Pret in het verkeer

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
EvaLvanE
ForumFan
Contacteer:

Pret in het verkeer

Bericht door EvaLvanE »

Naarmate ik me vaker als 'vrouwelijke' automobilist in het verkeer begeef valt het vaker op dat het sterke geslacht (jaja) zich op koddige wijze schuldig maakt aan haantjesgedrag. Nét voor het rode verkeerslicht tóch nog even inhalen en zo. Beslist niet achter een vrouw willen blijven rijden is ook zo opvallend. Je kunt je er aan storen of niet; persoonlijk vind ik het heel vermakelijk.

Er blijken echter meer leuke kanten aan te zitten. Ik geef twee voorbeelden.

Je nadert een verhoogde kruising maar er zitten een paar fietsers (naast elkaar uiteraard) voor je. Vanuit tegengestelde richting naderen andere auto's. Je zou de fietsers net wel of net niet kunnen inhalen zonder je tegenliggers te storen.
Als ik dat als man doe met m'n kale knars gaan m'n (mannelijke) tegenliggers gewoonlijk op ramkoers. Je kent dat wel: hoofd iets naar beneden gebogen, horens dreigend vooruit.
Als ik dat als vrouw doe (middelblond, dat wel) ontbreekt dat aanvalsgedrag geheel en maken ze vrijwillig ruimte door verder naar rechts te gaan rijden.

Tweede voorbeeld. Je hebt van die situaties op een driesprong van gelijkwaardige wegen (rechts heeft voorrang) waarbij een patstelling optreedt. Iedereen heeft voorrang op iedereen en iedereen aarzelt. Als ik met die ouwe mannenkop van me dan het initiatief neem is er meestal minstens één die dat onmiddellijk probeert over te nemen en op ramkoers gaat.
Doe ik dat als vrouw dan blijven de andere (door échte mannen bestuurde) voertuigen onbeweeglijk op hun plek totdat ik gepasseerd ben.

Zou dat gedrag uiteindelijk toch op voorzichtigheid gebaseerd zijn? In de zin van 'je weet maar nooit wat zo'n oud blond mens voor stommiteiten gaat uithalen?'

Ik vind het dikke pret!
Erger u niet. Verwonder u slechts.
AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

tip: probeer t eens met n kever (mensen hebben dan automatisch meer respect voor je) of met n vrachtwagen (mensen zijn dan toch wat voorzichtiger) ;-)
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Of ik heb die ervaring totaal niet, of het is me nooit opgevallen :-)

Irene
Kleine stapjes
AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

Irene schreef:Of ik heb die ervaring totaal niet, of het is me nooit opgevallen :-)

Irene
mijn pa valt t ook niet op dat je meer bekijks hebt in n ouwe kever.... Dus t kan best zijn dat t jou nooit is opgevallen!
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

zou zomaar kunnen ;-)

Irene
Kleine stapjes
Monica Dreamgirl
ForumFan

Bericht door Monica Dreamgirl »

Nou heb ik toch acht jaar Kever gereden, maar van meer respect van andere weggebruikers heb ik ook nooit wat gemerkt.

Wel moest ik altijd erg lachen om de verbazing bij jonge Golf of BMW-rijdertjes als ik, bij het wegrijden bij groen licht, met ruime voorsprong aan de overkant van het kruispunt kwam.

Respect voor mijn blonde lokken was ook lang niet altijd vanzelfsprekend. Genoeg leasebak-coureurs meegemaakt die, als ze me voorrang moesten geven, schenen te denken "och, zo'n wijffie in een Kever, die stopt wel voor mij". Als ik dat dan niet deed en ze van schrik toch nog in de remmen moesten had ik weer pret.

Inmiddels ben ik alweer zes jaar autoloos. Van het geld dat dat me bespaart heb ik in die tijd een hoop schoenen kunnen kopen ;-)

groetjes,

Monica
Ik ben mezelf.
Ellen Kaufeld
ff weer wat posten
Contacteer:

Bericht door Ellen Kaufeld »

Ging begin deze maand naar de T&T toen ik de namiddag in de stad aankwam gaf ik een jonge man die op de fiets was volgens hem geen voorrang waarop hij luidkeels riep van Kutwijf en ik dacht gelijk van "YES" mooier compliment kun je toch niet krijgen, glom hellemaal van trots.
Groetjes,
Ellen
"Geef een meisje de juiste schoenen, en ze kan de wereld veroveren."
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Je hebt 'm toch niet wijzer gemaakt, hoop ik?
Anders roept'ie de volgende keer lulhannes :P

Ik heb ooit bij de bushalte in Amsterdam gestaan. We wachtten bij het Centraal Station in de regen op de bus. Er stond een Amsterdamse naast mij die het wachten moeilijk vond (wat logisch was, want we zagen de bus even verderop al met een draaiende motor staan te wachten tot het tijd werd om te vertrekken). Dus ze zei "Die trut moet natuurlijk eerst weer bellen". Even later kwam de bus voorrijden. Met een chauffeur (met lang haar). Haar mond viel open van verbazing: "Het is geen trut, het is een lullo!". :wink:

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Anakin_TS
ForumFan

Bericht door Anakin_TS »

In de Sun Tzu las ik vroeger

Ken je terrein

Dit slaat op. Ik rij over Europaweg tussen CIE gebouw en daartegenover het AIVD gebouw. Veel stoere bakken komen gestoord langs blazen. Maar op de Afrikaweg moeten ze Driemanspolder in. En al dat geblaas is voor niks.

Ik zwaai soms naar ze. Ciao Ciao! En dan gaan we even langs de beruchtste flits paal van Haaglanden regio.

Zo gingen we ook naar Heijntje vroeger. Het Distributie Centrum in Pynacker. Vette Volvo, ach jij gekke oude 3 serie BMW whatever!?
Maar bij de stoplichten doen alsof ie naar Dekker moet. Dat sportgebeuren slaapt nog uren chef! Die Patek Philip horloge huisdames komen pas tegen de middag! Hahahah!

Rood!? Ben je nauw zo stoer!
Dag cheffie! En gek doen en trillen die Volvo!!!

Dat was gewoon een man op TILT! Een beertje in een blauwe BMW ging vrolijk naar haar werk!!!

ELLEN, blijf altijd voorzichtig met voorrang. Dat is niet in elke stad het zelfde. Hier in Zoetermeer heeft rechts weinig voorrang. Almere bv. is veel groter en daar is rechts een automatisme.

Als wij praten over Amsterdam, lieve schat. Raak daar nooit een fietser!!! Amsterdam is de heilige stad van de fietser!

http://www.youtube.com/watch?v=9yaEwcmr ... playnext=1
"Girl! No worries if your Slavic dude let you down!
Before sunrise there is a more courteous and more tall Slavic!
Ты нарисуй мне солнышко и нарисуй закат!

―Centurion to Anakin
Plaats reactie