praten

Op dit forum kunnen de partners van t*'s hun hart luchten

Moderator: Moderators

Plaats reactie
lindaR
ForumFan

praten

Bericht door lindaR »

hoi,
Net een goed gesprek gehad met mijn vrouw, ik heb haar gezegd dat ik duidelijkheid wil hebben of ik travestiet ben of niet.
Dat wilde zij ook wel. Aan de hand daarvan gaan we dan verder.

Ik ben zo blij, een klein stapje, maar ik hoop dat ik hierdoor wat meer in vrijheid kan komen.
Ik heb op eze site alles gelezen over over wat een travestiet is. Maar hoe breng ik dat over, daar moet ik nog even goed over nadenken.

Zijn er documenten ergens te downloaden die een goede uitleg geven overtravestie?

:D :D :D :D ik ben een stapje verder, en ik durfde het ook nog.
En ik vind mijn vrouw zo lief :D :D :D
Anitamichelle
ForumFan
Contacteer:

Bericht door Anitamichelle »

Wow, Linda...............gefeliciteerd.en jij zei dat ik op je voor liep.....dat heb je nu dus in 1 avond ingehaald.
Ik ben nog steeds aan het proberen een opening te maken.......maar dat gaat lukken, ook hier.
Ik ben heel blij voor je....... :lol:
Het leven is een geschenk.............alleen de verpakking had beter gekunt :-) Enjoy
lindaR
ForumFan

Bericht door lindaR »

:D Dank je Anitamichelle, je kan je denk wel voorstellen hoe blij ik ben.....
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Bericht door ik ben hier niet meer »

Linda, succes met het verder vertellen en uitzoeken hoe een en ander te doen. Ik weet helaas geen films puur over travestie of documentaires uit mijn hoofd. Ik weet alleen van een groot aantal jaren gelden dat je bv de travestieshow had op tv. Werd de beste uitziende travestiet gekozen. Als niemand hier met iets komt kan je op internet zoeken, maar bv ook in een openbare bibliotheek, hebben ook vaak documentaires en natuurlijk boeken.

Alvast fijn voor je dat je de eerste stap hebt durven te zetten, proficiat.
Janiek_
ForumDiva 2000

Re: praten

Bericht door Janiek_ »

lindaR schreef:Zijn er documenten ergens te downloaden die een goede uitleg geven over travestie?
http://www.lkgtent.nl/lkgtent/brochures ... d)zaak.pdf

De nadruk ligt toch wel een beetje bij de "nood", geloof ik, maar het is iets.

Ik zou je wel aan willen raden zo dicht mogelijk bij je eigen verhaal te blijven. Daar heeft je vrouw ook meer aan, lijkt mij.

Travestiet zijn zegt op zich niet eens zo veel. Die heb je ook in alle soorten en maten, van parkeerplaatssletje tot ouwe vrijster.

O ja, en geluk gewenst en sterkte voor jullie allebei. Openheid verdient volgens mij de voorkeur boven verbergen, maar wat het met jullie en je realtie kan doen is best onvoorspelbaar.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Ik heb ook even overwogen deze link te posten maar heb het uiteindelijk niet gedaan: het is een vrij wetenschappelijk verhaal. Ik heb dit boekje ook (als boekje, niet als pdf) aan mijn ouders/zus gegeven en ze konden er helemaal niets mee.

Waar ze meer aan hadden was mijn verwijzing naar een (inmiddels helaas niet meer bestaande) site over transgenderisme. Dat zou dan ook eerder mijn tip zijn: zoek op het internet een site die je aanspreekt en die lijkt op hoe jij het voelt. Ik heb zelf bijvoorbeeld veel gehad aan de site van Ilse Mikage. Maar die is misschien meer geschikt voor TG's/TS'en dan voor TV's?

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Ik was op zoek naar de titel van een boek van (toen nog) René Stoute en toen kwam ik 2 scripties tegen waar je wellicht wat aan hebt.

Scriptie 1 Met alle grafiekjes enzo die ook in het door Janiek aangehaalde document staan, maar dan in kleur zodat je ze ook daadwerkelijk kunt aflezen. (Sukkels bij de LKG, wie zet er nu onleesbare grafiekjes online)

Scriptie 2

Het boek heb ik ook gevonden.

DisclaimerT: bovenstaande scripties vertegenwoordigen niet mijn mening. =P
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Misschien iets luchthartiger is Geheime dame van Mensje van Keulen over Maarten/Maartje 't Hart (de schrijver):

http://www.mensjevankeulen.nl/titels/dame.htm

Maar vertellen wat jou beweegt, daar kan geen boek tegenop.[/i]
Anitamichelle
ForumFan
Contacteer:

Ik zou zelf ook mijn gevoel en wat ik ben niet uit een scriptie of boekje halen.
Het gaat er toch om wat JIJ voelt en bent, toch niet om wat een ander daarover schrijft?
Het leven is een geschenk.............alleen de verpakking had beter gekunt :-) Enjoy
lindaR
ForumFan

Bericht door lindaR »

Ja dat wel, daar ben ik het mee eens, maar dan is het handig om meteen te onderbouwen dat dit niets te maken heeft met homfilie en zo.

Niet van hier schat een boekje, en ik hoor wel of je vragen hebt.
Wat mij betreft werkt dat niet.
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

lindaR schreef:Ja dat wel, daar ben ik het mee eens, maar dan is het handig om meteen te onderbouwen dat dit niets te maken heeft met homfilie en zo.
[melig]Homfilie? Is dat dat je liever hom dan kuit eet? [/melig]

Waarom moet dat toch altijd weer: onderbouwen dat dit niets te maken heeft met homofilie?

Ik kan me voorstellen, dat jij haar gerust wilt stellen, dat je niet (ook nog) met mannen wilt vrijen. Maar dat kun je toch ook gewoon doen door te zeggen wat jou beweegt in plaats van het te "onderbouwen"? Ik ben zwaar allergisch voor de hypocrisie die hierover bestaat, tot in de PR van de LKG T&T toe.
lindaR
ForumFan

Bericht door lindaR »

O,
Die o had ik dus hiervoor nodig :D
Ik weet dat mijn vrouw die koppeling wel heeft, dus lijkt het mij het beste dat te ontzenuwen. Ik kan wel goed praten, maar of ik dit nou 100 of 100000000 keer zeg, het blijft toch ik die dat blijft zeggen, en ik wil zo graag vrouwenkleren aan (ik tracht even de denktrant van mijn vrouw te benaderen, in mijn zwart witte gedachten).

Dus ik den k dat het helpt, niet dat het een wet is.
Anitamichelle
ForumFan
Contacteer:

Ik ben het geheel met janiek eens................en Linda, jij weet dat zelf ook wel wie en wat je bent toch?
lindaR
ForumFan

Bericht door lindaR »

Janiek,
inderdaad wil ik haar alleen gerust stellen, ik was even verblind door het woord hypocrisie. :oops:

Anitamichelle,
Ja ik weet het, en dat zal ik haar ook vertellen. Maar ik probeer het zoveel mogelijk duidelijk te maken dat er verschillen zijn, wat ik ben waar ik sta in al die verschillen. En wat mijn motivatie is.

Ik heb wel gemerkt dat het zo oplucht om erover te beginnen dat je soms teveel detail meteen wil vertellen.
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Janiek_ schreef: Ik ben zwaar allergisch voor de hypocrisie die hierover bestaat, tot in de PR van de LKG T&T toe.
+1! En het kan nog veel gekker en hypocrieterder, travestieten die onderling "lesbisch" zijn maar zeker geen homo.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Plaats reactie