 14e.
Nu dacht na die hormonen behandeling ik wel normaler leven ging hebben, maar weer pech leef zo tussen man en vrouw en zal met de jaren verslechteren denk ik.
Nu dacht na die hormonen behandeling ik wel normaler leven ging hebben, maar weer pech leef zo tussen man en vrouw en zal met de jaren verslechteren denk ik.
het leven is een slaap, waar de liefde een droom is
-
- daar ben ik weer
-
- daar ben ik weer