Hoe maskeer je een litteken?

Wat trek jij aan, hoe laat jij jezelf zien en waar haal je je kleding

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Linda1978
ff weer wat posten
Berichten: 27
Lid geworden op: za okt 03, 2009 16:27
Locatie: Midden-Limburg
Contacteer:

Hoe maskeer je een litteken?

Bericht door Linda1978 »

Op mijn scheenbeen heb ik een litteken (5x1.5 cm) als gevolg van een valpartij. Mijn mannelijk deel heeft hier minder moeite mee, maar als Linda veel meer. Met laarzen aan zie je niets, maar met pumps uiteraard wel. Ik begin langzaam maar zeker plannen te smeden om naar buiten te gaan dus zou ik hiervoor (ondanks mijn onderschrift :D) graag een oplossing willen hebben. Aangezien ik geen liefhebber van 275 den panty's ben, is dit voor mij ook geen oplossing.

Nu ben ik zelf gaan experimenten met van die doorzichtige blarenpleisters, maar dat glimt ontzettend. En is dus duidelijk zichtbaar door de panty, wil zwijgen van blote benen komende zomer. Ik heb ook een coverstick geprobeerd, maar omdat het litteken erg on-egaal (wildvlees) is, pakt dit niet heel goed.

Wie heeft de gouden tip? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Thanks, Linda
Je bent perfect zoals je bent!
dhiamara
ForumFan
Berichten: 489
Lid geworden op: ma dec 19, 2005 19:34
Locatie: Groningen (dorpje in groningen)

Bericht door dhiamara »

Hoi Linda

Ik heb geen cosmetische oplossing maar als ik het zo lees dat heb je een aardige litteken door het wild vlees. Ik heb zelf een litteken op mijn knie zitten die jaren erg bobbelig was en kreukelig. Kreeg toen van iemand de tip om dit gedurende 40 dagen 2 x daags te deppen met Sweden Kruiden Elixer (uit maria kruidentuin) flesje van 200 ml verkrijgbaar bij apotheek, drogisterij en natuurwinkel. Heb het zelf bij een DA drogist gekocht.
Natuurlijk verdwijnt de litteken niet helemaal maar de huid en bobbels zijn aardig glad geworden. Misschien iets om te proberen. Vocht op watje aanbrengen en dan al deppend aanbrengen. Volgens mij hoort dit ook een poosje achterelkaar gedaan te worden 30 x

Volgens mij is er wel genoeg op internet te vinden over deze kruiden.
With Love and Lightness.

"Wees er van bewust dat je een toeschouwer bent van het Universum"
"Besef tegelijkertijd dat je tevens een Deelnemer bent van het Universum
Bea-Smit.
Forumdiva
Berichten: 1131
Lid geworden op: za mar 12, 2005 23:09
Locatie: zuidoostdrenthe

Bericht door Bea-Smit. »

Hoi Linda,

ik heb geen gouden tip, maar volgens mij is het geen probleem hoor dat je iets beschadigd bent. Tenslotte ben je ook een mens van vlees en bloed. Dus niks mis mee. Waarom dan niet gewoon: "Hier ben ik" met ja niet 100% mooie benen, maar jij durft ze tenminste te laten zien. Ik ga ook meestal zomers met blote benen, en ook daar zit soms wel een beschadiging aan, maar heb daar nog nooit iets van tehoren gekregen.

Groetjes Bea.
beide sexen te kennen en daar vol van te genieten en te leven
Gebruikersavatar
Linda1978
ff weer wat posten
Berichten: 27
Lid geworden op: za okt 03, 2009 16:27
Locatie: Midden-Limburg
Contacteer:

Bericht door Linda1978 »

Hoi dhiamara, bedankt voor je tip! Ga het zeker onderzoeken en uitproberen. Is de kleur van het litteken ook bijgetrokken?

Hoi Bea, bedankt voor je bemoedigende woorden. Ik ben niet kleinzerig of zo, ik heb genoeg kleine littekens op mijn knieën van een wilde kindertijd. Dat vind ik helemaal niet erg, maar dit litteken is vrij groot en steekt duidelijk (donkerbruin) af tegen mijn zongebruinde benen. Het is alsof ik daar een vlek in mijn kous heb. Eendachtig mijn onderschrift; kleine onvolkomenheden maken het totaal niet minder perfect, maar zijn hier juist een onderdeel van. Neemt niet weg dat ik mijn benen liever zonder litteken onder een rokje wil zien. Vergelijk het met dikke zwarte haren onder een transparante panty. Dat wil je ook niet (laten) zien.

Bedankt dames!

groetjes, Linda
Je bent perfect zoals je bent!
Bea-Smit.
Forumdiva
Berichten: 1131
Lid geworden op: za mar 12, 2005 23:09
Locatie: zuidoostdrenthe

Bericht door Bea-Smit. »

Hoi Linda,

ja je hebt gelijk de dikke zwarte haren onder een transparante panty is erg vervelend. Maar daar kun je wat aan doen. epileren, harsen of laseren. Maar een liteken kun je weinig mee. Als het echt storend is dan kan dat ook met toneel -make-up weggewerkt worden.
Als wij elkaar een keer treffen in EDV dan wil ik je wel meehelpen ik heb nogal wat rommeltjes in mijn schilderskist zitten, ook voor rare dingen.

Groetjes Bea.
beide sexen te kennen en daar vol van te genieten en te leven
Gebruikersavatar
Linda1978
ff weer wat posten
Berichten: 27
Lid geworden op: za okt 03, 2009 16:27
Locatie: Midden-Limburg
Contacteer:

Bericht door Linda1978 »

Hoi Bea,

Bedankt voor je meedenken!

Gr. Linda
Je bent perfect zoals je bent!
lief dinnetje
Eredivisie
Berichten: 874
Lid geworden op: di aug 29, 2006 19:19

Bericht door lief dinnetje »

Als het je kan helpen.

http://www.dermatografie.nl/
Gebruikersavatar
Linda1978
ff weer wat posten
Berichten: 27
Lid geworden op: za okt 03, 2009 16:27
Locatie: Midden-Limburg
Contacteer:

Bericht door Linda1978 »

Thanks, interessant. En het werkt wel relativerend!
Je bent perfect zoals je bent!
lief dinnetje
Eredivisie
Berichten: 874
Lid geworden op: di aug 29, 2006 19:19

Bericht door lief dinnetje »

Linda1978 schreef :

Thanks, interessant. En het werkt wel relativerend!


Zeker.
Anders moet je eens naar een dameskoers gaan kijken en op de benen letten.
Bij de meeste hangen er wel ergens stukken af en het strafste is dat ze er hun helemaal niks van aantrekken blijkbaar.
Bij mij is dat wel even anders ...vandaar de link naar die site dus :wink:
antoinette41
dagelijks aanwezig
Berichten: 164
Lid geworden op: vr jul 30, 2004 2:25
Locatie: heemstede

Bericht door antoinette41 »

@Linda 1978

Ik heb jaren aan thaiboksen gedaan, dan loop je ook nog weleens een beschadiging op, het is niet de rustigste sport.
Persoonlijk vind ik het niet zo erg een litteken hiervan te hebben, het is je eigen lichaam , en een ander heeft er niets mee te maken.
In het nieuwe jaar ga ik weer hard met deze sport aan de gang , en er zullen vast nog wel meer beschadigingen komen.
Mijn raad, mensen moeten je maar zo nemen als je bent.
antoinette
een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
Plaats reactie