3x nieuw bij Canal Parade: NS, TomTom en transgenderkliniek

Algemeen

Moderator: Moderators

EvaLvanE
ForumFan
Contacteer:

3x nieuw bij Canal Parade: NS, TomTom en transgenderkliniek

Bericht door EvaLvanE »

In Amsterdam is geloot voor boten die mee willen doen aan de Canal Parade van Gay Pride. Bij de loting zijn drie nieuwkomers ingeloot: De NS, TomTom en een transgenderkliniek.
Met dat nieuws kwam gisteravond het ANP naar buiten. Ik nieuwsgierig op zoek. Een transgenderkliniek? Ik kon niets vinden.

Vanmiddag was ik bij de paramedische kliniek voor mijn flitsbeurt en kreeg daar spontaan een plek op hun boot aangeboden. Ik begon toen al iets te vermoeden...
Er komen daar veel transgenders en journalisten pikken nogal eens de meest opvallende woorden uit een interview die ze dan in een smeuïge volgorde verspreiden.
Ik ga overigens niet meevaren. Mij een beetje te druk, die dag...
Erger u niet. Verwonder u slechts.
AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

Op de boot zelf zal t wel niet druk zijn, langs de kant van t water daarentegen,,,
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
Kimkimkimkim
ff weer wat posten

Bericht door Kimkimkimkim »

Erg dat het ANP ook al aan onzogvuldige berichtgeving doet tegenwoordig. Ieder nieuwsmedium maakt dingen tegenwoordig groter dan dat ze zijn. Maar welke kliniek is dit dan?
EvaLvanE
ForumFan
Contacteer:

Bericht door EvaLvanE »

Ze zitten in Nederhorst den Berg. Er zit er hier op een kilometer afstand ook een, maar daar betaal ik 3x zoveel. Ik rijd dus graag regelmatig naar NdB.
Kimkimkimkim
ff weer wat posten

Ze zijn inderdaad wel erg goedkoop ja. Werkt het goed IPL? Ik heb 2 behandelingen met VPL gehad, maar het heeft nog weinig effect. Ik heb binnenkort een afspraak om te zien of laserontharing beter is.
EvaLvanE
ForumFan
Contacteer:

Bericht door EvaLvanE »

Ik heb nog maar drie behandelingen gehad, maar zie al duidelijk resultaat. Ben er best wel blij mee.
Tot nu toe deed ik alleen mijn borst, maar gisteren ook een stukje van mijn baard geprobeerd. Die haartjes bevatten nog nauwelijks pigment, maar ik voelde het toch prikken, dus het werkt. Het schijnt dat als de apparatuur nauwkeurig is afgesteld je toch tot een redelijk goed resultaat kunt komen. De haartjes die nog wel pigment bevatten verdwijnen in elk geval, dus de baardschaduw wordt ook snel minder.
joandelynn
Eredivisie

Bericht door joandelynn »

Het is niet de fout van de pers hoor, die kliniek heeft zich zelf onder die naam aangemeld, de deelnemerslijst staat hier: http://www.weareproud.nl/news/200/. Door de toevoeging transgenders hebben ze waarschijnlijk hun kans geprobeerd te vergroten om ingeloot te worden, want voor zover ik heb begrepen maken LGBT-organisaties meer kans.

Overigens zou ik zelf onmiddellijk opstappen bij die kliniek als ik klant van hen was. Dat ze pretenderen namens "ons transgenders" mee te doen aan zo'n gaypride om zo reclame te maken voor hun bedrijf schiet bij mij een beetje in het verkeerde keelgat, vooral omdat ik toch al niet zo'n voorstander er van ben dat transgenders meedoen aan holebi-evenementen.

Een beetje googelen leert dat ze ook op de kama sutra beurs hebben gestaan, voor hen zijn dit soort activiteiten gewoon pure marketing, en blijkbaar misbruiken ze daar ook nog hun eigen transgender klanten voor, want die mogen op de boot in de spotlight gaan staan.

groeten,
Joandelynn
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden
- Bhagavad Gita, oude Indiase yogatekst.
Kimkimkimkim
ff weer wat posten

Helemaal mee eens joandelynn!

ik hoop zelf overigens gewoon gezien te worden als vrouw en niet als transgender en ik vind het daarom al niets. Maar misschien dat het met travestie anders is.
joandelynn
Eredivisie

Bericht door joandelynn »

Ik zie net ook dat het nogal uitmaakt voor de tarieven om mee te mogen varen, een gay-gerelateerd commercieel bedrijf (gaybars e.d.) betaald 850 Euro, een non-gay commercieel bedrijf betaald 4500 Euro.

Ben heel benieuwd wat zij betalen :-?

groeten,
Joandelynn
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden
- Bhagavad Gita, oude Indiase yogatekst.
EvaLvanE
ForumFan
Contacteer:

Bericht door EvaLvanE »

Ik zie het probleem niet helemaal. Het is een feit dat die kliniek t-vriendelijk is. Dat is voor veel transgenders een prettig idee. Dat ze aan marketing doen kan ik ze als zodanig niet kwalijk nemen. Ook op dit forum zie ik commerciële boodschappen die zelfs sticky zijn gemaakt door de beheerders.
Dat die kliniek verder geen moeite heeft met mensen met een fetish (zo zie ik dat Kama Sutra-gebeuren dan maar) kan ik ook moeilijk als een minpunt zien.
Kimkimkimkim
ff weer wat posten

k zie het probleem niet helemaal. Het is een feit dat die kliniek t-vriendelijk is. Dat is voor veel transgenders een prettig idee. Dat ze aan marketing doen kan ik ze als zodanig niet kwalijk nemen. Ook op dit forum zie ik commerciële boodschappen die zelfs sticky zijn gemaakt door de beheerders.
Dat die kliniek verder geen moeite heeft met mensen met een fetish (zo zie ik dat Kama Sutra-gebeuren dan maar) kan ik ook moeilijk als een minpunt zien.

Het probleem is dat ik als transseksueel geen behoefte om geassocieerd te worden met een dergelijke activiteit. Het woord transgenderkliniek geeft aan alsof het iets is waar personen met genderdysforie behandeld worden.

Genderdysforie is een zeer vervelend iets. En niet iets om te vieren op een bootje. Ik ben dagelijks nog steeds blij dat een aanpassing naar het juiste geslacht grotendeels mogelijk is. Ook al is dat proces ook zwaar. Het is niet iets waar je voor de lol voor kiest.

Dat deze kliniek die problemen niet ziet vind ik zeer teleurstellend, maar wellicht dat het voor travestie anders is. Maar liever dan niet onder de algemene transgendervlag.
EvaLvanE
ForumFan
Contacteer:

Bericht door EvaLvanE »

Weet je, Kim, het is inderdaad allemaal niet niks, maar ik neem graag een voorbeeld aan mijn vrouw. Die heeft twee keer in het ziekenhuis een soort doodsvonnis te horen gekregen, compleet met toezegging van palliatieve zorg. Dat hakt er wel in. Toch bleef ze optimistisch en vol vertrouwen. Of dat er toe heeft bijgedragen dat ze beide vonnissen glansrijk heeft overleefd valt moeilijk vast te stellen, maar ik vermoed een verband.
Dat haar echtgenoot nu haar echtgenote aan het worden is benadert ze ook alleen maar positief en met groot optimisme.
Wie ben ik dan om te gaan griepen dat ik het zo moeilijk heb? Ik geniet evenzeer als zij van het leven en daar hoort zo nu en dan een feestje bij. En dan is een lichtelijk fout feestje in elk geval nog beter dan geen feestje :D
Kop op, meissie!
Kimkimkimkim
ff weer wat posten

You win.
#Gelukkig zijn mag
EvaLvanE
ForumFan
Contacteer:

Bericht door EvaLvanE »

;)
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Je kan het een bedrijf maar moeilijk kwalijk nemen dat ze via een trucje proberen om voor het goedkope tarief te adverteren, dat wordt door de organisatie in de hand gewerkt, door verschillende tarieven te hanteren. Als morgen de supermarkten besluiten om de prijzen te halveren voor mannen met een rok, zou het waarschijnlijk zwart van zien :-)

Over het al dan niet ergens mee geassocieerd willen worden, zou ik me maar niet al te druk maken. Mensen zijn gewend iets zo snel mogelijk in een hokje te plaatsen, dat dat dan niet jouw hokje is, is eerder hun probleem dan het jouwe, als ze de moeite waard zijn kun je het uitleggen, zo niet moet je je er niks van aantrekken.

Irene
Kleine stapjes
Plaats reactie