Roze Kerstfeest

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Roze Kerstfeest

Bericht door Frederique_ »

RefoAnders, de organisatie die onlangs subsidie ontving van minister Plasterk en CFT, een organisatie die zich inzet voor Bijbelse normen en waarden, hebben een protestbrief gezonden aan de gemeente Amsterdam. Ze maken bezwaar tegen het plan van ProGay om in Amsterdam een Roze Kerstfeest te vieren, In hun ogen wordt de draak gestoken met het Bijbelse kerstverhaal.

Het protest richt zich vooral op berichtgeving over een ‘de levende kerststal’ met afwisselend twee Jozefs en twee Maria’s. Volgens CFT en RefoAnders wordt daarmee de spot gedreven met ‘een van de kernbegrippen van het Evangelie, namelijk de komst van God naar de aarde, in de persoon van Jezus Christus’.

Daarnaast getuigt het volgens CFT en RefoAnders van zeer weinig respect voor andersdenkenden, om de kerstgeschiedenis zo te behandelen.

“Door Jozef en Maria neer te zetten als homoseksuelen, wordt verknipte menselijke fantasie toegevoegd aan de geschiedenis uit de Bijbel”, schrijft CFT in een persbericht.

De boosheid richt zich met namen op Frank van Dalen, het gezicht van Progay. Hij zou geen respect tonen voor Christenen en hen zelfs kwetsen. Al zijn verhalen tijdens zijn voormalig voorzitterschap van het COC over het kwetsen van mensen met homogevoelens komen daarmee volgens RefoAnders in een dubieus en niet evenwichtig kader te staan.

ProGay heeft inmiddels een vergunning van het stadsdeel Amsterdam Centrum gekregen om Pink Christmas te organiseren. Pink Christmas duurt van 18 tot 28 december. In een kerk aan de Keizersgracht wordt een roze kerstmis gehouden, er is een expositie over kerstbomen te zien en voor homofilms kunnen geïnteresseerden naar de Roze Filmdagen. Ook zijn er verspreid over de binnenstad allerlei activiteiten.

ProGay hoopt van het festival een jaarlijks evenement te maken. Naast het vertier voor leden van de scène dient het festijn ook om homoseksualiteit zichtbaarder te maken, aldus Van Dalen. “Sommige mensen nemen immers nog steeds aanstoot aan zichtbare homoseksualiteit, zoals homo's die hand in hand lopen. En minder onbekend maakt minder onbemind”, meent Frank van Dalen.
[bron: www.gk.nl ]
Kijk ook eens op de genderkalender !
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Je kunt zeggen van homo's wat je wilt, maar ze timmeren toch maar mooi aan de weg met hun anders zijn...
...volgend jaar een stal met een travestiete Maria en een transman Jozef?
:wink:

Ik denk echt dat dit soort acties helpen. Half Nederland wordt boos, de ander glimlacht en er wordt toch mooi weer even aandacht op gericht dat homo's bestaan en dat het net zo normaal zou moeten zijn als heteroseksualiteit.
En wij? Wij doen immer niks. Want wij willen normaal zijn - opgaan in de massa. En doordat we het probleem bij ons zelf leggen (je moet vooral goed passabel zijn, doe je dat niet dan vraag je om problemen) zal de houding van de buitenwereld ten opzichte van ons niet snel veranderen...

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Joyy
Forumdiva

Bericht door Joyy »

helpt waartegen?

helpt waarvoor?

ik vind het niets te maken hebben met homoseksualiteit, wel met het betwisten van het bijbelse verhaal en de evangelie

wat wil men hiermee bereiken?

verder zou het respectvol zijn naar andere transen als je jouw positie als trans in maatschappij niet op de 'wij' hoop gooit, immers, geen enkele trans staat op dezelfde manier als andere transen in maatschappij

eea aan reacties geeft wel aan hoe flinterdun de basis is van een politieke partij, en geloofsovertuiging op basis van een boek

van mij mogen de 7 dwergen er ook wel bij in die stal
Saartje
Eredivisie

Bericht door Saartje »

“Door Jozef en Maria neer te zetten als homoseksuelen, wordt verknipte menselijke fantasie toegevoegd aan de geschiedenis uit de Bijbel”

geschiedenis!? hahahahahaha
Het is een *** sprookjesboek dat geschreven is door de heersende macht om de loonslaafjes in het gareel te houden.
Ooit eens gezien in een docu van een britse theoloog die even ging uitzoeken wie die bijbel nou precies had geschreven.
Het werd dus ook meer een docomedy. :lol:

Dat die 7 dwergen hebben bestaan vindt ik persoonlijk geloofwaardiger.
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Bericht door ik ben hier niet meer »

Van de transseksuelen in Nederland die SRS achter de rug heeft hoef je niet veel samenhorigheid te verwachten, in schat dat 80-90% echt niet op wat voor manier ook naar buiten wil treden met hun verleden. Ook wel begrijpelijk als je sommige reacties vanuit de samenleving bekijkt.
Chloe'tje
ForumFan

Bericht door Chloe'tje »

Ik vraag mij af of het 'helpt' bij de acceptatie en integratie.

Ik denk dat voor 90% van de gewone straight burger, dit alleen een bevestiging is van hun gedachte, dat homo's vreemd zijn.

Maar misschien werkt de kracht van de reclame, namelijk herhaling.
Joyy
Forumdiva

Bericht door Joyy »

kweenie wat de doelstelling is maar als je vecht voor acceptatie van homoseksuelen lijkt mij dit iig een totaal verkeerde aanpak
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Ik hou nie van kerst en dat verhaal van die hippie uit Nazareth, die circa 2000 jaar geleden aan het paalzitten was op een geheel eigen wijze :roll:

Alles hoemboeck :lol:

Maar ik vind wel, dat je de christenen met rust moet laten in hun geloof en zulke dingen beter nie kunt doen :roll:

Wat is het volgene...??? Mohammet als Dragqueen een ezel neukend....??? Kom op zech..... :-?
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Babette
Forumdiva

Bericht door Babette »

Mara schreef:Maar ik vind wel, dat je de christenen met rust moet laten in hun geloof en zulke dingen beter nie kunt doen
Mensen moeten vooral uiting geven aan hun gevoelens. Het kan niet zo zijn dat één groep mensen (RefoAnders en consorten) een andere groep mensen gaat voorschrijven hoe ze hun kerstfeestje gaan vieren. Dat valt, mijns inziens, nog steeds onder de vrijheid van meningsuiting en vrijheid van godsdienst. Als je die club gelovigen hun gang laat gaan, worden er meer dingen verboden dan mij lief is. Ze wilden Madonna verbieden, ze willen uitvoeringen van een stuk van de Bloeiende Maagden verbieden in een aantal plaatsen. Alsof anders-denkenden niet voor zichzelf kunnen bepalen waar ze heen gaan en wat ze willen zien. Ik heb geen fundementalitische gelovigen nodig om mijn koers en mijn leven te bepalen!

Bovendien rieken de doelstellingen van die club (RefoAnders) naar een sharia-achtige samenleving en dat is voor de vrijheid van meningsuiting, de ho-le-bietjes en anders-suelen geen goed nieuws!

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Josette
Forumdiva

Bericht door Josette »

Babette schreef:Mensen moeten vooral uiting geven aan hun gevoelens. Het kan niet zo zijn dat één groep mensen (RefoAnders en consorten) een andere groep mensen gaat voorschrijven hoe ze hun kerstfeestje gaan vieren. Dat valt, mijns inziens, nog steeds onder de vrijheid van meningsuiting en vrijheid van godsdienst. Als je die club gelovigen hun gang laat gaan, worden er meer dingen verboden dan mij lief is. Ze wilden Madonna verbieden, ze willen uitvoeringen van een stuk van de Bloeiende Maagden verbieden in een aantal plaatsen. Alsof anders-denkenden niet voor zichzelf kunnen bepalen waar ze heen gaan en wat ze willen zien. Ik heb geen fundementalitische gelovigen nodig om mijn koers en mijn leven te bepalen!

Bovendien rieken de doelstellingen van die club (RefoAnders) naar een sharia-achtige samenleving en dat is voor de vrijheid van meningsuiting, de ho-le-bietjes en anders-suelen geen goed nieuws!
RefoAnders, dat is toch die club engerds van de godverdomde/godvoordommeriken zwartekousenkerk die zeggen dat ze homo's kunnen 'genezen'? In die wereld heet homoseksualiteit homofilie en dat wordt daar gezien als zondig en als een ziekte die te 'genezen' valt. TS exact hetzelfde, volgens hun kan je daar ook van 'genezen' worden en vervolgens gelukkig trouwen en een gezinnetje stichten. :-? :-?In de zwartekousenkerk zijn zelfs ziektekostenverzekeringen te koop waar TS-behandeltrajecten niet wordt vergoed en gefilterd internet waar .org niet te zien is. Ondertussen zijn vinden discrete enveloppen zonder afzender, met onder andere natuurfilms, vooral daar hun weg naar de liefhebber :D Ook op zondag :D :D
liefs, Josette
AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

En zo gaan we lekker trappen tegen n religie zonder echt in te gaan op het onderwerp zelf. Volgens mij ging het over een roze kerstfeest. Je kan je afvragen of je op deze vrij provocerende manier wel de acceptatie en respect krijgt die je wilt hebben. Ja, uit religieuze hoek hoef je over het algemeen weinig tot geen begrip of acceptatie te verwachten. Maar of dit nu echt n goede manier is?
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
Babette
Forumdiva

Bericht door Babette »

Amber79 schreef:En zo gaan we lekker trappen tegen n religie zonder echt in te gaan op het onderwerp zelf. Volgens mij ging het over een roze kerstfeest. Je kan je afvragen of je op deze vrij provocerende manier wel de acceptatie en respect krijgt die je wilt hebben. Ja, uit religieuze hoek hoef je over het algemeen weinig tot geen begrip of acceptatie te verwachten. Maar of dit nu echt n goede manier is?
Dat valt onder de noemer "vrijheid van meningsuiting", en ik vind dat dit zo moet blijven. Het gaat inderdaad over het roze kerstfeest. Helaas zijn er betwetertjes die vinden dat hun manier de enige echte is, en dat anders-denkenden niet hun eigen invulling mogen geven aan een feestje. Ik zie overigens niets provocerends in een mening van een individu. Het is een illusie om te denken dat je uit die religieuze hoek acceptatie en respect zult krijgen: deze club heeft geen idee wat zoiets inhoudt...
AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

Babette schreef: Bovendien rieken de doelstellingen van die club (RefoAnders) naar een sharia-achtige samenleving en dat is voor de vrijheid van meningsuiting, de ho-le-bietjes en anders-suelen geen goed nieuws!
Josette schreef:RefoAnders, dat is toch die club engerds van de godverdomde/godvoordommeriken zwartekousenkerk die zeggen dat ze homo's kunnen 'genezen'?
Zijn jullie zo goed bekend met deze stichting dan? Al via google gezocht op refo anders? Blijkbaar niet. Ik citeer van hun site (http://www.refoanders.nl/) vanuit het kopje Algemeen>>Visie:

1. Doelstelling / Missie

Stichting RefoAnders zet zich binnen de totale breedte van de reformatorische wereld in voor toenemende openheid ten aanzien van de vragen die zich voordoen rond het hebben van homo-gevoelens, waardoor deze beter bespreekbaar worden.

Refo Anders is een ontmoetingsplaats voor mensen uit de orthodoxe kerk met homosexuele gevoelens. Niet eentje die zegt dat het wel kan, maar een die het van een andere kant belicht.

Stichting RefoAnders wil niet ontkennen dat God bij machte is om iemand met homogevoelens te veranderen in iemand met heterogevoelens, maar de praktijk leert dat dit niet de gangbare weg is die God gaat met mensen.

Mensen met heterogevoelens zouden voordat zij veroordelend spreken over iemand die een homoseksuele relatie is aangegaan, zichzelf moeten afvragen of zij wél de relatie en de geborgenheid in Christus daadwerkelijk als vervanging zouden kunnen zien voor hun huwelijk of verkering.

Wat RefoAnders dus doet, is de pro gay stichting er min of meer op wijzen dat dit "een pure provocatie richting alle orthodoxe christenen” is. (aldus voorzitter Johan Quist van RefoAnders, http://www.telegraaf.nl/binnenland/2788 ... mas__.html)
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Babette
Forumdiva

Bericht door Babette »

Amber79 schreef:Stichting RefoAnders wil niet ontkennen dat God bij machte is om iemand met homogevoelens te veranderen in iemand met heterogevoelens, maar de praktijk leert dat dit niet de gangbare weg is die God gaat met mensen.

Mensen met heterogevoelens zouden voordat zij veroordelend spreken over iemand die een homoseksuele relatie is aangegaan, zichzelf moeten afvragen of zij wél de relatie en de geborgenheid in Christus daadwerkelijk als vervanging zouden kunnen zien voor hun huwelijk of verkering.
Dat lijkt me duidelijk genoeg! Vanuit mijn standpunt dienen zij zich überhaupt niet tegen de seksuele geaardheid van anderen aan te bemoeien. Geloof is een persoonlijke afspraak tussen de individuele gelovige en het opperwezen van keuze. Het geeft dus geen pas om anderen van het eigen gelijk te willen overtuigen. Dat is projectie en bovendien uitermate subjectief.

Groetjes en liefs,

Babette.
AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

Verwacht je nu nog echt dat ik hier een serieus antwoord op ga geven op het moment dat je niet eens goed leest, laat staan dat je zelf even te rade gaat wat Refo Anders is?

Plaats reactie