Ik (1,5j post-op) heb last van serieuze geurhinder, roodheid en irritatie wat op zich best wel heel ergerlijk is...
Een natuurlijke vagina reinigt zichzelf. Een neo-vagina kan dit niet en men krijgt een overwoekering aan allerlei bacteriën (bacteriële vaginose) die voor de voorgenoemde kwaaltjes zorgen.
Ze moet dus gereinigd worden, akkoord.
Ik heb dit al geprobeerd met allerhande zeepjes en crèmes. Het beste resultaat krijg ik als ik spoel met anti-bacteriële zeep (met vaginale irrigator). Dan heb ik 1 dag geen geurhinder...joepie

De roodheid en irritatie krijg ik na een fikse wandeling, na enkele dagen niet douchen of gewoon zomaar... Plassen doet ook niet veel goeds aan die irritatie... Lijkt wel of die huid niet gemaakt is om tegen te plassen...
Imho, je kan dit enkel oplossen door een evenwicht te creëren in het aantal en soort bacteriën. Maar hoe?
Door je te wassen "doodt" je alle bacteriën. Was je je niet, krioelt het van de bacteriën => Dat is net het probleem denk ik, het onevenwicht! Er is daar geen evenwichtige flora.
Heeft iemand al DE oplossing gevonden tegen dit welbekend (maar doodgezwegen) probleem?
Groetjes